Strona 1 z 14

marek08

: 2015-03-12 19:36
autor: marek08
PROBE RWD

Obrazek

Silnik i napęd:
- silnik F2T
- wałek rozrządu Świątek
- podwójne sprężyny zaworowe
- standalone EasyEcu 3+
- strojenie SU2 Performance
- turbo GTX3071R
- kolektor wydechowy baran
- wastegate 60mm
- downpipe 3", reszta wydechu 2,5"
- wtryski 750cc
- pompa paliwa 044
- aluminiowy zbiornik paliwa + swirl pot
- kolektor dolotowy custom
- intercooler 600x300x76
- dolot alu 2,5"
- blow off Properfekt Typ2
- cewka zapłonowa Opel Omega
- chłodnica wody alu Nissan S13 + Spal
- magistrala wodna z przodu silnika z Mazdy B2000
- chłodnica oleju na podstawce z termostatem
- miska olejowa custom z klapami
- smok Subaru
- skrzynia biegów i cały napęd Opel Omega V6
- sprzęgło Poweride na docisku Sachs Performance
- shifter Swagier
- poduszki silnika Swagier
Obrazek

Moc i moment obrotowy: 323KM/426Nm

Zawieszenie i układ kierowniczy:
- przednie podłużnice z kielichami i całym zawieszeniem E36
- wahacze +5cm Poweride
- adaptery skrętu Odesa CNC
- tuleje acentryczne
- camber plates 3d Swagier
- gwint przód na amortyzatorze TaTechnix + sprężyna Eibach 9kg
- rozpórka przód Staffa
- dłuższe drążki kierownicze E90
- łącznik kolumny kierowniczej custom na krzyżaku z Tigry B
- pompa wspomagania Astra
- sanki tył Omega B
- tylne kielichy zrobione od podstaw
- gwint tył custom na bazie MSR przerobiony na kolumne, utwardzony + sprężyna 8kg
- mocowania górne tył Swagier
- rozpórka tył
- całe zawieszenie na żółtym poliuretanie

Układ hamulcowy:
- hamulce przód E46 3,0 (na tarczy 325mm)
- hamulce tył Omega (tarcza 286mm wentylowana)
- hydrołapa Odesa CNC
- korektor siły hamowania
- nowe przewody sztywne + elastyczne w oplocie HEL

Wnętrze:
- fotel kubełkowy Beltenic
- kierownica fake Nardi
- pasy szelkowe Takata
- wskaźniki boost, egt, temp. oleju
Obrazek

Kilka zdjęć z budowy:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Pierwsze testy:
https://drive.google.com/file/d/1-_xwdV ... p=drivesdk

Re: marek08

: 2015-03-12 19:51
autor: Patryk-
ogarnij rdze i rób mody ;) to chyba taki już standardowe zdanie 8)

Wrzuć fotki spod maski. Jak ogólnie buda? dużo rdzy ?
zawsze mi się podobał w tym kolorze, zaraz po czarnym :D

Re: marek08

: 2015-03-12 19:58
autor: marek08
Rdza tylko na spodach drzwi, na klapie bagażnika od wewnętrznej strony i lekko progi łapie rudy. Jak kupowałem to był w kiepskim stanie. Teraz to już pikuś

Re: marek08

: 2015-03-13 08:40
autor: weteran
Domyślam się że te lampy przednie to światła dzienne. Są dzienne firmy wesen polskie za grosze i pasują lepiej bo wyglądają jak oryginał.

Re: marek08

: 2015-03-13 08:53
autor: Eli
Mało widać, bo się nie da zdjęć powiększyć, ale ładniutki :D

Re: marek08

: 2015-03-13 14:52
autor: marek08
Rzeczywiście się nie chcą powiększać :| Wklejam je z fotosika. Jakaś rada, żeby się powiększały? :P

Re: marek08

: 2015-03-13 16:05
autor: vitek
Może to trzeba wstawić link miniatury ?

Re: marek08

: 2015-03-14 21:20
autor: marek08
-- oryginalny post 2015-03-13 18:53 --

Myślałem, że nie mogą być miniatury ;) Ok później wstawię

-- dodano 2015-03-14 21:18 --

Dobra, zdjęcia poprawione. Są miniaturki, które po kliknięciu otwierają się i można je powiększyć :)
weteran pisze:Domyślam się że te lampy przednie to światła dzienne. Są dzienne firmy wesen polskie za grosze i pasują lepiej bo wyglądają jak oryginał.
Nie, to są zwykłe halogeny. I wiem, że kiepsko wyglądają, bo lepsze ori, ale muszę najpierw zrobić skrzynię, a dopiero potem drobiazgi :)
Patryk pisze:Wrzuć fotki spod maski
Nie wstawiałem zdjęć wnętrza, ani silnika, bo zwyczajnie nie ma na co patrzyć :lol: We wnętrzu jest obdarta gałka zmiany biegów (której swoją drogą poszukuje :D ),a pod maską syf :oops: Jak się niektóre Probki tutaj na forum widzi, to aż szkoda patrzeć u mnie pod maskę... Jedyne co tam się błyszczy to nowy dolot od IC i od turbo. Jeździ dobrze, ale poprostu nie wygląda. Jakby ktoś miał do sprzedania skrzynię, sprzęgło, czy całego Probka za max 1500 zł, to ładnie bym prosił o wiadomość na priv :)

Re: marek08

: 2015-03-15 11:44
autor: weteran
Jest prosta przeróbka na światła dzienne,więc walcz pierw z tym co najważniejsze dla Ciebie a potem kosmetyka, zwłaszcza że probek jest w słusznym kolorze :) u mnie w stajni też taki kolor stoi.

Re: marek08

: 2015-03-15 20:03
autor: LukaszV8
-- oryginalny post 15 mar 2015, o 19:54 --
Patryk- pisze:ogarnij rdze i rób mody ;) to chyba taki już standardowe zdanie 8)

Wrzuć fotki spod maski. Jak ogólnie buda? dużo rdzy ?
zawsze mi się podobał w tym kolorze, zaraz po czarnym :D
Normalnie powinieneś zmienić nicka na coś w stylu ,,CzłowiekRdza'' albo ,,RustMan'', ,,chodzącaKorozja''... :-D :lol: :lol:

Zawsze pytasz o tą rdzę tylko... :wink: :wink: :wink:

Wiem, że się sporo naspawałeś przy swoim, ale nie zakładaj od razu, że każda pojawiająca się na forum ,,jedynka'' to trzymający się tylko na mosiężnych nitach wrak :twisted:

-- dodano 15 mar 2015, o 20:03 --

Marku gratsy z zakupu...Ja też akurat nie dawno stałem się posiadaczem fajnego Gtka i też auto będzie doprowadzane w miarę możliwości do stanu ,,NAJS'' :wink:

Jakbyś jakieś graty do 1gena potrzebował z USA to mogę Ci zamówić. Ja teraz czekam na paczkę ze sprzęgłem i paroma innymi klamotami...


Podałbyś wymiary albo numery referencyjne tych wszystkich kolanek i rurek z tego fmic.pl bo też bym sobie taki zestawik zamówił.

Pozdrawiam

Re: marek08

: 2015-03-15 20:22
autor: Prezes
Łukasz spokojnie :wink: , myślę, że Patryk niczego z góry nie zakłada. Po prostu w panujących czasach znalezienie Probka ze zdrową budą, lub taką która nie wymaga poważniejszych napraw blacharskich graniczy z cudem, choc nie przeczę, że takowe się zdarzają. W ogóle jedynek jest coraz mniej i jeśli na forum pojawia się nowy użytkownik i pokazuje swoje auto to i ja jestem ciekawy jaki stan karoserii - wszystko inne da się zrobic :) .

A tak poza tym auto mi się podoba, cooler też fajny, z tymi halogenami zgadzam się z poprzednikami, że można by je zmienic na coś bardziej przypominającego oryginał, ale ogólnie z zewnątrz robi pozytywne wrażenie. :wink:
ps. daj fotki kielichów i podłogi :D .

Re: marek08

: 2015-03-15 20:33
autor: LukaszV8
Nie, nie absolutnie tutaj nie jest to jakiś atak w stronę Patryka itp. tak po prostu się śmieję tylko, że może odrobinkę trochę przewrażliwiony jest na punkcie tej rudej, która jest była i będzie i po prostu to jest jakoby oczywiste w aucie z tamtej dekady :) :wink: Patryku nie gniewaj się i nie obrażaj na mnie czasami heh wszystko to z przymrużeniem oka pisane jest, mam nadzieję ,żeś nie sztywniak :-P :wink:

Dobra nie zaśmiecajmy Markowi galerii.

PS.: Marek napisz listę tych kolanek i rurek z fmic.pl do 2.2 gt jakie trzeba zamówić, byłbym wdzięczny.

Re: marek08

: 2015-03-15 21:15
autor: marek08
Szczerze mówiąc, to nie zamawiałem gotowego zestawu, bo chyba nawet nie ma. Poprostu zamawiałem po kolei wszystko wiedząc jakie są wyjścia w intercoolerze, turbo i przepustnicy. Na prawdę nie pamiętam wszystkich dokładnie. Zresztą było dużo cięcia i dopasowywania, więc nie chce wprowadzac w błąd pisząc rozmiary wiedząc, że i tak wszystko nie będzie pasowało i trzeba będzie ciąć. Więc najlepiej samemu się dowiedzieć wszystkiego, bo u każdego mogą byc inne wyjścia w icku. Dlatego sory, ale poprostu nie chce wprowadzic nikogo w błąd. Oczywiście zestaw na zdjęciu nie jest kompletny, później jeszcze sporo domawiałem.

A co do kielichow i podlogi to tak: kielichy nieruszone przez rudego, a podłoga, że tak powiem, w "gorszym" stanie :D

A w sprawie części, to chyba najbardziej dla mnie opłacalne będzie kupienie całego Probka za max 1500 zł w gorszym stanie blacharskim, ale w dobrym stanie mechanicznym. Ale dzięki, będę wiedział do kogo się zwracać.

Re: marek08

: 2015-03-15 21:18
autor: Patryk-
Chciał rad to radzę co wg. mnie jest najsensowniejsze....po co inwestować pieniądze w zawieszenie, super felgi itp. a za rok okazuje się że fotel widać patrząc od spodu...Rozbierz pewnie 80 % jedynek do takiego prawdziwego przeglądu stanu budy to zobaczysz jak wyglądają :wink: wszystko wygląda super, skoro nie wychodzi za osłony i spojlery :)
LukaszV8 pisze:Wiem, że się sporo naspawałeś przy swoim,
a skąd takie nieprawdziwe informacje :?: #-o


Pewnie że nie sztywniak.... ;) gniewać się nie ma za co, prawda jest taka ze jak ktoś chce się poważnie bawić w 1 gen to niech zabawę zacznie od podłogi :) a jeśli chce złożyć coś co jeździ szybko to niech pod nią nie zagląda tylko pakuje zwężkę i na obwodnice :mrgreen:

Jak szukałem budy do vulcana to wiesz na czym kończyła się rozmowa ze sprzedającym igłe? na prośbie o zdjęcia kielichów i podłogi...od razu kontakt się urywał jak by internetu nie opłacił :wink: Zresztą nawet tu był taki przykład gdzie chłopak kupił igłe po konserwacji podwozia....Długo nią nie pojeździł jak zajrzał do tej "konserwacji" ;)


Kończę bo nie chcę zostać specjalistą od progów.... :mrgreen: ta fucha jest zajęta :mrgreen:

Re: marek08

: 2015-03-18 19:43
autor: marek08
Poszukałem trochę i znalazłem zdjęcie z zeszłego roku, w którym trochę widać silnik, bo ktoś mówił, żebym wstawił :) Tak jak mówiłem, nie ma nic ciekawego :P
Obrazek
Lepszego nie mam :D

A i pytanie do Was, da się wymienić skrzynie bez wjeżdżania na żaden podnośnik, czy kanał? Da się tak u siebie na podwórku? :D

Re: marek08

: 2015-03-19 05:16
autor: Romas
da się ale jest bardzo nie wygodnie włożyć nową.

Re: marek08

: 2015-03-20 17:50
autor: marek08
Znalazło się trochę wolnego czasu, to w końcu się leniwy pan wziął za swojego pupila :D Dzisiaj na razie odkręciłem zderzak przedni i lampy. Prawy silniczek nie jest sprawny, więc już go zamówiłem. Niestety nikt nie ma żadnego Probasa jeżdżącego do 1000-1500 zł, dlatego będę kupował części oddzielnie. Do zrobienia jest między innymi:
- Wymienić skrzynię i sprzęgło
- Wymienić amortyzatory
- Wymienić filtr paliwa, pompę i wtryski

Tęskniłem za tym jego dźwiękiem (od października nie był odpalany), dlatego dzisiaj się zebrałem, "przegoniłem" trochę i zacząłem coś działać :D

Zdjęcia z dzisiaj:
Obrazek Obrazek

Re: marek08

: 2015-03-21 19:11
autor: LukaszV8
Marek leniu :1111_bicz: zrób, że mi tą listę tych kolanek z tego fmic jakie zamówiłeś do swojego... :wink: :wink: :wink:

PS.: U mnie też sprzęgło do wymiany, zamówiłem Exedy,zobaczymy jak to będzie latać....

Re: marek08

: 2015-03-21 21:21
autor: marek08
Mówiłem, że było sporo cięcia, nic nie jest idealne i nie chciałem w błąd wprowadzać :lol: Wiem, że Lukas007 ma chyba calusieńki dolot pięknie zrobiony (swoją drogą śledzę temat Proba Lukasa i jest moim wzorem - SZACUN :) ), więc prędzej on poda ci dokładne średnice i wymiary wszystkiego ;) Gdybyś kupił to co ja mam, to zjadłoby ci więcej nerwów niż to warte ;) Dlatego dla dobra własnych nerwów zwróć się do Lukasa :lol:

Wracając do mojego Proba, to zamówiłem już zepsuty silniczek reflektora, a skrzynię i kilka innych upatrzonych drobiazgów (między innymi ori kolanko przy przepustnicy, które podobno jest białym krukiem :) ) zamówię w poniedziałek. Wiele razy zdejmowałem zderzak, ale dopiero teraz przyjrzałem się jednej rzeczy. Muszę wymienić skrzynię i dzisiaj zastanawiałem się jak się do tego zabrać. Pomyślałem, że nie mając podnośnika, kanału, ani żurawia, najprościej będzie wyjąć silnik ze skrzynią rozkręcając cały przód (po to też zdjąłem zderzak). Jednak po dłuższych oględzinach okazało się, że poprzedni właściciel zespawał ze sobą elementy, które trzeba by było odkręcić :1111_bicz: A po kiego to nie wiem :x Więc wyjęcie go przodem odpada. Bez żurawia ciężko też będzie go wyjąć górą. Przekopałem całe forum, znajdowałem sporo przykładów, ładnie fotografowanych krok po kroku, ale chyba wszystkie wymagały podnośnika lub kanału. Na prawdę, mogę go podnieść max 40-50 cm w górę zwykłym podnośnikiem i ustawiając go na "kołkach" nie chcę się pchać wtedy pod samochód i dołem wyjmować skrzyni, jak samochód nie będzie pewnie stał. Śmiejcie się, śmiejcie :D :lol: ale serio nie posiadam takich rzeczy jak żuraw, kanał, czy podnośnik :P Macie jakieś pomysły jak zrobić to w inny sposób?

A i szczerze myślałem, że po pokazaniu zdjęć gdzie lekko widać silnik, pojawią się komentarze typu: "O jeeeeju, gaz i zwiększanie mocy?? Ale dziwak :D :lol: " Ale dla mnie liczy się, żeby jeździć szybko i tanio. A poza tym, tego silnika nie mam zamiaru jeszcze długo trzymać, więc niech się jeszcze pomęczy tym gazem :P W planach jest za kilka lat lub jak po prostu ten padnie (na razie ma tylko 197 000 km przejechane, co jest udokumentowane) zaadaptować silnik i napęd z samochodu, którego byście się nie spodziewali... :) Ale to na razie tylko plany i drogie marzenia ;)

A dla tych, którzy są bardziej "fejsbukowi", polecam fanpage mojego samochodu, na którym pokazuje, co się przy nim dzieje tak samo, jak tutaj i wklejam praktycznie te same zdjęcia co tu - Probe F2T by Marecki :)

Re: marek08

: 2015-03-21 21:47
autor: Kocureq
Zamiast kombinować dziwnymi metodami, poszukaj kanału lub podnośnika do wynajęcia na godziny / doby. Niektóre stacje benzynowe mają, czasem zaprzyjaźnione firmy mają kanały / rampy których użyczą

Re: marek08

: 2015-03-21 21:54
autor: LukaszV8
marek08 pisze:Pomyślałem, że nie mając podnośnika, kanału, ani żurawia, najprościej będzie wyjąć silnik ze skrzynią rozkręcając cały przód (po to też zdjąłem zderzak). Jednak po dłuższych oględzinach okazało się, że poprzedni właściciel zespawał ze sobą elementy, które trzeba by było odkręcić :1111_bicz: A po kiego to nie wiem)

Z księżyca spadłeś czy jak...po prostu auto było walnięte od przodu i pospawali wszystko...kilof, szpadel w łapy i kop kanał, a nie narzekaj...

Re: marek08

: 2015-03-21 22:58
autor: marek08
Jestem marudny, bo kanału nie mogę wykopać, bo we wszystkich możliwych miejscach na podwórku pod ziemią biegną rury, a pojechać nim nie moge na żaden kanał czy coś, no działa tylko jedynka w skrzyni :lol: Ale dobra, już nie będę marudził, bo i tak miałem zrobić jakąś rampę, a teraz będę miał pretekst, żeby w końcu ruszyć tyłek ;) A jeśli chodzi o walnięcie, to rzeczywiście... :p Po prostu wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, ani też nie było żadnej różnicy w jeździe między tym, a nie bitym ;) A poza tym poprzedni właściciel zarzekał się, że 100% nie bity :lol:

Re: marek08

: 2015-03-22 08:56
autor: Kocureq
Skąd właściciel 20-letniego auta może wiedzieć, czy było bite :-) jak nie chodzą biegi, to zaholuj... Zajmie to krócej niż roztrzasanie na forum kwestii jak wyjąć skrzynię i silnik na kołkach. Dać się da, kiedyś na trawie wyjmowalem, ale to było auto już bez kół i części zawieszenia :-)

Re: marek08

: 2015-03-22 10:50
autor: Romas
Ja wymieniałem skrzynie w f2T pod domem kumplowi więc się da tylko zabawy troszkę jest z włożeniem bo na leżąco musisz się pomęczyć i mieć kogoś do pomocy. a jak nie chce Ci się bawić oddaj do warsztatu i po problemie :wink:

Re: marek08

: 2015-04-10 21:24
autor: marek08
Przyszły dzisiaj nowe fanty, które od razu zamontowałem :)
Obrazek

Stara atrapa tylnego światła przeciwmgłowego
Obrazek

Została zamieniona na działające ori światło przeciwmgłowe
Obrazek

Przetartą, skórzaną gałkę
Obrazek

Zastąpiłem nowa, niestety nie skórzaną
Obrazek

No i w końcu lampy otwierają się i zamykają :mrgreen:
Zamówiłem też w czwartek skrzynię i sprzęgło, też na dniach powinny być, więc wezmę się do roboty.

No i jakieś tam zwykłe foto z wjazdu na moje podwórko (które po prostu mi się spododobało :lol: )
Obrazek

Przy okazji dzisiaj nagrałem jak to "gada". Filmik trochę słabej jakości, bo kręcony telefonem :lol: Na żywo brzmi lepiej
https://www.youtube.com/watch?v=wRETTDBQrD4
Cz.2
https://www.youtube.com/watch?v=c7UBPy8UxkI

Mogę wrzucać zdjęcia takiej wielkości? Myślę, że wygodniej się je ogląda. Jak nie, to zmienię wszystko z powrotem na miniaturki.