Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: RX »

TYGRYSEX pisze: Ała - wyskalowanie woła o pomstę do nieba :!: :!: :!:
Ponieważ to są tarcze do 2.0 i mają "dołożone" 240 oraz niżej ustawione czerwone pole obrotomierza.

Pozdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: TYGRYSEX »

RX pisze: Ponieważ to są tarcze do 2.0 i mają "dołożone" 240 oraz niżej ustawione czerwone pole obrotomierza.

Pozdr.
Tak jak mówisz ... Tylko że na aukcji nikt o tym nie wspomina :twisted:
MrMysza pisze:Ile dałeś za te czarne tarcze? I te od nawiewow w jakiej cenie?
Sprawdź na alledrogo : tarcze coś koło 150 PLN, nawiewy ok. 70 PLN + inwertery ...
Ostatnio zmieniony 2010-08-09 22:36 przez TYGRYSEX, łącznie zmieniany 1 raz.
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
kapikwas
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-26 18:27
Samochód: Ford Probe II 2.5 V6 94r euro
Lokalizacja: Lublin

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: kapikwas »

To tak, zamówiłem poza allegro i za to, że kupiłem zestaw a nie kupowałem osobno - dostałem promocję - łącznie z przesyłką 300zł. Zestaw składa się z: tarcza zegarów (160zł), panel nawiewu (70zł), dwa inwertery - żeby tarcza i panel świeciły (2x 60zł).
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: TYGRYSEX »

Kocureq pisze:A jeszcze lepiej kontaktrony i magnesiki na wskazówkach i gdy się przekroczy 7000 obrotów lub jakąś prędkość - cały zegar zapala się na czerwono.
Chętnie popróbuję w tym temacie przetrzeć szlaki ...

Fajnie byłoby zrobić coś takiego : http://www.youtube.com/watch?v=k2K2c3QQgSA ( dla tych co nie wiedzą o co chodzi ) .

Jestem samoukiem a nie elektronikiem - więc schemacik wiele by ułatwił - reszta to tylko "sprawne ręce" :twisted:

Poświęcę swój licznik i zdejmę czarne ori tarcze - pewnie potem pozostanie mi założyć jakieś indiglo ...
Wie ktoś jak dobrać kontaktron do wartości pozwalającej zasilić diody / oświetlenie ( 12 V ) ?
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: Robert »

Kontaktron nie zasila, a przepuszcza prąd. Jak włącznik astabilny (np. klakson w kierownicy) albo przekaźnik, tylko nie mechanicznie ani po podaniu napięcia, ale pod wpływem pola magnetycznego. Więc dobrany raczej miałby być do natężenia pola magnetycznego. Ze względu na delikatny mechanizm ruchu wskazówek, który będzie poważnie zakłócony przez bezwładność magnesu, pomysł wydaje się nietrafiony. Lepszym byłoby mierzenie napięcia idącego do obrotomierza i prędkościomierza (w końcu to tylko woltomierze) i reagowanie na przekroczenie konkretnej wartości każdego z nich.
2 potencjometry montażowe do ustawienia napięć (2 różnych) wzorcowych (po ok.50gr), 2 komparatory napięcia (albo 1 podwójny, np. LM2903 za ok.1zł), 1 przekaźnik na wyjściu (70gr) i całość zamyka się w 3 złotych (w cenach internetowych - w detalu też powinieneś zmieścić się w kilkunastu złotych). Do tego kabelki, cyna, lutownica, sprawne palce i kiepełe.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: TYGRYSEX »

Robert pisze:Kontaktron nie zasila, a przepuszcza prąd.


Źle / niedokładnie to napisałem. Chodziło mi o to, czy kontaktron o małych wymiarach potrzebnych do umieszczenia pod tarczą licznika będzie mógł przesyłać 12 V ? Zamówiłem już kilka sztuk i sprawdzę jak to będzie się zachowywało i jak będą działać dodatkowe siły na wskazówkę ( folia magnetyczna nie powinna zakłócić pracy obrotomierza, jeśli umieści się ją bliżej podstawy - nie na końcu wskazówki ) ... Pozostają tylko jeszcze elementy metalowe które mogą tutaj coś zakłócać ...
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: Robert »

Jak umieścisz dalej osi, to wpływ zaczyna mieć bezwładność, jak bliżej osi, to może zakłócać magnetycznie.

Uzupełnienie powyższego - oba mierniki mierzą (na wejściu) częstotliwość impulsów, ale prędkościomierz przekazuje informację do kilku układów dalej. Zgaduję, że już przetworzoną na napięcie. Jeśli nie, to mając je w ręku trzeba zobaczyć samemu, gdzie jest podłączony sam wskaźnik, czyli gdzie się wpiąć w płytkę drukowaną, by dostać napięcie, potem sprawdzić woltomierzem przy podłączonych wskaźnikach i działać.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: TYGRYSEX »

-- oryginalny post 11 sierpnia 2010, o 11:25 --
Robert pisze:Lepszym byłoby mierzenie napięcia idącego do obrotomierza i prędkościomierza
Twój pomysł wydaje się niezawodny, jednak nie wiedziałbym gdzie się wpiąć żeby podawało mi właściwe wartości , jak ustawić potencjometry i komparator - przekaźnik to już końcowa i najprostsza sprawa ...

-- dodano 11 sierpnia 2010, o 11:30 --

Aha - zostawmy prędkościomierz i skupmy się na obrotomierzu - to po przekroczeniu pewnego zakresu obrotów ma się zmieniać podświetlenie , nie po przekroczeniu jakiejś prędkości ...
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: Bogdan9999 »

Prezes pisze:
TYGRYSEX pisze: No jak widać potwierdza się przypuszczenie, że wskazówek lepiej nie demontować lub nie wyginać w żadną stronę ...
Otóż to. Jak rozbierałem u siebie na próbę licznik z gt to do dziś leży w częściach w pudełku. :) Może i jest to możliwe żeby wszytsko poskładac, ale żeby wskaźniki pokazywały oryginalne parametry to można zapomniec.

Bzdury piszesz :D Da rade trzeba tylko wiedzieć o co biega ja to rozgryzłem prosta sprawa przecież jakoś musieli je w fabryce składać na taśmie nie sprawdzając każdej sztuki ;) Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
kapikwas
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-26 18:27
Samochód: Ford Probe II 2.5 V6 94r euro
Lokalizacja: Lublin

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: kapikwas »

To ja może podzielę się schematem, jak zrobić obrotomierz z diód (analogowy), które będą się po kolei zapalać - dostałem ten schemat od kuzyna (elektryka, robotyka, itp), ale jeszcze go nie zrobiłem :) Może się komuś przyda

Tutaj daję 4 linki do opisu i schematu:

http://a.imageshack.us/img43/6148/74909950.jpg
http://a.imageshack.us/img21/2413/60454647.jpg
http://a.imageshack.us/img19/2223/89403271.jpg
http://a.imageshack.us/img829/3172/17954998.jpg

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: TYGRYSEX »

kapikwas pisze:jak zrobić obrotomierz z diód (analogowy), które będą się po kolei zapalać
Hmmm - coś jak tutaj :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=wKkLZxJW ... re=related

Potrzebny pewnie wyższy stopień wtajemniczenia 8) Szkoda że nie ma chociaż zdjęć z efektu prac :newcolor:
Bogdan9999 pisze:Bzdury piszesz :D Da rade trzeba tylko wiedzieć o co biega ja to rozgryzłem prosta sprawa
Czyli w I gen. znów się potwierdza, że jest łatwiej. U nas jest za delikatny mechanizm - pomyślałem że skoro są wskazówki zgrzewane to można by je ściągnąć rozgrzewając mocowanie ... Ale pewnie druciki by szlag trafił jakby dostały temp.

Cóż - jak dostanę gdzieś "zużyty" licznik to pokombinuję - szkoda mi mojego na eksperymenty, jak na razie mogłem na nim polegać ...
Czy licznik od 2.5 i 2.0 różnią się technicznie od siebie ? Jeśli nie to już mam takiego za grosze ...
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: Robert »

Sprecyzuj "technicznie", ale najlepiej w wątku, w którym różnice były już omawiane (choćby miesiąc temu). :idea:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: Prezes »

Bogdan9999 pisze: Bzdury piszesz :D Da rade trzeba tylko wiedzieć o co biega ja to rozgryzłem prosta sprawa przecież jakoś musieli je w fabryce składać na taśmie nie sprawdzając każdej sztuki ;) Pozdro
Nie mówię, że nie Bodziu ale czytałem ostatnio w serwisówce (była podana informacja - dokładnie teraz nie przytoczę bo zapomniałem), że prędkościomierze fordowskie były zgodne z jakąś tam ustawą prawa policyjnego i spełniały wymogi w Usa, a ich dokładnośc wahała się w granicach ok 3-4 % a więc wątpię, żeby ktoś je ''na oko'' składał :). Ale co racja to racja - wszystko da się złożyc tylko trzeba wiedziec jak. A jak rozbierałeś zegary to nie wiesz może do czego służy taki mały potencjometr umieszczony u góry za obrotomierzem bo ja nie miałem jak tego sprawdzic. :roll:
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: Bogdan9999 »

Hmm nie przypominam sobie bo kawałek czasu minęło ale wiem że przy prędkościomierzu było dodatkowe urządzenie do komputerka VMM od kontrolki serwis. Mam takie zegary na wierzchu to sprawdzę z ciekawości.
I wątpię aby w jedynce było łatwiej jak byś zobaczył budowę zmienił byś zdanie :D Co nie zmienia faktu że to strasznie stara technologia strasznie nie odporna na zmienne warunki klimatyczne chodzi o temperaturę i szczególnie pracę 3 wskaźników poziom paliwa, ciśnienie oleju i temperatura cieczy chłodzącej.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
kapikwas
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-26 18:27
Samochód: Ford Probe II 2.5 V6 94r euro
Lokalizacja: Lublin

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: kapikwas »

A ja mam jeszcze takie pytanie, tam się wcześniej pytałem o żarówki do podświetlenia tarcz zegarów, to R5 ale z takim plastikowym cokołem czy bez :) ? I czy do podświetlenia nawiewu i przycisków tych od spryskiwacza, wycieraczki, itd, to też te same R5 (z cokołem czy bez)?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: TYGRYSEX »

-- oryginalny post 18 sierpnia 2010, o 13:31 --
TYGRYSEX pisze:Potrzebny jest maleńki magnes / kawałek folii magnetycznej - na tyle mały aby umieścić go na wskazówce obrotomierza. Ktoś ma pomysł gdzie tego szukać ?
Sam pisze:na lodówce ;) - w przylepach do lodówki montują takie cudo ;)
Ok - zaraz sprawdzę czy coś mam na lodówce :P

W sumie faktycznie można zapożyczyć z czegoś takiego kawałek - tylko ta folia jest gruba - nawet jak zdejmie się tylko mała warstwę ...
Sprzedają folię np. o grubości 0.4 mm, ale po co mi metr bieżący, skoro potrzebuję nie więcej jak 5x5 mm :roll:

-- dodano 18 sierpnia 2010, o 14:43 --
kapikwas pisze:A ja mam jeszcze takie pytanie, tam się wcześniej pytałem o żarówki do podświetlenia tarcz zegarów, to R5 ale z takim plastikowym cokołem czy bez :) ? I czy do podświetlenia nawiewu i przycisków tych od spryskiwacza, wycieraczki, itd, to też te same R5 (z cokołem czy bez)?

Pozdrawiam

Napisałem ci PW, ale napiszę i tu - jeśli się mylę to ktoś poprawi ...

W liczniku znajdują się żarówki R5 z cokołami ... Więc wymieniasz tylko żarówki bo cokoły pozostają te same...
Pod pokrętłami nawiewów znajdują się żarówki T10 ...
Natomiast te w przyciskach na panelu środkowym pod nawiewami ( spryskiwacze tył, światła itp. ) to są inne żarówki - malutkie z podstawkami - R3 8 mm z cokołem.
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
kapikwas
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-26 18:27
Samochód: Ford Probe II 2.5 V6 94r euro
Lokalizacja: Lublin

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: kapikwas »

Ok, dzięki bardzo za pomoc :)
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: TYGRYSEX »

-- oryginalny post 21 sierpnia 2010, o 00:34 --

Pierwsze próby na kontaktronach nie wypaliły - być może wybrałem za małe - 10 mm długości i przekrój niewiele ponad 2 mm ... Próbowałem na różnych napięciach z różnymi magnesami - tak małe kontaktrony chyba są zbyt czułe na zmianę pola magnetycznego : czasem reagowały dokładnie wtedy, gdy zbliżył się magnes a czasem potrafiły w ogóle " nie odbić " przez co światło na diodzie kontrolnej było przez cały czas nawet po oddaleniu magnesu...
Spróbuję z większymi kontaktronami ... Jeśli to nie wypali szukać innego rozwiązania ... Np. jak się podłączyć wg sugestii Roberta :P

-- dodano 23 sierpnia 2010, o 14:26 --

Czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcie / schemat gdzie znajdę przewód WN idący od cewki zapłonowej ( żebym czegoś nie zjarał ... )
Czy z tego przewodu można pobierać info o wzroście napięcia względem wzrostu obrotów ? Czy jednak trzeba bezpośrednio do cewki się podłączyć ?

-- dodano 15 września 2010, o 19:07 --

Coś takiego nie byłoby złe :

Obrazek

Od tego już tylko mały krok, aby całe podświetlenie nie tylko obrotomierza, ale całego kokpitu zmieniało kolor ...

Wyobraźcie sobie - jedziesz nocą w niebieskim otoczeniu świecących wskaźników i pokręteł a nagle wciskasz pedał gazu do dechy i w środku czerwono !!! CZAD :twisted: :newcolor: :newcolor: :newcolor:
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: Kocureq »

Za tysiaka to można kupić wyświetlacz pseudo-HUD rzucający obraz na szybę :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: Robert »

Nawet 4 (patrz 5 miesięcy temu w odpowiednim temacie).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: TYGRYSEX »

Czy podłączając się w jeden z pinów na cewce zapłonowej ( widoczne 3 na zdjęciu ) można sczytywać zmiany napięcia idące do obrotomierza ?

Obrazek
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Samochód: czołg w wersji sport
Galeria: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: black_martines »

nie zmiany a ilość impulsów
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: TYGRYSEX »

No tak ... Masz rację ... Gdzie indziej mogę się podłączyć aby móc również mieć dostęp do zmian impulsów oprócz cewki ? Nie chciałbym rozbierać całego aparatu ... Kabel WN ?
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: adrian_seki »

Nawiń kilka zwoii przewodu lub drutu na przewód zapłonowy - otrzymasz impulsy - Jedna wada jaka mi przychodzi do głowy to może z czasem przewód dostać przebicia - wysokie napięcie zamiast na świece pójdzie ci na układ i ci go zwyczajnie spali...

Nie wiem skąd pomysł rozbierania aparatu zapłonowego? Wepnij się pod przewód idący do niego. Nie interesowałem się tym ale jak się gdzieś wpinasz to weź przeczytaj instrukcję bo tam masz na jeden obrót wału korbowego tylko 3 impulsy (cewka zapłonowa) bo to jest dwu sów. Zgaduje bo jak mówiłem nigdy jakoś to mnie nie interesowało. Dwa obroty wału to masz zestaw 6 impulsów bo 6 cylindrów. A cewka będzie ci dawała impuls który tak jak u mnie jest rozdzielany przez palec dopiero na cylindry. Czyli zwróć uwagę:

Jeden cykl czyli dwa obroty wału w tym cewka daje 6 impulsów a ze świecy będziesz miał tylko 1 impuls (1 impuls na kablu NW na dwa obroty wału) - tak więc nie wiem jak to ma być podpięte - ty masz instrukcje :D

Czyli jeżeli silnik ma 1000obr/min to ze świecy będzie miał np twój układ 333 obr/min a z cewki może mieć 6000 obr/min - zależy co konstruktor miał na myśli że jest już zaprogramowany wystarczy wybrać tylko dobrą opcję :) W artykule pisze że wybierasz ile masz cylindrów jeżeli podepniesz się pod aparat zapłonowy. Chyba że idąc tym tokiem myślenia wybierasz silnik 1 cylindrowy i wpinasz się na przewód NW i też powinno być ok - hehe :D

Jestem świadomy że mogę nie mieć racji ale według mnie tak to powinno działać - jak coś niech ktoś poprawi :P
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru

Post autor: TYGRYSEX »

adrian_seki pisze:Nie wiem skąd pomysł rozbierania aparatu zapłonowego? Wepnij się pod przewód idący do niego.
Pytam, bo nie mogę znaleźć czegoś dokładniejszego, co posiada rozpiskę poszczególnych elementów i co najważniejsze - gdzie właśnie się podpiąć żeby czegoś nie zjarać...
adrian_seki pisze:tak więc nie wiem jak to ma być podpięte - ty masz instrukcje :D
Nie mam - bo nie zakupiłem tego urządzenia - kosztuje "tałzena" ale mam kogoś, kto pomoże to skonstruować i zamknąć się w śmiesznych kosztach rzędu kilkunastu złociszy .
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”