Lukas007

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Lukas007

Post autor: Lukas007 »

Co do wahaczy, to wszystkie poza tylnymi poprzecznymi (bez regulacji), są dostępne z firmy SRL (numrery są podane w dziale FAQ). Owe niedostępne nigdzie w Polsce wahacze poprzeczne znalazłem w USA z firmy Mevotech (CMS76166, CMS76165). Co do poliuretanów to są one również kupione w USA z firmy Energy Suspension - nic dedykowanego, dobierane po wymiarach (warto poszukać troche na forum MX6.com).

- łącznik stabilizatora przod 9.8118R
- łącznik stabilizatora tył 9.8120R
- guma stabilizatora przod : 9.5128R
- guma stabilizatora tył : 9.5122R

Nadmieniłem forum mazdy mx6, ale pamietajcie, ze mimo, iz sa to blizniacze konstrukcje - stabilizatory maja akurat inne :)

W Probe jest 24.2mm przod i 18.0mm tył

W 626 GD jest 20.0mm przod i 16.0mm tył.

Jak zamontuje i wszystko bedzie pasować, dodam to do odpowiedniego działu.
Ostatnio zmieniony 2019-12-30 23:54 przez Lukas007, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Lukas007

Post autor: Lukas007 »

W końcu udało sie zabrac za zawieszenie. Z racji tego, że oststnio wymieniane były (tylne wahacze) jakieś 20 lat temu (albo i nigdy), łatwo nie było. Ogólnie wszystko pasuje dobrze. Łączniki stabilizatora pasują i z przodu i z tyłu. Tuleje z przodu bez problemów, za to z tyłu lepiej dopasować stare obejmy przednie (zdjecie w zalaczniku). Zostało wszystko poskręcać po opuszczeniu na koła, wymiana płynu hamulcowego i oleju (z płukankami), zbieżność, przegląd. Później można go troche w koncu przewietrzyć :)
Załączniki
inCollage_20200505_184111191_resize_94.jpg
20200504_153508_resize_63.jpg
20200504_153545_resize_1.jpg
20200504_153517_resize_9.jpg
20200504_153525_resize_72.jpg
IMG-20200504-WA0007_resize_24.jpg
20200506_161706_resize_94.jpg
Awatar użytkownika
lucas
Posty: 332
Rejestracja: 2019-01-16 19:41
Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=25155
Lokalizacja: Siedlce

Re: Lukas007

Post autor: lucas »

Poprawianie starego żeby działało dalej... Coś w tym jest wciągającego...
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lukas007

Post autor: Maxxum »

No i pięknie teraz się prezentuje zawiecha 🙂 Coraz trudniej dostać niektóre części w PL do jedynek.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Lukas007

Post autor: Lukas007 »

Na przykład tylne wahacze poprzeczne :p

Tył poskładany, płyn hamulcowy wymieniony na ATE 200. Pierwsza wymiana oleju z płukanką zrobiona. W załączniku próbka Penrite'a po ok. 5000km (1.5 roku) + płukanka Amsoil. Jeszcze jedna wymiana na Specola 5w40 i leci docelowy 5w50.
Załączniki
20200507_171218_resize_31.jpg
20200507_162525_resize_53.jpg
20200507_162826_resize_93.jpg
20200507_171249_resize_95.jpg
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Lukas007

Post autor: Lukas007 »

Można powiedzieć, że skończone :)

Zbieżność ustawiona, olej po 3 płukaniach zalany docelowy, czyli Amsoil 5w50 Signature Series. Silnik pracuje bardzo ładnie. Prowadzenie na nowym zawieszeniu dużo lepsze. Auto znacznie stabilniejsze w zakrętach. Niestety dalej trzeba mocno trzymać kierownice przy dawaniu w palnik - 500NM na przedniej osi swoje robi :) Polerki nie udało się zrobić, ale to kwestia czasu tylko. Właściwie lekkie odświeżenie, bo mimo upływu lat (od ostatniej korekty) nie ma tragedi.
Załączniki
20200509_154220_resize_87.jpg
20200508_123109_resize_0.jpg
20200508_123119_resize_52.jpg
20200508_111011_resize_49.jpg
20200509_172211_resize_71.jpg
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Lukas007

Post autor: pusher1 »

Lukas podaj mi namiary na czerwone łączniki stabilizatora bo potrzebuje na przód i tył?
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Lukas007

Post autor: Lukasz »

pusher1 pisze: 2020-05-09 21:20 Lukas podaj mi namiary na czerwone łączniki stabilizatora bo potrzebuje na przód i tył?
Przeciez masz napisane 6 postów wyżej co jest i skąd
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 469
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Galeria: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: Lukas007

Post autor: karakan »

A co z Penrite było nie tak?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Lukas007

Post autor: Lukas007 »

Penrite to dobry olej, ale do dłuższego katowania, jazdy na torze itp. Do okazjonalnych przejażdżek, nawet z wykorzystaniem pełnej mocy, 5w50 lepiej się sprawdza. Przede wszystkim od razu po odpaleniu jest cisza pod klawiaturą, na Penrite 10w60 musiał pochodzić dobre 15min. Całkowicie inna lepkość zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach. Amsoil charakteryzuje się bardzo wysokim HTHS w 150*, jak również wysoką lepkością w 100*C, przy czym dzięki temu, że jest oparty na bazach IV grupy - bardzo dobrze płynie w niskich temperaturach i jest łatwo pompowalny.
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 469
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Galeria: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: Lukas007

Post autor: karakan »

A czemu aż 3 płukanki?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Lukas007

Post autor: Lukas007 »

Żeby jak najlepiej wyczyścić silnik z nagarów przed zalaniem docelowego oleju.

Cała procedura wyglądała następująco

1. Do starego Penrite (1.5 roku, 5000km) po rozgrzaniu zalana płukanka Amsoil. 15min na wolnych obrotach - zlanie oleju + nowy filtr
2. Zalanie Specol Gold 5w40. Po 30km jazdy dolana płuknka Amsoil. 15min na wolnych obrotach - zlanie oleju + nowy filtr
3. Zalanie Specol Gold 5w40. Po 50km jazdy zlanie oleju + nowy filtr
4. Zalanie docelowego Amsoil 5w50

Po tych zabiegach olej na bagnecie idealnie przejrzysty. Popychacze chodzą cicho, silnik znacznie równiej.

W załączniku próbki (od lewej) :

1. Penrite po 5000km + płukanka
2. Specol po 30km + płukanka
3. Specol po 50km bez płukanki
Załączniki
20200512_112346.png
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Samochód: Probe 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Lukas007

Post autor: piotr0805 »

Płukanka daje radę 😉 mówią że do starych się nie leje ale ja polecam😁
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Lukas007

Post autor: Lukas007 »

Kolejna modyfikacja, tym razem dotycząca hamulców, a dokładniej - pompy hamulcowej.

Udało się dopasować pompę hamulcową od drugiej generacji Probe (taka sama jak w Mazdach 626, Xedos itp).

Różnica w średnicy to 7/8" dla 1gen (22,23mm) i 15/16" dla 2gen (23,81mm), a więc różnica ~ 7% - niby nie dużo, ale różnica kolosalna.

Pedał hamulca nie wpada już tak głęboko, żeby zacząć w ogóle efektywnie hamować. Wystarczy lekkie naciśnięcie.

Co do samego montażu :

- pompa z drugiej generacji pasuje do serwa pierwszej generacji
- wyjścia przewodów hamulcowych są z drugiej strony i mają inne gniazda
- przewody można przykręcić na dwa sposoby :
-> fabryczną śrubę (holenderkę, banjo) skrócić o ok. 3-5mm i podfrezować stożek w otworze (zdjęcie w załączniku)
-> odkręcić fabryczne oczko śruby drożnej (patrz wyżej) i przykręcić bezpośrednio przewód do pompy (takie same wejścia)
- trzeba się pobawić z filtrem paliwa, bo przeszkadzają przewody hamulcowe z lewej strony
- kostka od czujnika poziomu płynu jest inna

Ja wybrałem opcje z przykręceniem bezpośrednio przewodów do pompy, głównie dlatego, że nie miałem dobrych, nowych podkładek miedzianych.
Załączniki
83195538_270117877379199_7429360791406510080_n.jpg
101646280_274840270299355_7239170890691248128_n.jpg
101423066_1232028217180214_2475329462460219392_n.jpg
101696368_606251929988714_1220238060340379648_n.jpg
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 469
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Galeria: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: Lukas007

Post autor: karakan »

Najs :)
Czytałem, że ludzie z mazdy 929 wkładają, ale znaleźć taką to prawie niemożliwe.
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Lukas007

Post autor: Lukas007 »

Pompa z 929 to najlepsza opcja, bo ma 25,4mm i wyjścia po tej samej stronie co 1gen. Jednak tak jak mówisz - w PL praktycznie nierealne.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Lukas007

Post autor: Bogdan9999 »

No panowie tego nie wiedziałem pozostaje szukać takiej pompy od 929.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Lukas007

Post autor: Lukas007 »

Ostatni etap prac na ten rok :)

Polerka zrobiona. Sonax Perfect Finish + pady Super Shine One-Step. Maszyna DA ze skokiem 21mm. Na to Prima Amigo i wosk FK1000p.

Środek ogarnięty APC Pro od ADBL (plastiki) + dressing ADBL WOW.
Załączniki
104012049_667882867129144_6200968590183741548_n.jpg
Awatar użytkownika
Dziki Beduin
Posty: 449
Rejestracja: 2014-08-18 21:56
Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=22388
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lukas007

Post autor: Dziki Beduin »

Dobra Robota ;) Ale za mało fotek :)
Awatar użytkownika
07dolega
Posty: 158
Rejestracja: 2018-11-05 07:39
Samochód: Ford, Probe LX
Kontakt:

Re: Lukas007

Post autor: 07dolega »

Dokładnie fotek Nigdy dość :D
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Lukas007

Post autor: Lukas007 »

No to kilka nowych fotek w takim razie :)

Na dole kilka fotek na pamiątkę naszego "Wielkiego Dnia", w którym oczywiście - Probas aktywnie uczestniczył :)

Dodatkowo wpadły nowe oponki - Federal 595 RS-PRO :)
Załączniki
1a.jpg
2a.jpg
3a.jpg
4a.jpg
6a.jpg
7a.jpg
8a.jpg
9a.jpg
10a.jpg
11a.jpg
12a.jpg
13a.jpg
14a.jpg
15a.jpg
16a.jpg
18a.jpg
202007180057.jpg
202007180083.jpg
202007180087.jpg
202007180162.jpg
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lukas007

Post autor: Maxxum »

Moje gratulacje dla Was 🙂 Dużo szczęścia !
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lukas007

Post autor: Loganos69 »

Gratulacje !!! Świetnie wyglądacie we troje ;)

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Awatar użytkownika
07dolega
Posty: 158
Rejestracja: 2018-11-05 07:39
Samochód: Ford, Probe LX
Kontakt:

Re: Lukas007

Post autor: 07dolega »

Świetne fotki, Gratulację
Awatar użytkownika
lucas
Posty: 332
Rejestracja: 2019-01-16 19:41
Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=25155
Lokalizacja: Siedlce

Re: Lukas007

Post autor: lucas »

I to jest auto do ślubu :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”