Bogusieg

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
Pawlo1989
Posty: 245
Rejestracja: 2015-12-05 16:54
Galeria: viewtopic.php?t=23748

Re: Bogusieg

Post autor: Pawlo1989 »

A nie myślałeś żeby dać ramę do jakiegoś konkretnego magika-spawacza? Nie muszą być od razu jakieś byle jakie łatki, tylko po prostu porządnie zregenerować te miejsca i odpowiednio wzmocnić :roll:
Obrazek
O4L / PROBE IMMORTAL / PawloVeli'89
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Bogusieg

Post autor: mysz »

Sęk w tym, że tam nie ma ramy
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Bogusieg

Post autor: cuba27 »

Bogusieg pisze: 2019-05-24 21:47
Może i koszta oraz nakład pracy będą duże, ale za bardzo pokochałem ten samochód, żeby się teraz poddać...
I to jest podejście. Powiedzenia! Trzymam Kciuki
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 86
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Galeria: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Bogusieg

Post autor: Bogusieg »

Temat trochę ucichnął, ale to nie znaczy, że brakło zapału :D

Obrazek

Pełną listę wykonanych napraw zapodam, gdy tylko wyjedzie z garażu o własnych siłach :twisted:
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Bogusieg

Post autor: Maxxum »

No to czekamy na kolejne relacje z prac :)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 413
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
Galeria: viewtopic.php?t=22899

Re: Bogusieg

Post autor: BomberMAX »

Ja też 3mam kciuki i szacun, że walczysz, ja zrobiłem kapitalkę silnika i nie żałuję.... Bo opinie żeby kupić używany silnik albo dać na złom furę to dla mnie total bezsens....
Ostatnio zmieniony 2019-10-10 15:06 przez BomberMAX, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 86
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Galeria: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Bogusieg

Post autor: Bogusieg »

Korzystając z "długiego weekendu" postanowiłem zabrać się za ogarnianie zimówek do Probka, jak widać felgi są w stanie gorszym niż tragiczny :evil:

Obrazek

Ale coś tam udaje się z nich ulepić :)

Obrazek

Niestety, zważając na ich stan szlifowanie jednej ręcznie chcąc zrobić to porządnie zajmuje praktycznie pół dnia
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Bogusieg

Post autor: Maxxum »

Będą wyglądały pięknie skoro tak przygotowane 😎
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 86
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Galeria: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Bogusieg

Post autor: Bogusieg »

No dobra, dawno nic nie pisałem. Trochę to trwało bo sprawa z Probe mocno się pokomplikowała przez mechanika, który nie koniecznie robił to co mówił. Ogólnie Probe robił mój (były już) znajomy, który stwierdził że mi to ogarnie, a ja głupi czekałem kilka miesięcy, podczas których mechanik opowiadał niestworzone historie na temat ile to nie ma w nim roboty i jak mu o ciężko idzie, no ale mniejsza, zaraz po nowym roku zrobiłem mu wizytę niespodziankę i zabrałem Probka lawetą do siebie nie płacąc mu nawet grosza.

Mimo mojego średniego pojęcia o mechanice (wcześniej bawiłem się tylko w jakieś komarki) postanowiłem, że sam doprowadzę auto do porządku. Wstawiłem auto do ogrzewanego garażu i zacząłem zabawę. Silnik był już przełożony, jednak w elektryce i podciśnieniach panował jeden wielki bałagan. Opanowanie tego zajęło mi kilka dni, i udało się tylko dzięki forumowiczom, którzy ratowali mnie wszelkimi schematami. Gdy wszystko było już na swoim miejscu nadal miałem problem z uruchomieniem auta, winowajcą okazała się masa na wtryskach, a dokładnie to jej brak, długo szukałem przyczyny, sprawdziłem wszystko łącznie z podmianą komputera, i kiedy nawet to nie pomogło zacząłem rozbierać wiązkę idąc od wtrysków, i tu znalazłem porozcinane przewody masowe (nie mam pojęcia co ten mechanik kombinował) :evil: Koniec końców auto udało się dziś uruchomić :D

Już bez większego rozpisywania się, lista rzeczy, które dotąd wymieniłem:
-osłony przegubów zewnętrznych L+P
-łączniki stabilizatora przód L+P
-klocki hamulcowe tył
-klocki i tarcze przód
-olej w skrzyni biegów
-czujnik temperatury płynu chłodzącego
-czujniki biegu wstecznego i biegu jałowego
-przekaźnik prawej lampy (teraz już wszystko działa jak trzeba)
-świece zapłonowe
-wysprzęglik
-chłodnica razem z wentylatorem (przełożyłem z czarnego dawcy)
-filtr paliwa

No i w najbliższym czasie będę robił:
-nowy układ wydechowy
-wymiana oleju w silniku
-łączniki stabilizatora tył
-wygłuszenie środka+nowa wykładzina
-nowe uszczelki pod lampy tylne
-wygłuszenie maski

Mam już praktycznie skompletowany nowy środek tj. Fotele+tylna kanapa+odnowiona podsufitka, brakuje mi tylko osłony przeciwsłonecznej od strony kierowcy. Co do wykładziny, to z powodu trudności ze zdobyciem jakiejś w dobrym stanie postanowiłem zamówić nową z USA.

No i Probe po pokonaniu pierwszych kilku metrów o własnych siłach (pierwszy raz od kilku miesięcy)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2020-02-23 23:38 przez Bogusieg, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Awatar użytkownika
lucas
Posty: 332
Rejestracja: 2019-01-16 19:41
Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=25155
Lokalizacja: Siedlce

Re: Bogusieg

Post autor: lucas »

Tak trzymaj, będzie radocha jak wyjedziesz na trasę :)
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Bogusieg

Post autor: Maxxum »

Brawo za upartość i doprowadzenie do szczęśliwego końca. Tak trzymać :1111_ok:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 86
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Galeria: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Bogusieg

Post autor: Bogusieg »

Wziąłem się za wymianę klocków z lewej strony z tyłu i jak się okazało zacisk praktycznie nie pracuje, po rozebraniu wyszło że ktoś przesmarował prowadnice zwykłym smarem ŁT-43, co poskutkowało pozapiekaniem się prowadnic, mechanizm od ręcznego tak samo był niesprawny (z tego co czytałem na forum to jest to już normą w tym aucie). W takim wypadku postanowiłem zregenerować zacisk, a jak jeden to i drugi przy okazji też. No i koniec końców tarcze z tyłu też zmieniłem :P Niestety będę musiał zmienić linki do ręcznego bo stare były w takim stanie, że jedyną opcją demontażu była szlifierka :evil:

Przy okazji przemalowałem zaciski na czarno, bo te "usportowione" czerwone jakoś mi nie leżały
Obrazek

I jeszcze jako ciekawostka stan starych łączników stabilizatora z tyłu, przy odkręcaniu nakrętek po prostu pękały
Obrazek
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Bogusieg

Post autor: adrian_seki »

Oglądam zdjęcia... aż się łezka w oku kręci jak się pomysli: przerabiałem to :P
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 86
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Galeria: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Bogusieg

Post autor: Bogusieg »

adrian_seki pisze: 2020-02-28 21:23 Oglądam zdjęcia... aż się łezka w oku kręci jak się pomysli: przerabiałem to :P
Czytałem Twoje stare posty w dziale o hamulcach, sporo mi pomogły w robocie :1111_ok:
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 86
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Galeria: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Bogusieg

Post autor: Bogusieg »

Tak się zastanawiam, w swoim szarym probe mam 3 kompy pod siedzeniami, natomiast w czarnym miałem cztery. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć od czego one są?

Tu wiem, że pierwszy jest od ABS-u, natomiast zastanawia mnie ten drugi, którego nie mam u siebie w szarym. Wg. oznaczeń na nim (KA31-67-780) google mówi, że to coś związanego z pasami.
Obrazek

A tu kolejne dwa, z tego co wiem pierwszy to komp od wspomagania, natomiast przeznaczenia drugiego też nie znam.
Obrazek

I teraz nie wiem, czy u mnie czegoś brakuje, czy ktoś coś kombinował w tym czarnym :-k
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Bogusieg

Post autor: Maxxum »

Górne zdjęcie
- po lewej komputer od ABS-u
- po prawej - komputer od pasów (ale nie znajduje się pod siedzeniem ) - a z lewej strony za boczkiem między słupkiem kierowcy a tylnym głośnikiem z tego co pamiętam

Dolne zdjęcie
- z lewej - komputer od wspomagania
- z prawej - komputer od sterowania zawieszeniem regulowanym

Z lewej strony pod siedzeniem kierowcy masz komp od ABS-u i komp od wspomagania.
Jeżeli z prawej strony pod siedzeniem miałeś dwa kompy - to zapewne jeden to był komp od sterowania zawieszeniem a drugi to wzmacniacz do radia.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 86
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Galeria: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Bogusieg

Post autor: Bogusieg »

Maxxum pisze: 2020-03-01 16:32 Górne zdjęcie
- po lewej komputer od ABS-u
- po prawej - komputer od pasów (ale nie znajduje się pod siedzeniem ) - a z lewej strony za boczkiem między słupkiem kierowcy a tylnym głośnikiem z tego co pamiętam

Dolne zdjęcie
- z lewej - komputer od wspomagania
- z prawej - komputer od sterowania zawieszeniem regulowanym

Z lewej strony pod siedzeniem kierowcy masz komp od ABS-u i komp od wspomagania.
Jeżeli z prawej strony pod siedzeniem miałeś dwa kompy - to zapewne jeden to był komp od sterowania zawieszeniem a drugi to wzmacniacz do radia.
Heh, czyli coś mi się ubzdurało że ten od pasów był pod fotelem #-o Wielkie dzięki za odwiedź :)
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Bogusieg

Post autor: Maxxum »

W tym temacie, na pierwszej stronie wkleiłeś zdjęcie - tam widać komp do pasów ;)
Załączniki
komp od regulacji pasów.jpg
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 86
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Galeria: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Bogusieg

Post autor: Bogusieg »

Maxxum pisze: 2020-03-01 16:49 W tym temacie, na pierwszej stronie wkleiłeś zdjęcie - tam widać komp do pasów ;)
Chyba pora żebym się wybrał do okulisty |(*,)

Wczoraj dłubałem trochę w elektryce, wymieniłem wszelkie przepalone żaróweczki od zegarów, naprawiłem kontrolkę od ABS-u (komuś tak przeszkadzała, że aż odciął kabel, zamiast wyjąć żarówkę, lub po prostu naprawić ABS :roll: ), no i naprawiłem zegarek. Jak się okazało po wyjęciu go nie było tam żadnej wiązki do niego, więc dałem podświetlenie i masę z oświetlenia popielniczki, a napięcie na zegarek wziąłem z zapalniczki. Efekt:

Obrazek

Z elektryki został mi do ogarnięcia tylko tylny przeciwmgielny, gdy kupiłem auto działał, jednak dość szybko przestał, myślę że padł jakiś przekaźnik/bezpiecznik ponieważ żarówka jest ok, a do przełącznika obok zegarka nie dochodzi napięcie
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Bogusieg

Post autor: adrian_seki »

to z nalepka HNL wspomaganie pod siedzeniem kierowcy
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 86
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Galeria: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Bogusieg

Post autor: Bogusieg »

Ostatnio spędzałem czas głównie na chorowaniu, ale wróciłem już do dłubania. Od ostatniego posta nie zmieniło się zbyt wiele poza faktem, że pokręciłem się trochę "wokół komina" i niestety okazało się że nadal mam problem z lewym przednim hamulcem. Rozebrałem to wszystko jeszcze raz, i jak się okazało, tarcza trze o jarzmo hamulcowe :shock: Pierwsza myśl: krzywe jarzmo, a że miałem drugie to podmieniłem, jednak tarcie nadal występowało, więc trochę się wystraszyłem, że zwrotnica jest skrzywiona, ale wtedy pomyślałem żeby pomierzyć sobie odstępy między piastą a zwrotnicą z prawej strony, i co się okazało: lewa piasta jest aż o 2-3mm dalej wysunięta ze zwrotnicy niż prawa :shock: Wygląda to tak jakby piasta nie do końca weszła na swoje miejsce przy składaniu przez tamtego "magika" :-k Sam nie wiem co o tym myśleć i jaki może być powód takiej sytuacji, nigdy wcześniej się z czymś takim nie spotkałem. Jutro będę rozbierał piastę i zobaczę o co tam chodzi.

Obrazek
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Bogusieg

Post autor: LukaszV8 »

Ładny egzemplarz, buda ładna nie widać rdzy. Wycieraczki sobie popraw i przestaw na tryb ''summer'' to Ci się będą ładnie chowały pod maską.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 86
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Galeria: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Bogusieg

Post autor: Bogusieg »

LukaszV8 pisze: 2020-03-28 18:05 Ładny egzemplarz, buda ładna nie widać rdzy. Wycieraczki sobie popraw i przestaw na tryb ''summer'' to Ci się będą ładnie chowały pod maską.
Korozji trochę się znajdzie, ale na pewno będzie robione :)
Co do wycieraczek to tryb summer mi nie działał przez wyrobiony mechanizm, podmieniłem już na mechanizm z dawcy, w którym wszystko działało, nie regulowałem jeszcze, ponieważ mam rozebrane podszybie, niestety dość typowa usterka czyli wygnicie w okolicach wlotu do dmuchawy :? Wyjąłem już dmuchawę żeby mieć do tego dobry dostęp, teraz czekam aż przyjdzie mi multiszlifierka z elastycznym przedłużeniem, która pozwoli mi dobrze wyczyścić to miejsce z korozji. Jak tylko to ogarnę wrzucę relację z łatania. Mam nadzieję że to rozwiąże problem wilgoci wewnątrz auta.
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Bogusieg

Post autor: LukaszV8 »

Miałem dokładnie ten sam problem, że woda ciekła do środka w tamtym miejscu bo było przegnite. Dodatkowo przeczyść sobie odpływy w błotnikach bo często są zapchane błotem.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Bogusieg

Post autor: pusher1 »

Też robiłem typowa usterka wygnite korytko niestety niektórzy nie wiedza woda wsiaka w filc i potem podłoga wylatuje z wykladzina
2.2gt 92 rok
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”