Dodatkowe wskaźniki

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Dodatkowe wskaźniki

Post autor: Drzymek »

HELJOŁ!!!

Przyszedł ten czas że i Drzymek postanowił zaopatrzyć się w dodatkowe wskaźniki.
Postanowiłem że będą to wskaźniki firmy auto gauge (dobra jakość, mega niska cena w porównaniu konkurencji).

Pierwszy wskaźnik to będzie boost (chcę podkręcić auto na równy 1 bar, teraz jest 0,82).

Drugi to AFR (trzeba widzieć co się dzieje z mieszanką, przydatne w dalszych modyfikacjach).

A trzeci wskaźnik... No właśnie. Na EGT mnie nie stać na razie - wydatek rzędu 500zł (poza tym i tak nie jest na razie konieczne - za mały zakres modyfikacji)

Myślałem żeby zainstalować Vaccum (podciśnienie), ale gościu powiedział że wskaźnik się nie nadaje do silników turbo (dlaczego?).
I tu mam dylemat, bo chcę kupić 3 wskaźniki (razem z 3 kubkami) i nie wiem jaki ten 3 wybrać. Najlepiej gdyby to był wskaźnik którego wskazania dynamicznie się zmieniają (dlatego myślałem o podciśn), bo fajnie to wygląda.
Poradźcie mi jaki mogę kupić 3 wskaźnik taki którego wskazania się dynamicznie zmieniają (coś jak np. boost) albo jakiś ważny wskaźnik do monitorowania pracy samochodu, którego nie mamy seryjnie zainstalowanego (tylko nie EGT).


P.S. czy można wcisnąć gdzieś podciśnienie? (np. do węża otwierającego Blow offa?)


PYZDROWIOM WOS!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Proponuję okrągły sekundnik - skoro Ci wszystko jedno, to jego wskazania się właśnie dynamicznie zmieniają :lol:
Jeśli jednak robi to w Twoim mniemaniu zbyt jednostajnie - to lepszy chyba będzie wiatromierz 8)
Albo okrągły wskaźnik ze wzmacniacza audio - ale Ty nie słuchasz radia, czyli odpada :(
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

3 wskażnik-temperatura oleju
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Drzymek on sie nie nadaje bo nie ma u ciebie podcisnienia jest tylko nadcisniee lub cinienie atmosferyczne
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Quaki pisze:Drzymek on sie nie nadaje bo nie ma u ciebie podcisnienia jest tylko nadcisniee lub cinienie atmosferyczne
Pozdrawiam
Podciśnienie też, ale tylko wtedy gdy przepustnica jest zamknięta
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

tak przez krotka chwile ale wsadzanie w kolektor ssacy czujnika podcisnienia jest bezcelowe
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

zdecydowanie ciśnienie oleju :)
Może w przyszłościoszczędzić sporo kłopotów :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

waluś pisze:zdecydowanie ciśnienie oleju :)
Ale to mamy w standardzie na desce - w dodatku jeśli zgodnie z oczekiwaniami Drzymka będzie mu dynamicznie "merdać" :twisted: to już i tak za późno...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Drzemek pisze:Najlepiej gdyby to był wskaźnik którego wskazania dynamicznie się zmieniają
Wstaw wskaźnik chwilowego zużycia paliwa, podczas ostrej jazdy wrażenia niezapomniane :twisted:

Tylko jakiś układzik przekładający czas otwarcia wtrysku na napięcie należałoby zmajstrować...
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Wstaw wskaźnik chwilowego zużycia paliwa, podczas ostrej jazdy wrażenia niezapomniane
ooo fakt hehe
czasem się lubie przyglądać wskaźnikowi paliwa, u mnie w momencie przyspieszania od pierwszego do 5 biegu non stop na max widać jak wskaźnik opada (cofanie sie paliwa a zbiorniku i opadanie pływaka) masz wrażenie, że jak by nie podłoga to by ci kanape wessało hehehe ... uczucie 8)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A może wskaźnik ciśnienia paliwa?

Gdzieś była aukcja z tym ustrojstwem...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
MARCO
Posty: 76
Rejestracja: 2005-03-15 13:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Wolin

Post autor: MARCO »

Ja jako trzeci zainstalowałem temp. oleju
:arrow: Dostarcza ważnych informacji, kiedy chcesz z silnika wycisnąć
ostatnie poty najlepiej robić to na rozgrzanym do odpowiedniej
temp. oleju,a jego temperatura rośnie znacznie wolniej niż płynu
chłodzącego.
PROBE GT TURBO prawie MUSTANG COBRA

Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

OK, czyli jako 3 wskaźnik montuję temp. oleju :!:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

No Drzymek masz racje wskaźnik ciśnienia paliwa. Ostatnio miałem z tym problem z powodu zapchanego filtra przy pompie rdzą. Niby na postoju wszystko ok a jak ruszyłem to juz cisinienia nie było.
Ostatnio zmieniony 2006-09-20 01:20 przez Bogdan9999, łącznie zmieniany 2 razy.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
misiek22
Posty: 2
Rejestracja: 2006-04-29 09:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

wskazniki

Post autor: misiek22 »

no dobra chłopaki ale gdzie kupic najtaniej takie wskazniki sam bym cos takiego założyl wiec Drzymek prosba jak juz znajdziesz to pochwal sie tym ze mna
kocham mojego probka ,lecz nie wiem czy on kocha mnie
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

http://www.allegro.pl/item128427980_wsk ... _inne.html

i generalnie, najlepiej bezpośrenio zadzwonić do tego kolesia, i się z nim dogadać

Ja jak i Sqad kupowaliśmy od tego kolesia :)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ja u tego kolesia mam zamiar kupić:

http://www.allegro.pl/item129229795_wsk ... _270_.html

Jeszcze jedno pytanie: gdzie zamontować czujnik temp. oleju i czy trzeba do tego jakieś przejściówki??? Na linku który wkleiłem są przejściówki na dole strony. A może się obejdzie bez przejściówek? (np. w korku spustu oleju?)
Ostatnio zmieniony 2007-02-22 08:37 przez Drzymek, łącznie zmieniany 1 raz.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sokół
Posty: 179
Rejestracja: 2006-03-29 14:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Hejka a nie myślałeś o EGT
Black probe 2.2 GT Turbo
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/

Obrazek

www.csv.pl
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Dodatkowe wskaźniki

Post autor: Voodoo »

Sokół pisze:Hejka a nie myślałeś o EGT
Drzymek pisze:No właśnie. Na EGT mnie nie stać na razie .... (tylko nie EGT)
:twisted: :P 8)
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
MARCO
Posty: 76
Rejestracja: 2005-03-15 13:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Wolin

Post autor: MARCO »

Czujnik temp. oleju montujesz w korku spustowym (to najtańszy sposób)

Potrzebne wiertło fi 9
gwintownik M 10x1
:idea: Korek oleju pasuje od VW i od Opla
PROBE GT TURBO prawie MUSTANG COBRA

Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Panowie ja przeczytalem te aukcjke tego kolegi i faktycznie afr jest tani ale wezcie pod uwage ze ten zegar jezt podlaczany pod seryjna sonde nie wideband czyli praktycznie taki zegar nie daje nic (no moze poza wygladem)
Ja osobiscie zamiaruje zrobic sobie zegar afr (notabene podlaczany tak jak ten autogauge ale na diodach) oraz egt z termopary x2 i z miernika pomiar do 1000C
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Quaki pisze:Panowie ja przeczytalem te aukcjke tego kolegi i faktycznie afr jest tani ale wezcie pod uwage ze ten zegar jezt podlaczany pod seryjna sonde nie wideband czyli praktycznie taki zegar nie daje nic (no moze poza wygladem)
Quaki, a mógłbyś to rozwinąć?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Jasne ze bym mogl otoz wskaznik AFR wide band jest zdecydowanie drozsza rzecza od EGT jako ze sama sonda to koszt kilkuset zlotych najtansze sondy AFR (czyli zegar + sonda to jakies blisko 1000zl) teraz czemu wskaznik AFR na normalnym czujniku jest tylko gadzetem ano dlatego ze wskazuje on jakby tylko czy jest bogato czy w normie czy ubogo niestety z regoly wskazania bogato, normalnie i ubogo sa jakby to pwoiedziec tak blisko siebie ze wskaznik moze pokazac ci ze jest za ubogo w momencie jak juz ci beda plynac tloki
Wytlumazcnie tego jest dosc skomplikowane polecam wyszukac wykresy obrazujace dzialanie sondy lamba typu narrowband (taka mamy w autkach) i wide band (taka uzywa sie do tuningowania samochodow) wykres wide banda jest niejako liniowy i odczytanie zniego jaki mamy amutalnie afr jest zdexcydowanie lawiejsze i dokladnuiejsze niz z narrow banda zwracam też uwage ze nie mozna zrobic zbyt bogatej mieszanki bo wtedy nie bedzie nasz silnik wytwarzal oczekiwanej mocy
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A ja dodam tylko ze lepiej mieć taki niż wcale bo tera jesteśmy ślepi. Ja mam nową sondę ale wskaźników nie widać (brak kasy).
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Bogdan9999 ja sie zgadzam faktycznie lepiej taki niz zaden ale zapewniam ze zrobienie wskaznika EGT jest o wiele tansze (moze nie bedzie taki ladny i trzeba go zrobic samemu ) ale powie ci zdecydowanie wiecej niz niz wskaznik afr na zwyklej sondzie lambda
A teraz jak zrobic taki wskaznik otoz nardzo prosto
wykorzystujac miernik z termopara mozna wykonac taki wskaznik za kilkadziesiat zlotycch (tak w granicach 100pln ) i bedzie on na tyle dokladny ze moze zdarzysz wylaczyc silnik zanim splyna ci tloki)
Pozdrawiam
ps. jak tylko wykonam taki wskaznik to przedstawie relacje jak to zrobic
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”