LukaszProbe

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: LukaszProbe

Post autor: LukaszV8 »

Lukasz mam pytanie do Ciebie mianowicie jak Ci się spisuje ten centralny zamek co go zakupiłeś i już zapewne zamontowałeś ? Wiem ,że to wszystko made in tajwan, ale też się przymierzam do zakupu i chciałem się dowiedzieć czy były u Ciebie jakieś problemy z montażem, jakością tego zestawu ??
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: LukaszProbe

Post autor: LukaszProbe »

LukaszV8 pisze:Lukasz mam pytanie do Ciebie mianowicie jak Ci się spisuje ten centralny zamek co go zakupiłeś i już zapewne zamontowałeś ? Wiem ,że to wszystko made in tajwan, ale też się przymierzam do zakupu i chciałem się dowiedzieć czy były u Ciebie jakieś problemy z montażem, jakością tego zestawu ??
Wszystko działa jak należy nic sie nie zawiesza tak ze moge polecić smiało. Piloty są solidne - myślę, ze nie warto dopłacać do droższych zestawów. Montaż opisałem na forum.

Założyłem też dolot ze stożkiem. Moje spostrzeżenia - wygląd pod maską wiadomo duży plus. Dzwięk nieco bardziej rasowy. Co do mocy to trudno cokolwiek zauważyć chociaż sam dzwięk stożka sprawia już wrażenie, że jakby był mocniejszy ale może to być tylko złudzenie. Tak to wyszło:
Załączniki
20160306_115646.jpeg
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: LukaszProbe

Post autor: Prezes5G19 »

Fajnie masz pod machą. Czym malowałeś osłonę kolektora??? Ja pomalowałem srebrzanką + lakier bezbarwny i fajnie trzyma.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: LukaszProbe

Post autor: Romas »

Może i ładnie ten dolot wygląda, ale nic poza tym. Wciągnął będzie gorące powietrze jak poj...ny, czyli moc to raczej Ci spadnie, bo polepszyć to nic tym nie polepszyles :D
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: LukaszProbe

Post autor: LukaszProbe »

Prezes5G19 pisze:Fajnie masz pod machą. Czym malowałeś osłonę kolektora??? Ja pomalowałem srebrzanką + lakier bezbarwny i fajnie trzyma.
Dzieki. Spray żaroodporny do 600 stopni.

Romas ale jak wrzuce stożek niżej to wydaje mi się, że i tak będzie łapał cieple powietrze. Dodatkowo szybciej sie wybrudzi i więcej syfu załapie. Ta osłona na kolektor chyba trochę izoluje cieplo. Myślę ew nad jakąś osłoną termoizolacyjną przy stożku.
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: LukaszProbe

Post autor: mysz »

Lepszym rozwiązaniem będzie wsadzić stozek w obudowę i doprowadzić do niego zimne powietrze. Obecnie to pogorszyłeś sobie osiągi. Ta obudowa na kolektor prawie nic nie daje ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: LukaszProbe

Post autor: Romas »

popatrz sobie jak jest poprowadzony zestaw simoty do v6 :wink:
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: LukaszProbe

Post autor: Sallmo »

Mają racje chłopaki,wyszło tylko ładnie. Lepiej zostać przy typowym dolocie a kupić dedykowany filtr sportowy KN do Proba - koszt ok 250 zeta. Powinieneś opuścić filtr a dolot owinąć bandażem żeby się tak nie grzał. Sam wiesz czym zimniejsze powietrze tym lepiej. Albo ładnie albo dobrze , wybór należy do Ciebie ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Re: LukaszProbe

Post autor: S.H.A.R.K »

Albo K&N Apollo i ładnie i dobrze bo filtr w obudowie będzie siedział.
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: LukaszProbe

Post autor: Sallmo »

Własnie ten filtr miałem na myśli tylko nazwa mi uciekła. A robi dobrą robotę ten filtr na oryginalnym dolocie.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
marek08
Posty: 341
Rejestracja: 2015-03-12 16:34
Samochód: Probe RWD
Galeria: viewtopic.php?t=22798
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: LukaszProbe

Post autor: marek08 »

Wyglada ladnie :wink: Ale na twoim miejscu owinalbym caly dolot bandazem termoizolacyjnym i doprowadzil powietrze nawet jakas zwykla rurka aluminiowa (taka gietka miekka) i powinno byc dobrze. Ja u siebie tak zrobilem i jak dotykam rury od turbo to jest zimna (a i tak powietrze jeszcze przechodzi przez IC) :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: LukaszProbe

Post autor: Romas »

Sallmo pisze:Własnie ten filtr miałem na myśli tylko nazwa mi uciekła. A robi dobrą robotę ten filtr na oryginalnym dolocie.
Akurat ty najwięcej na ten temat możesz powiedzieć bo na nim śmigasz od 4 lat :mrgreen:
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: LukaszProbe

Post autor: LukaszProbe »

marek08 pisze:Wyglada ladnie :wink: Ale na twoim miejscu owinalbym caly dolot bandazem termoizolacyjnym i doprowadzil powietrze nawet jakas zwykla rurka aluminiowa (taka gietka miekka) i powinno byc dobrze. Ja u siebie tak zrobilem i jak dotykam rury od turbo to jest zimna (a i tak powietrze jeszcze przechodzi przez IC) :)
Mam taką rurę aluminiową spróbuje cos pokombinowac ;)
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: LukaszProbe

Post autor: Sallmo »

Romas pisze:
Sallmo pisze:Własnie ten filtr miałem na myśli tylko nazwa mi uciekła. A robi dobrą robotę ten filtr na oryginalnym dolocie.
Akurat ty najwięcej na ten temat możesz powiedzieć bo na nim śmigasz od 4 lat :mrgreen:
A gdzie napisałem że na nim jeżdżę? Dobra nie śmiećmy chłopakowi tematu.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: LukaszProbe

Post autor: LukaszV8 »

LukaszProbe pisze:
LukaszV8 pisze:Lukasz mam pytanie do Ciebie mianowicie jak Ci się spisuje ten centralny zamek co go zakupiłeś i już zapewne zamontowałeś ? Wiem ,że to wszystko made in tajwan, ale też się przymierzam do zakupu i chciałem się dowiedzieć czy były u Ciebie jakieś problemy z montażem, jakością tego zestawu ??
Wszystko działa jak należy nic sie nie zawiesza tak ze moge polecić smiało. Piloty są solidne - myślę, ze nie warto dopłacać do droższych zestawów. Montaż opisałem na forum.

Założyłem też dolot ze stożkiem. Moje spostrzeżenia - wygląd pod maską wiadomo duży plus. Dzwięk nieco bardziej rasowy. Co do mocy to trudno cokolwiek zauważyć chociaż sam dzwięk stożka sprawia już wrażenie, że jakby był mocniejszy ale może to być tylko złudzenie. Tak to wyszło:

Ok dzięki wielkie za info z tym centralnym zamkiem :)

Ja też bym w K&N na Twoim miejscu zainwestował tak jak ktoś wcześniej Ci radził bo w wolnossącym stożki itp. to tak bardziej spełniają funkcję ,,estetyczną'' jeśli można to tak nazwać.

Pzdr
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: LukaszProbe

Post autor: Romas »

Łukasz, jak jest dobrze poprowadzony cold air z dobrym stożkiem to nie jest tylko estetyka,ale żeby był efekt to wydech też powinien być zrobiony :wink:
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: LukaszProbe

Post autor: Spider33 »

Romas, ile twoim zdaniem moze dodać wydech plus cai na dobrych gratach?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: LukaszProbe

Post autor: Romas »

Przy zdrowym silniku i dobrze zrobiony dolot + wydech ( mowa o V6 bo mam to sprawdzone) 10-15 %
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: LukaszProbe

Post autor: LukaszProbe »

-- oryginalny post 2016-03-08 00:20 --
Romas pisze:Przy zdrowym silniku i dobrze zrobiony dolot + wydech ( mowa o V6 bo mam to sprawdzone) 10-15 %
dodam zimne powietrze po przez rure uluminiową i zobaczymy co będzie. Probe i tak jest zaje biste bez tych modyfikacji :)

Następny etap to czarne alumy i czerwone zaciski przod i tył.. jak zrobie standardowo wrzucę foto..

-- dodano 2016-03-15 17:14 --

Chcialbym troche doładować probka mocą np. Kompresorem eaton m45 załóżmy , ze mam juz kompresor co jeszcze będzie mi potrzebne? Chce zostac na seryjnym osprzecie bo mam wszystko konkretnie odnowione. 0.5 bara by mi wystarczyło. Skomplikowany jest to zabieg jakis opis krok po kroku??Czy za duzo wymagam?:)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: LukaszProbe

Post autor: wuka »

Dwa linki:
Pierwszy to kolo który też ma mazdę, deczko inszą ale zakres prac możesz dokładnie obejrzeć
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=177106

I drugi z zaprzyjaźnionego forum, zresztą powinieneś już znać ;p
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 49&t=96446

Koszt podawałem, i to w bardzo minimalistycznej wersji.

EATON M45 może być deczko za mały do naszego silnika.
Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: LukaszProbe

Post autor: LukaszProbe »

-35mm gotowe do założenia... ( zakup sprężynek od Mechanika Czasu)zobaczymy jaki bedzie efekt... po zamontowaniu beda fotki..
20160320_002701.jpeg
Szukam teraz w dobrej cenie kompresora Eatona m62 lub 65 tak aby doladowac probka ok 0.8 bara ( be kucia tlokow itp) silnik mam po kapitalce do tego mam zalozone nowe sprzeglo Valeo. Mysle, ze na serii 0.8 bara spokojnie wytrzyma. Tym bardziej, ze m62 ma sprzeglo co daje możliwość włączanie i wyłącznia doladowania. Przy normalnej jezdzie (czyt. Dojazd do pracy itp) jazda bez doładowania a jak przyjdzie ochota to pelna moc....
Jednak co do kompresora to nim go zaloze minie pewnie ok roku czasu...
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: LukaszProbe

Post autor: wuka »

LukaszProbe pisze:... co daje możliwość włączanie i wyłącznia doladowania. Przy normalnej jezdzie (czyt. Dojazd do pracy itp) jazda bez doładowania a jak przyjdzie ochota to pelna moc....
Jednak co do kompresora to nim go zaloze minie pewnie ok roku czasu...
:D Dobry dowcip. Nie oszukuj się. Nie znam przypadku montażu kompresora i wyłączania go, jedyne przypadki jakie znam to demontaż sprzęgła na kompresorze żeby była możliwość zamontowania mniejszego kółka.
Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: LukaszProbe

Post autor: LukaszProbe »

Kurcze tak wyczytalem na jakiejs stonce. Myslalem, ze jest taka możliwość..
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: LukaszProbe

Post autor: wuka »

Możliwość jest, tylko nie po to montujesz kompresor żeby go tylko wozić pod maską :D
Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: LukaszProbe

Post autor: LukaszProbe »

Panowie potrzebuje pomocy... czy koło pasowe w 2.0 ma taką samą średnicę w wersji z klimą jaki i bez klimy?

Tak na marginesie biorę się za doładowanie probka dodatkowymi KM (dobiję ok 0,6-0.8 bara)- kompresor Eaton m45 mam już zakupiony. Powoli drobnymi kroczkami będę sobie kompletował części. Aktualnie jestem na etapie dorabiania flansz. Na dniach muszę wymienić olej w kompresorze bo za wiele go w środku nie zostało oraz dorobić nowe kółko o jak najmniejszej średnicy. Ciekaw jestem końcowego efektu :)
Załączniki
kompresorrrr.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”