Quaki projekt nitro

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

KALII pisze: Masz rację dalszy etap będzie realizowany w Grudniu Styczniu auto zmieni się diametralnie oraz zmieni się też jego przeznaczenie. :)
Szkoda takiego fajnego Probka, na odstawienie go tylko na 1/4 (bo podejrzewam że to Twój cel).

Ale będziemy mieli przynajmniej super reprezentanta :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

To prawda ale to juz nie będzie to samo jeśli auto pójdzie tylko na 1/4 :wink:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Bogdan9999 pisze:To prawda ale to juz nie będzie to samo jeśli auto pójdzie tylko na 1/4 :wink:
To już nie będzie streetracer`ówka :(
BEAUTY...POWER...SOUL...
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

No i "nadejszla" zima :(
jako ze nie ma jeszcze wielkich mrozow nie rozkladam jeszcze probka ale jest pewna innowacja w moich planach :)
Otoz zakucie silnika chyba odbedzie sie na innym bloku niz ten ktory mam obecnie oto plan
najtanszy
- korby typu I 302 ford (wymagaja obrobki zeby zmiescic na anszym wale)
-tloki z nissana 300zx (srednica 88mm seria dosc mocno trezba rozwiercic blok)
-odpwoiednio dobrana uszczelka
Wytrzymalosc okolo 450kM koszt okolo 3tys zl (na nowych gratach) mozna kupic tloki od 300zx uzywki w dobrym stanie
najdrozszy
-korby typu H 302 ford (wymagaja obrobki zeby zmiescic na anszym wale)
-tloki wiseco Honda RSX (srednica 88mm seria dosc mocno trezba rozwiercic blok)
-odpowiednia uszczelka
wytrzymalosc bliska 1000kM wiec duzo wiecej niz to co kazdy z nas uzyska w swoim autku koszt okolo 4,5 tys zl
Moim planem jest wykonanie tej drugiej modyfikacji z modyfikacja ukladu chlodzenia + chlodzenie oleju + inna pompa oleju (podobno taki roziwert pociaga za soba lekkie grzanie sie silnika wiec lepsze cghlodzenie + bardzo dobra uszczelka pod glwoice sa potrezbne
Dodatkowo obecnie jestem w stadium wykonania zegarow do mojego autka
-shift light (cena jakies 75-80zl)
-egt w zaleznosci od ceny komponetow 350-400zl
-afr jakies 100zl
-boost 80zl mechaniczny (elektryczny jeszcze nie wiem bo musze poszukac map sensora jak najtansazego ze znana charakterystyka)
-moze cisnie oleju tez chyba mecahniczny
Mechaniczne musze podswietlic a do egt musze dorobic alarm :)
Pozdrawiam
ps. na razie braki w czasie nie pozwalaja na wykonanie testow instalki nitro :(
ps.2 zrezygnowalem z tlokow sieco dal nazsego autka z powodu przeczytanego gdzie zsartykolu ze sa z nimi problemy
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A jaką średnicę mają tłoki w probku 2.5 V6 ?? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

84,20mm mam właśnie na stole rozebraną vkę :wink:
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Quaki to ty zamierzasz jak to nazywasz rozwiercić blok o 3.8 mm ?? :shock: To ja sie pytam w takim razie Kalii jaką grubość maja ścianki tuleii w V-ce ?? Nie wiem jak w V6 ale w R4 FE3 sa tuleje na stałe wciśnięte w blok i istnieje możliwość ich tylko rozszlifować max 1mm więcej nie spotkałem sie z nad wymiarowym tłokiem. A rozszlifowanie tuleii więcej niż 1mm moim zdaniem w R4 groziło by tym że przy większych mocach mogły by sie zdeformować lub rozerwać. A jeśli w v-ce sa podobne ścianki tuleii jak w R4 to powodzenia z 3.8mm :wink: I do tego 450 km :lol: Przy takim stopniu rozszlifowania twoje tulejki to będą żyletki :wink:
A jeśli znalazłeś firmę która wstawia nowe tuleje większego wymiaru do bloków i przerabiają tak jak piszesz korbowody to dawaj namiar tej firmy bo zapewne nie tylko mi ale i Kaliemu sie to przyda a może i innym :wink: Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Kali cos zle pomierzyles wg firmy wiseco (a im mozna wierzyc ) standardowy tlok ma wymiar 84.5mm najwiekszy nadwymiar ma u nich 85.5mm wiec roznica to 2.5 mm i tak maja zrobine ludzie za oceanem jednym z mankamentow tego rozwiazania jest grzanie sie silnika ale to powinno zostac rozwiazane przez pwoiekszenie chlodnicy i dodanie chlodzenia oleju
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Quaki pisze:...wymiana poduszek pod silnikiem na zrobione z poliuretanu ...
Możesz powiedzieć gdzie takie można dostać i czy do 2.0 też robią :D ?
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Quaki pisze:Kali cos zle pomierzyles wg firmy wiseco (a im mozna wierzyc ) standardowy tlok ma wymiar 84.5mm najwiekszy nadwymiar ma u nich 85.5mm wiec roznica to 2.5 mm i tak maja zrobine ludzie za oceanem jednym z mankamentow tego rozwiazania jest grzanie sie silnika ale to powinno zostac rozwiazane przez pwoiekszenie chlodnicy i dodanie chlodzenia oleju
Pozdrawiam
Powodzenia zobaczysz co zostanie z tuleii po twojej przeróbce przy 450 km :wink:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

:arrow: Bogdan9999 no wlasnie chce zobaczyc skad wiesz co bedzie jak na razie jest moze ze dwoch ludzi na swiecie co takie cos zrobili wiec skad wiesz jak to sie skonczy koszta nie sa jakies astronomiczne a korzysci moga byc duze wiec o co chodzi nie badz pesymista skoro ludzie za oceanem robili tak i im motory chodzily to czemu mi sie ma nie udac.
:arrow: Roswell ano akurat ja sobie swoje zrobie sam ale sa firmy ktore takie robia na zamowinie jak znajde namiary to podam
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Quaki pisze: :arrow: Roswell ano akurat ja sobie swoje zrobie sam ale sa firmy ktore takie robia na zamowinie jak znajde namiary to podam
Pozdrawiam
Jakie koszta i dużo z tym pracy ?? Może jakaś krótka seria dla klubu ??
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ja nie jestem pesymistą i próbuj ale ja nie widzę za dobrze tuleii o grubości ścianki 2mm - 2,5mm bo będą strasznie podatne na odkształcenia. Ale szczerze to i ja jestem ciekaw jak to będzie chodzic jeśli będzie. A za rozszlifowanie jednej tuleii ja płaciłem 50 zł więc nie dużo. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

:arrow: Bogdan 9999 No wlasnie i to jest dobre podejscie do sprawy :)
Jesli sie nie uda poprostu wstawie na nowo silnik (ten ktory mam obecnie)
:arrow: Co do wykonania poduszek silnika to faktycznie jest troszke pracy nie strasznie duzo ale troszke jest jak zrobie swoje to moze pomysle o tym zeby zrobic jakas serje dla klubu (jak juz wykonam wzory to mozlwie ze sie uda zrobic ich wiecej) ale pamietajcie ze to bedzie manufaktura pozatym mozlwie ze wibracje silnika beda przenoswzone na bude bo poliuretan jest duzo wytrzyamlszy od gumy ale tez ma mniejsza tlumliwosc drgan bo jest twardszy
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Co do poduszek pod silnik to gdzie to tworzywo kupujesz ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Tuleje 5,75
Tłok w najgróbszym miejscu [bo najbardziej wyrobione są denka] to - 84,34 Quaki weź pod uwagę że ja mierze tłoki które mają przelatane co najmniej 150tyś kilosów a ty podajesz wymiary nówek nie kwestionuję tego że katalogi firmy wiseco kłamią. Więc pewnie tak jest.

Poduszki dobra sprawa można zrobić w wawce koleś robi nowe formy na starych mocowaniach i zalewa na sztywno .Tak miałem w jedynce i tak robią chłopaki w autach szykowanych na ćwiartki.Jedyny mankament to brak komfortu w aucie trzęsie się cała deska .
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Zostanie ścianki około 3mm można spróbować ale tak jak pisałeś Quaki trzeba dobrze chłodzić silnik aby tulejki nie miały wysokiej temperatury.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

2.5v6: średnica tłoka 84.5mm/3.33", skok 74.2mm/2.92"
2.0: średnica 83mm/3.27", skok 92mm/3.62"

:arrow: http://homepage.ntlworld.com/dorothy.br ... /p_m14.htm

Co nie zmienia faktu, że jak KALII mówi, że 84.2 to ja ufam jemu, i też "nie kwestionuję tego, że katalogi firmy wiseco kłamią". :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Taxon »

No i jak tam projekt "pierwszego polskiego wachadłowca" :lol:

Robimy konkurencje dla NASA, czy projekt został odwieszony na kołek ? :?:
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Jaki strzal nitro zniesie 2.5V6

Post autor: waldii »

Mam dziwne pytanko,ile najwiecej strzelal ktos nitro w KLa?Chodzi o mokra instalke.Troche modyfikuje Kla no i tez nie chce popsuc.Ogolnie strzelalem w poprzednim sezonie 75HP i nic sie nie wysrulilo.Oczywiscie zimniejsze swiece i zaplon cofniety.Czy ktos walil 100HP?Jak AFR wtedy wyglada?Nie mam termopary i tak ciezko z tematem ,zeby eksperymentowac.Za kazda podpowiedz z gory dziekuje
Awatar użytkownika
Chizar
Klubowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 2009-02-07 14:17
Samochód: Biemdablju 528 Touring
Galeria: viewtopic.php?t=17057
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki strzal nitro zniesie 2.5V6

Post autor: Chizar »

Ciężko będzie na tym forum o użytkowników którzy Ci pomogą bo nikt kogo znam się nie bawi w takie rzeczy przy V6...
Wrzuć jakiś film lub załóż temat i opisz co zrobiłeś u siebie w aucie i jak to wszystko wygląda ;)
Ford Probe 2.5 v6 93 granatowy BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ :(


Najlepszy sport to transport! :)
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jaki strzal nitro zniesie 2.5V6

Post autor: waldii »

hmmm co ja mam napisac i wrzucic.ogolnie to nie mam probasa tylko mazde z Kfem czyli 2.0 V6(blizniacza jednostka).Robie teraz Kla pod nitro(troche inna zabawa ale podobna do turbo).Co do elektroniki to tajemnica elektronika ;) wysterowanie procentowo rozwija sie z ulamka sekundy na kolejny ulamek hehe tak w skrocie.A co do praktyki to powiedzmy shamowane 139KM plus strzal plus moje wypociny plus rozweselacz oraz pluc 1310KG masa=5.97 do setki
http://www.youtube.com/watch?v=_gez5dwWEjg
chce wiecej hehe stad KL i moje glupie pytanko ;)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki strzal nitro zniesie 2.5V6

Post autor: Kocureq »

Załóż EGT i AFR szerokopasmowy i mierz - przynajmniej nie upalisz tłoka, a czy wytrzyma mechanicznie układ korbowo-tłokowy to ciężko ocenić, nie pamiętam żeby ktoś miał tu na forum założone nitro i na tym dłużej latał.

Skąd jesteś? Mam sondę AFR szerokopasmową, jak chcesz możemy zmierzyć jak mieszkasz gdzieś w okolicach Szczecina.
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jaki strzal nitro zniesie 2.5V6

Post autor: waldii »

Nom ja jestem z Gdanska.Co do afr hmmm nie moge zdrutowac wydechu,bo z proexa mam gwarancje a koncowka x2 też nie da sie podejsc do tematu.Tak samo z egt problem w falce,bo to x2 bym musial miec termopare,bo pod miska sie wpiac bez sensu(niech zyje valka hehe).też mam nadzieje,ze ktos tyle dmuchal a jak nie to hmm silnik to czesc wymienna.Ale i tak wole miec pewnosc niz sie wysr..c na streecie
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Quaki projekt nitro

Post autor: Kocureq »

AFR z końcówką zapinaną na tłumik. EGT możesz założyć na portkach (wtedy masz niższą temperaturę) albo tylko na jednym z kolektorów i mieć nadzieję, że na drugim jest podobnie :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”