Piotr0805

Kolekcje fotek.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3615
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: Maxxum »

Dobra robota :1111_ok:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 184
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

Próby wykręcenia na gorąco szpilek z kolektora nie powiodły się. Podjąłem próbę rozwiercenia szpilek i wykręcenia reszty wykrętakiem i udało się to tylko w połowie bo gwinty uległy uszkodzeniu. Postanowiłem zrobić gwinty m10
Obrazek
Obrazek

By nie przerabiać otworów w turbo zrobiłem takie oto szpilki:
Obrazek

I planowanie kolektora od strony głowicy:
Obrazek
Obrazek

Czeka mnie jeszcze zaślepienie egr-u i zmontowanie :)
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 436
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Car: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Gallery: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: Piotr0805

Post autor: karakan »

W jaki sposób zrobiłeś szpilki i planowanie kolektora?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 184
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

Szpilki m10 przetoczyłem na fi8 chwytając delikatnie za krótszy gwint potem gwintowałem łapiąc za nakrętkę wkręconą w gwint m10 i jedna taka uwaga trzeba stoczyć też kołnierz a nie sam gwint (to co na zdjęciach musiałem poprawiać bo nie siadało turbo na kolektorze). Co do kolektora no to było potrzebne imadło uchylne, czujnik zegarowy, głowica 100mm i grzybek fazujący. Najpierw robisz powierzchnię przylegającą do turbo. Trzeba się pobawić czujnikiem tak żeby cztery wybrane punkty (najlepiej przy szpilkach) nie miały więcej odchylenia od siebie niż 0.05mm - dokonujemy tego uchylając imadło i kolektor w szczękach. Potem pozbywamy się resztek szpilek i frezujemy głowicą (na małym posuwie ok 50-100 mm/min i można też delikatnie zwiększyć obroty) potem fazujemy otwory i piłujemy ostre krawędzie. Podobnie działamy z częścią przylegającą do głowicy z tym że chwytamy wtedy za obrobioną wcześniej powierzchnię więc najlepiej podłożyć coś miękkiego by nie zarysować lub odcisnąć powierzchni (ja podłożyłem poliamid ale drewno też powinno się sprawdzić) to w sumie tyle mam nadzieję że pomogłem 🙂
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4211
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Piotr0805

Post autor: Bogdan9999 »

Ale kombinujesz z tymi szpilkami nie lepiej było wykręcić te odcięte ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 184
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

Bogdan9999 pisze: 2021-09-12 23:30 Ale kombinujesz z tymi szpilkami nie lepiej było wykręcić te odcięte ?
Wykręciłem je ale co z tego jak gwintu prawie nic nie zostało? Czytaj co napisane wyżej. Co byś zrobił?
Ostatnio zmieniony 2021-09-13 05:38 przez piotr0805, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4211
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Piotr0805

Post autor: Bogdan9999 »

Skoro gwint był uszkodzony to tak jak zrobiłeś ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 184
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

Bogdan9999 pisze: 2021-09-14 02:39 Skoro gwint był uszkodzony to tak jak zrobiłeś ;)
I tyle w temacie 😜 przerobienie szpilek nie było mega łatwe - materiał twardy a i nie było za co łapać to była ostateczność 🙃
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”