ksenony

Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: ksenony

Post autor: Taxon »

RX pisze:Hey,

I nawet ma pasek day line czyli pewnie jeszcze większe pogwałcenie przepisów modyfikacji lamp przednich:
http://allegro.pl/item809297329_lampy_p ... pasek.html

5,
RX, ale to nie są Xenony. Nieoryginalnych reflektorów z atestem jest całe mnóstwo i nie ma z nimi problemu (patrz:zamienniki oryginałów). To są zwykłe reflektory soczewkowe takie jak w oryginalnym Golfie 4. Błąd polega na tym, ze każdy uważa, że jak ma soczewki, to jest jednoznaczne z tym, ze montaż Xenonów jest legalny, a tak nie jest. Owszem - o wiele mniejsze prawdopodobieństwo, ze takie lampy będą świecić w okna Panu Bogu, ale do legalności temu daleko. Po prostu policja do tej pory nie trzepała w tym za bardzo i tyle. Oczywiście mnóstwo ludzi jeździ z Xenonami i nic złego na pozór się nie dzieje. Ale jak już pisałem - jak się zdarzy nieszczęście i nie daj Boże trup, to zaczyna się czepianie każdego detalu.

Kocur, już Ci pisałem - policjant stwierdził, iż przeróbki świateł przednich są niezgodne z prawem. Mówiąc krótko - nie powinno ich tam być i koniec. Reszty dociekać nawet nie musiał. Homologacja obowiązuje w przypadku konkretnego auta - TYLKO I WYŁĄCZNIE.

Nie muszę chyba dodawać, że sprzedawcy "homologowanych" i "uniwersalnych" (jedno w sumie wyklucza drugie) Xenonów "made in china" na Allegro napiszą wszystko, włącznie z tym, że w wolnych chwilach te Xenony zrobią laskę, byleby to sprzedać. Ale to chyba nie znaczy, że trzeba w to wierzyć.

Nie zrozumcie mnie źle - dla mnie też to głupie, bo jeżeli reflektor spełnia normy i spełnione są wszystkie warunki, to powinno być legalne, ale sami na pewno znacie mnóstwo debilnych przepisów, które są czasem wręcz nielogiczne. Niemniej stuki "są", to obowiązują (patrz: Indywidualne tablice - możesz sobie zafundować, ale przy zmianie auta tracisz je bezpowrotnie. Logiczne ? Nie. Obowiązuje? Jak najbardziej) .
Ostatnio zmieniony 2009-11-10 14:58 przez Taxon, łącznie zmieniany 1 raz.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: ksenony

Post autor: RX »

Hey,

No ale to nie są zamienniki oryginałów bo mają jakieś dziwacznie paski day line... :)
Nigdy tam czegoś takiego seryjnie nie było.

Ale pomijając to.

Producent odpowiada, nie kierowca.
Prosta zasada.

Kupujesz orzeszki na których nie pisze że konsumpcja przez ludzi uczulonych może prowadzić nawet do śmierci - kto za to odpowiada jak coś się stanie? Kojarzycie napisy na opakowaniach "może zawierać śladowe ilości..." - dlatego jest to napisane!

Kupujesz leki - przed użyciem skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
Kupujesz światła do samochodu - ...

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: ksenony

Post autor: Taxon »

...skonsultuj się z ASO. Nikt tam nie założy Ci Xenonów do auta, do którego nie były przeznaczone. RX, ja na prawdę badałem temat, bo mam przecież u siebie oryginalne soczewki i generalnie mógłbym sobie założyć Xenony, ale dałem sobie spokój. Jedyne atestowane Xenony do niego można dostać w US, a jak wiadomo - tamtejsze atesty dotyczące świateł nijak się maja do naszego prawa. Oczywiście i u nas chłopaki śmigają na uniwersalnych i policja nie ściga, ale nie jest to legalne i tyle.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: ksenony

Post autor: wojtas89 »

Siema, Taxon, przeczytałem sobie ten artykuł. Temat dotyczy tylko HIDów.Czy w takim rzazie wkładając soczewkę bixenonową z innego auta, montując samopoziomowanie i spryskiwacz wg przepisów taka przeróbka nie jest legalna? Dobrze by było poprzeć to jakimiś przepisami bo jak na razie to są tylko opinie. Jakiś czas temu pies zabrał mi dowód za brak homologacji na światła (org probowskie), więc zaczęłem szukać przepisów. Z tego co pamiętam to jeśli w samochodzie jest xenon to musi być homologacja, sprysk i system poziomowania i ustawiania światła. Nie rozumiem więc czemu piszesz że nie można zakładać xenonów z innego auta. I wątpie żeby psy miały tak na szybkości szczegółowe dane techniczne każdego pojazdu który wyszedł z fabryki. :wink: Fajnie by było jak byś pokazał jakiś przepis na potwierdzenie tego co napisałeś wcześniej.
Pozdro
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: ksenony

Post autor: Robert »

Dyrektywa Komisji 1999/17/WE z dnia 18 marca 1999 r. dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 76/761/EWG odnoszącą się do reflektorów pojazdów silnikowych spełniających funkcję reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek do tych reflektorów

...

Artykuł 8

Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić lub zakazać sprzedaży lub rejestracji, dopuszczenia do ruchu lub eksploatacji pojazdu z przyczyn odnoszących się do jego reflektorów, spełniających funkcję reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania, oraz źródła(-eł) światła (żarówki(-ek) i innych), stosowanych w homologowanych zespołach świateł, jeżeli opatrzone są one znakami homologacji WE części oraz są zainstalowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG.
Fakt, że istnieje odniesienie do krajowych środków wykonawczych, niekoniecznie oznacza, że środki te są wyczerpujące lub zgodne.

PRZEPISY KRAJOWE, KTÓRYCH TEKSTY ZOSTAŁY PRZEKAZANE PRZEZ PAŃSTWA CZŁONKOWSKIE, DOTYCZĄCE:

Dyrektywa Komisji 1999/17/WE z dnia 18 marca 1999 r. dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 76/761/EWG odnoszącą się do reflektorów pojazdów silnikowych spełniających funkcję reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek do tych reflektorów. Tekst mający znaczenie dla EOG.

Krajowe środki wykonawcze

Polska:

Termin transpozycji: 01/05/2004
  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 lutego 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach
    Akt prawny: Rozporządzenie, Numer: 2009/39/316; Dziennik Urzędowy: Dziennik Ustaw, Numer: 2009/39/316, Data publikacji: 13/03/2009; Numer referencyjny: (MNE(2009)51337)
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep
    Akt prawny: Rozporządzenie; Dziennik Urzędowy: Dziennik Ustaw, Numer: 2004/5/30, Data publikacji: 15/01/2004; Numer referencyjny: (MNE(2003)52250)
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
    Akt prawny: Rozporządzenie; Dziennik Urzędowy: Dziennik Ustaw, Numer: 2003/32/262, Data publikacji: 26/02/2003; Numer referencyjny: (MNE(2003)52406)
  4. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
    Akt prawny: Ustawa; Dziennik Urzędowy: Dziennik Ustaw, Numer: 2003/58/515, Data publikacji: 04/04/2003; Numer referencyjny: (MNE(2003)52164)
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji ciągników rolniczych
    Akt prawny: Rozporządzenie; Dziennik Urzędowy: Dziennik Ustaw, Numer: 2004/5/31, Data publikacji: 15/01/2004; Numer referencyjny: (MNE(2003)53620)
Więc teoretycznie prawidłowo zamontowane homologowane oświetlenie (o ile w świadectwie homologacji nie ma szczególnych warunków, typu konkretny model danej marki, a raczej nie powinno być) jest w pełni legalne.
Ale (1) z policją można sobie dyskutować, a - jeśli zechcą - i tak u...pią.
W sądzie wygrana wydaje się pewna, ale (2) sądy mamy niezawisłe (niby można się odwoływać, ale auto nie ma prawa się poruszać, ubezpieczalnia może policzyć +100% za brak dowodu z aktualnym badaniem, itp.).

Zainteresowanych odsyłam do źródeł: :arrow: http://eur-lex.europa.eu
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: ksenony

Post autor: wojtas89 »

Robert pisze:
Artykuł 8

Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić lub zakazać sprzedaży lub rejestracji, dopuszczenia do ruchu lub eksploatacji pojazdu z przyczyn odnoszących się do jego reflektorów, spełniających funkcję reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania, oraz źródła(-eł) światła (żarówki(-ek) i innych), stosowanych w homologowanych zespołach świateł, jeżeli opatrzone są one znakami homologacji WE części oraz są zainstalowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG.
Fakt, że istnieje odniesienie do krajowych środków wykonawczych, niekoniecznie oznacza, że środki te są wyczerpujące lub zgodne.
Wydaje mi się że to jest już podstawą do stwierdzenia że homologowany xenon jest w 100% legalny (jeśli jest poprawnie zainstalowany oczywiście). A tak po za tym to policjant chyba nie jest mądrzejszy od inżynierów którzy opracowali światło bixenonowe :twisted: .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: ksenony

Post autor: Taxon »

wojtas89 pisze: Wydaje mi się że to jest już podstawą do stwierdzenia że homologowany xenon jest w 100% legalny (jeśli jest poprawnie zainstalowany oczywiście). .
No właśnie o to pęka sprawa. Bo ci inżynierowie, o których wspomniałeś, opracowali dany reflektor do konkretnego auta i wtedy możesz mówić o homologacji. Jeżeli natomiast pakujesz takie cuś do zupełnie innego auta, to ta homologacja już niewiele znaczy. Jedź do jakiejkolwiek stacji ASO i poproś ich o zamontowanie Xenonów do np. Probka i pisemne potwierdzenie, iż jest to zgodne z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: ksenony

Post autor: Kocureq »

Ja Ci takie coś wystawię, chcesz? Jaką wartość mają papierki producenta, ASO, diagnosty czy Czesia spod budki? Żadną. Sąd będzie określał, czy to jest zgodne z przepisami.
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: ksenony

Post autor: Taxon »

kocureq pisze:Ja Ci takie coś wystawię, chcesz? Jaką wartość mają papierki producenta, ASO, diagnosty czy Czesia spod budki? Żadną. Sąd będzie określał, czy to jest zgodne z przepisami.
Kocur, dlaczego wobec tego robisz okresowe przeglądy i co rok płacisz za "bezwartościowy papierek od diagnosty"? Przecież jak Ci się koło urwie, albo "zgubisz hamulce" to sąd oleje "papierki". A może jednak nie oleje ?

Stary, sam jesteś najlepszym przykładem nielogiczności polskiego prawa.
Miałeś indywidualne tablice ?
Tak.
Zapłaciłeś za nie ?
Tak.
Możesz ich używać na obecnym aucie ?
NIE.
Logiczne?
NIE.
Trzeba się z tym pogodzić?
NIESTETY TAK...
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: ksenony

Post autor: Kocureq »

Ale o czym ty mówisz? Przeglądy robię na stacjach diagnostycznych, tablic nie mogę przełożyć bo tak mówią przepisy.

A ty chcesz wierzyć jakimś papierkom od producenta / diagnosty na temat legalności stosowania ksenonów w aucie, o czym nie ma mowy w przepisach.

Tu jest różnica.
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: ksenony

Post autor: Taxon »

Kocur, mówię o tym, ze homologacja obejmuje kompletny reflektor, przeznaczony do konkretnego auta. Jeżeli go sobie wsadzisz do czegoś innego bądź wymontujesz same soczewki i wpakujesz je do Probka (zdaje się,że nawet takie wynalazki jeżdżą w naszym klubie- TheBestCars) to o homologacji nie może być mowy i najbliższy kontakt z jakimś gorliwym stróżem prawa zakończysz z mandatem i zatrzymanym dowodem. O ile nic złego do tego czasu nie przydarzy się na drodze...Wtedy jest jeszcze mniej fajnie... Po dzwonie trochę ciężko stwierdzić, czy światła były ok wyregulowane. Za to, że pochodziły z zupełnie innego autka można stwierdzić bez trudu.
Kto chce - niech kombinuje. Ostatnio czytałem o kolesiu, który ponad 30 lat jeździł bez prawa jazdy i mu się udawało, więc możliwe, że i ze światłami się uda.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: ksenony

Post autor: Kocureq »

Nie przeczę, mówię o takim podejściu:

[quote="RX"]Producent odpowiada, nie kierowca.
Prosta zasada.[/url]

Żaden papierek wystawiony przed producenta, ASO czy diagnostę nie sprawi, że będziesz miał legalne światła, jeśli je np. źle zamontujesz.
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: ksenony

Post autor: Taxon »

kocureq pisze:Nie przeczę, mówię o takim podejściu:
RX pisze:Producent odpowiada, nie kierowca.
Prosta zasada.
Ale właśnie do tego zmierzam, że żaden producent (czyli ASO) nie wstawi Ci nieoryginalnych reflektorów. Jeżeli jeździsz np. rocznym Mondeo, w uboższej wersji (bez Xenonów), to nie ma problemu z tym, aby kupić homologowany zestaw przetwornic i żarników i go zainstalować np w ASO by nie tracić gwarancji.
Ale jeżeli jeździsz 20 letnim Escortem i wsadzisz do niego soczewki i Xenony z tegoż Mondeo, to gdzie tu mowa o homologacji?
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: ksenony

Post autor: Kocureq »

Chyba się nie zrozumieliśmy. Producent to nie ASO, a papierek ASO Ci jak najbardziej może wystawić, że jest to zgodne, bo nie ich pracą jest orzekanie zgodności.
Taxon pisze:Jedź do jakiejkolwiek stacji ASO i poproś ich o zamontowanie Xenonów do np. Probka i pisemne potwierdzenie, iż jest to zgodne z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego.
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: ksenony

Post autor: wojtas89 »

Taxon pisze:
kocureq pisze:Nie przeczę, mówię o takim podejściu:
RX pisze:Producent odpowiada, nie kierowca.
Prosta zasada.
Ale właśnie do tego zmierzam, że żaden producent (czyli ASO) nie wstawi Ci nieoryginalnych reflektorów. Jeżeli jeździsz np. rocznym Mondeo, w uboższej wersji (bez Xenonów), to nie ma problemu z tym, aby kupić homologowany zestaw przetwornic i żarników i go zainstalować np w ASO by nie tracić gwarancji.
Ale jeżeli jeździsz 20 letnim Escortem i wsadzisz do niego soczewki i Xenony z tegoż Mondeo, to gdzie tu mowa o homologacji?
Ale homologacja jest przypisana do poszczególnych elementów samochodu a nie do całego auta :? . Masz homologowaną kierownicę, mocowania foteli, pasy bezpieczeństwa, świtała, szyby, itp, itd. Więc jeśli kierownice , pasy i inne możesz zmienić to czemu światła mają być wyjątkiem? Jeśli jest wszystko poprawnie zamontowane i ustawione to ani stacja diagnostyczna, ani policja nie może ci nic zrobić. A jeśli faktycznie miał byś wypadek i było by przypuszczenie że oślepiłeś swoim homologowanym ksenonem kogoś to musiał by być powołany niezależny zespół ekspertów do potwierzenia tego zarzutu. Oczywiście jeśli cała modyfikacja została by przeprowadzona zgodnie z przepisami.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: ksenony

Post autor: Taxon »

kocureq pisze:Producent to nie ASO, a papierek ASO Ci jak najbardziej może wystawić, że jest to zgodne, bo nie ich pracą jest orzekanie zgodności.
Co z tego, ze producent to nie ASO, jeżeli od strony serwisowej jest jego reprezentantem? Na jedno wychodzi.
Papierka o tym, ze producent dopuszcza np zamianę reflektorów w różnych modelach raczej Ci nie wystawią, jeżeli tak nie jest.
wojtas89 pisze: Ale homologacja jest przypisana do poszczególnych elementów samochodu a nie do całego auta :? . Masz homologowaną kierownicę, mocowania foteli, pasy bezpieczeństwa, świtała, szyby, itp, itd. Więc jeśli kierownice , pasy i inne możesz zmienić to czemu światła mają być wyjątkiem? Jeśli jest wszystko poprawnie zamontowane i ustawione to ani stacja diagnostyczna, ani policja nie może ci nic zrobić. A jeśli faktycznie miał byś wypadek i było by przypuszczenie że oślepiłeś swoim homologowanym ksenonem kogoś to musiał by być powołany niezależny zespół ekspertów do potwierzenia tego zarzutu. Oczywiście jeśli cała modyfikacja została by przeprowadzona zgodnie z przepisami.
Czyli wg homologacja obejmuje reflektory, ale ich mocowań już nie? Ciekawe. Mogą na przysłowiowym sznurku dyndać bądź zostać wszpachlowane ? A skąd wiesz, pod jakim kątem te reflektory oryginalnie są montowane ? A może są lekko pochylone w którąś stronę ? Jak ktoś je projektował to uważasz, ze nie uwzględnił tego, na jakiej wysokości będą montowane i pod jakim kątem? Tym bardziej we współczesnych autach, gdzie reflektory mają tak nieregularne kształty wymuszane liniami nadwozia. Np. w Cougarze reflektor nie jest instalowany prosto, tylko po pewnym kątem (zarówno w poziomie, jak i pionie). Podobnie jest np w Peugeocie 207 i Hondzie Accord.
W przypadku wypadku, jeżeli walniesz czołówkę lub w coś rąbniesz, to ta komisja nie będzie w stanie określić, jak miałeś te światła ustawione ani Ty, ani Twój "przeciwnik". Natomiast bez trudu będzie w stanie stwierdzić, ze miałeś światła od zupełnie innego samochodu. I tu przydałby się dokument z ASO, że producent takie akcje dopuszcza, ale z przyczyn oczywistych takiego dokumentu nie dostaniesz. Jak sądzisz, komu dadzą wiarę, jeżeli ten drugi powie, że go oślepiłeś ?
Jak powiedział wielki filozof, Jurek Owsiak "Róbta co chceta". Ja sam miałem 2 wypadki, mój ojciec zginął w wypadku i omal nie zginęła siorka. I wierzcie mi - wszystko wtedy nabiera znaczenia i do wszystkiego się dopie...l.ają. Co innego, jak masz kolizję, a co innego jak są ciężko ranni bądź trupy. Jeżeli o mnie chodzi, to możecie z wnętrza latarką sobie przyświecać, jak mój znajomy kiedyś w Syrenie :D Ale nie psujcie innym w głowach, ze to jest 100% legal.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: ksenony

Post autor: wojtas89 »

Taxon pisze:
wojtas89 pisze: Ale homologacja jest przypisana do poszczególnych elementów samochodu a nie do całego auta :? . Masz homologowaną kierownicę, mocowania foteli, pasy bezpieczeństwa, świtała, szyby, itp, itd. Więc jeśli kierownice , pasy i inne możesz zmienić to czemu światła mają być wyjątkiem? Jeśli jest wszystko poprawnie zamontowane i ustawione to ani stacja diagnostyczna, ani policja nie może ci nic zrobić. A jeśli faktycznie miał byś wypadek i było by przypuszczenie że oślepiłeś swoim homologowanym ksenonem kogoś to musiał by być powołany niezależny zespół ekspertów do potwierzenia tego zarzutu. Oczywiście jeśli cała modyfikacja została by przeprowadzona zgodnie z przepisami.
Czyli wg homologacja obejmuje reflektory, ale ich mocowań już nie? Ciekawe. . .
A gdzie na oryginalnym mocowaniu lampy masz homologacje? :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: ksenony

Post autor: Taxon »

No właśnie cały czas do tego zmierzam - jaki sens miałaby homologacja, jeżeli mógłbyś ten reflektor montować sobie jak chcesz, a nie tak, jak przewidział to i zaprojektował producent ? Homologacja obowiązuje wtedy, kiedy jest to właściwie zamontowane - właściwie nie oznacza "na moje oko dobrze", "chyba równo", "prawie jak w oryginale", "jak się dociąży to będzie git" itp.. A jak możesz to właściwie i zgodnie z czynnikami, jakie uwzględnił projektant, zamontować nie używając oryginalnych mocowań ? Tak powstają wynalazki i "agrotunerskie projekty" w stylu "Banglijskich Gruchotów", gdzie "projektant Lipu brzeszczotem do metalu piłuje przedni reflektor, żeby wpasować go do karoserii. :shock:
W sumie nic mnie już nie zdziwi...mieliśmy już "modela", co brewki w Probkowych światłach instalował, więc ...czemu by nie potraktować Probka "Xenonami" z Ursusa C 330 :wink: ...tłumik tez na upartego by się dał założyć...prawie jak Mugen :|
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2009-11-13 13:27 przez Taxon, łącznie zmieniany 2 razy.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: ksenony

Post autor: wojtas89 »

Kurcze, jak będę miał trochę czasu to muszę poszukać przepisów które mówią o problemie który poruszamy. Czy faktycznie mocowanie reflektora musi być homologowane czy sam reflektor musi mieć homologację. Jeśli tylko lampa musi być homologowana i nie ma w przepisach specjalnych warunków mocowania takiej lampy to sytuację mamy jasną. :wink: .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: ksenony

Post autor: RX »

Witam,

A uniwersalne lampy naszej polskiej firmy WESEM?
Jak mam je założyć do Pontiaca żeby homologacja grała?
Normalnie - gdziekolwiek. Nie za blisko, nie za nisko, nie za wysoko. Ale konkretnie gdzie w zderzaku - nigdzie nie ma takiego info.

5.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: ksenony

Post autor: Taxon »

Ja bym walnął na dach :|
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: ksenony

Post autor: RX »

Hey,

Można. Halogeny na 4x4. Wesem też robi.

Probe miałem z nieseryjnymi dziennymi - WESEM.
Głównie na nich jeździłem.
Przy wypadku - policjant sprawdza i faktycznie takie światła nie były w tym samochodzie zamontowane - ja je założyłem.
Nie widzę w tym problemu.

Lampy to ja mogę dowolne sobie zakładać - mają homologacje i tyle i homologacja wcale nie jest przypisana do konkretnego auta.
Tłumiki sportowe - mają homologacje i możesz założyć do czego tylko Ci się wymarzy.

Światła mają świecić zgodnie z zastosowaniem (ustawiamy na przeglądzie) i mają mieć homologacje odpowiednią (przeciwmgielne, wsteczne, dzienne, długie, krótkie) oraz muszą być założone zgodnie z przepisami - dzienne nie mogą być np. ani za wysoko (dach odpada) ani za nisko, ani zbyt blisko siebie, ani za bardzo po bokach.

A tak swoją drogą.
Co z moim Trans Amem? To nie jest zaczepka, ale po prostu dzisiaj zacząłem się nad tym zastanawiać, że w sumie to nikt nie wie co się stanie jak wydzwonię nim gdzieś.
Nie mam ani jednego znaczka "E" na nim. Światła świecą prawidłowo, z tyłu pomarańczowe kierunki - gra.
Powoduje wypadek i co? Pasażer ginie - pasy bezpieczeństwa nie mają homologacji europejskiej.
Idę siedzieć za to? Żadna część nie ma homologacji europejskiej. Ani jedna. Wszystkie za to mają SAE/DOT.
Ja mam papier - dopuszczenie auta do ruchu tuż po przypłynięciu z USA. Światła spełniają normy świecenia - przechodzę przegląd bez znajomości (tylko karzą mi zrywać folię z tylnych lamp, a tam nie ma folii tylko fabrycznie takie ciemne jakieś, facet przyjdzie, podrapie trochę lampę i mnie puszcza z pieczątką do domu... :P ).
Tyle mnie powinno obchodzić- ja nie muszę znać tak szczegółowych przepisów, ja jestem szary obywatel.

5.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: ksenony

Post autor: wojtas89 »

RX, trafny przykład. Ja będe chciał kiedyś założyć ksenony, min. dlatego pytam się co i jak. :wink: W przepisach jest napisane jak światła mają być romieszczone, jakie muszą spełniać wymogi. Taxon za bardzo udziwnia jak dla mnie. :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: ksenony

Post autor: Eli »

Po co szukac tak odleglego i paliwozernego przykladu, nasze Probki tez najczesciej nie maja ani jednego E na sobie. Jasne, wszyscy wiemy, ze wg polskiego prawa musimy zalozyc przednie reflektory dostosowane do naszego ruchu tj. asymetrzyczne no i z homologacja. Ale czemu tylko przednie reflektory ? Przednia szyba juz nie jest wazna ? A wspomniane pasy bezpieczenstwa ? Czemu skoro mozemy zalozyc zamienniki z homologacja na zarowke h4 nie mozemy niby zalozyc innych lamp z homologacja ? W samych zamiennikach helli i autopala naliczylem z 5 roznic (inaczej skonstruowany odblysnik, inaczej umieszczone pozycyjne, rozne szkla, np. autopal puscil ostatnio nawet czyste szkla !) a czemu nie mozemy zalozyc zamiennikow, ktore rezygnuja z podnoszonych reflektorow, gdyby oczywiscie mialy homologacje (zwiekszamy bezpieczenstwo pieszego) ? Po to reflektor ma mozliwosc ustawienia go w pionie i poziomie by zrobic to tak by nie oslepial bez wzgledu na to w jaki sposob skupia w sobie swiatlo, nie ?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: ksenony

Post autor: Robert »

RX pisze:Światła mają świecić zgodnie z zastosowaniem (ustawiamy na przeglądzie) i mają mieć homologacje odpowiednią (przeciwmgielne, wsteczne, dzienne, długie, krótkie) oraz muszą być założone zgodnie z przepisami - dzienne nie mogą być np. ani za wysoko (dach odpada) ani za nisko, ani zbyt blisko siebie, ani za bardzo po bokach.
Ale pitolenie: "za wysoko, za nisko, zbyt blisko, za bardzo"... Ale za to pewnie wiesz, czym się różni "łososiowy" od "cielistego". ;)

Jedyny fragment, który może przeszkadzać w montażu na dachu, to "Rozmieszczenie na pojeździe [mm] - na długości": "z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu".
Więc to kwestia interpretacji, co znaczy "z przodu" - fiat multipla ma światła drogowe w podszybiu, cofnięte prawie metr od przedniej krawędzi auta. Zgodne z przepisami? Widocznie tak, skoro nikt się nie czepia.
Gdybyś zechciał na dachu, to w probku masz na to prawie 20cm zapasu. Tak samo w TA. Ale na stacji diagnostycznej łatwo nie będzie. :lol:

Chyba, że pisałeś o swojej tardze? Więc powiadasz, że oprócz przeciekania jeszcze Ci odpada? :mrgreen: Przy Twoich prędkościach? :shock:

Gdyby ktoś chciał kontynuować kwestię umieszczenia świateł dziennych na dachu, to mamy inny wątek na ten temat.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”