Prezes5G19

Kolekcje fotek.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Prezes5G19

Post autor: Maxxum »

Super. Podoba mi się takie całościowe podejście. :1111_ok:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Prezes5G19

Post autor: Prezes5G19 »

LukaszProbe pisze:Grubo! ! Jedno z lepszych Probe na forum.
Jeszcze musi trochę wody w Wiśle upłynąć żeby można powiedzieć że jest jednym z lepszych.
Maxxum pisze:Super. Podoba mi się takie całościowe podejście. :1111_ok:
Jak już to robić to raz a porządnie . Szczerze mówiąc nie spodziewałem się że zajmie mi to aż tyle czasu i siły . Rudej co prawda nie ma zbyt wiele ale czyszczenie podwozia z brudów w pozycji leżącej nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy . Przy demontażu sanek też się trochę namęczyłem z racji że robiłem to pierwszy raz ale po kilku godzinach , wyzwiskach w stronę niektórych śrub dałem rady wyszarpać to cholerstwo . Gdyby się miało chociaż kanał... już nie wspomnę o podnośniku ... ahhhh :roll:
Załączniki
Sanki po piaskowaniu. Obecnie już w podkładzie
Sanki po piaskowaniu. Obecnie już w podkładzie
Zestaw przewodów paliwowych i hamulcowych przygotowany do montażu
Zestaw przewodów paliwowych i hamulcowych przygotowany do montażu
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Prezes5G19

Post autor: wuka »

Jak oglądam to co robisz to aż wstyd mi jest wchodzić do mojego garażu :?
Obrazek
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Prezes5G19

Post autor: Prezes5G19 »

Już prawie wszystkie części skompletowane do składania , podwozie zakonserwowane . Niebawem więcej fotek i grubszy opis co się dzieje w moim garażu .
Załączniki
20160722_181512.jpg
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Prezes5G19

Post autor: LukaszProbe »

Co Ty wyprawiasz z tym probe!!! :)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Prezes5G19

Post autor: mysz »

Wydech druga strona zamontuj- dwururka w kierunku tylnego zderzaka ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Prezes5G19

Post autor: LukaszProbe »

mysz pisze:Wydech druga strona zamontuj- dwururka w kierunku tylnego zderzaka ;)
Hehe dobre :)
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Prezes5G19

Post autor: vitek »

Prezes5G19 pisze:Niebawem więcej fotek i grubszy opis co się dzieje w moim garażu .
Odstąpiłbyś ten garaż na parę miesięcy, może mój mondek by się wyremontował :wink: :P

A tak na poważnie - kawał dobrej roboty zrobiłeś :1111_ok:
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Prezes5G19

Post autor: wuka »

=D> =D> =D>
Obrazek
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Prezes5G19

Post autor: Prezes5G19 »

Szczerze mówiąc myślałem że doczepicie się do butelki po piwie w rurze wlewu paliwa przy baku 8) no ale niestety wolę kupić części do proba niż dać za nowy telefon który zrobi dobre fotki .
LukaszProbe pisze:Co Ty wyprawiasz z tym probe!!! :)
Od ponad miesiąca wszystkim powtarzam w kółko że konserwację :wink:.

Osłony termiczne doczekały się piaskowania , wyspawania przerdzewiałych miejsc oraz malowania . Udało mi się też odbudować układ odpowietrzania baku . Stary rozsypał się w dłoni .
Nadal szukam wiązki tylnych lamp euro 93` , na razie bezskutecznie :(
Załączniki
20160805_113350.jpg
20160815_160313.jpg
20160815_160253.jpg
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Prezes5G19

Post autor: Prezes5G19 »

Probek dostał 2 kmpl. gum.
Na lato Hannkoki Ventus Prime K115 215 R17 50
Na zimę Continental ContiWinterContact TS850 195 R15 60
Aktualnie trwają prace nad wyciszaniem wnętrza matami alubutylowymi.
Rozglądam się za kupnem sprężyn -35 jakiejś renomowanej firmy ponieważ po wymianie na te od V-ki dziurska w nadkolach wydają się być większe niż na ory #-o
Załączniki
20160830_131511.jpg
20160830_131423.jpg
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Prezes5G19

Post autor: Spider33 »

Jak dopiero co wymieniłeś sprężyny to się nie przejmuj tym że wysoki stoi. Kilka dni i ładnie siądzie. Różnica miedzy 2,0 a 2,5 musi być widoczna jak i odczuwalna w jeździe.
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Prezes5G19

Post autor: Prezes5G19 »

Dawno nic tutaj nie wklejałem , miałem mały przestój w pracach nad wozem ale z nadejściem gorszej pogody i podczas trzytygodniowego urlopu coś tam ruszyło.
Po założeniu rozpórki i sprężyn od V-ki samochód zyskał znacznie na prowadzeniu w zakrętach , a zwłaszcza ciasnych :) . Całości dopełniły nowe opony z których jestem bardzo zadowolony. Mimo iż nie są one klasy premium , zachowują bdb. przyczepność na mokrej nawierzchni o różnej jakości nawet w temp. oscylującej wokół 2 stopni.
Z prac przeprowadzonych ostatnimi czasy to :
Wymiana świec zapłonowych na Denso . Stare NGK po przejechaniu 30 000 km nie są aż za nadto zużyte. Poszły w zapas
Wymiana płynu chłodzącego silnik , układ został przepłukany środkiem KenFloo , który usunął stary osad.
Czyszczenie i wymiana przepustnicy na taką która trzyma prawidłowe obroty jałowe
Wymiana poduszki przedniej silnika . Nie wiem po co skoro stara była w stanie dobrym #-o #-o ( mogę odsprzedać ory w pełni sprawną )
Spawanie tłumika środkowego po raz drugi na łączeniu rury z tłumikiem . Nie polecam zakładania ,,nołnejmów'' z najniższej półki
Probek podczas przeglądu technicznego został uszkodzony przez diagnostę :D a mianowicie koleś myślał że siedzi w pasacie i zaciągnął ręczny że prawie wajchę wyrwał czego skutkiem jest urwana linka lewego koła :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Powolutku dobiega koniec wyciszania wnętrza , dotychczas wylepiłem 7m kwadratowych alubutylu a zostały jeszcze drzwi , klapa bagażnika , tylna ścianka bagażnika i dach . Przy okazji iż nie ma wnętrza zarzucę jeszcze jakieś lepszejsze głośniki .
Pozdrawiam wszystkich z Śląska Opolskiego :1111_bye:
Załączniki
20161008_162626.jpg
20161008_112033.jpg
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prezes5G19

Post autor: KrecioPL »

Prezes, dobra robota!
Oby tak dalej!
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Prezes5G19

Post autor: Prezes5G19 »

Cześć wszystkim.
Z przykrością muszę oznajmić iż mój budżet na proba zostaje mocno okrojony a co za tym idzie prace schodzą na dalszy plan :( :(
Z malowania narazie nici , nowe sprężyny jak i renowacja felg też nie szybko się doczekają uwagi co jednak nie znaczy że plan upadł. Nie , z zamiaru przeprowadzenia tych prac nigdy nie zrezygnuję! . Taka sytuacja utrzyma się do ok 2021r. a to dlatego że dopadł mnie wiek w którym czas na przejęcie budynku rodzinnego a wiążą się z nim nie małe koszta zmieniające priorytety finansowe w moim żuciu . Paradoksalnie cała ta sytuacja podgrzewa mój zapał do posiadania , dbania i dłubania przy probie. Obecnie skupiam się na drobnych pracach takich jak rozbiórka skrzyni , czyszczenie wnętrzności , wymianę uszczelniaczy i szkiełkowaniu obudowy .
Zbieram powolutku części i specjalistyczne narzędzia do kapitalnego remontu silnika i osprzętu który będę przeprowadzał sam . Niebawem dotrze do mnie miernik ciśnienia sprężania którym to przemierzę stan serca mojego proba. Spodziewam się negatywnego wyniku a to dlatego że silnik bierze dużo oleju ( ok 3 l od wymiany do wymiany. tj. 10k km ) a druga rzecz czasami postukuje jeden zawór z racji zawalonego popychacza zaworowego . Mam drugi motor z przebiegiem 175 tysi . I tu nie wiem co robić... remontować motor który leży luzem a do obecnie używanego lać ceramizery czy robić podmiankę i remontować ory silnik??? Wiem że dużo powie mi dokładna diagnoza pomiarowa ale chciałbym się was pany poradzić .


Z ostatnio przeprowadzonych prac , wymieniłem wszystkie poduszki silnika prócz tej , która trzyma skrzynię od lewej strony. Niestety rezultat jest taki że drgania silnika przenoszą się znacznie na karoserię samochodu . Poduchy są firmy Yamato i zamawiane były pod M626GE. Grodziową trzeba było potraktować kątówką bo od strony grodzi - okazała się ciut większa od ory . Wymieniona została zerwana linka ręcznego , przy okazji wyregulowałem ręczny co do jednego kN :lol:

Pozdrawiam
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Prezes5G19

Post autor: LukaszProbe »

Prezes nie pozostaje nic innego jak spotkac sie na zlocie i przedyskutować zmiany (sprawy) P.S. Zaden PROBE nie jest idealny!( no może po za Sharka i Stiga;))
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Prezes5G19

Post autor: Benet »

Remontuj oryginalny silnik, a póki co zalej go gęstszym olejem. Nie lej tam żadnych uszczelniaczy ani innego badziewia bo padnie na amen.
Probe 96' 2.0 EURO
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Prezes5G19

Post autor: Prezes5G19 »

LukaszProbe pisze:Prezes nie pozostaje nic innego jak spotkac sie na zlocie i przedyskutować zmiany (sprawy) P.S. Zaden PROBE nie jest idealny!( no może po za Sharka i Stiga;))
Na zlot nie ma szans z jasnych przyczyn :?
Od S.H.A.R.K`a probas też nie jest ideolo bo ABS nie ogania , no chyba że naprawił .
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Prezes5G19

Post autor: -michal- »

Prezes5G19 pisze:Od S.H.A.R.K`a probas też nie jest ideolo bo ABS nie ogania , no chyba że naprawił .
Chłopie, co ty prawisz :lol:
Czym jest głupi ABS :lol:
Zobacz jaki on ogrom pracy włożył w ten samochód, widziałeś tego probasa chociaż na żywo #-o

A co do tego ABS, to jeden NOWY czujnik okazał się wadliwy, ot i cała wielka usterka :1111_bye:
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Prezes5G19

Post autor: LukaszProbe »

Panowie prawda jest taka.. w jakim stanie by nie byly nasze probasy to i tak mamy wyjatkowe fury!! ..kilka sztuk musi w Polsce przetrwać z dziada na pradziada..
Ostatnio zmieniony 2016-12-08 11:34 przez LukaszProbe, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Prezes5G19

Post autor: Benet »

LukaszProbe pisze:kilka sztuk musi w Polsce przetrwać z dziada na pradziada..
No i to jest najważniejsze :D Dlatego Prezesie póki co jak masz problemy finansowe to inwestuj tylko tyle żeby mu się stan nie pogorszył. Bajery mogą poczekać :wink:
Probe 96' 2.0 EURO
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Prezes5G19

Post autor: LukaszProbe »

Tak swoją drogą 3l na 10tys km (czyli 300ml na tysiaka) to wcale nie jest dużo jak na probe. Raczej wynik w normie świadczący o tym, że z silnikiem wszystko jest ok.
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Prezes5G19

Post autor: Benet »

No nie wiem czy to nie jest powód do zmartwień, swoim póki co zrobiłem 3 tysie od wymiany oleju i nic nie wziął.
Probe 96' 2.0 EURO
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Prezes5G19

Post autor: LukaszProbe »

Benet pisze:No nie wiem czy to nie jest powód do zmartwień, swoim póki co zrobiłem 3 tysie od wymiany oleju i nic nie wziął.
To tylko się cieszyć. Uwierz mi 300ml to jest nic w probe. Zmeczone potrafią brac nawet 2l na tysiaka. Duzo wątków jest w necie na ten temat.
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Prezes5G19

Post autor: Spider33 »

LukaszProbe pisze:
Benet pisze:No nie wiem czy to nie jest powód do zmartwień, swoim póki co zrobiłem 3 tysie od wymiany oleju i nic nie wziął.
To tylko się cieszyć. Uwierz mi 300ml to jest nic w probe. Zmeczone potrafią brac nawet 2l na tysiaka. Duzo wątków jest w necie na ten temat.
Na R4 to bardzo dużo. Jak jeździsz do momentu aż silnik stanie dęba to i 5 litrów będzie brał ale nie o to chodzi. Czytałeś pewnie ze branie oleju jest normą w probe ale chodziło o V6. To inna konstrukcja silnika i większość V-ek cos sobie tam popija.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”