Strona 28 z 28

Re: Bogdan9999

: 2019-02-18 23:07
autor: Dawidjar
W sumie jakby był dostępny to pewnie bym pakował zamiast bawić się w szukanie i kompletowanie wszystkiego...

Re: Bogdan9999

: 2019-03-14 16:37
autor: cuba27
Bogdan9999 pisze: 2019-02-14 00:32 Nie jeszcze, na chwilę obecną rysuje obudowy amorów w solid z dołożonym gwintem zewnętrznym pod ten zestaw sprężyn eibacha z seryjnym wkładem regulacji twardości i tłumienia. Jak go skończę poszukam wykonawcy elementów i zrobię kosztorys co i jak i podejmę decyzje. Wielki plus będzie taki ze ten wykonany przeze mnie amor będzie ze stali nierdzewnej- kwasoodpornej czyli nie będzie gnił i będzie dużo regulacji. Cenowo będzie słabo bo sam zestaw eibacha ten ze zdjęcia to prawie 2 tyś a gdzie reszta.
Nie myślałeś żeby zrobić przeszczep zawieszenia z gwintu dedykowanego do II gen . Widzielem kilka takich 1genow w internecie. Nawet jeżeli potrzebujesz całkiem inne mocowanie dolne to w gwincie masz regulowane dolne więc na upartego można nakręcić w jego miejsce własną konstrukcję.

Re: Bogdan9999

: 2019-03-14 23:01
autor: Bogdan9999
Sęk w tym że ja chcę stuki co zachować seryjną elektryczna regulację zawieszenia. Jeśli się uda to fajnie jeśli nie trudno będzie gwint D2. Niestety tylko z czasem z roku na rok coraz gorzej i wszystko ciągnie się masakrycznie.

Re: Bogdan9999

: 2019-04-16 12:34
autor: karakan
Z perspektywy czasu polecasz odchudzić koło zamachowe?

Re: Bogdan9999

: 2019-04-16 17:29
autor: S.H.A.R.K
karakan pisze: 2019-04-16 12:34 Z perspektywy czasu polecasz odchudzić koło zamachowe?
Jak najbardziej :)

Re: Bogdan9999

: 2019-04-16 17:39
autor: Bogdan9999
Hmm a ja powiem że kwestia gustu i do czego auto ma służyć. U siebie mam zamach z 11.5 jak dobrze pamiętam na 6,5 kg i jest ok. Są plusy i są minusy. Auto do zabaw to tak zdejmuj masę jak do paradowania to szkoda nafty.

Re: Bogdan9999

: 2019-04-16 21:13
autor: S.H.A.R.K
Bogdan ja np u siebie w KL-ZE nie zauważyłem większego spalania, a zamach waży 5,5kg. Na trasie przy predkosciach 100-120 pali mi (aż trudno uwierzyć) 8 litrów.

Re: Bogdan9999

: 2019-04-16 21:34
autor: karakan
To jakie są plusy, a jakie minusy? :) Czeka mnie wymiana sprzęgła, to myślę czy by nie odelżyć koła przy okazji..

Re: Bogdan9999

: 2019-04-16 23:30
autor: Bogdan9999
A kto mówił że będzie większe spalanie ? Bo takiej opinii jeszcze nie słyszałem.
jakie plusy to to że na obroty lepiej wchodzi szybsza reakcja na gaz. No i wiadomo mniejsza masa do napędzenia = większa moc na koła.
Co do minusów w 4 cylindrowych motorach spada znaczni kultura pracy są wyczuwalne bardziej drgania. I to co mnie najbardziej denerwuje to przy ruszaniu trzeba więcej gazu dodać bo łatwiej zgasić taki silnik. To chyba na tyle. jak mi sie coś więcej przypomni to napiszę.

Re: Bogdan9999

: 2019-04-17 08:40
autor: KrecioPL
Bogdan, a wymieniałeś na lżejsze również koło pasowe wału korbowego?

Re: Bogdan9999

: 2019-04-17 09:21
autor: Benet
KrecioPL pisze: 2019-04-17 08:40 Bogdan, a wymieniałeś na lżejsze również koło pasowe wału korbowego?
To może być gorszy pomysł niż odchudzenie zamachu bo kółka w Probe mają gumowy tłumik drgań a te lekkie sportowe już nie. Ja z tego pomysłu zrezygnowałem właśnie dlatego.

Re: Bogdan9999

: 2019-04-17 19:06
autor: Bogdan9999
Jeszcze nie. Ale mam już wykonane z alu na wcześniejszych stronach są wstawione zdjęcia tego koła pod jeden pasek 6PK chcę zrezygnować z pompy wspomagania i klimy.

Re: Bogdan9999

: 2019-04-18 09:18
autor: mysz
Benet pisze: 2019-04-17 09:21
KrecioPL pisze: 2019-04-17 08:40 Bogdan, a wymieniałeś na lżejsze również koło pasowe wału korbowego?
To może być gorszy pomysł niż odchudzenie zamachu bo kółka w Probe mają gumowy tłumik drgań a te lekkie sportowe już nie. Ja z tego pomysłu zrezygnowałem właśnie dlatego.
Ten tłumik drgań, to po ponad 20 latach na pewno spełnia swoją rolę :mrgreen:

Re: Bogdan9999

: 2019-04-25 14:22
autor: KrecioPL
Benet pisze: 2019-04-17 09:21
KrecioPL pisze: 2019-04-17 08:40 Bogdan, a wymieniałeś na lżejsze również koło pasowe wału korbowego?
To może być gorszy pomysł niż odchudzenie zamachu bo kółka w Probe mają gumowy tłumik drgań a te lekkie sportowe już nie. Ja z tego pomysłu zrezygnowałem właśnie dlatego.
Różne są teorie nt. zasadności wymiany koła pasowego na lżejsze przy odelżeniu zamachu, jednak fizyki i prawa bezwładności nie oszukasz :)