Wymiana pompy wody w 1gen

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Wymiana pompy wody w 1gen

Post autor: wojtas89 »

Siema, opiszę tu krok po kroku jak wymienić pompę wody w jedynce. Sprawa jest naprawdę prosta.
Zaczynamy od poluzowania nakrętek na prawym kole, później podnosimy auto do góry i stawiamy na kobyłce (lewarek się jeszcze przyda). Potem spuszczamy płyn chłodzący z układu
Następną czynnością jest zdjęcie koła i odkręcenie osłony silnika (klucz 10)
Obrazek
Teraz musimy poluzować pasek alternatora i napinacz na klimie(ew. sam napinacz w wersji bez klimy). Gdy to zrobimy odkręcamy koło pasowe (6 śrub na klucz 10). Warto odkręcić koło pasowe przed zdjęciem paska rozrządu, w ten sposób umikniemy ewentualnego przestawienia się rozrządu.
Obrazek
Następnie otwieramy maskę i ściągamy górną i dolną osłonę rozrządu
Obrazek
Jak już to zrobimy to podstawiamy sobie lewarek z drewnianym klockiem pod miskę olejową że by nie uszkodzić miski. Delikatnie podnosimy silnik tak żeby stał na lewarku a nie na łapie, wracamy pod maskę i odkręcamy długą śrubę mocującą poduchę silnika do budy i 2 śruby które mocują poduszkę do łapy silnika (wszystko klucz nr 17).
Później musimy oznaczyć sobie rozrząd. Ja zrobiłem to w następujący sposób:
Na pasku i górnym kole zębatym w pozycji pionowej namalowałem kreskę białym markerem, tak żebym wiedział który ząbek na pasku ma wejść w odpowiednią szparę na kole zębatym, z dołem zrobiłem to samo.
Obrazek.
Jak oznaczymy pasek to możemy się zabrać za demontaż rolek. Najpierw napinająca ze sprężynką a później prowadząca (klucz nr 14), jest tam ciasno ze względu na łapę silnika i bliskość podłużnicy. Ja miałem klucze bety wyglądające jak płaskie ale obracające się jak grzechotka co znacznie mi ułatwiło sprawę. Można też tam podejść małą grzechotką.
Obrazek
Po zdemontowaniu rolek pozostaje nam odkręcenie pompy. Jest ona mocowana na 6 śrubach, klucz nr 12.Obrazek
Przy zakładaniu nowej pompy radzę uszczelke posmarować niewielką ilością tawotu i przyczepić ją do pompy (ułatwia to znacznie montaż). Później skręcamy pompę na te 6 śrub, zakładamy rolki, ustawiamy pasek na znaki które robiliśmy (SPRAWDZAMY KILKA RAZY!! ŻEBY SIĘ NIE POMYLIĆ!!). Następnie zakładamy koło pasowe i dolną obudowę rozrządu, póżniej paski od alternatora i klimy, napinamy. Teraz zostaje nam zalanie układu płynem, odpalenie auta i odpowietrzenie. Ot cała filozofia, ja poradziłem sobie w 1.5 h a robiłem to pierwszy raz.
Mam nadzieję że przyda się komuś moja relacja.
Jeśli modowie uznają to za stosowne proszę o przeniesienie do FAQ.
Pozdro
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”