Podmiana pamięci w ECU Igen

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Podmiana pamięci w ECU Igen

Post autor: Maciucha »

Zapewne wielu z Was wie, że w sterownikach silnika do Igen z jednostkami F2 i F2T, układ pamięci zawierający całe oprogramowanie sterujące silnikiem, to bardzo popularny na rynku Atmel 27C256 :wink:


Ja od dziś wiem, bo rozkręciłem dwa sterowniki. Jeden od GL'a z 1990r z automatyczną skrzynią biegów(ATX), drugi od GT z 1989r ze skrzynką mechaniczną(MTX). Same sterowniki niestety na tyle różnią się budową i wyprowadzeniami, że nie jestem w stanie, bez odpowiednich rozpisek obłożenia sygnałów na gniazdach ECU (te z serwisówki są zbyt ubogie) połączyć ECU z GT MTX z instalacją od GL ATX.
I tak sobie kombinuję, aby całą instalację zostawić od GL ATX i przełożyć tylko EPROM z mapami zapłonu i wtrysku od GT, do ECU GL'a.
Jak myślicie czy oprogramowanie w nim zawarte prawidłowo zinterpretuje i przetworzy sygnały podawane przez ATX? Na razie wiem o dwóch. Prędkość obrotowa głównego kosza ze sprzęgłami i sygnał Neutral. Pojawia się też jeszcze jeden problem. Różnice w aparacie zapłonowym. Tutaj czeka mnie albo przekładka aparatu zapłonowego i pogodzenie się z brakiem podciśnienia nim sterującego podczas pracy turbiny, bądź adaptacja wiązki GL'a do aparatu zapłonowego GT.

I tak sobie poprzekładam te EPROMy (chyba, że dorwę te rozpiski) a chciałbym poznać Waszą opinię w tym temacie.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Wydaje mi sie że po zmianie Eproma powinno być dobrze co do aparatu zapłonowego to nie widziałem na oczy różnicy więc nie piszę. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Ja to już przerabiałem,i nie za bardzo to chciało chodzić.Wolne obroty ok ,a po przekroczeniu 2.5 tyś obrotów mieszanka jest strasznie uboga że silnik gaśnie.Co do zapłonu to jesteś chyba na tym poziomie co ja,lepiej jest przełożyć aparat od GT i cewkę.Jeszcze zostaje kwestia sterowaniem kątem wyprzedzenia zapłonu,bo jak wiesz w GL to sterowanie jest na podciśnienie a w GT jest chyba sterowane z kompa.Nie wiem czy komp od GL ma taką możliwość.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

mika_vixen pisze:Ja to już przerabiałem,i nie za bardzo to chciało chodzić.Wolne obroty ok ,a po przekroczeniu 2.5 tyś obrotów mieszanka jest strasznie uboga że silnik gaśnie.Co do zapłonu to jesteś chyba na tym poziomie co ja,lepiej jest przełożyć aparat od GT i cewkę.Jeszcze zostaje kwestia sterowaniem kątem wyprzedzenia zapłonu,bo jak wiesz w GL to sterowanie jest na podciśnienie a w GT jest chyba sterowane z kompa.Nie wiem czy komp od GL ma taką możliwość.
To na jakim komputerze pracuje teraz Twój silnik? Ja wkładam kompletny silnik od GT, jak było u Ciebie? Dokładałeś turbinę, czy przekładałeś silnik? Myślę, że jak będę miał cały silnik od GT i jego mapy zapłonu to powinno być ok. Ale mogę się mylić. Aparat od GT mam na silniku, ale nie mam schematu jak zgrać go z wiązką od GL. Gdybym miał dokładne i pełne rozpiski wyjść ECU to pewnie bym sobie z tym poradził, tylko i tak wtedy rozwiązałbym to jeszcze inaczej,
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Silnik mam od GT,tylko turbina jest inna tzn.KKK16.Autko jest na kompie od GL i niestety mapy paliwa są takie że na wolnych obrotach strasznie zalewa.Jeżeli będziesz zakładał zapłon od GT to będziesz musiał odnaleść czujnik położenia wału jeśli się nie mylę to są dwa.Ja kupiłem SMT6 to mapy paliwa da się zrobić,tylko z tym wyprzedzeniem zpłonu walczę.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Czyli wiązkę też masz od GL? W jaki sposób podłączyłeś aparat od GT do tej wiązki? Mam wszystko od GT oprócz dokładnych schematów. Jeśli byś chciał to mogę Ci zorganizować mapy od GT, które mógłbyś podmienić w sterowniku. Myślę, że 20zł to maksymalny koszt takiej przeróbki o ile sam sobie wlutujesz podstawkę.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Podmiana pamięci w ECU Igen

Post autor: Prezes »

Polecam ten temacik, :arrow: Megasquirt kolesie z usa kupują jakieś zestawy do montażu i z tego co przeczytałem mogą potem sterowac wszystkimi układami silnika ( zapłon, wtrysk etc. ) jak dla mnie na razie czarna magia a i widzę, że lutowania też jest trochę :twisted: , ale jest też tam jak się zabrac za komputerek w 1 gen i co gdzie podłączac, może komuś się przyda to i owo :wink: .
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Podmiana pamięci w ECU Igen

Post autor: Lukasz »

odgrzeje trochę kotleta co myślicie o czymś takim http://www.ebay.com/itm/Ford-Probe-GT-M ... Bi&vxp=mtr
niby eprom ze zrobionymi nowymi mapami
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podmiana pamięci w ECU Igen

Post autor: Romas »

Kupić sprawdzić, do v6 też widziałem z poprawiony mapami. tylko ogarnij hamowanie przed i po :wink:
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Podmiana pamięci w ECU Igen

Post autor: Lukasz »

No zobaczymy co to warte,a jeżeli chodzi o hamownie to może w końcu ogarnie się jakiś klubowy dyno day
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podmiana pamięci w ECU Igen

Post autor: Kocureq »

Chip z gotowym wsadem ma też swoje wady niestety. Po tylu latach, każdy silnik pracuje inaczej mechanicznie, chip warto do tego dostosować. Program z eBaya może spowodować, że gdzieś będzie za ubogo / gdzieś indziej za bogato, czego już silnik nie lubi.

Ja chyba gdzieś mam wsad do chipa od Maciuchy, można dać swój EEPROM dowolnemu elektronikowi z programatorem i on to wgra.
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Podmiana pamięci w ECU Igen

Post autor: Lukasz »

Dobra zobaczymy za miesiąc bedzie
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”