Remont skrzyni automatycznej I gen GT
: 2009-07-10 16:22
Witam
No i jestem po wymianie, ale zadowolenia zadnego
skrzynia ma tylko wsteczny i bodajze 3 bieg
2000 - 35mil
nie mam pozostalych biegow
skrzynia w pozycji lewarka L - w ogóle nie chce ruszyc zachowuje tak jakby byla zablokowana i obciaza strasznie silnik
mialem tez problem z elektryka
ze skrzynia w gl wychodzi wtyczka 5 pinowa okragla natomiast w gt 4 pinowa prostokatna
wiazka od tej wtyczki wychodzi z gniazda ponizej ramienia do zmiany biegow (odlaczylem cala wiazke z gt i przepiąłem do tej z gl "po dwoch stronach wtyczki wiec obylo sie bez przerobek")
i teraz pytanie czy jest jakas mozliwosc ustalenia czy ta roznica w pinach ma wplyw na wariujaca skrzynie czy "nowa"
skrzynia jest po prostu zepsuta i pozostaje mi juz tylko naprawic swoja stara z gt??
pozdrawiam
dolaczam fotki:
biala wtyczka ta wychodzaca oryginalnie ze skrzyni od GL a to juz czarne z GT ^ to juz po przelozeniu z mojej GT ^ to jest gniazdo ze skrzyni probe GT ^ to jest wtyczka z wiazki probe GT
a teraz gniazdo w samej skrzynce ^ widac ja zaraz kolo tych przewodow niebieski i zielony ^ tu ja widac w pelnej krasie
Zeby nie bazgrać postu pod potem dopisuje:
Stalo sie - moze dobrze moze zle
stara skrzynka z gt idzie na warsztat
postaram sie w miare mozliwosci wszystko dokumentowac (fotki)
Mam silne poparcie merytoryczne w koledze MACIUCHA i w Samko.pl, mimo, ze jest to moj dziewiczy rejs po automatach mam nadzieje, ze sie uda, bo bardzo lubie tem samochod i bardzo chce go naprawic
pozdrawiam
-- dodano 2009-06-19 01:20 --
Witajcie
Tak jak obiecalem bede w tym poscie prowadzil fotoreportaz z naprawy automatu z GT
Wiec zaczynam ^ Oto moja slicznotka
po odkreceniu gornego dekla (pompa skrzyni) otrzymujemy to co jest na zdjeciu ponizej ^ wyciagamy zabezpieczenie (to co widac) z miejsca gdzie jest ostrze srubokreta ^ walek z wieloklinem nam sie troszeczke obsunie w dol ale bez obaw nie wypadnie, sciagamy do gory obudowe ^ posciagnieciu obudowy wyciagamy kosz z tarczkami,
wszystkie tarczki jedna po drugiej wyciagamy i sprawdzamy pamietajac o kolejnosci poszczegolnych elementow kosza ^te tarczki ktore sa na zdieciu sa w bardzo dobrym stanie (glebokie rowki swiadcza o malym zuzyciu) ^ ja po sprawdzeniu elementow skladalem do kupy i streczowalem coby sie nie zakurzylo ^ teraz czas na tasme hamowczą ^ ja ją demontowalem od strony tloka - ale podobno jest mozliwosc demontazu od strony zatrzasku ^ a to juz wyciagniety tlok ^ a to juz owa tasma, akurat ta tez jest w super stanie, bardzo wyrazny i gleboki "protektor" ^ druga strona tasmy opiera sie wlasnie na tym zatrzasku ^ a cos takiego widac po sciagnieciu nastepnego elementu, ktory nazwalem korona (tak mi jakos wpadlo), ^ wyciagamy nastepne zelastwo z kólkami zebatymi i mamy juz dostep do ostatnich tarczek ^ wyciagajac te zabezpieczenia
demontujemy te wieksze tarczki - oczywiscie sprawdzajac ich stan - umnie tez byly ok ^ teraz juz sie dobieramy do ostatnich tarczek
umnie raczej nie bylo mowy o "tarczkach" to raczej byl rozszezony komplet przekladek wszystko starte do zera - sami zobaczcie ^ trudno rozroznicz co jest (bylo) tarczka a co przekladka
a tak wyglada wybebeszone dno skrzynki pozdrawiam
ps. Maciucha wielkie dzieki za pomoc merytoryczną
-- dodano 2009-06-25 22:15 --
Witam JEDZIEMY DALEJ
Tego co widac pod spodem nie ruszajcie - bo pierońsko trudno to załozyc te sprezynki sie nie popsuja wiec sprawdzac nie trzeba, a ja to zrobilem z ciekawosci i nie ma tam nic ciekawego
natomiast warto sprawdzic ten duzy oring ktory znajduje sie w koszu 3i4 biegu tu tez sprezynki nie probujcie robic tego sami - sciagnac zatrzask i dostac sie do tego tloczyska moze i dacie rade zrobic w pojedynke
ale załozyc to ponownie - nie ma szans -- musi byc ktos jeszcze i jeszcze jedno,po wymianie oringu na tloczysku
typ OP 110 wew 118 zew i 2 grubosci
nie wciskajcie tego pierscienia ze sprezynkami metalowymi rzeczami tylko przez np. jakies drewienko
teraz to juz wszystko, jezeli chodzi o skrzynke od srodka
nie zapeszajac (tfu tfu) moja pieknotka teraz chodzi pieknie - pozostalo tylko szarpniecie przy przechodzeniu z 1 na 2
ale nie znalazlem problemu w tarczkach, wiec moze to sterownik tak przelacza no ale .... mam nadzieje ze nie bede musial tam zagladac
i rzecz ktora sprawila mi dodatkowy problem
ponizej jest zdjecie kosza przegubu (zielony) i skrzynki zeby to rozlaczyc trzeba miedzy nich wbic jakis duzy srubokret
lub przecinak, bo na wieloklinie jest zalozone takie male pierońskie kółko z drucika jako zabezpieczenie typu CLICK
pozdrawiam
z czarnej, pieknej, i ze sprawna skrzyneczka perły GT
podziekowania
lubdar - kolo od trzymania sprężynków
No i jestem po wymianie, ale zadowolenia zadnego
skrzynia ma tylko wsteczny i bodajze 3 bieg
2000 - 35mil
nie mam pozostalych biegow
skrzynia w pozycji lewarka L - w ogóle nie chce ruszyc zachowuje tak jakby byla zablokowana i obciaza strasznie silnik
mialem tez problem z elektryka
ze skrzynia w gl wychodzi wtyczka 5 pinowa okragla natomiast w gt 4 pinowa prostokatna
wiazka od tej wtyczki wychodzi z gniazda ponizej ramienia do zmiany biegow (odlaczylem cala wiazke z gt i przepiąłem do tej z gl "po dwoch stronach wtyczki wiec obylo sie bez przerobek")
i teraz pytanie czy jest jakas mozliwosc ustalenia czy ta roznica w pinach ma wplyw na wariujaca skrzynie czy "nowa"
skrzynia jest po prostu zepsuta i pozostaje mi juz tylko naprawic swoja stara z gt??
pozdrawiam
dolaczam fotki:
biala wtyczka ta wychodzaca oryginalnie ze skrzyni od GL a to juz czarne z GT ^ to juz po przelozeniu z mojej GT ^ to jest gniazdo ze skrzyni probe GT ^ to jest wtyczka z wiazki probe GT
a teraz gniazdo w samej skrzynce ^ widac ja zaraz kolo tych przewodow niebieski i zielony ^ tu ja widac w pelnej krasie
Zeby nie bazgrać postu pod potem dopisuje:
Stalo sie - moze dobrze moze zle
stara skrzynka z gt idzie na warsztat
postaram sie w miare mozliwosci wszystko dokumentowac (fotki)
Mam silne poparcie merytoryczne w koledze MACIUCHA i w Samko.pl, mimo, ze jest to moj dziewiczy rejs po automatach mam nadzieje, ze sie uda, bo bardzo lubie tem samochod i bardzo chce go naprawic
pozdrawiam
-- dodano 2009-06-19 01:20 --
Witajcie
Tak jak obiecalem bede w tym poscie prowadzil fotoreportaz z naprawy automatu z GT
Wiec zaczynam ^ Oto moja slicznotka
po odkreceniu gornego dekla (pompa skrzyni) otrzymujemy to co jest na zdjeciu ponizej ^ wyciagamy zabezpieczenie (to co widac) z miejsca gdzie jest ostrze srubokreta ^ walek z wieloklinem nam sie troszeczke obsunie w dol ale bez obaw nie wypadnie, sciagamy do gory obudowe ^ posciagnieciu obudowy wyciagamy kosz z tarczkami,
wszystkie tarczki jedna po drugiej wyciagamy i sprawdzamy pamietajac o kolejnosci poszczegolnych elementow kosza ^te tarczki ktore sa na zdieciu sa w bardzo dobrym stanie (glebokie rowki swiadcza o malym zuzyciu) ^ ja po sprawdzeniu elementow skladalem do kupy i streczowalem coby sie nie zakurzylo ^ teraz czas na tasme hamowczą ^ ja ją demontowalem od strony tloka - ale podobno jest mozliwosc demontazu od strony zatrzasku ^ a to juz wyciagniety tlok ^ a to juz owa tasma, akurat ta tez jest w super stanie, bardzo wyrazny i gleboki "protektor" ^ druga strona tasmy opiera sie wlasnie na tym zatrzasku ^ a cos takiego widac po sciagnieciu nastepnego elementu, ktory nazwalem korona (tak mi jakos wpadlo), ^ wyciagamy nastepne zelastwo z kólkami zebatymi i mamy juz dostep do ostatnich tarczek ^ wyciagajac te zabezpieczenia
demontujemy te wieksze tarczki - oczywiscie sprawdzajac ich stan - umnie tez byly ok ^ teraz juz sie dobieramy do ostatnich tarczek
umnie raczej nie bylo mowy o "tarczkach" to raczej byl rozszezony komplet przekladek wszystko starte do zera - sami zobaczcie ^ trudno rozroznicz co jest (bylo) tarczka a co przekladka
a tak wyglada wybebeszone dno skrzynki pozdrawiam
ps. Maciucha wielkie dzieki za pomoc merytoryczną
-- dodano 2009-06-25 22:15 --
Witam JEDZIEMY DALEJ
Tego co widac pod spodem nie ruszajcie - bo pierońsko trudno to załozyc te sprezynki sie nie popsuja wiec sprawdzac nie trzeba, a ja to zrobilem z ciekawosci i nie ma tam nic ciekawego
natomiast warto sprawdzic ten duzy oring ktory znajduje sie w koszu 3i4 biegu tu tez sprezynki nie probujcie robic tego sami - sciagnac zatrzask i dostac sie do tego tloczyska moze i dacie rade zrobic w pojedynke
ale załozyc to ponownie - nie ma szans -- musi byc ktos jeszcze i jeszcze jedno,po wymianie oringu na tloczysku
typ OP 110 wew 118 zew i 2 grubosci
nie wciskajcie tego pierscienia ze sprezynkami metalowymi rzeczami tylko przez np. jakies drewienko
teraz to juz wszystko, jezeli chodzi o skrzynke od srodka
nie zapeszajac (tfu tfu) moja pieknotka teraz chodzi pieknie - pozostalo tylko szarpniecie przy przechodzeniu z 1 na 2
ale nie znalazlem problemu w tarczkach, wiec moze to sterownik tak przelacza no ale .... mam nadzieje ze nie bede musial tam zagladac
i rzecz ktora sprawila mi dodatkowy problem
ponizej jest zdjecie kosza przegubu (zielony) i skrzynki zeby to rozlaczyc trzeba miedzy nich wbic jakis duzy srubokret
lub przecinak, bo na wieloklinie jest zalozone takie male pierońskie kółko z drucika jako zabezpieczenie typu CLICK
pozdrawiam
z czarnej, pieknej, i ze sprawna skrzyneczka perły GT
podziekowania
lubdar - kolo od trzymania sprężynków