Pawlacz
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pawlacz
gazownikowi wyszlo 0 na tylnej sądzie bo w 99.9% podłączają tylko przednia do ustawiania, więc nie masz się co przejmować jeśli nie wywala błędu jej, za to gazownik powinien widzieć korekty dawane przez sonde danej glowicy a nie napięcie , nawet jeśli nie jest podpięta pod kompa.
jak potrzebujesz jakiejś konsultacji w sprawie lpg to wal smialo na PW doradze co i jak a jeśli chodzi o porządne strojenie to mam gościa od tego który zrobi to profi tylko by czekala cię kiedyś wycieczka do wawy, a strojenie nie wyglada jak wszędzie że siedzi na warsztacie i klika tylko odbywa sie to na drodze przy obciążeniach
pytanie jeszcze na jakim kompie masz lpg?
jak potrzebujesz jakiejś konsultacji w sprawie lpg to wal smialo na PW doradze co i jak a jeśli chodzi o porządne strojenie to mam gościa od tego który zrobi to profi tylko by czekala cię kiedyś wycieczka do wawy, a strojenie nie wyglada jak wszędzie że siedzi na warsztacie i klika tylko odbywa sie to na drodze przy obciążeniach
pytanie jeszcze na jakim kompie masz lpg?
Re: Pawlacz
Raczej nie bardzo, na schemacie masz narysowany rezystor owszem na tym pinie, ale wg schematu jest on w aparacie a Ty mierzysz na wypiętych kostkach. W 2.0 na tym pinie jest 12V, obawiam się iż pomimo, że fałka jest autem 10x bardziej zaawansowanym technologicznie i doskonalszym w swej konstrukcji niż proste i mało wykwintne 2.0 to jednak powinieneś mieć tam 12V.pawlacz pisze: Gniazdo (B) środkowe od cewki ma 10.8V, jest to spowodowane rezystorem?
Wstrzymaj się parę dni, może na zlocie pomierzymy napięcia i przy okazji sami wyzbędziemy się najmniejszych wątpliwości w tej kwestii
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- pawlacz
- Posty: 376
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: Pawlacz
Garść nowych informacji.
Sprawdzona tylna sonda lambda, kabel od niej jest urwany, prawdopodobnie w tym tygodniu zostaną wymienione na nowe, koledzy w innym temacie polecili mi Boscha lub Denso, lecz na allegro jest ich wiele modeli. Takie uniwersalne będą dobre? Gniazdo wejścia sondy będzie pasować do kolektora? Jest ich wiele modeli, a ceny wahają się od 100zł do 300zł, więc jestem trochę zdezorientowany, a dedykowanej do probe nie znalazłem.
http://allegro.pl/sonda-lambda-boscha-4 ... 08055.html
http://allegro.pl/bosch-sonda-lambda-un ... 70757.html
http://allegro.pl/denso-sonda-lambda-un ... 56368.html
Nie wiem w jakim stopniu sondy wpływają na spalanie na gazie, ale gaziarz powiedział, że również mogą mieć wpływ; chyba nie bez powodu ma z nich odczyt na komputerze. Spalanie gazu na 100km przy jeździe 100-140km/h autostradą i częściowo w mieście, bez żarżowania wyniosło 18l, chyba trochę za dużo.
Kolejne przeboje z odcinką przy 5,5 tys obrotów. Spróbowałem zamontować inny licznik, przy nim odcinało przy 6,5 tys. Teraz już naprawdę nie wiem co się z tym wyprawia. Przy okazji zrobiłem zdięcia układów na tyle zegarów, może to coś pomoże.
'Patrząc na obroty to chyba pierwszy w polsce probe diesel
Oprócz tego, skoro aparat zapłonowy był zmieniany, więc myślę, że przestawiony zapłon jest kolejny do zbadania. Byłem z tym u mechanika, ale powiedział, że za trudny dostęp i potrzebuje więcej czasu, więc może w następnym tygodniu uda się sprawę wyjaśnić. W najgorszym wypadku będę musiał kupić nowy moduł, firmy regenerującej nie znalazłem. Ogólnie czasem mu brakuje mocy, zbiera się od wyższych obrotów, a czasem idzie płynnie. Na benzynie jest to mniej odczuwalne, ale jednak jest. Czuć szarpanie przy odpuszczaniu gazu, przy dodawaniu mniej. Czuć jakby się nie mógł do końca zebrać. Myślę też o kablach i świecach, ale kable przebicia nie mają, świece były w porządku. No i szarpanie się zaczęło od zmiany aparatu... Oprócz tego odnośnie świec, chciałbym rozwiązać problem kapania oleju z odmy pod kable WN. Uszczelka tej odmy jest w koszmarnym stanie, wie ktoś może gdzie dostać nową? Myślę, że tutaj zostaje ASO.
Z tyłu wymienione 2 tuleje wraz z śrubami odpowiadającymi za zbieżność, stare były zapieczone. Chciałem wymienić też 2 tuleje obok nich, ale śruby okazały się również zapieczone. Geometria wyszła dobrze, tył został unormowany. Oczywiście nadal ściąga. Już jestem pewien że to będzie źle wyzerowana maglownica, chyba tylko to zostaje. W mcpersony wątpię, bo znalazłem zdięcie i przed wymianą były tak samo ustawione. Oprócz tego kierownica ma większy obrót przy skręcaniu w lewo, niż przy skręcaniu w prawo, a chcąc jechać prosto muszę trzymać kierownicę nie idealnie równo, a trochę przechyloną w lewo.
Przy ruszaniu zauważyłem inne szarpanie, szczególnie z niskich obrotów. Tutaj już chyba nie jest to wina iskry, ale tarczy sprzęgła. Sprzęgło się nie ślizga, ale szarpanie przy ruszaniu jest. Skarbonka bez dna znów domaga się więcej.
Jak ktoś może polecić dobrego mechanika z województwa małopolskiego który zna się na tych silnikach i ogólnie na probe to bym prosił o namiary, bo ja już mam dość wymieniaczy, którzy najchętniej by pół samochodu wymienili, a potem gdy nadal coś nie działa mówią, że ten typ tak ma.
Sprawdzona tylna sonda lambda, kabel od niej jest urwany, prawdopodobnie w tym tygodniu zostaną wymienione na nowe, koledzy w innym temacie polecili mi Boscha lub Denso, lecz na allegro jest ich wiele modeli. Takie uniwersalne będą dobre? Gniazdo wejścia sondy będzie pasować do kolektora? Jest ich wiele modeli, a ceny wahają się od 100zł do 300zł, więc jestem trochę zdezorientowany, a dedykowanej do probe nie znalazłem.
http://allegro.pl/sonda-lambda-boscha-4 ... 08055.html
http://allegro.pl/bosch-sonda-lambda-un ... 70757.html
http://allegro.pl/denso-sonda-lambda-un ... 56368.html
Nie wiem w jakim stopniu sondy wpływają na spalanie na gazie, ale gaziarz powiedział, że również mogą mieć wpływ; chyba nie bez powodu ma z nich odczyt na komputerze. Spalanie gazu na 100km przy jeździe 100-140km/h autostradą i częściowo w mieście, bez żarżowania wyniosło 18l, chyba trochę za dużo.
Kolejne przeboje z odcinką przy 5,5 tys obrotów. Spróbowałem zamontować inny licznik, przy nim odcinało przy 6,5 tys. Teraz już naprawdę nie wiem co się z tym wyprawia. Przy okazji zrobiłem zdięcia układów na tyle zegarów, może to coś pomoże.
'Patrząc na obroty to chyba pierwszy w polsce probe diesel
Oprócz tego, skoro aparat zapłonowy był zmieniany, więc myślę, że przestawiony zapłon jest kolejny do zbadania. Byłem z tym u mechanika, ale powiedział, że za trudny dostęp i potrzebuje więcej czasu, więc może w następnym tygodniu uda się sprawę wyjaśnić. W najgorszym wypadku będę musiał kupić nowy moduł, firmy regenerującej nie znalazłem. Ogólnie czasem mu brakuje mocy, zbiera się od wyższych obrotów, a czasem idzie płynnie. Na benzynie jest to mniej odczuwalne, ale jednak jest. Czuć szarpanie przy odpuszczaniu gazu, przy dodawaniu mniej. Czuć jakby się nie mógł do końca zebrać. Myślę też o kablach i świecach, ale kable przebicia nie mają, świece były w porządku. No i szarpanie się zaczęło od zmiany aparatu... Oprócz tego odnośnie świec, chciałbym rozwiązać problem kapania oleju z odmy pod kable WN. Uszczelka tej odmy jest w koszmarnym stanie, wie ktoś może gdzie dostać nową? Myślę, że tutaj zostaje ASO.
Z tyłu wymienione 2 tuleje wraz z śrubami odpowiadającymi za zbieżność, stare były zapieczone. Chciałem wymienić też 2 tuleje obok nich, ale śruby okazały się również zapieczone. Geometria wyszła dobrze, tył został unormowany. Oczywiście nadal ściąga. Już jestem pewien że to będzie źle wyzerowana maglownica, chyba tylko to zostaje. W mcpersony wątpię, bo znalazłem zdięcie i przed wymianą były tak samo ustawione. Oprócz tego kierownica ma większy obrót przy skręcaniu w lewo, niż przy skręcaniu w prawo, a chcąc jechać prosto muszę trzymać kierownicę nie idealnie równo, a trochę przechyloną w lewo.
Przy ruszaniu zauważyłem inne szarpanie, szczególnie z niskich obrotów. Tutaj już chyba nie jest to wina iskry, ale tarczy sprzęgła. Sprzęgło się nie ślizga, ale szarpanie przy ruszaniu jest. Skarbonka bez dna znów domaga się więcej.
Jak ktoś może polecić dobrego mechanika z województwa małopolskiego który zna się na tych silnikach i ogólnie na probe to bym prosił o namiary, bo ja już mam dość wymieniaczy, którzy najchętniej by pół samochodu wymienili, a potem gdy nadal coś nie działa mówią, że ten typ tak ma.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pawlacz
Co do modułu zapłonowego:
Obecnie dobrze robi tylko i wyłącznie gość z okolic Wrocławia - Stig i Basco1984 mają namiary.
Uszczelkę z pokrywy zaworów od wejścia zaworka PCV kupowałem ostatnio w Mazparts - dałem coś koło 20-25zł (ORY)
Co do ściągania - kolumny McPhersona z przodu muszą być zmontowane w określony sposób(mają znaki), a znaczniki na górnych mocowaniach też muszą być we właściwą stronę - pogadaj z duracellem, on wie co i jak. Popatrz się na auto od tyłu jak ułożone są koła, czy któreś z przodu nie wchodzi np. w negatyw.
Obecnie dobrze robi tylko i wyłącznie gość z okolic Wrocławia - Stig i Basco1984 mają namiary.
Uszczelkę z pokrywy zaworów od wejścia zaworka PCV kupowałem ostatnio w Mazparts - dałem coś koło 20-25zł (ORY)
Co do ściągania - kolumny McPhersona z przodu muszą być zmontowane w określony sposób(mają znaki), a znaczniki na górnych mocowaniach też muszą być we właściwą stronę - pogadaj z duracellem, on wie co i jak. Popatrz się na auto od tyłu jak ułożone są koła, czy któreś z przodu nie wchodzi np. w negatyw.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pawlacz
Zapłon ustawia się dość prosto, nie ma problemów z dostępem z tego co pamiętam
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pawlacz
jesli chodzi o McPhersony a w zasadzie gorne poduchy. to ustawienie jest jeszcze zależne od wysokości zawiechyKrecioPL pisze:Co do ściągania - kolumny McPhersona z przodu muszą być zmontowane w określony sposób(mają znaki), a znaczniki na górnych mocowaniach też muszą być we właściwą stronę - pogadaj z duracellem, on wie co i jak. Popatrz się na auto od tyłu jak ułożone są koła, czy któreś z przodu nie wchodzi np. w negatyw.
zas jeśli chodzi no ściąganie to jest wiele przyczyn, zaczynając od sworznia wahacza przedniego, końcówki drążka kierowniczego, po drążek, a nawet tylne zawieszenie
Re: Pawlacz
Romasku przeca kolega napisał że wszystko miał robione i wahacze i końcówki drążków itd. Dawał nawet wykres z geometrii i wszystko miał dobrze prócz..... kąta pochylenia koła czy jak się tam zwie.
Kąt pochylenia ustawia się na górze macpersona obracając ów macperson, no ale kolega Pawlacz nie chce tego zrobić i obrócić macpersona i chce innej porady. No i co mu zrobisz?
Poduchy o których wspominasz są na pewno źle założone i dlatego całość tak działa a nie inaczej.
Niestety są pewne sytuacje takie jak teraz że on swoje a my swoje, i nie jesteśmy w stanie pomóc Pawlaczowi pomimo szczerych chęci z naszej strony. Opór materii jest większy niż myślałem
pomyślności..
Kąt pochylenia ustawia się na górze macpersona obracając ów macperson, no ale kolega Pawlacz nie chce tego zrobić i obrócić macpersona i chce innej porady. No i co mu zrobisz?
Poduchy o których wspominasz są na pewno źle założone i dlatego całość tak działa a nie inaczej.
Na to też już nie ma sensownej rady bo wszystko to było wcześniej napisane co trzeba zrobić. I pisać to samo jeszcze raz nie widzę sensu.pawlacz pisze:No i szarpanie się zaczęło od zmiany aparatu...
Niestety są pewne sytuacje takie jak teraz że on swoje a my swoje, i nie jesteśmy w stanie pomóc Pawlaczowi pomimo szczerych chęci z naszej strony. Opór materii jest większy niż myślałem
pomyślności..
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- pawlacz
- Posty: 376
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: Pawlacz
No cóż, proszę wybaczyć mój opór. Dziś zostały przekręcone gniazda mcpersonów, efekt poniżej:
Plus ustawiona zbieżność po tym:
No i NIC to nie pomogło, ściągało jak przedtem. Dodatkowo mechanik powiedział, że to głupota cokolwiek ustawiać jak kierownica nie jest prosto. Kierownica została przekręcona o ząbek, to teraz podczas jazdy prosto kierownica jest zamiast po lewej przekręcona w prawo, ale jest to mniejszy kąt niż przedtem. By wyregulować pozycję kierownicy trzeba by było skracać drążki, a teraz są one wprost w idealnej długości. No to niestety chyba zostaje przestawione wejście o ząbek do maglownicy. Dodatkowo pompa wspomagania wyje nadal. Jutro prawdopodobnie się rozstrzygnie ta sprawa.
Wymienione lambdy, obie na nowe. Był z nimi straszny bajzel, kłopoty z masami itd. ale teraz ma wszystko działać.
Jutro też jadę na ustawienie zapłonu. Szczerze wątpię, że to pomoże. Oprócz tego zastanawiałem się, czy ta odcinka, a połowicznie szarpanie to może być przestawiony rozrząd?
Oprócz tego skasowałem kody błędów, lambdy się nie pojawiły. Za to VRIS-y pojawiły się od razu po skasowaniu... No i tutaj kolejna zagadka, bo napięcie dochodzi, otwierają się (tylko nie wiem przy ilu obrotach przez wadliwy obrotomierz), słychać cyknięcie. Może po prostu ma wywalać kody ze względu na VRIS boxa? Oprócz tego jeśli chodzi o moduł, czy to możliwe, że jest on niedostosowany do rocznika 93'? Szukając po numerach na module nic ciekawego mi się nie udało znaleźć. Ja mam J8889702, ale widziałem na ebayu na przykład takie z początkiem J885.
Zamówiłem też tę uszczelkę od zaworka PCV.
Oprócz tego rejony schodzącego lakieru na klapie i błotniku tylnym prawym coraz bardziej się powiększają, Nie wiem co jest z tym lakierem, na lusterkach i lampach są białe kropeczki, czyli dojście do podkładu, było to już przy kupnie, ale myślałem, że to mniejszy kaliber będzie.
Trochę zdięć:
Plus ustawiona zbieżność po tym:
No i NIC to nie pomogło, ściągało jak przedtem. Dodatkowo mechanik powiedział, że to głupota cokolwiek ustawiać jak kierownica nie jest prosto. Kierownica została przekręcona o ząbek, to teraz podczas jazdy prosto kierownica jest zamiast po lewej przekręcona w prawo, ale jest to mniejszy kąt niż przedtem. By wyregulować pozycję kierownicy trzeba by było skracać drążki, a teraz są one wprost w idealnej długości. No to niestety chyba zostaje przestawione wejście o ząbek do maglownicy. Dodatkowo pompa wspomagania wyje nadal. Jutro prawdopodobnie się rozstrzygnie ta sprawa.
Wymienione lambdy, obie na nowe. Był z nimi straszny bajzel, kłopoty z masami itd. ale teraz ma wszystko działać.
Jutro też jadę na ustawienie zapłonu. Szczerze wątpię, że to pomoże. Oprócz tego zastanawiałem się, czy ta odcinka, a połowicznie szarpanie to może być przestawiony rozrząd?
Oprócz tego skasowałem kody błędów, lambdy się nie pojawiły. Za to VRIS-y pojawiły się od razu po skasowaniu... No i tutaj kolejna zagadka, bo napięcie dochodzi, otwierają się (tylko nie wiem przy ilu obrotach przez wadliwy obrotomierz), słychać cyknięcie. Może po prostu ma wywalać kody ze względu na VRIS boxa? Oprócz tego jeśli chodzi o moduł, czy to możliwe, że jest on niedostosowany do rocznika 93'? Szukając po numerach na module nic ciekawego mi się nie udało znaleźć. Ja mam J8889702, ale widziałem na ebayu na przykład takie z początkiem J885.
Zamówiłem też tę uszczelkę od zaworka PCV.
Oprócz tego rejony schodzącego lakieru na klapie i błotniku tylnym prawym coraz bardziej się powiększają, Nie wiem co jest z tym lakierem, na lusterkach i lampach są białe kropeczki, czyli dojście do podkładu, było to już przy kupnie, ale myślałem, że to mniejszy kaliber będzie.
Trochę zdięć:
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pawlacz
a przy tak dokladnych pracach nie widziales ze jedna poducha amora sie wysypała ? że gume szlag z lekka trafił i by sie przydalo wymienić ?
Re: Pawlacz
Obrócenie macpersona nie ma związku z ustawieniem kierownicy, wiem bo obracałem i fajera była jak poprzednio.
A nie zdziwiło Cię czemu masz dłuższe te 4 śruby z lewej strony niż z prawej. Jakoś tak dziwnie to wygląda, nie spotkałem się z takimi długimi śrubami a mam 3 komplety macpersonów na zapas.
Przecież na zdjęciu widać że lewe koło jest nie tak złożone. Zobacz w którym miejscu są owale względem otworu w nadkolu. Lewe koło macperson styka się z nadkolem na wysokości silniczka wycieraczek a prawe powinno stykać się na wysokości puszki od podciśnień a styka się na osuszacz klimy. Jest źle!!!
Czy tego ten Twój spec od zbieżności nie widzi? One mają być w lustrzanym odbiciu te "owale" nawet nie ważne w którą stronę aby, były symetrycznie do siebie lub od siebie. Jeśli kolumna jest prawidłowo złożona to każde ustawienie będzie mieścić się w tolerancji.
A nie zdziwiło Cię czemu masz dłuższe te 4 śruby z lewej strony niż z prawej. Jakoś tak dziwnie to wygląda, nie spotkałem się z takimi długimi śrubami a mam 3 komplety macpersonów na zapas.
Przecież na zdjęciu widać że lewe koło jest nie tak złożone. Zobacz w którym miejscu są owale względem otworu w nadkolu. Lewe koło macperson styka się z nadkolem na wysokości silniczka wycieraczek a prawe powinno stykać się na wysokości puszki od podciśnień a styka się na osuszacz klimy. Jest źle!!!
Czy tego ten Twój spec od zbieżności nie widzi? One mają być w lustrzanym odbiciu te "owale" nawet nie ważne w którą stronę aby, były symetrycznie do siebie lub od siebie. Jeśli kolumna jest prawidłowo złożona to każde ustawienie będzie mieścić się w tolerancji.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Pawlacz
Jak to ktoś napisał - Mądrego to i przyjemnie się czyta z rana
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- pawlacz
- Posty: 376
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: Pawlacz
To był smar pozostały z prac mechaników. Chyba, że już po niecałym roku są do wywalenia?Romas pisze:a przy tak dokladnych pracach nie widziales ze jedna poducha amora sie wysypała ? że gume szlag z lekka trafił i by sie przydalo wymienić ?
Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi. Przecież mcpersony mają tylko 4 możliwe ustawienia, poprzez obracanie. Chodzi o ich złą wysokość względem siebie? A jeślli chodzi o śruby były załączone z macpersonami, czemu długość śrub miałaby na cokolwiek wpływać? Albo prosiłbym o zdięcie jak mają być prawidłowo zamontowane. Może też moje zdięcia trochę przekłamuję obraz.duracell pisze:Obrócenie macpersona nie ma związku z ustawieniem kierownicy, wiem bo obracałem i fajera była jak poprzednio.
A nie zdziwiło Cię czemu masz dłuższe te 4 śruby z lewej strony niż z prawej. Jakoś tak dziwnie to wygląda, nie spotkałem się z takimi długimi śrubami a mam 3 komplety macpersonów na zapas.
Przecież na zdjęciu widać że lewe koło jest nie tak złożone. Zobacz w którym miejscu są owale względem otworu w nadkolu. Lewe koło macperson styka się z nadkolem na wysokości silniczka wycieraczek a prawe powinno stykać się na wysokości puszki od podciśnień a styka się na osuszacz klimy. Jest źle!!!
Czy tego ten Twój spec od zbieżności nie widzi? One mają być w lustrzanym odbiciu te "owale" nawet nie ważne w którą stronę aby, były symetrycznie do siebie lub od siebie. Jeśli kolumna jest prawidłowo złożona to każde ustawienie będzie mieścić się w tolerancji.
Zapłon ustawiony, miał całe 30 stopni, teraz już w normie. Chyba trochę się zmniejszyło szarpanie, ale żwawszy nie jest. No i obroty dalej przekłamuje. Dla świętego spokoju chyba zmienię świece.
Re: Pawlacz
Już spieszę wyjaśnić owszem mają 4 możliwe ustawienia, ale najpierw przed włożeniem macperson musi być właściwie zmontowany. Jeśli któryś jest źle zmontowany to efekty są jak poniżej. Pozwoliłem sobie obrócić to Twoje zdjęcie lewej strony żebyś może wreszcie zakumał o co kamanpawlacz pisze: Przecież mcpersony mają tylko 4 możliwe ustawienia, poprzez obracanie.
Widzisz tam gdzie strzałka gdzie jest minimalna odległość do kielicha patrząc od przodu auta.
To jest błąd bo któryś macperson jest źle złożony (dla mnie lewy). Musi być lustrzane odbicie.
A co do długości śrub, wiesz mnie to rybka ile mają długości ale Twoje nie są od Probe to wiem na pewno bo nie spotkałem się z taką długością. Być może jest z jakiejś innej Mazdy, może GD, może z jakiegoś diesla- nie ważne, to mocowanie nie jest od tego auta a że se siedzi no to se siedzi i jest źle i na geometrii też wychodzi że to koło coś jest nie teges. Dlatego uważam co napisałem powyżej. Nacięcie na śrubie też wygląda oryginalnie i możesz wierzyć lub nie ale nie powinno być żadnego nacięcia a jeśli jest, to górny dekiel nie jest od Probe.
Ale auto chociaż było w trybie awaryjnym gdy był ustawiany zapłon? Wiesz, taka legendarna zworka co ją zawsze trzeba zakładać gdy się grzebie przy aparacie.pawlacz pisze:Zapłon ustawiony, miał całe 30 stopni, teraz już w normie.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pawlacz
jeśli to smar to sorry, wyglądało jak by była poducha zerwana. a z ustawieniem to tak jak Duracell napisał, masz ewidentnie nadal źle ustawione poduchy, i jeszcze żeby źle były ustawione obie ale w ten sam sposób to ok, ale każda w inną parafię
- pawlacz
- Posty: 376
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: Pawlacz
Zapłon ustawiony ze zworką, sam patrzyłem jak to robi, wszystko zgodnie z instrukcją na probe.net. Moduł chyba oddam do regeneracji do firmy Yakuza, tylko taką znalazłem. Co mnie naprawdę dziwi, to to, że nikomu chyba nie udało się jeszcze rozwiązać problemu z odcinką przy 5500rpm (choć w rzeczywistości jest więcej). Na probetalk temat tak samo się pojawia, wszystkie tematy są pełne pomysłów co to może powodować, ale żadnego posta w którym ktoś by pisał, że udało się problem wyeliminować. Przynajmniej ja nie znalazłem.
Z tymi kopułami spróbuję skorygować tak jak ma być, dzięki za pomoc.
Z tymi kopułami spróbuję skorygować tak jak ma być, dzięki za pomoc.
Re: Pawlacz
Coś ta Twoja szukajka jakaś słabowita skoro znalazłeś tylko Yakuze. Ale zastanów się 3x nim tam oddasz bo opinie mają nie najlepszą i ja też taką mam.
Zorientuj się tu http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1Nr9p/ zdecydowanie lepsze opinie gość ma.
Lub tu http://www.jettro.pl/aparaty-zaplonowe.htm opinie tak 50 na 50 ale warto zadzwonić i pogadać.
Toć chyba Krecik rozwiązał ten problem u siebie i to chyba nawet w Twojej galerii pisał
Też o tym czytałem swego czasu i analizowałem schematy i wygląda to na problem z układem zapłonowym, obrotomierz bierze sygnał z aparatu zapłonowego i tam trzeba szukać przyczyny. Lub jest to problem gdzieś z masą (jak u Kreta), wiązką itp. coś ma odcinku aparat-zegary. Komp i cała reszta nie ma z tym nic wspólnego.
Masz okazję być drugi na świecie który rozwiąże problem definitywnie- działaj
Zorientuj się tu http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1Nr9p/ zdecydowanie lepsze opinie gość ma.
Lub tu http://www.jettro.pl/aparaty-zaplonowe.htm opinie tak 50 na 50 ale warto zadzwonić i pogadać.
Toć chyba Krecik rozwiązał ten problem u siebie i to chyba nawet w Twojej galerii pisał
Też o tym czytałem swego czasu i analizowałem schematy i wygląda to na problem z układem zapłonowym, obrotomierz bierze sygnał z aparatu zapłonowego i tam trzeba szukać przyczyny. Lub jest to problem gdzieś z masą (jak u Kreta), wiązką itp. coś ma odcinku aparat-zegary. Komp i cała reszta nie ma z tym nic wspólnego.
Masz okazję być drugi na świecie który rozwiąże problem definitywnie- działaj
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pawlacz
Ostatnio Z podanych przez Duracella magików od aparatów - polecam Wrocław. Ja od niego brałem części do aparatu, kupowali u niego m.in Stig i Basco...
W 93 może być też wada liczników - inny licznik, inne wskazania (nie jeden już to przerabiał)
W 93 może być też wada liczników - inny licznik, inne wskazania (nie jeden już to przerabiał)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Re: Pawlacz
Kreciku, ale kolega wspominał o głównej bolączce jaką jest szarpanie
Póki co zaniżenie obrotów należy traktować jako efekt uboczny problemów z zapłonem a nie przyczynę .. tak myślę, ale oczywiście mogę się mylić lub są to zupełnie różne sprawy niezwiązane ze sobą.
Póki co zaniżenie obrotów należy traktować jako efekt uboczny problemów z zapłonem a nie przyczynę .. tak myślę, ale oczywiście mogę się mylić lub są to zupełnie różne sprawy niezwiązane ze sobą.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pawlacz
Z tego co przerabiałem kiedyś w jednym Warszawskim V6 93', szarpało, obrotomierz nie dokręcał się i nie miało to ze sobą nic wspólnego.
Po wymianie aparatu zapłonowego szarpanie ustało, obroty max 5500RPM na obrotomierzu.
Po wymianie aparatu zapłonowego szarpanie ustało, obroty max 5500RPM na obrotomierzu.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- pawlacz
- Posty: 376
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: Pawlacz
Dzięki za namiary do tej regeneracji z Wrocławia. Aparat jutro albo w poniedziałek zostanie wysłany do naprawy; skoro innym zrobił w porządku, to też mu zaufam. Świece też pewnie w następnym tygodniu.
Myślałem nad garażem dla Probe, ale wszędzie zakaz wjazdu dla LPG, więc szukałem jakiegoś normalnego, murowanego, albo od biedy blaszanego. Ofert było mało, ale teraz chyba wrócę do szukania. Dzisiaj taką niespodziankę zastałem na samochodzie:
Sprawcy oczywiście nikt nie widział, choć mam pewne podejrzenie na dostawczego LT-ka z paką, który stał tego samego dnia którego się to stało. Uroki parkingów przy blokach. Po myjce trochę lepiej to wygląda:
Zmieniona uszczelka zaworka PCV. Naprawione podświetlenie wnętrza przy pasażerze i przycisku od szyb. Wymienione wycieraczki przednie, teraz na Boscha. Z kosmetycznych rzeczy, wie ktoś gdzie dostać haczyki z tyłu, na które można zawiesić kurtkę/cokolwiek? Niestety oby dwa u mnie są w takim stanie, że kurtki nie utrzymały; trzymać się trzymają, ale bez obciążenia. Plastik przytrzymujący je jest ułamany, więc chyba zostaje kupno nowych, bo klejenie na siłę to zły pomysł?
Probe zaliczyło też prom
Myślałem nad garażem dla Probe, ale wszędzie zakaz wjazdu dla LPG, więc szukałem jakiegoś normalnego, murowanego, albo od biedy blaszanego. Ofert było mało, ale teraz chyba wrócę do szukania. Dzisiaj taką niespodziankę zastałem na samochodzie:
Sprawcy oczywiście nikt nie widział, choć mam pewne podejrzenie na dostawczego LT-ka z paką, który stał tego samego dnia którego się to stało. Uroki parkingów przy blokach. Po myjce trochę lepiej to wygląda:
Zmieniona uszczelka zaworka PCV. Naprawione podświetlenie wnętrza przy pasażerze i przycisku od szyb. Wymienione wycieraczki przednie, teraz na Boscha. Z kosmetycznych rzeczy, wie ktoś gdzie dostać haczyki z tyłu, na które można zawiesić kurtkę/cokolwiek? Niestety oby dwa u mnie są w takim stanie, że kurtki nie utrzymały; trzymać się trzymają, ale bez obciążenia. Plastik przytrzymujący je jest ułamany, więc chyba zostaje kupno nowych, bo klejenie na siłę to zły pomysł?
Probe zaliczyło też prom
Re: Pawlacz
Jak naprawiałeś podświetlenie do szyb? Nigdy nie chciało mi się za to zabrać....
Te żaróweczki oryginalne widziałem na allegro po 32 zł szt
Haczyki z tyłu.... 2 x miałem okazję wyjmować, już nigdy nie dały się wsadzić. Zawsze pękała plastikowa obudowa od środka i jedna z blaszek wypadała.
Te żaróweczki oryginalne widziałem na allegro po 32 zł szt
Haczyki z tyłu.... 2 x miałem okazję wyjmować, już nigdy nie dały się wsadzić. Zawsze pękała plastikowa obudowa od środka i jedna z blaszek wypadała.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- raczek99915
- Posty: 78
- Rejestracja: 2007-05-18 11:22
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Police
- pawlacz
- Posty: 376
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: Pawlacz
Podświetlenia szyb nie naprawiałem, tylko to pod schowkiem u pasażera.duracell pisze:Jak naprawiałeś podświetlenie do szyb? Nigdy nie chciało mi się za to zabrać....
Te żaróweczki oryginalne widziałem na allegro po 32 zł szt
Haczyki z tyłu.... 2 x miałem okazję wyjmować, już nigdy nie dały się wsadzić. Zawsze pękała plastikowa obudowa od środka i jedna z blaszek wypadała.
Odebrałem aparat z naprawy, wymieniłem wszystkie świece. Ponownie został ustawiony zapłon lampą stroboskopową. Nadal szarpie.
Szarpanie najbardziej daje o sobie znać gdy przy niskim biegu i niskich obrotach odpuszcza/dodaje się gazu. Czuć wręcz uderzenie, ale wydaje się ono jakby mechaniczne. Przy normalnej jeździe jest to odczuwalne przy zmienianiu biegu, czasem ciężko zmienić bez szarpnięcia. Wtedy też częściej można odczuć parę szarpnięć, a nie jedno duże. Chyba jednak to wina skrzyni/tarczy sprzęgła. Skrzynia chyba nie była zmieniana nigdy, więc to by chyba tym bardziej wskazywało na nią.
Zastanawiał mnie jeszcze dolot, otóż przy CAI jest jedno wyprowadzenie, które miałem zaślepione. Na próbę je zdjąłem, lecz samochód zachowywał się tak samo. Wężyka od podciśnienia w okolicy nie znalazłem, więc nie wiem jaką to pełni funkcje.
Oprócz tego zmienione światło górne stopu,
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Pawlacz
A poduszki skrzyni/silnika patrzyłeś?
- raczek99915
- Posty: 78
- Rejestracja: 2007-05-18 11:22
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Police
Re: Pawlacz
-- oryginalny post 2015-06-22 14:59 --
Ten dolot to ciągnie syf strasznie lepiej zmienic na oryginalny każdy mechanik mi to doradzał jak jechałem z twoim obecnie Probe. Moim zdaniem jest źle umiejscowiony sam stożek. Raz na czyszczenie oddawałem bo zaciaga na przepustnice syf. Pogadaj z Markiem v6 on moze podpowie czy jemu szarpało tez twierdził ze nie ale ja od pierwszego dnia gdy sprzedał mi auto sie z tym borykałem żaden mechanik mi nie ogarnał tego..
-- dodano 2015-06-22 15:03 --
Zobacz wszystkie wężyki od podcisnienia bo jak kupiłem od niego auto to syczały strasznie i popekane były a niektóre wisiały nie wiem jak on tego nie zobaczył moze gdzieś źle włożyłem ..Ale po tym szarpanie zmniejszyło sie.
Ten dolot to ciągnie syf strasznie lepiej zmienic na oryginalny każdy mechanik mi to doradzał jak jechałem z twoim obecnie Probe. Moim zdaniem jest źle umiejscowiony sam stożek. Raz na czyszczenie oddawałem bo zaciaga na przepustnice syf. Pogadaj z Markiem v6 on moze podpowie czy jemu szarpało tez twierdził ze nie ale ja od pierwszego dnia gdy sprzedał mi auto sie z tym borykałem żaden mechanik mi nie ogarnał tego..
-- dodano 2015-06-22 15:03 --
Zobacz wszystkie wężyki od podcisnienia bo jak kupiłem od niego auto to syczały strasznie i popekane były a niektóre wisiały nie wiem jak on tego nie zobaczył moze gdzieś źle włożyłem ..Ale po tym szarpanie zmniejszyło sie.
Raczek:)