Wolne obroty, szarpanie....

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Wolne obroty, szarpanie....

Post autor: Mr. Cynk »

Hej,

Wiem że temat byl poruszany, szukałem nieco po forum ale nie mam jasno określonych informacji co było przyczyną lub jak sobie poradziliście z takim zjawiskiem.


- Auto zimne silnik ma podniesione wolne obroty i jes tpowiedzmy w miarę...
- Auto się nieco nagrzeje obroty spadają do ~200-400 i szarpie niemiłosiernie
- lekko dodając gazu obroty spadają zamiast iść juz w górę.
- jadąc jednostajnie na niskich biegach (2,3) auto zaczyna szarpać i walić kangurki...


Przed przekładką silnika ani w starym silniku a ni w nowym silniku nie było takich zjawisk... (lub były nieodczuwalne)


Co waszym zdaniem zrobić, co pomogło wam kiedy mieliście podobne problemy?

Chcę zrobić kompendium porad w tej materii aby to potem wsadzić na FAQ więc nie walcie syfu plizzz....
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 01:17 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

OKI

1. upewnić się że dolot jest szczelny
- czy guma na przepustnicy jest szczelna i dokładnie ładnie nałożona
- czy w innych miejscach typu odmy itp nie ma nieszczelności
- czy wszystkie rurki jak BOV, wężyki czujnika ciśnienia doładowania itp są na swoim miejscu i nie są nieszczelne
2. Sprawdzamy czy element na przepustnicy od obiegu wody nie jest zwalony
- upuszczamy nieco płynu,
- wyciągamy na wierzch element
- czyścimy element jak się tylko da
- zalewamy wrzątkiem i testujemy czy pracuje właściwie
- kontrolnie podajemy napięcie aby upewnić sie że reaguje prawidłowo
(jak dla mnie jeśliby to sie nie zamykało to chyba obroty byłyby wyższe - jak na ssaniu a nie opadałyby... )

3. sprawdzamy czujnik położenia przepustnicy
(ale nie wiem jak to sprawdzić bo chyba nikt tutaj nie opisał tego a jedynie automat od ssania)

4. przepływomierz.

- najlepiej sprawdzić go metodą podmianki na inny moim zdaniem
Awatar użytkownika
ORZELwarka
Klubowicz
Posty: 241
Rejestracja: 2007-01-26 14:57
Galeria: viewtopic.php?t=10592
Lokalizacja: Warka

Re: Wolne obroty, szarpanie....

Post autor: ORZELwarka »

Za wolne obroty odpowiedzialny jest też czujnik położenia wału. Jest to jeden z najważniejszych czujników. Jeżeli nie daje sygnału lub daje błędny, samochód może nie odpalić wcale (brak iskry) lub pracować nierówno, może nim rzucać, zachowywać się tak jakby zarzucał lub nie pracował na jeden (lub więcej) cylindrów. Niedawno przechodziłem ten temat - w większości wystarczy przeczyścić czujnik.
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Wolne obroty, szarpanie....

Post autor: wujeksex »

A co da wyczyszczenie czujnika :?:
To jest czujnik Halla. Możesz go całego wysmarować jakimkolwiek smarem, kurzem, lub czymś innym byle nie zawierało metalu i czujnik będzie działał.
Złe ułożenie aparatu, zaśniedziałe wtyczki, czy uszkodzone przewody mogą wpływać na nierówną pracę silnika.
Awatar użytkownika
ORZELwarka
Klubowicz
Posty: 241
Rejestracja: 2007-01-26 14:57
Galeria: viewtopic.php?t=10592
Lokalizacja: Warka

Re: Wolne obroty, szarpanie....

Post autor: ORZELwarka »

Właśnie ma bardzo dużo. Mogą na nim znajdować się opiłki metali i wtedy jego praca jest zakłócona. Podczas jazdy w powietrzu wraz z zanieczyszczeniami (pyłem, kurzem, błotem itd.) znajdują się inne elementy. Więc po dłuższym czasie mogą się osadzać - tak było w moim przypadku. Dlatego wnoszę tę informację popartą doświadczeniem.
Dodatkowo można sprawdzić czujnik miernikiem (520-580 Ohm). Przyczyny nierównych obrotów szukałem długo, przez co mam kilka sprawnych aparatów zapłonowych w garażu :wink: W przypadku złej pracy czujnika, zostaje zablokowana iskra wychodząca z aparatu zapłonowego. Po zbadaniu, że prąd dochodzi do aparatu i upewnieniu się, że jest on sprawny, warto sprawdzić owy czujnik. Oczywiście nie wspominam tu o wymienianych już (jak i oczywistych) kablach WN i świecach.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wolne obroty, szarpanie....

Post autor: Maxxum »

Posprzątałem w tym temacie nieco.
Po raz kolejny przypominam, że jest to dział w którym podajemy sprawdzone wiadomości.
Będzie to z pożytkiem dla wszystkich. Łatwiej w ten sposób odnaleźć interesujące nas wiadomości, jeżeli nie musimy przebijać sie przez gąszcz pobocznych wątków, niezwiązanych ściśle z tematem. Od prowadzenia polemik i zadawania pytań są inne, właściwsze działy.
Jeżeli w dziale F.A.Q. zaczniemy pisać o wszystkim, to przestanie on pełnić swoją funkcję. Mam nadzieję, że to rozumiecie.

Kilka ostatnich postów, które korespondowały z tematem szarpania i dławienia się, przeniosłem do tego tematu :arrow: Szarpanie podczas dodawania gazu
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”