Dodatkowe wskaźniki

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Znalazłem w domu bardzo fajny cyfrowy termometr z temp od -50 do 300stopni z ustawianym alarmem. Pomyślałem sobie że go wykorzystam do mierzenia temp. płynu chłodniczego. Termometr jest zakończony takim czujnikiem:

Obrazek

Pytanie: gdzie i jak mogę go zamontować, żeby dobrze pokazywał temperaturę i nie było żadnych nieszczelności?
Jak to zrobić?

Dziękuję i Pozdrawiam!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

pomierz ten czujnik (srednice wtedy moze cos wymyslimy
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Średnica czujnika to 6mm, a długość to 6cm.
Dzięki za zainteresowanie!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Bez dziurawienia czegokolwiek - wpychasz czujnik do chłodnicy (przez korek), przewody wyprowadzić przez zbiorniczek wyrównawczy - tylko to zmierzy Ci temperaturę nie na silniku, ale w chłodnicy.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A nie będzie wywalało płynu ze zbiorniczka, albo co?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

wzgeldnie jak chcesz dziurwaic to sa takie zaciski do rurek 6mm (ja podobne stosuje do termopar i do podtlenku (tylko ze trezba je troszke rozwiercic)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Panowie, gdzie zamontować dodatkowy czujnik ciśnienia oleju?
W którym miejscu najlepiej się wkręcić/wwiercić itp?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

Cześć kto mi napisze gdzie wpiąć zegar od doładowania.
Radek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Druga strona tego tematu...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Mistrzowie JODY, gdzie wpiąć czujnik ciśnienia oleju??? :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Drzymek pisze:Mistrzowie JODY, gdzie wpiąć czujnik ciśnienia oleju??? :roll:
może zamiast seryjnego czujnika....
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Lisiu pisze: może zamiast seryjnego czujnika....
Jasne że tak, tylko chciałbym mieć obydwa czujniki działające. Ale to może da się zrobić przez trójnik typu "Y" :?: :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

Z podłączeniem zegara doładowania już sobie poradziłem tylko mam teraz pytanko,ile pokazują wam wasze wskaźniki u mnie co mi się wydaje troszkę mało pokazuje maks 0.8.
Radek
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Ale czego 0.8 bara czy co,jak piszesz o barach to ci ładuje bardzo ładnie.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

Tak pisałem o barach, tylko myślałem że napompuje chociaż jedynkę bo wskaźnik jest do dwóch barów.
Radek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

radek1 pisze:...bo wskaźnik jest do dwóch barów.
Co pewien czas pojawiają się na forum pomysły na prędkościomierz wyskalowany dużo powyżej fabryki. Podążając powyższym tokiem rozumowania, to chyba najtańszy sposób na zwiększenie osiągów. ;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

Wcale nie oto mi chodziło,po prostu chciałem dyskretnie dowiedzieć się ile pompuje nasze turbo.Kiedyś jechałem punto po tuningu i na skali szło aż do 1.5 bara,ale to nie temat wskaźników.Wskaźnik pięknie pokazuje fajnie się prezentuje tylko troszkę za bardzo skupia uwagę,mimo to polecam.
Radek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

OK, poradziłem sobie ze wszystkimi problemami, wskaźniki już nie świruą, jest super. Przyszedł czas żeby podłączyć temp. oleju i drugie ciśnienie oleju.
Chcę kupić adapter na filtr oleju:

http://www.allegro.pl/item241703453_pod ... oleju.html
Dostępnie rodzaje gwintów to:
M 18 C 1,5
M 20 X1,5
3/4" X 1,6

Nie wiem który z nich wybrać, bo nie wiem jaki mamy gwint na filtrze oleju :?:
Który z nich będzie pasować???

Pomóżcie wybrać please!!!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Napisałbyś co było z elektryką, to może komuś się kiedyś przyda, a gwint masz na stronie polskiego producenta (jak nie znasz, to zaglądasz do FAQa). Wyszukujesz nasz filtr i otwierasz kartę produktu i masz punkt G :oops: (żeby moderator musiał dorosłego chłopa takich rzeczy uczyć i to na forum motoryzacyjnym a nie towarzyskim):
Obrazek :P

[url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=29491] Myślałem, że forum to źródło wiedzy, a to po prostu nauka szukania[/url] [i](na mazdaspeed.pl)[/i] pisze:
Sigma pisze:
gkmaster pisze:moderatorzy forum zmuszają jego użytkowników do "zarywania nocy" na szukaniu dopowiedzi na interesujący nas temat
BTW. Pamietam dawno dawno temu, na I roku studiow byly takie zajecia "szkolenie biblioteczne". I tam wlasnie studentom wbijano do glow, ze podstawa sukcesu w zdobywaniu wiedzy to umiejetnosc szukania

Wiec chwala moderatorom, ze szerza posrod ludzi dobre nawyki Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Wczoraj podpiąłem resztę wskaźników temp oleju i ciśnienie oleju. Użyłem do tego adaptera do filtra oleju, do którego wkręca się czujniki. I byłem nie mała zaskoczony gdy odpalając auto i gazując ciśnienie oleju zmienia się bardzo szybko, w zależności od naciśnięcia gazu (częstotliwość mniej więcej podobna jak we wskaźniku boost), podczas gdy fabryczny wskaźnik bbbbaaaaarrrrrrddddzzzzooooo leniwie się podnosi i porusza. Czym jest to spowodowane?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

On jest tak skonstruowany aby nie męczył cię podczas jazdy latając w górę i w dół tylko aby pokazywał średnie ciśnienie przez około 10 sekund. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Obrazek

pieknie wykonane


p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Taaa... Wskaźnik doładowania przy dźwigni zmiany biegów to szczytowe osiągnięcie współczesnej ergonomii - kiedyś już to komentowałem (wtedy na środku deski rozdzielczej). Jeszcze lepiej by było z tyłu zagłówka kierowcy. :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Robert pisze: Jeszcze lepiej by było z tyłu zagłówka kierowcy. :twisted:
:D :D :D :D :D :D
No nie mogłem się powstrzymać.

Ps.
Mnie się przecież też należy od czasu do czasu jakiś durny post. :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Ja nie komentuje co gdzie jest tylko samo wykonanie jest fajne ładnie to wszystko razem wygląda i tyle .

A tak poza tym to widać że autko jest zapalone , i jesli mam w swoim wszystko ok podpięte to na postoju wskaznik powinien pokazywac ok. -0.8bara(podciśnienie) a tu o dziwo(nie czepiaj sie robert ) nic nie widać tak jak gdyby był zgaszony a przecież ładowanie jest i ciśnienie oleYu .


p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”