Pawlacz

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Pawlacz

Post autor: Sallmo »

:1111_ok:
Ostatnio zmieniony 2017-03-05 14:56 przez Sallmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Pawlacz

Post autor: wuka »

W wolnossaku na dolocie jest podciśnienie, w silniku doładowanym na dolocie jest nadciśnienie, w tym jest problem, a nie w wydajności serwa.
Obrazek
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Wykres będzie jak auto będzie gotowe. Był mały kłopot z licznikiem, nie chciał pokazywać niektórych wartości z czujników, ale pracują nad tym.

Mam filmik z jazdy:

https://www.youtube.com/watch?v=RVkwlUm ... e=youtu.be

Zdięcia z zainstalowaną maską, pójdzie do lakierowania w przyszłym tygodniu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Pawlacz

Post autor: Bogdan9999 »

Hmm Nawet elegancko to wygląda.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
marek08
Posty: 341
Rejestracja: 2015-03-12 16:34
Samochód: Probe RWD
Galeria: viewtopic.php?t=22798
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Pawlacz

Post autor: marek08 »

Brzmi fajnie, jedzie pewnie tez fajnie, chociaz pewnie filmik nie oddaje tego co jest naprawde, ale ta maska kompletnie mi sie nie widzi :wink: Ale kazdy robi jak chce i jak mu sie podoba, i tak gratki za projekt :)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Pawlacz

Post autor: wuka »

Kurde ale zazdroszczę :scramble
Obrazek
Awatar użytkownika
Dziki Beduin
Posty: 449
Rejestracja: 2014-08-18 21:56
Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=22388
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Pawlacz

Post autor: Dziki Beduin »

Widziałem już na Yt ten filmik , brzmi zajefajnie i pewnie proporcjonalnie do tego się odpycha ;)
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Dawno nic nie było, chciałem zrobić końcowy post, w którym już wszystko będzie ładnie opisane, a samochód w 100% gotowy. Ale niestety do dziś nie jest on zrobiony i nie zapowiada się, że szybko to nastąpi.

Od ostatniego razu komputer był dwa razy odsyłany na gwarancję, raz z ogólnych problemów, drugi raz nie widział sondy AFR. Narazie jest ok, jest nowy komputer. Wymieniono alternator na większy, 140A z sharana. Akumulator jest nowy, stary (choć ma rok) już się stał zakwaszony przez częste ładowanie/rozładowywanie (pomińmy to, kto za to odpowiada). Oprócz tego wylądował w bagażniku (na zdięciach jeszcze stary).

Obrazek

Obrazek

Samochód miałem odebrać już w zeszłym tygodniu, ale nagle zaczął wypadać zapłon. Winne okazały się przewody zapłonowe. Dorobione zostały nowe. Problem narazie zniknął, ale nie do końca. Wczoraj go odebrałem, ale nadal nie jest do końca dobrze zestrojony, przy dodawaniu gazu czuć czasem jak "kicha", nie może się zebrać od razu, przerywa. Prawdopodobnie to za duża dawka paliwa. Oprócz tego był problem z klimą, nie da się wystroić samochodu by podnosił sobie obroty na klimie. Obecne rozwiązanie to większe obroty na biegu jałowym, przez co na klimie utrzymuje jako-takie obroty, choć czasami potrafi zgasnąć. Oprócz tego coś trzeba zrobić z obrotomierzem, gdyż przekłamuje i nie idzie płynnie.

No ale dobra, ważne, że jeździ, prawda? Do Bochni dojechał bezproblemowo, choć wkurzało to przerywanie.

Obrazek

Postanowiłem się wybrać na autostradę. Zbiera się bardzo dobrze, 220km/h z gps-em osiągnąłem bardzo szybko. Ale tak go tylko raz przetestowałem, potem jechałem w granicach 160-170km/h by sprawdzić jak się sprawuje przy stałym obciążeniu, od czasu do czasu przyspieszając i zwalniając. Wracając z zjazdu zachodniego w Tarnowie, wydarzyło się to:

https://www.youtube.com/watch?v=iBE3jY55yoY

Nagle samochód przestał przyśpieszać, zaczął utrzymywać taką samą prędkość, patrzę za siebie, a tam chmura dymu. Zjechałem na pobocze, kłęby dymu. Pod samochodem kałuża oleju. Myślałem, że poszedł jakiś wąż, pod maską wszystko uwalone w oleju.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No cóż, laweta i narazie pod garaż. Okazało się, że ewakuował się korek (zaślepka) od wałka rozrządu (jak ktoś wie gdzie taki mogę dostać to będę wdzięczny). Dolałem oleju, odpaliłem na próbę, rzeczywiście wali olejem. Oprócz tego ewidentnie waliła olejem odma od strony grodzi.

Obrazek

Obrazek

Ale silnik coś krzywo chodzi, to go nie męczę. Pod samochodem okazało się, że znajduje się kałuża oleju. Nie mam kanału by dokładnie zlokalizować wyciek, no ale wszystko wskazuje na to, że prawdopodobnie pękł kanał olejowy uszczelki pod głowicą. Choć po odpaleniu odma od strony grodzi nie waliła już olejem. Parę zdięć od grodzi:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie jestem pewien mojej diagnozy, w każdym razie nawet pełen jeden dzień nim nie jeździłem,

Przed przejażdżką zdążyłem go umyć porządnie, niestety maska miała być lakierowana w tym tygodniu ale się teraz nie doczeka...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I jeszcze wynik mocy i momentu (na kołach, do normalnej hamowni trzeba doliczyć 10-15%; można by jeszcze więcej, ale narazie niech z tą mocą choć będzie sprawny)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-05-28 15:39 przez pawlacz, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Pawlacz

Post autor: Spider33 »

Pocieszę Cie tym że masz najmocniejszą II gen w klubie. Nie prędko ktoś dojdzie do takiego wyniku. Gratulacje jeszcze raz.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pawlacz

Post autor: Romas »

Stary wypluć na hamowni 500KM to nie sztuka a żeby to jeździło sprawnie to już tak jak na razie nie ma najmocniejszej 2 gen bo silnik nawet kilku godzin jazdy nie wytrzymał. jak ogarną ludziki że to będzie hulało bezpiecznie to wtedy porozmawiać będzie można o mocy ;)
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Pawlacz

Post autor: Spider33 »

Wyciągnięcie czegokolwiek wiecej niż seria z KLa to juz sztuka. Skoro tak łatwo osiągnąć 500 KM to wpadaj do mnie odpalam parę tys i pośmigam sobie kilka godzin taką bestią ;)
Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 216
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Galeria: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Pawlacz

Post autor: skalpel »

Nie podpisała się ta firma tuningowa. Rozumiem że masz jakąś gwarancję na ten silnik po modyfikacjach.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Pawlacz

Post autor: wuka »

Troszke mnie Twoj przypadek stresuje.
Obrazek
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Nie ma dobrych wieści.

Gniazda zaworowe są opadnięte, przez to zawory się źle domykały. Firma od głowic mówi, że to od gazu, choć ja bym bardziej podejrzewał ogólne zużycie głowicy przez lata. Jeśli się uda wstawić nowe, to nie trzeba będzie kupować innych głowic używanych. Mogło to mieć związek z brakiem mocy na stockowym silniku i problemami teraz z wystrojeniem.

Panewka na cylindrze na którym walnęła uszczelka jest lekko wytarta. Co prawda nie było jej w ogóle słychać, nie obróciła się, ale wyżłobienie jest. Powoli od remontu musiało się to zbierać. Oprócz tego panewki były luźne, prawdopodobnie przy remoncie zostały nieprawidłowo założone; od dodatkowej mocy to się na pewno nie stało.

Obrazek

Obrazek

Uszczelka:

Obrazek

Obrazek

Tłoki, wał są wizualnie OK.

Obrazek

Blok jest ok, ma małe ryski na pierwszym cylindrze od strony zderzaka, ale to powinno załatwić honowanie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pierścienie były ok, choć już trochę zmęczone. Jeśli blok będzie ok po honowaniu to przynajmniej odpada koszt nowego silnika. Wszystko się okaże, gdy firma do której zostanie odesłany silnik zrobi pomiary. Wizualnie jest ok.

Czyli generalny remont silnika tak czy siak. Czy to się stało przez nie do końca wystrojony silnik? Wątpię. Do korekcji nie trzeba było dużo, oprócz tego silnik naprawdę dobrze chodził, miał założoną nawet blokadę by po osiągnięciu pewnego EGT obcinał moc i dawał więcej paliwa. Po części nie do końca dobrze zrobiony remont, po części wiek niektórych elementów robi swoje. O uszczelce pod głowicą, że może przepuszczać pisałem już dawno... niestety gniazd zaworowych nigdy nie podejrzewałem o brak mocy, a panewki nigdy nie było słychać. Ale pewnie nawet bez zakładania kompresora, te rzeczy by za niedługo dały by o sobie znać.
Ostatnio zmieniony 2017-06-12 18:07 przez pawlacz, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dziś mijają 3 lata od kupna probe. Smutna rocznica, bo bez samochodu. W międzyczasie gdy trwa remont, postanowiłem oddać kierownicę do obszycia i fotel do naprawy - gąbka w boczku chyba się rozpadła. Zaskoczyły mnie terminy tapicerów - nikt od ręki nie robi, minimum dwa tygodnie czekania.

Na razie daily mi zastępuje włoska myśl motoryzacyjna:

Obrazek
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Pawlacz

Post autor: LukaszV8 »

Bedzie dobrze! :1111_ok:
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Probax
Posty: 4
Rejestracja: 2017-06-27 23:12
Samochód: brak
Kontakt:

Re: Pawlacz

Post autor: Probax »

Super się prezentuje, taka wyścigówka! :)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Pawlacz

Post autor: wuka »

Trzymam kciuki za szybkie poskładanie do kupy. Ja na swojego też nie mogę się już doczekać.
Obrazek
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Update

Okazało się, że korbowody są pogięte. Myślałem o tych z milleni, ale są nieosiągalne. Zostały kute od PRISM-a, choć opinie o nich są różne. No ale alternatywy innej nie ma. Przyszły, okazało się, że nie są idealne:
Sprawdzenie korbowodów:
1. 56,03 luz 0.08mm oś ok
2. 56,02 luz 0,07 oś ok
3. 56,02 luz 0,07 oś 0.02mm
4. 56,01 luz 0.06 oś 0.05mm
5. 56,01 luz 0.06 oś ok
6. 56,02 luz 0.07 oś 0.05mm

Żeby korbowody były idealne trzeba zacisnąć stopki do wymiaru 56,00mm
wtedy uzyskamy 0.05mm luzu na panewkach. Oś należy wyprowadzić poprzez
wymianę tulejek.
Sklep powiedział, że mogę je zwrócić, ale oni kosztów na siebie nie biorą za przeróbkę. No cóż, zostało je tylko przerobić... Więc uwaga na przyszłość, liczcie się z dodatkowymi kosztami je zamawiając. Oprócz tego musiały zostać przerobione na sworzeń pływający. Do tego komplet nowych śrub, więc kwota robi się niemała.

Więc finalnie DZIAK zrobił:
-reg. głowicy z wymianą gniazd i zaworów wydechowych + 5 popychaczy (Euro Camshaft)
-polerka wału
-wyważenie zestawu (wał łącznie z kołem zamachowym, dociskiem i sprzęgłem)
-demontaż i sprawdzenie podzespołów
-pasowanie luzów panewek
-reg. stop głównych
-szlif cylindrów
-płaszczyzna bloku
-składanie uk. tłok-korb
-przeróbka tłoków na sworzeń pływający
-zaciśnięcie stopek korbowodów

Do tego nowe tłoki z pierścieniami (Motrex/Arco) oraz panewki.

Uszczelka pod głowicę będzie stalowa. Do tego wymieniona zostanie pompa wody (nie ciekła, ale zapobiegawczo).

Wszystko już jest na miejscu, pozostaje tylko złożyć. Planuję jeszcze przed włożeniem silnika zmienić 5 bieg na ten z probe I 2.2gt.

Oprócz tego naprawiony został fotel (nowa gąbka w boczku) i obszyta kierownica.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Pawlacz

Post autor: Sallmo »

Zdradzisz jakie koszta wyważenia kompletu, wał itd. Oraz kto Ci robił. Mnie też to niebawem czeka.

Pisane z fona, może zawierać błędy ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pawlacz

Post autor: KrecioPL »

Apetyt rośnie w miarę jedzenia - nie myślałeś o tym, aby "zamknąć" blok?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Pawlacz

Post autor: Lukas007 »

Sallmo pisze:Zdradzisz jakie koszta wyważenia kompletu, wał itd. Oraz kto Ci robił. (...)
pawlacz pisze:Więc finalnie DZIAK zrobił:
Znając ich ceny to nie wiem, czy chcesz wiedzieć ;)
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Pawlacz

Post autor: -michal- »

Dziak robił mi głowicę do Hondy (moto) po 1000km zacząłem robić za sobą olejową zasłonę dymną. Okazało się, że wsadzili za małe uszczelniacze (oringi) prowadnic zaworowych. Wszystko naprawili w ramach gwarancji, ich kierowca przyjechał do mnie do domu po głowicę a po naprawie dostarczył. Jestem zadowolony z usług tej firmy i z podejścia do klienta.
Nie wiem jak teraz, ale 3 lata temu zapłaciłem bardzo mało za kompletną regenerację głowicy. Wiem, że koledzy z kilku for motocyklowych z całej polski wysyłają do nich głowice i całe silniki i sobie chwalą :)
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pawlacz

Post autor: KrecioPL »

Połowa światka wyczynowego korzysta z DZIAKA - raczej po ilości klientów i tego, że latają na ich "robotach" grube projekty można wnioskować, że znają się na tym, co oferują.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Odnośnie kosztów:
wyważanie - 1000zł, demontaż i sprawdzenie - 300zł, składanie - 800zł

Bloku nie zamierzam zamykać, moc nawet w przyszłości wątpię by przekroczyła 300hp.

Silnik się składa, ale została napotkana przeszkoda, można by powiedzieć dosyć trywialna. Śruby głowicy. Stare są rozciągnięte. Na internecie zero sklepów co mają śruby na stanie. Zamówiłem z mazparts OE Japan, ale niestety nie pasują. Oryginalne to koszt 1200zł za komplet na obie głowice, te OE JAPAN kosztowały 400zł. Kingsoft (firma która wkłada silnik) dorwała śruby ELRING 707.670, ale tylko na jedną głowicę... Więc jakby ktoś miał dostęp do tych śrub Elringa, to bym był wdzięczny za info. Ewentualnie jak ktoś posiada jakiś komplet śrub głowicy który zamierzał kiedyś wykorzystać, a mu się kurzy, to chętnie bym kupił. W ostateczności będę zmuszony kupić oryginalne.

Doszła jeszcze pokrywy będą wylakierowane proszkowo.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Porównanie śrub, od lewej: nówka Elring, stara śruba, nowa z mazparts OE JAPAN
Obrazek

Oznaczenie śrub Elringa jakich poszukuje:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”