Loganos69
: 2017-07-28 16:39
Witam!
Znalazł się czas, żeby dołączyć do galerii mojego,
Forda Probe 2.2 L Turbo, który przyjechał do nas z U.S.A.
W Polsce jestem jego trzecim właścicielem.
Rok produkcji w dokumentach 1989, choć tabliczka w słupku mówi, że nieco jest starszy:
Przy zakupie wyglądał tak z licznikiem 128 tyś.(choć dalsze lata użytkowania nie zmieniły jego zewnętrznego wyglądu - tak bardzo):
W moich rękach jest już ponad 2 i za ten czas udało mi się zrobić:
- Cały wydech od kolektora po końcówkę na nowy- usunięta strumienica, “tuningowa” końcówka rozmiaru małej rynny.
- Amortyzatory tył Kayaba
- Sprężyny tył Kayaba
- Poduszki zawieszenia amortyzatora tył
- Odbojniki
- Osłony amortyzatorów
- Kompletny rozrząd
- Amortyzatory przód Daco ( były w zestawie przy kupnie auta to założyłem skoro oryginały wylały)
- Łożysko prawy przód
- Zbiornik spryskiwaczy
- Łączniki stabilizatorów
- Zregenerowane zaciski na tylnej osi
- Tarcze, klocki przód i tył
- Reflektory główne
- Szkła lusterek zmienione na sferyczne ( w oryginale przy zmianie pasa trzeba było odwracać głowę do każdego manewru w którym normalnie używa się lusterek.
- Zregenerowany alternator
- Zregenerowany rozrusznik
- Uszczelniacze na wałku przód i tył
- Uszczelniacz na wale korbowym od strony koła pasowego.
- Paski wielorowkowe
- Filtry
- Olej Valvoline SynPower 5w30
- Tylne lampy przełożone z rocznika 90-92. ( moje były bez czarnych pasków)
- Kable zapłonowe oraz świece
- Pompa paliwa (przekładka z Mazdy, w starej padł wirnik prawdopodobnie bo silnik chodzi, a nie pompuje)
Chcę jeszcze zrobić, może niekoniecznie w tym roku, ale na pewno się za to wezmę :
Na pierwszy rzut idzie:
- Skrzynia, która już czeka ( w mojej synchronizator na piątym biegu stracił zęby)
- Olej w skrzyni
- Układ paliwowy - nowe rurki
- Układ hamulcowy - nowe rurki
- Bak paliwa ( został jeszcze nowy z Mazdy to przy okazji się założy)
W dalszej kolejności czeka mnie :
- Zrobienie podłogi, a w zasadzie jej poprawienie jako, że ostatni właściciel zadbał o nią, a zimy i tak swoje robią.
-Konserwacja
- Spawanie fotela - jedno cięgno jest złamane i nie podnosi się w całej płaszczyźnie
- Wymiana czujnika ciśnienia atmosferycznego
- Obszycie na nowo foteli i kanapy, no chyba, że znajdzie się jakiś ładny komplet.
-Palec i kopułkę
- Zregenerować zaciski przód
- Drążki
- Zregenerować maglownice (jest mokra choć nie traci płynu)
- Odnowić lakier, felgi
- Zrobić klimatyzację tzn. Jest tylko chłodnica ma więcej dziur niż sitko.
Na ten moment wygląda tak: Mam wrażenie, że Probe teraz jest bardziej uśmiechnięty niż przed kupnem
Znalazł się czas, żeby dołączyć do galerii mojego,
Forda Probe 2.2 L Turbo, który przyjechał do nas z U.S.A.
W Polsce jestem jego trzecim właścicielem.
Rok produkcji w dokumentach 1989, choć tabliczka w słupku mówi, że nieco jest starszy:
Przy zakupie wyglądał tak z licznikiem 128 tyś.(choć dalsze lata użytkowania nie zmieniły jego zewnętrznego wyglądu - tak bardzo):
W moich rękach jest już ponad 2 i za ten czas udało mi się zrobić:
- Cały wydech od kolektora po końcówkę na nowy- usunięta strumienica, “tuningowa” końcówka rozmiaru małej rynny.
- Amortyzatory tył Kayaba
- Sprężyny tył Kayaba
- Poduszki zawieszenia amortyzatora tył
- Odbojniki
- Osłony amortyzatorów
- Kompletny rozrząd
- Amortyzatory przód Daco ( były w zestawie przy kupnie auta to założyłem skoro oryginały wylały)
- Łożysko prawy przód
- Zbiornik spryskiwaczy
- Łączniki stabilizatorów
- Zregenerowane zaciski na tylnej osi
- Tarcze, klocki przód i tył
- Reflektory główne
- Szkła lusterek zmienione na sferyczne ( w oryginale przy zmianie pasa trzeba było odwracać głowę do każdego manewru w którym normalnie używa się lusterek.
- Zregenerowany alternator
- Zregenerowany rozrusznik
- Uszczelniacze na wałku przód i tył
- Uszczelniacz na wale korbowym od strony koła pasowego.
- Paski wielorowkowe
- Filtry
- Olej Valvoline SynPower 5w30
- Tylne lampy przełożone z rocznika 90-92. ( moje były bez czarnych pasków)
- Kable zapłonowe oraz świece
- Pompa paliwa (przekładka z Mazdy, w starej padł wirnik prawdopodobnie bo silnik chodzi, a nie pompuje)
Chcę jeszcze zrobić, może niekoniecznie w tym roku, ale na pewno się za to wezmę :
Na pierwszy rzut idzie:
- Skrzynia, która już czeka ( w mojej synchronizator na piątym biegu stracił zęby)
- Olej w skrzyni
- Układ paliwowy - nowe rurki
- Układ hamulcowy - nowe rurki
- Bak paliwa ( został jeszcze nowy z Mazdy to przy okazji się założy)
W dalszej kolejności czeka mnie :
- Zrobienie podłogi, a w zasadzie jej poprawienie jako, że ostatni właściciel zadbał o nią, a zimy i tak swoje robią.
-Konserwacja
- Spawanie fotela - jedno cięgno jest złamane i nie podnosi się w całej płaszczyźnie
- Wymiana czujnika ciśnienia atmosferycznego
- Obszycie na nowo foteli i kanapy, no chyba, że znajdzie się jakiś ładny komplet.
-Palec i kopułkę
- Zregenerować zaciski przód
- Drążki
- Zregenerować maglownice (jest mokra choć nie traci płynu)
- Odnowić lakier, felgi
- Zrobić klimatyzację tzn. Jest tylko chłodnica ma więcej dziur niż sitko.
Na ten moment wygląda tak: Mam wrażenie, że Probe teraz jest bardziej uśmiechnięty niż przed kupnem