Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Tematy powracające jak bumerang.
dudus
Posty: 54
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Car: Czarny mruczek GT
Lokalizacja: OLKUSZ

Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: dudus » 2009-07-10 16:22

Witam
No i jestem po wymianie, ale zadowolenia zadnego
skrzynia ma tylko wsteczny i bodajze 3 bieg
2000 - 35mil
nie mam pozostalych biegow
skrzynia w pozycji lewarka L - w ogóle nie chce ruszyc zachowuje tak jakby byla zablokowana i obciaza strasznie silnik
mialem tez problem z elektryka
ze skrzynia w gl wychodzi wtyczka 5 pinowa okragla natomiast w gt 4 pinowa prostokatna
wiazka od tej wtyczki wychodzi z gniazda ponizej ramienia do zmiany biegow (odlaczylem cala wiazke z gt i przepiąłem do tej z gl "po dwoch stronach wtyczki wiec obylo sie bez przerobek")
i teraz pytanie czy jest jakas mozliwosc ustalenia czy ta roznica w pinach ma wplyw na wariujaca skrzynie czy "nowa"
skrzynia jest po prostu zepsuta i pozostaje mi juz tylko naprawic swoja stara z gt??

pozdrawiam

dolaczam fotki:
biala wtyczka ta wychodzaca oryginalnie ze skrzyni od GL
dsc0442l.jpg
dsc0442l.jpg (89.7 KiB) Przejrzano 17062 razy
dsc0443k.jpg
dsc0443k.jpg (94.68 KiB) Przejrzano 17062 razy
a to juz czarne z GT
dsc0444f.jpg
dsc0444f.jpg (96.22 KiB) Przejrzano 17062 razy
^ to juz po przelozeniu z mojej GT
dsc0445pbs.jpg
dsc0445pbs.jpg (91.52 KiB) Przejrzano 17139 razy
^ to jest gniazdo ze skrzyni probe GT
dsc0446y.jpg
dsc0446y.jpg (90.24 KiB) Przejrzano 17062 razy
^ to jest wtyczka z wiazki probe GT

a teraz gniazdo w samej skrzynce
dsc0452d.jpg
dsc0452d.jpg (96.38 KiB) Przejrzano 17062 razy
^ widac ja zaraz kolo tych przewodow niebieski i zielony
dsc0456r.jpg
dsc0456r.jpg (92.69 KiB) Przejrzano 17062 razy
^ tu ja widac w pelnej krasie

Zeby nie bazgrać postu pod potem dopisuje:
Stalo sie :) - moze dobrze moze zle
stara skrzynka z gt idzie na warsztat
postaram sie w miare mozliwosci wszystko dokumentowac (fotki)
Mam silne poparcie merytoryczne w koledze MACIUCHA i w Samko.pl, mimo, ze jest to moj dziewiczy rejs po automatach mam nadzieje, ze sie uda, bo bardzo lubie tem samochod i bardzo chce go naprawic :)
pozdrawiam

-- dodano 2009-06-19 01:20 --

Witajcie
Tak jak obiecalem bede w tym poscie prowadzil fotoreportaz z naprawy automatu z GT
Wiec zaczynam
obraz001m.jpg
obraz001m.jpg (29.99 KiB) Przejrzano 17139 razy
^ Oto moja slicznotka
po odkreceniu gornego dekla (pompa skrzyni) otrzymujemy to co jest na zdjeciu ponizej
obraz003diz.jpg
obraz003diz.jpg (31.65 KiB) Przejrzano 17062 razy
^ wyciagamy zabezpieczenie (to co widac) z miejsca gdzie jest ostrze srubokreta
obraz004dgi.jpg
obraz004dgi.jpg (34.94 KiB) Przejrzano 17062 razy
^ walek z wieloklinem nam sie troszeczke obsunie w dol ale bez obaw nie wypadnie, sciagamy do gory obudowe
obraz005c.jpg
obraz005c.jpg (40.77 KiB) Przejrzano 17139 razy
^ posciagnieciu obudowy wyciagamy kosz z tarczkami,
wszystkie tarczki jedna po drugiej wyciagamy i sprawdzamy pamietajac o kolejnosci poszczegolnych elementow kosza
obraz006ste.jpg
obraz006ste.jpg (45.08 KiB) Przejrzano 17062 razy
^te tarczki ktore sa na zdieciu sa w bardzo dobrym stanie (glebokie rowki swiadcza o malym zuzyciu)
obraz007ekg.jpg
obraz007ekg.jpg (34.75 KiB) Przejrzano 17139 razy
^ ja po sprawdzeniu elementow skladalem do kupy i streczowalem coby sie nie zakurzylo
obraz008r.jpg
obraz008r.jpg (44.62 KiB) Przejrzano 17062 razy
^ teraz czas na tasme hamowczą
obraz009y.jpg
obraz009y.jpg (36.22 KiB) Przejrzano 17139 razy
^ ja ją demontowalem od strony tloka - ale podobno jest mozliwosc demontazu od strony zatrzasku
obraz010m.jpg
obraz010m.jpg (34.71 KiB) Przejrzano 17062 razy
^ a to juz wyciagniety tlok
obraz011m.jpg
obraz011m.jpg (39.13 KiB) Przejrzano 17062 razy
^ a to juz owa tasma, akurat ta tez jest w super stanie, bardzo wyrazny i gleboki "protektor" :)
obraz012nue.jpg
obraz012nue.jpg (35.61 KiB) Przejrzano 17139 razy
^ druga strona tasmy opiera sie wlasnie na tym zatrzasku
obraz013a.jpg
obraz013a.jpg (38.7 KiB) Przejrzano 17139 razy
^ a cos takiego widac po sciagnieciu nastepnego elementu, ktory nazwalem korona (tak mi jakos wpadlo),
obraz015v.jpg
obraz015v.jpg (40.33 KiB) Przejrzano 17139 razy
^ wyciagamy nastepne zelastwo z kólkami zebatymi i mamy juz dostep do ostatnich tarczek
obraz016m.jpg
obraz016m.jpg (35.16 KiB) Przejrzano 17062 razy
^ wyciagajac te zabezpieczenia
demontujemy te wieksze tarczki - oczywiscie sprawdzajac ich stan - umnie tez byly ok
obraz017d.jpg
obraz017d.jpg (44.52 KiB) Przejrzano 17062 razy
^ teraz juz sie dobieramy do ostatnich tarczek
umnie raczej nie bylo mowy o "tarczkach" to raczej byl rozszezony komplet przekladek :) wszystko starte do zera - sami zobaczcie
obraz020izx.jpg
obraz020izx.jpg (30.6 KiB) Przejrzano 17139 razy
^ trudno rozroznicz co jest (bylo) tarczka a co przekladka
a tak wyglada wybebeszone dno skrzynki
obraz018w.jpg
obraz018w.jpg (44.6 KiB) Przejrzano 17139 razy
pozdrawiam
ps. Maciucha wielkie dzieki za pomoc merytoryczną ;)

-- dodano 2009-06-25 22:15 --

Witam JEDZIEMY DALEJ :)
Tego co widac pod spodem nie ruszajcie :) - bo pierońsko trudno to załozyc
obraz022z.jpg
obraz022z.jpg (34.26 KiB) Przejrzano 17062 razy
obraz023e.jpg
obraz023e.jpg (31.44 KiB) Przejrzano 17062 razy
te sprezynki sie nie popsuja :) wiec sprawdzac nie trzeba, a ja to zrobilem z ciekawosci i nie ma tam nic ciekawego
natomiast warto sprawdzic ten duzy oring ktory znajduje sie w koszu 3i4 biegu tu tez sprezynki :)
obraz036p.jpg
obraz036p.jpg (35.43 KiB) Przejrzano 17062 razy
obraz039w.jpg
obraz039w.jpg (30.47 KiB) Przejrzano 17062 razy
nie probujcie robic tego sami - sciagnac zatrzask i dostac sie do tego tloczyska moze i dacie rade zrobic w pojedynke
ale załozyc to ponownie - nie ma szans -- musi byc ktos jeszcze i jeszcze jedno,po wymianie oringu na tloczysku
typ OP 110 wew 118 zew i 2 grubosci
nie wciskajcie tego pierscienia ze sprezynkami metalowymi rzeczami tylko przez np. jakies drewienko

teraz to juz wszystko, jezeli chodzi o skrzynke od srodka
nie zapeszajac (tfu tfu) moja pieknotka teraz chodzi pieknie - pozostalo tylko szarpniecie przy przechodzeniu z 1 na 2 :(
ale nie znalazlem problemu w tarczkach, wiec moze to sterownik tak przelacza no ale .... mam nadzieje ze nie bede musial tam zagladac

i rzecz ktora sprawila mi dodatkowy problem
ponizej jest zdjecie kosza przegubu (zielony) i skrzynki
obraz029w.jpg
obraz029w.jpg (46.78 KiB) Przejrzano 17139 razy
zeby to rozlaczyc trzeba miedzy nich wbic jakis duzy srubokret
lub przecinak, bo na wieloklinie jest zalozone takie male pierońskie kółko z drucika jako zabezpieczenie typu CLICK

pozdrawiam
z czarnej, pieknej, i ze sprawna skrzyneczka ;) perły GT
podziekowania
lubdar - kolo od trzymania sprężynków ;)

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Mr. Cynk » 2010-02-10 08:47

bardzo cenny opis, zwłaszcza po odjęciu fotek...
:roll: :roll: :roll:

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Robert » 2010-02-10 09:10


Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Mr. Cynk » 2010-02-11 21:06


no tutaj przynajmniej dywersja jest spójna....
:twisted:

zarówno w braku fotek jak i opisów... :1111_bye:

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Robert » 2010-02-12 12:26

Ale u Dudusa fotki - widocznie Twój IP ma ciężki okres :roll:

[r]Specjalnie dla Cynkiego przeniosłem zdjęcia z imageshacka na nasz serwer. Rzeczywiście na darmowych zewnętrznych potrafią ginąć (choć tu to jeszcze nie nastąpiło).
Komentarze, które były po prawej stronie fotek, a teraz są pod nimi, poprzedziłem znakiem ^, żeby było jasne, czego dotyczą.[/r]

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2128
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Patryk- » 2011-04-27 23:27

Mam pytanko odnośnie skrzyni 3.0 lxa, skrzynie z tego co widzę trochę się różnia ale nie za dużo...Które tarczki są odpowiedzialne za 3 i 4 bieg? te co się wyjmuje razem z koszykiem po odkręceniu (pompy) czy te co są schowane głębiej, czyli te dużo większe??

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: OLEY » 2012-02-28 15:01

Patryk - jak moja skrzynia (po złożeniu) będzie hulać, to dam Ci drugą - oczywiście sprawną.

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2128
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Patryk- » 2012-10-11 21:56

-- oryginalny post 2012-02-28 20:19 --

ja mam faze żeby zrobić tamtą, bo pierwsze dwa biegi tak ładnie chodziły, nie było zastrzeżeń do niej, mały minus tylko w tym że 3 i 4 brak 8) Ewentualnie się zamienimy to włożysz ją i Antoś będzie hasał :) zawsze to bezpieczniej na dwóch, no i fajnie słychać Vke jak wchodzi w obroty bo chce 3 zapiąć :mrgreen:

-- dodano 2012-10-11 21:56 --

potrzebuje schemat skrzyni manuala do 2,2 gt :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”