baRtek94

Kolekcje fotek.
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: baRtek94 »

-- oryginalny post 2016-04-02 15:47 --

Ok, pomalowane, tak to wygląda: (zdj pomalowanej blendy na dole)



Przy okazji rozgrzebałem trochę pęcherzy które znajdowały się pod blendą i zabezpieczyłem srebrzanką, tak samo potraktowałem parkingowe trofeum które życzliwy sąsiad mi zostawił już chwilę temu, wiem że nie jest to szczyt kamuflażu ale nie rzuca się już tak w oczy :D aha i jeszcze odświeżyłem podszybie sprejem do zderzaków, było całe szare, spłowiałe od słońca, teraz znów jest czarne.



Kilka drobiazgów a potrafią bardzo ucieszyć :D

-- dodano 2016-04-02 15:50 --
wuka pisze:
mysz pisze:A po co komu wycieraczka z tyłu? :) Zaspawaj i tyle. Ja użyłem tylnej wycieraczki może z 5 razy (przez 5 lat), więc ją zaspawałem ;)
W przyszłym roku planuję malować Proboszcza i przy tej okazji chcę się pozbyć wycieraczki, spryskiwacza i anteny. Wycieraczki tak jak mysz użyłem może ze 3 razy.

Tak jak spryskiwacz mi nie przeszkadza, tak anteny też będę chciał się kiedyś pozbyć :D

-- dodano 2016-04-15 19:43 --

Nowo zakupione felgi 17' na letnich oponach 215/45/17 :D oryginalne od probe zostały do zimowych opon, następny przystanek to przetłoczenie tarcz i wymiana klocków hamulcowych a potem wymiana płynu hamulcowego.

W ciągu ostatnich trzech dni, trzy razy spotkałem inne Probe na ulicy, między innymi piękną czerwoną jedynkę Maxxuma :D rekord :!:
20160415_151131.jpg
20160415_151143.jpg
20160415_151207.jpg
20160415_151222.jpg
20160415_151234.jpg
Załączniki
20160402_142941.jpg
20160402_130618.jpg
20160402_143911.jpg
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: baRtek94

Post autor: wuka »

Podszybie wygląda rewelacyjnie, natomiast niespecjalnie podoba mi się tylna blenda zrobiona na czarno, ale to rzecz gustu.
Obrazek
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: baRtek94 »

wuka pisze:Podszybie wygląda rewelacyjnie, natomiast niespecjalnie podoba mi się tylna blenda zrobiona na czarno, ale to rzecz gustu.
Odmłodziło go troche :D

-- dodano 2016-05-01 12:45 --

Malowałem kilka dni temu zaciski z przodu na niebiesko, zdj dodam jak pomaluje też z tył i rozbierałem całe zaciski, klocki itd. Pomalowałem i złożyłem wszystko i teraz podczas jazdy kiedy mam wyprostowaną kierownice, ściąga mi go lekko w prawo. Cały czas muszę mieć skręconą troszkę w lewo żeby jechał prosto. No to rozebrałem jeszcze raz żeby upewnić się że wszystko jest dobrze poskładane ale wszystko wydaje się ok. Wie ktoś co mogłem zrobić źle?

A druga sprawa to podczas jazdy w okolicach 3 tyś obrotów strzeliło mi coś przy alternatorze, zatrzymałem się i pasek przy alternatorze jest postrzępiony, więc lada chwila się zerwie i wydaję bardzo niepokojące dźwięki. Koło pasowe było troszkę wygięte co zauważyłem kiedy odebrałem samochód po rozrządzie ale nie jestem pewien czy mechanik mi to zrobił czy miałem tak przy kupnie. Wydaję mi się że wymiana koła i paska załatwi sprawę.

Chwilowo Probe odpocznie na parkingu :( a do pracy powożę się New Beetle mamy :D
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: baRtek94

Post autor: derek »

-- oryginalny post 2016-05-01 13:33 --
baRtek94 pisze: Malowałem kilka dni temu zaciski z przodu na niebiesko, zdj dodam jak pomaluje też z tył i rozbierałem całe zaciski, klocki itd. Pomalowałem i złożyłem wszystko i teraz podczas jazdy kiedy mam wyprostowaną kierownice, ściąga mi go lekko w prawo.. Wie ktoś co mogłem zrobić źle?
Pierwsze co sie nasuwa to że zacisk nie rozsuwa klocków które przyhamowują ci to koło. Mógła farba wejsc i blokuje prowadnice, sprawdzałeś czy nie masz gorącej tarczy w czasie jazdy?
Ostatnio zmieniony 2016-05-01 14:03 przez derek, łącznie zmieniany 2 razy.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: baRtek94 »

derek pisze:
baRtek94 pisze: Malowałem kilka dni temu zaciski z przodu na niebiesko, zdj dodam jak pomaluje też z tył i rozbierałem całe zaciski, klocki itd. Pomalowałem i złożyłem wszystko i teraz podczas jazdy kiedy mam wyprostowaną kierownice, ściąga mi go lekko w prawo.. Wie ktoś co mogłem zrobić źle?
Pierwsze co sie nasuwa to że zacisk nie rozsuwa klocków które przyhamowują ci to koło. Mógła farba wejsc i blokuje prowadnice, sprawdzałeś czy nie masz gorącej tarczy w czasie jazdy?
Tego nie sprawdzałem. Zdejmowałem zaciski właśnie żeby je wyczyścić dokładnie przed malowaniem i zaklejałem wszystkie elementy w których farba mogła by zaszkodzić, ale gdy pozbędę się problemu koła pasowego to to sprawdzę. To co robiłem to rozebrałem wszystko ponownie, wyczyściłem jeszcze raz dokładnie, sprawdzałem czy sprężyny są dobrze założone i zamieniałem opony, lewą z prawą żeby sprawdzić czy to nie koła to powodują. No bo to nie może być problem zbieżności bo układ hamulcowy nie ma nic wspólnego z układem kierowniczym i zdejmując klocki i tarcze nie mogło się nic pozmieniać w zbieżności, prawda?
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: baRtek94

Post autor: derek »

Zacisk jest mocowany do zwrotnicy więc jakies tam prawdopodobieństwo istnieje że walcząc ze śrubami ruszyłeś przy okazji np. wyrobiony już sworzeń wahacza...Ale raczej to nie powino miec wpływu.
Porównaj przednie tarcze po krótkiej jeździe bez uzywania hamulca (zatrzymaj ręcznym) jak lewa tarcza jest duzo cieplejsza to obstawiam zacisk. Można delikatnie przesmarowac prowadnice smarem do zacisków (4 złote saszetka w MIŚ-u na Krakowskiej).
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: Maxxum »

A może coś z zawieszeniem ? Pewnie nie - ale też warto sprawdzić. Skoro malowałeś zaciski - musiałeś zdjąć koła a co za tym idzie podnieść samochód, zawieszenie poszło w dół. Sprawdzałeś czy ci np. sprężyna nie pękła, auto stoi równo, jakiś sworzeń się nie obluzował ?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: baRtek94 »

Maxxum pisze:A może coś z zawieszeniem ? Pewnie nie - ale też warto sprawdzić. Skoro malowałeś zaciski - musiałeś zdjąć koła a co za tym idzie podnieść samochód, zawieszenie poszło w dół. Sprawdzałeś czy ci np. sprężyna nie pękła, auto stoi równo, jakiś sworzeń się nie obluzował ?

Na wszelki wypadek to też sprawdzę, nie zaszkodzi a nigdy nic nie wiadomo. Dam znać jak znajdę czas żeby się za to zabrać czy coś pomogło.

-- dodano 2016-05-07 19:25 --

Przyczyną zerwania się nowego paska było krzywe koło pasowe od pompy wody #-o a zagadki znoszenia samochodu w prawo z braku czasu dalej nie rozwiązałem :(

-- dodano 2016-05-16 11:37 --

Wracając do piszczącego paska, udało mi się dostać koło pompy wody które było przyczyną piszczenia i zrywania się paska. Po wymianie koła, dzień później, znowu zaczęło coś piszczeć. Teoria mojego mechanika to że gdy koło pasowe pompy wody zacierało pasek to guma z paska sypała się na koło na wale i wchodziła między pasek a koło i to sprawiło że koło się wyślizgało i zaciera mi pasek od spodu/wewnątrz. Zaproponował mi wymianę koła na wale, mówiąc że to powinno rozwiązać mój ciągnący się problem piszczących pasków. Myślicie że ma to sens?
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: baRtek94

Post autor: Prezes5G19 »

Najlepiej jak ściągniesz nadkole , na włączonym silniku uruchomisz wszystkie odbiorniki prądu i wtedy wsadzając głowę w nadkole możesz dokładnie i w 100% stwierdzić co i gdzie piszczy. Sprawdź wzrokowo same koło pasowe czy niema tam jakiś ubytków itp. na powierzchni styku z paskiem. Jeśli jeszcze nie wymieniłeś tego paska który Ci się darł ileś tam razy to zrób to , nie kosztuje ono nie wiadomo ile. Naciągnij go porządnie tak aby po naciśnięciu go palcem pomiędzy jednym a drugim kołem ugięcie wynosiło nie więcej jak 1,5 cm. Podczas sprawdzania stanu koła pasowego na wale zwróć uwagę na stan tłumika drgań skrętnych . To ta warstwa gumy pomiędzy bieżnią a kołem właściwym . Autko ma już swoje lata i taka guma ma prawo ulec zniszczeniu tym bardziej że pracuje w trudnych warunkach . Jeśli guma jest spękana , sporowaciała , ma znaczne ubytki ( wygryzienia , itp. ) to w takim razie koło nadaje się do wymiany lub regeneracji .
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: baRtek94 »

-- oryginalny post 2016-05-20 11:02 --
Prezes5G19 pisze:Najlepiej jak ściągniesz nadkole , na włączonym silniku uruchomisz wszystkie odbiorniki prądu i wtedy wsadzając głowę w nadkole możesz dokładnie i w 100% stwierdzić co i gdzie piszczy. Sprawdź wzrokowo same koło pasowe czy niema tam jakiś ubytków itp. na powierzchni styku z paskiem. Jeśli jeszcze nie wymieniłeś tego paska który Ci się darł ileś tam razy to zrób to , nie kosztuje ono nie wiadomo ile. Naciągnij go porządnie tak aby po naciśnięciu go palcem pomiędzy jednym a drugim kołem ugięcie wynosiło nie więcej jak 1,5 cm. Podczas sprawdzania stanu koła pasowego na wale zwróć uwagę na stan tłumika drgań skrętnych . To ta warstwa gumy pomiędzy bieżnią a kołem właściwym . Autko ma już swoje lata i taka guma ma prawo ulec zniszczeniu tym bardziej że pracuje w trudnych warunkach . Jeśli guma jest spękana , sporowaciała , ma znaczne ubytki ( wygryzienia , itp. ) to w takim razie koło nadaje się do wymiany lub regeneracji .

Zbrobiliśmy jak napisałeś i rzeczywiście tym razem piszczał pasek od wspomagania, po zdjęciu go okazało się że od wewnątrz jest cały podarty, praktycznie nie miał już klinów, luźno się ślizgał po kole. Wymieniłem koło pasowe na wale bo nie wiem czy to koło czy ten syf z ścierającego się paska od alternatora spowodował zniszczenie paska od wspomagania, no i zmieniłem pasek oczywiście. Teraz mam wymienione koło pasowe na wale, koło pasowe na pompie wody i dwa paski. Z czasem się okaże czy dalej coś mi je obciera. Dzięki wszystkim za pomoc. Został jeszcze problem znoszenia na prawo, ale mam już cały prawy zacisk na wymianę i jeśli pogoda dopisze to w ten weekend może uda się zlokalizować problem. :D

-- dodano 2016-05-21 19:46 --

Nooo więc po całym dniu starań i tak do niczego nie doszedłem :( Najpierw cofnąłem tłoczek na włączonym zapłonie, nic to nie dało :? Potem zmieniłem samo jarzmo, żeby sprawdzić czy prowadnice nie są krzywe tak jak pisaliście. Nic to nie dało, potem znowu wszystko rozebrałem i zmieniłem już cały zacisk, odpowietrzyłem hamulce, poskładałem i nic, dalej ściąga :cry: Nie dopatrzyłem się żeby sprężyna była pęknięta, a nawet gdyby była to samochód stał by krzywo, prawda? Zrobiłem chyba wszystko co mogłem, w poniedziałek pojadę na zbieżność. Nie wiem jakim cudem mogło się coś podziać w zbieżności od malowania i zdjęcia zacisku. Zrobiłem wszystko co proponowaliście xD
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: baRtek94

Post autor: infernoblade »

A jak kręciłeś kołem to czułeś opór?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: Maxxum »

A może rozdzielacz siły hamowania szwankuje i nierówno siły rozkłada na przewody ?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: baRtek94 »

-- oryginalny post 2016-05-22 21:09 --
infernoblade pisze:A jak kręciłeś kołem to czułeś opór?

Nie nie czułem, ale jak mi podpowiedzieli na dzisiejszym spocie Maxxum i derek, jak odkręcałem zacisk to biłem młotem w klucz więc mogłem coś naruszyć, zbieżność nie wydaje się już takim głupim pomysłem, jak tylko założę spowrotem mój zacisk to pojadę na zbieżność.

A w między czasie, dziura po wycieraczce załatana!

20160522_123025.jpg
20160522_123034.jpg
A dzisiaj spotkało się aż sześć Probasów! ;D
20160522_183825.jpg
-- dodano 2016-06-20 10:58 --

Problem z ściąganiem rozwiązany, okazało się przy sprawdzaniu zbieżności że jest idealna a kierownica jest krzywo. Nie wiem jakim cudem się przestawiła przy zdejmowaniu klocków no ale już autko jeździ prosto przy prostej kierownicy. Kolejna rzecz to z pomocą damian951113 udało się wymienić misę olejową wraz z filtrem i wymianą oleju. Wylałem smołę i zalałem olejem w końcu. Dzięki temu przestały stukać tłoki przy gorącym silniku i mam wrażenie że samochód jest bardziej dynamiczny.
moja misa
moja misa
nowa misa
nowa misa
Dawcą był probe na części od damian951113 z którego trochę już wytargałem :D

Powoli, jak czas pozwala coś się robi, kolejne odchaczania z listy :D
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: baRtek94

Post autor: duracell »

baRtek94 pisze: Nie wiem jakim cudem się przestawiła przy zdejmowaniu klocków
:D bo takich cudów nie ma.
baRtek94 pisze:Wylałem smołę i zalałem olejem w końcu. Dzięki temu przestały stukać tłoki przy gorącym silniku i mam wrażenie
Bo to tylko "wrażenie" że Ci stukają tłoki :P
Wymiatasz po całości :D
„czysta krew, trzeźwy umysł”
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: baRtek94 »

Jak pojeździłem troche podczas takich upałów to zaczynało mi coś stukać pod pokrywą zaworów i po wymianie oleju już się tak nie dzieje więc nie wiem co napisałem źle :oops:

A co do kierownicy no to właśnie nie wiem jakie muszą nastąpić okoliczności żeby się przestawiła, może mnie poprawisz jeśli gadam głupoty? :wink:
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: baRtek94

Post autor: duracell »

Stukał zapewne zawór upustowy pompy oleju którego tak właśnie słychać dziwnie u góry a jest u dołu :) niebawem problem znów powróci- możesz mi wierzyć ;)

Nie wiem czy gadasz głupoty, ale stwierdziłeś że problem nastąpił od momentu zdjęcia i założenia zacisku. Też chciałbym poznać te okoliczności wskazujące że zdjęcie i założenie zacisku powoduje takie cuda.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: baRtek94 »

duracell pisze:Stukał zapewne zawór upustowy pompy oleju którego tak właśnie słychać dziwnie u góry a jest u dołu :) niebawem problem znów powróci- możesz mi wierzyć ;)

Nie wiem czy gadasz głupoty, ale stwierdziłeś że problem nastąpił od momentu zdjęcia i założenia zacisku. Też chciałbym poznać te okoliczności wskazujące że zdjęcie i założenie zacisku powoduje takie cuda.

Nie zrozumiałeś mnie, ja wiem że to jest niemożliwe i właśnie chciałbym się dowiedzieć dlaczego się ona przestawiła. Wszystko było dobrze, podjechałem pod garaż, zdjąłem koła, zaciski, pomalowałem, założyłem i zaraz jak wyjechałem zauważyłem że znosi go przy prostej kierownicy. Nie mówię ze farba zaczarowała mi kierownice #-o tylko że wtedy to zauważyłem. Wiadomo że przyczyna była inna :)

A co do stukania, to skorzystam z rady i dowiem się coś więcej na temat tego zaworu.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: baRtek94

Post autor: duracell »

No właśnie trochę to dziwne że tak się stało.
Natomiast pisałem chyba wcześniej że u mnie było podobnie- wymiana kół na zimowe "spowodowała" że auto zaczęło ściągać. No ale tam nie było "tajemniczej siły" przestawiającej zawieszenie tylko pęknięta sprężyna amora jeździła sobie pewno jakiś czas a podniesienie spowodowało że to wszystko się ruszyło i poprzestawiało i temu tak :)

Stukanie ( o ile mówimy o tym samym stukaniu) to temat znany powszechnie, niestety nie da się go zniwelować wymianą oleju :)
miłego dnia :)
„czysta krew, trzeźwy umysł”
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: baRtek94 »

duracell pisze:No właśnie trochę to dziwne że tak się stało.
Natomiast pisałem chyba wcześniej że u mnie było podobnie- wymiana kół na zimowe "spowodowała" że auto zaczęło ściągać. No ale tam nie było "tajemniczej siły" przestawiającej zawieszenie tylko pęknięta sprężyna amora jeździła sobie pewno jakiś czas a podniesienie spowodowało że to wszystko się ruszyło i poprzestawiało i temu tak :)

Stukanie ( o ile mówimy o tym samym stukaniu) to temat znany powszechnie, niestety nie da się go zniwelować wymianą oleju :)
miłego dnia :)
Jeśli problem stukania powróci, będę pamiętał co napisałeś :)
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: baRtek94 »

Stukanie wróciło, mechanik posłuchał i powiedział że to szklanka pod pokrywą zaworów. Trzeba będzie rozebrać i zobaczyć. A tak to wymieniony prawy przegub zewnętrzny, tylne głośniki na JBL i zmienione sprężyny na serie z 2.0 co obniżyło mojego Probe w stosunku do tego jak wysoko był wcześniej. Zmieniona też została końcówka wydechu. Przy okazji zrobiłem kilka zdjęć po dzisiejszym pucowanku :D
20160807_172450.jpg
20160807_172513.jpg
20160807_172528.jpg
20160807_172555.jpg
Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 216
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Galeria: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: baRtek94

Post autor: skalpel »

Wymień zaworek na pompie olejowej i przestaną szklanki stukać.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: Maxxum »

No bardzo ładnie się prezentuje :1111_ok:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: baRtek94

Post autor: cuba27 »

Potwierdzam słowa skalpela. Tykanie to wada fabryczna tych silników a właściwie wina wadliwego zaworu w pompie oleju. Zdejmujesz miskę wymieniasz zaworek wraz ze sprężynką zestaw kosztuje jakieś 45 zl w aso Mazdy i zapominasz o tykaniu. Usłyszysz je dopiero przy zbyt niskim poziomie oleju.
A potem na glebę z nim :) 35/35 to podstawa
Obrazek
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: baRtek94 »

Okk, dzięki, tak zrobię ;D
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: baRtek94

Post autor: baRtek94 »

Zaworek zamówiony, jak znajdę czas to wymienię i dam znać czy już nie stuka :D

A tym czasem można zaobserwować zmęczone Probaski szykujące się do wspólnej drzemki 8)
foto z  damian951113
foto z damian951113
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”