Mikoos

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
Mikoos
Posty: 14
Rejestracja: 2020-01-16 14:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 GT 1993
Lokalizacja: Kraków

Mikoos

Post autor: Mikoos »

Witam Wszystkich!
W styczniu udało mi się zakupić Probasa 2 generacji w wersji GT! To też chciałbym się pochwalić, przedstawić i siebie i zobaczymy jak daleko mnie to zaprowadzi na tym forum :)

Ogólnie zacznę od tego, że uwielbiam auta sportowe z tamtych lat. Gdy zrobiłem prawko x lat temu, pod moim domem stał już wymarzony Opel Calibra (możecie się śmiać, ale kocham to auto!), którego odziedziczyłem po starszym bracie :P Ceny tych samochodów (czy to Calibry, czy Probe czy Celici) w tamtych latach były właściwie podobne jak teraz, z tym że nie trzeba było ich szukać jak igły w stogu siana. Ogólnie przyznać muszę, że chciałem wrócić po latach do Calibry i nawet próbowałem ale zakupiłem zbyt zgnity egzemplarz i nie zrobiłem z nim nic przez ostatnie dwa lata.

Ale przejdźmy do sedna, bo kto by chciał czytać o Calibrze na tym forum :P O moim Probasie usłyszałem jakieś przynajmniej 4 lata temu od koleżanki z pracy, która oznajmiła mi, że jej tata ma w garażu czarnego Forda Probe, którym nie jeździ (z racji wieku taty), ale szkoda mu sprzedać... Rzekłem do niej wówczas, że kiedykolwiek się to nie wydarzy w przyszłości, jak tylko zapadnie decyzja o sprzedaży, chce o tym dowiedzieć się pierwszy. Otóż zgodnie z opowieściami (mimo że nawet zdjęcia nie widziałem, a koleżanka nie znała żadnych szczegółów), miałem nieodparte wrażenie, że to będzie TO! Strzał w dziesiątkę, nieważne za ile pieniędzy i co by tam nie było - to będzie dobra baza! I tak, pracę zmieniłem 3 lata temu, a koleżanka pamiętała moje słowa i odezwała się w styczniu tego roku oznajmiając że tata chce sprzedać Forda. Nie zważając właściwie na nic już wiedziałem, że muszę go mieć - bez zdjęcia, bez szczegółów. Wiedziałem tylko że jest czarny, ma szyberdach i wg mojej koleżanki, chyba zero rdzy. Powiedziałem - BIORE! Na drugi albo trzeci dzień, już byłem z kaską i wtedy pierwszy raz zobaczyłem mojego Probasa. Podekscytowany jak nie wiem czekałem na miłe i te mniej miłe niespodzianki. Moim oczom ukazał się piękny z zewnątrz, z troszkę wypłowiałym czarnym lakierem Probe 2.5 V6 GT z 1993 roku. Faktycznie szyberdach był i faktycznie z zewnątrz poza jakimś zamalowanym ubytkiem na tylnim spojlerze rdzy nie było. W środku czekała na mnie czarna wykładzina, czarna podsufitka, pompowane fotele, tempomat, klimatyzacja, oryginalne radio i właściwie wszystko cacy. Odpaliliśmy auto (które jak się okazało ostatni raz jeździło w 2015/2016 roku), które o dziwo chodziło w miarę równo. Bez zastanowienia swoją decyzję podtrzymałem, licząc się z ryzykiem, że może i ostatnie 15 lat auto było garażowane, ale też przez te 15 lat wspomniany tata zrobił tym autem tylko 5 tysięcy kilometrów, a ostatnie kilometry poza garażem 3-4 lata temu, więc silnik to była i nadal jeszcze jest wielka zagadka. Natomiast wiedziałem, że jeśli buda jest zdrowa to mechaniki nie ma się co bać, tylko brać i robić!

Decyzja zapadła o powrocie na kołach (tu może troszkę lekko myślnie). Oczywiście - nie dojechałem za pierwszym razem... 15 kilometrów do przejechania, a w połowie drogi wskazówka temperatury płynu chłodzącego idzie do góry i nie przestaje... Nie myśląc aż nadto zjechałem na pobliski parking, aby auto się schłodziło i abym za jakąś dłuższą chwilę dojechał drugą połowę drogi (w końcu to było tylko 15 km). Gdy wróciłem do auta schłodzonego (dobrze ze zima to szybko poszlo), auto już nie odpaliło :O Widać było wyraźnie że akumulator nie daje rady. Auto zostawiłem, do domu wróciłem taksówką, aby wieczorem wrócić z naładowanym akumulatorem - tym razem auto nie chciało kręcić, choć było widać wyraźnie, że prąd już mamy. Zrezygnowany zostawiłem auto na noc, aby na drugi dzień wrócić z bardziej obeznanym kolegą. Szybko doszedł do faktu, iż kabel do rozrusznika się przepalił. Nastąpiła próba połączenia na krótko, auto pięknie kręci ale juz nie odpali. Dlaczego? Przez noc padał deszcz ze śniegiem, wilgoć zrobiła swoje w już na pewno bardzo starych kablach i świecach. Odpalony na lince jakos dopyrkałem ostatnie pół drogi pod dom. Auto szybko dostało nowe kable i świece, po których zamontowaniu odpaliło "od strzała"!

Na tym kończą się (jak dla mnie) ekscytujące historie ze sprowadzeniem tego auta do domu. Dalej mogę już jechać skrótami, czyli co wyszło po wstępnych, acz dogłębnych oględzinach:
Po pierwsze - PRIMO - Uszczelka pod głowicą :newcry: :newcry: - już się robią obydwie głowice - auto wpierdzielało płyn chłodniczy jak dzikie, wszystkie testy jednoznacznie wskazywały na najgorszy scenariusz z możliwych w tym przypadku...

Cała reszta póki co to lista pierdół czyli, parę elementów w zawieszeniu czy układzie kierowniczym do wymiany, problem z immobiliserem, który coś świruje, kierunkowskaz zamiast mrugać, ciągle świeci na desce rozdzielczej (pewnie poprostu żarówka spalona), tylne hamulce do wymiany, sprawdzenie przewodów hamulcowych, noi coś tam dziwnie odpala czasem, co trzeba zdecydowanie sprawdzić u dobrego elektronika, do którego auto pojedzie zaraz po głowicach.

Jeśli chodzi o spód auta - wygląda naprawdę bardzo dobrze, aczkolwiek nie idealnie. Jedno miejsce podgnite, ale nie wiele - poza tym widać, że auto było pod spodem zabezpieczane na zime w swoich czasach świetności.

Podsumowując - byłoby względnie IDEALNIE gdyby nie te głowice, ale narazie nie załamuję się! A pewnie wszystko inne się okaże jak będę mam nadzieję w niedalekiej przyszłości się poruszał moim wyczekanym Probasem.

Poniżej kilka fotek poglądowych - narazie nic kosmicznego, do póki auto nie będzie zrobione mechanicznie to nie zasłuży na odświeżenie lakieru :P Trzeba mieć priorytety...

Jeśli dotrwaliście z czytaniem do teraz, to znaczy, że nie jest źle! :)

Moje plany to w priorytetowej kolejności:
1. Mechanika, względny ideał
2. Czyszczenie środka
3. Odświeżenie lakieru
4. Felgi 17stki na lato
5. To małe podgnicie od spodu
6. Zabezpieczenie spodu przed kolejną zimą
7. Spękany przedni zderzak do pomalowania
8. Tylni spojler z ubytkiem do pomalowania
9. Dorobienie przeciwmgielnego w lampach (bo to wersja US i brak)

Wszystko brzmi prosto i oby tak właśnie było!

Dzięki, pozdrawiam i na pewno będę uaktualniał moje przygody z Probasem.
Noi oczywiście wszelkie porady, opinie mile widziane!
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3827
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Mikoos

Post autor: Maxxum »

Bravo dla Ciebie za pasję, za nieustępliwość , za ratowanie kolejnego egzemplarza tych wspaniałych samochodów.

Jeszcze trochę cierpliwości i Probas z pewnością odwdzięczy się Tobie i będziesz cieszył się jazdą.

Takich ludzi Nam trzeba - z pasją i z zaangażowaniem :1111_ok:
Powodzenia w pracach.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mikoos

Post autor: Zolak »

Pierworodny :)
Klasyczny przykład "93 USA
Ten tlumik z tyłu trochę barbarzynski ale tak ogółem fajny
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2020-02-24 18:25 przez Zolak, łącznie zmieniany 1 raz.
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
Mikoos
Posty: 14
Rejestracja: 2020-01-16 14:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 GT 1993
Lokalizacja: Kraków

Re: Mikoos

Post autor: Mikoos »

Zolak pisze: 2020-02-24 18:24 Ten tlumik z tyłu trochę barbarzynski ale tak ogółem fajny
A to akurat prawda, zapomniałem wspomnieć w mojej liście rzeczy do zrobienia. Idzie na śmietnik bankowo!
Awatar użytkownika
Mikoos
Posty: 14
Rejestracja: 2020-01-16 14:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 GT 1993
Lokalizacja: Kraków

Re: Mikoos

Post autor: Mikoos »

Choć mój temat niezbyt żyje to zrobię sobie mały apdejt - a co! 8)

Autko po 3 tygodniach u mechesa wyjechało ze zrobionymi głowicami i mnóstwem innych rzeczy "odtikanych" na liście.

- Splanowane głowice
- wszystkie możliwe płyny i filtry wymienione
- rozrząd
- hamulce tył
- drążek kierowniczy
- łączniki stabilizatorów
- termostat
- centymetrowe luzy na sworzniach naprawione (auto grało wcześniej jak na bębnach, nie mówiąc o tym jakie było niestabilne...)
- elektronika
- pies wie co jeszcze

Muszę przyznać, że nie spodziewałem się aż takiej różnicy w jeździe przed i po. Nie dość że silnik cichszy i wyraźnie inaczej pracuje to jeszcze jeździ jak trzeba. Przed oddaniem auta prędkość 60km/h była odczuwalna jak prędkość światła - nie wiem czy to z mojego przejęcia, czy faktycznie aż taka różnica.

Teraz auto jeździ i chwilę musi udowodnić, że faktycznie będzie jeździć abym mógł zabrać się za kolejne punkty:
- Tłumik końcowy
- malowanie zderzaków przód i tył (spękane)
- malowanie dokładki klapy bagaznika
- podłoga wygląda bardzo dobrze, ale jedno miejsce jest do zrobienia
- konserwacja
- profesjonalny detailing lakier
- felgi 17stki (a może 18stki? Ale chyba przesada)

Macie jakieś propozycje na fajne 17stki do mojego Probasa?

Aaa oczywiście szybka ręczna polerka też już zrobiona, ale niestety lakier jest baaaardzo porysowany i będzie wymagać automatu i kogoś kto to umie dobrze zrobić :)

A poniżej taka zajawka na szybko bo trzeba było jeździć i sprawdzać :P

download/file.php?mode=view&id=17028
Załączniki
Nowe.jpg
Ostatnio zmieniony 2020-03-27 09:53 przez Mikoos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lucas
Posty: 332
Rejestracja: 2019-01-16 19:41
Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=25155
Lokalizacja: Siedlce

Re: Mikoos

Post autor: lucas »

Dobra sztuka. Ładnie wygląda mała rejestracja na nim.
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Mikoos

Post autor: Lukas007 »

Co do felg to moim zdaniem 17x8 ET38 z Lancera EVO IX. Do tego opona 225/45R17.

Co do polerki w Krakowie - uderzaj do chłopaków z MavAndDetailing.
Ostatnio zmieniony 2020-03-27 13:01 przez Lukas007, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Mikoos

Post autor: LukaszV8 »

Takiego szukam. Pzdr
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Mikoos

Post autor: pusher1 »

Witam ładna dwójka chętnie zobaczę na zlocie; ) Możemy się zgadać i pojedziemy w peletonie do Sielpi;)
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Mikoos
Posty: 14
Rejestracja: 2020-01-16 14:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 GT 1993
Lokalizacja: Kraków

Re: Mikoos

Post autor: Mikoos »

Lukas007 pisze: 2020-03-27 13:00 Co do felg to moim zdaniem 17x8 ET38 z Lancera EVO IX. Do tego opona 225/45R17.

Co do polerki w Krakowie - uderzaj do chłopaków z MavAndDetailing.
Sprawdziłem, całkiem niezłe, dzięki! Ja mam póki co dwa typy:
1. Klasyczne BBSy
2. 18stki z Mazdy RX8 (pięcioramienne)

I chyba będę się skłaniał ku tym z RX8 póki co. BBSy ciężkie w utrzymaniu i cięższe do znalezienia, a te z RX8 z czego widzę są na wyciągnięcie ręki, wyglądają mega a w utrzymaniu łatwizna, zero zakamarków :)
Awatar użytkownika
Mikoos
Posty: 14
Rejestracja: 2020-01-16 14:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 GT 1993
Lokalizacja: Kraków

Re: Mikoos

Post autor: Mikoos »

lucas pisze: 2020-03-27 10:22 Dobra sztuka. Ładnie wygląda mała rejestracja na nim.
Powiem szczerze trochę się bałem wąskich blach bo za bardzo przykuwają uwagę ale z racji wersji USA dla mnie to była jedyna opcja żeby zmieścić między lampami. Finalnie (choć zapewniam że nie wybierałem) dostałem "K 6GT" do mojej V6stki w wersji GT :-P

Oczywiscie wątpliwości mam do dzisiaj czy wiocha czy nie... ale już mniej o tym myślę :)
Awatar użytkownika
Mikoos
Posty: 14
Rejestracja: 2020-01-16 14:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 GT 1993
Lokalizacja: Kraków

Re: Mikoos

Post autor: Mikoos »

Wczoraj wpadła mała sesyjka to się pochwalę! :)
Załączniki
E4EB61D9-9017-46A5-BE85-55A47B6A855B.jpeg
25796A47-2C20-46B7-BE1A-EAC4DC011567.jpeg
8B22ADC0-0259-4485-A7EA-0BE08AC16188.jpeg
430F82A3-3136-434F-B2F8-34C2E5F2D6D5.jpeg
Ostatnio zmieniony 2020-06-10 07:58 przez Mikoos, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”