wuka

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: wuka

Post autor: Lukasz »

No a później bedzie ze remont drogo wyszedł :P
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Prezentów ciąg dalszy :D
IMG_20170310_140013.jpg
IMG_20170310_141950.jpg
IMG_20170310_140326.jpg
IMG_20170310_142025.jpg
Miałem zamiast katalizatora montować tłumik ze zwężką, a zamiast tłumika środkowego strumienicę szczelinową, ale po dogłębnym przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw stanęło na katalizatorze z metalowym wkładem, przelotowym tłumiku środkowym od TurboWorks i końcowym MAGNAFLOW. Już się nie mogę doczekać jak to zagra. Dodam, że tłumik końcowy ma homologację drogową, i jest podobno cichy. To się okaże. Całość jest pod średnicę 2,25 cala.

A cieszę się tak :slon:
Ostatnio zmieniony 2017-03-10 14:47 przez wuka, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: wuka

Post autor: mysz »

Przy kompresorze bedzie w miarę cicho, natomiast jakbyś zamontował tego magnaflowa do silnika NA, to byłoby głośno. Miałem tłumik końcowy 14816 z serii street i było bardzo głośno- grubo powyżej 100dB (kata miałem). Jedynym wyjściem, żeby było cicho, to tłumik komorowy z dużą puszką ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: wuka

Post autor: Pajda16v »

mysz pisze:Przy kompresorze bedzie w miarę cicho, natomiast jakbyś zamontował tego magnaflowa do silnika NA, to byłoby głośno. Miałem tłumik końcowy 14816 z serii street i było bardzo głośno- grubo powyżej 100dB (kata miałem). Jedynym wyjściem, żeby było cicho, to tłumik komorowy z dużą puszką ;)
Raczej z turbem byłoby ciszej :P Kompresor nie przytłumi wydechu
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
marek08
Posty: 341
Rejestracja: 2015-03-12 16:34
Samochód: Probe RWD
Galeria: viewtopic.php?t=22798
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: wuka

Post autor: marek08 »

Duzo bardziej polecam gabkowe "grzybki" Simoty niz ich stozki :wink: Duzo lepsze filtrowanie i lepszy przeplyw, sprawdzone :) A co do wydechu, to kompresor raczej nic nie wyciszy, bo nie jest zamontowany na wydechu jak turbo :P Powodzenia w pracach :)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: wuka

Post autor: mysz »

Może inaczej. Tłumiki magnaflow mają dosyć dziwną budowę. Im większe ciśnienie w układzie wydechowym, tym są bardziej "znośne" podczas jazdy. Doładowując silnik zwiększamy dawkę powietrza, co wpływa też na ciśnienie w układzie wydechowym (zakładając, że nie zmianiamy średnicy rur). Moim zdaniem na niskich obrotach bedzie głośno, a powyżej powiedzmy 4tys obr/min powinien się wyciszać. U mnie sie wyciszał od jakiś 5500 obr/min.
Podejrzewam, że jakbym założył zweżkę między środkowym a końcowym, to bym miał ciszę przy niższych obrotach.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Co do hałasu to się okaże dopiero jak odpalę auto, o ile w ogóle mi się uda je odpalić po remoncie.
Dzisiaj regenerowałem wkład zamka od bagażnika. Był mocno zaśniedziały tak że nie było możliwości przekręcenia kluczyka.
Zacząłem od rozebrania zamka na czynniki pierwsze, na pomysł zrobienia zdjęcia wpadłem dopiero wtedy jak już zapadki powyciągałem, ktoś przede mną już się bawił tym zamkiem i zgubił ostatnią bo jej nie było. Były tak zbite brudem, że ledwo je powyciągałem.
IMG_20170311_115626.jpg
Następnie przy pomocy odtłuszczacza do hamulców i benzyny ekstrakcyjnej wyczyściłem korpus zamka.
IMG_20170311_122029.jpg
IMG_20170311_122039.jpg
Zapadki najpierw odtłuściłem, później czyściłem papierem ściernym najpierw o gradacji 800 a potem 1200 żeby nie porobić rys.
Po poskładaniu wszystkiego do kupy cały mechanizm nasmarowałem smarem miedzianym, i zamek zaczął działać prawie jak nowy, ma tylko trochę luzów ale to spowodowane jest wytartym korpusem.
IMG_20170311_143820.jpg
A tak się prezentuje zamek po poskładaniu.
IMG_20170311_143805.jpg
Te ciemniejsze plamy to jest utleniony materiał, nie byłem w stanie tego lepiej doczyścić.
Obrazek
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: wuka

Post autor: Prezes5G19 »

I normalnie działa bez tej jednej zapadki?
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: wuka

Post autor: infernoblade »

Nawet bez zapadek działa, tyle że więcej kluczyków wejdzie ;)
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

A oto i moje nowe radio :D
IMG_20170313_101228.jpg
Może i nie jest to górna półka zegarów ale jakoś dzielnie wypełni miejsce po radiu.
Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: wuka

Post autor: LukaszProbe »

Ważne, że robota idzie do przodu;)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Pewnie, że idzie, tyle że jak krew z nosa.
Obrazek
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

No i jeden z ostatnich mających spory wpływ na budżet elementów mojej układanki.
ECU.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: wuka

Post autor: Bogdan9999 »

Wszystko fajnie tylko ten katalizator mnie zastanawia po co ci to ? Nie miałeś na co kasy wydać ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: wuka

Post autor: Lukasz »

pewnie żeby było ciszej :roll:
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Żeby wydech był doprężony, bo jest dość luźny.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: wuka

Post autor: Bogdan9999 »

Przecież o to chodzi aby był przelot i nie blokował opróżniania komór spalania. Zwłaszcza jak sie chce mieć więcej km.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: wuka

Post autor: Lukasz »

silnik z kompresorem też nie może mieć całkowicie luźnego wydechu
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: wuka

Post autor: Bogdan9999 »

Widocznie z innych źródeł czerpałeś wiedzę niż ja.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: Romas »

wszystkie silniki które są doładowane ( czyt, po tuningu ) im mają luźniejsze wydechy tym lepiej
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Głównym powodem montażu katalizatora jest chęć jazdy autem na co dzień oraz brak problemów przy przeglądzie technicznym. Nie przygotowuję samochodu do startu w wyścigach.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: wuka

Post autor: Pajda16v »

To kup wydech komorowo przelotowy i masz cisze i przelot :)
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Nigdzie nie pisałem, że chcę mieć cicho, katalizator montuję tylko dlatego żeby bez problemu przechodzić przegląd.
Obrazek
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Dziś wyczyściłem ostatni zamek. Zgadnijcie które zapadki są wyczyszczone :D
IMG_20170325_112731.jpg
IMG_20170325_112742.jpg
Miałem pokazać dopiero jak zamontuje na samochodzie ale nie mogłem się powstrzymać, mój pomysł na 3 stop.
IMG_20170311_160717.jpg
Jest to taśma led świecąca na czerwono, oczywiście nie będzie przyklejone na wierzchu. Wcześniej wyfrezowałem dremelem miejsce na taśmę.
IMG_20170311_150436.jpg
IMG_20170311_161632.jpg
Na końcu wszystko zostanie zalane bezbarwną żywicą.
Obrazek
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: wuka

Post autor: Benet »

Trochę ryzykowny ten stop :D Zobaczymy jak to będzie leżało na aucie, ale chyba będzie elegancko ;)
Probe 96' 2.0 EURO
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”