Pompowany fotel pasażera

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Pompowany fotel pasażera

Post autor: infernoblade »

Odkąd posiadam Probe chodził mi po głowie pomysł na zrobienie pompowanego fotela pasażera. Z tego co widziałem na forum - nie byłem sam z takim pomysłem, dlatego uznałem że przedstawię jak ja go wykonałem. Po czasie muszę stwierdzić, że chyba łatwiej po prostu zamontować anglika, ale nie wszyscy mają do nich dostęp :wink:
A więc zaczynamy od zorganizowania sobie dawcy tzn. pompowany fotel kierowcy. Gdy już takowy mamy, wyciągamy nasz fotel pasażera. Będzie nam potrzebny śrubokręt krzyżakowy do bezpiecznego ściągnięcia kołeczków z plastikowych zaślepek śrub i kluczyk 14, najlepiej na grzechotce.
Gdy wyciągniemy fotel, odkręcamy rączkę regulacji fotela i odkręcamy 3 śrubki krzyżakowe
P1060214.JPG
Następnie ściągamy rączkę od dźwigni składania fotela, podważając ją delikatnie i odkręcamy śrubkę
P1060215.JPG
sam plastik siedzi na plastikowych wsuwkach (nie szarpać na siłę). No i oczywiście jeszcze jedna śrubka
P1060216.JPG
Po tej operacji wyciągamy zamek błyskawiczny wsadzony w oparcie i otwieramy go do końca. Samo oparcie trzyma się jeszcze na rzepach i plastikowym zatrzasku (tylko w fotelach z otworem w okolicach głowy)
P1060217.JPG
P1060220.JPG
U nasady oparcia pokazały się nam 2 śruby 14. Odkręcamy je tak samo jak krzyżaka po drugiej stronie
P1060218.JPG
P1060219.JPG
Teraz bez żadnych przeszkód trzymając oparcie w rękach zdejmujemy tapicerkę do której jest przyklejona gąbka
Korzystając z okazji chciałem cały fotel dobrze wyprać, w tym celu ściągam tez siedzisko. Aby to zrobić ściągamy drucik łączący obie szyny fotela (zielona strzałka) i kluczem nasadowym 12 odkręcamy dwie śruby od spodu i po jednej z boków
P1060224.JPG
P1060223.JPG
Tapicerkę na siedzisku trzymają metalowe, często już rude kółeczka. Ja nie będę ich zakładać,obetnę je i zastąpię trytkami
P1060226.JPG
P1060225.JPG
Po ich ściągnięciu blaszana podstawa powinna bez problemu odejść od tapicerki z przyklejoną gąbką. Uwaga, jeśli fotel był wystawiony na działanie wilgoci, możliwe jest że gąbka przyklei się do blachy. Radzę ostrożnie wypychać ją przez otwory.
W taki sam sposób otwieramy drugi pompowany fotel. Mamy jeszcze trochę kabelków, niestety nie mam zdjęć. Oczywiście nie da się po prostu zamienić oparć. Ja swoje obciąłem i pospawałem,wywierciłem nowe dziury na nakrętki (należy jednak pamiętać o dobrym ustawieniu śrub i ich rozstawie, inaczej oparcie będzie krzywo), które później też spawnąłem (można też je dać tak po prostu ale będzie to mniej wygodne przy dokręcaniu)
P1060228.JPG
P1060232.JPG
P1060233.JPG
P1060234.JPG
P1060235.JPG
Uzbrajamy z powrotem cały fotel w kolejności odwrotnej do odkręcania.Jeśli chcemy fotel możemy zabezpieczyć przed przecieraniem się kawałkiem gumy lub starej nie sparciałej uszczelki.
P1060236.JPG
P1060237.JPG
Problem napotykamy dopiero przy chęci zamontowania guzików regulacji fotela.Moją metodą jest przyłożenie i odrysowanie na kartce otworu i wycięcie jego wnętrza. Po odwróceniu go o 180 stopni mamy odbicie lustrzane, które powinno nam wskazać poprawną lokalizację. Wycinamy go podgrzanym na kuchence nożem (wchodzi jak w masło).Niestety nie mam zbyt dużej zręczności w wycinaniu nożem, ale jakoś to wyszło :roll:
P1060239.JPG
A tak wygląda poskładany, pompowany fotel pasażera :D
P1060240.JPG
Zostało już tylko pociągnąć do niego instalację :slon:
Ostatnio zmieniony 2016-09-14 21:50 przez infernoblade, łącznie zmieniany 2 razy.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pompowany fotel pasarzera

Post autor: KrecioPL »

Dobra robota!!

Myślę, że warto to przenieść do FAQ
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Pompowany fotel pasarzera

Post autor: MatiLP640 »

to trzeba przenieść do FAQ ;) gratuluję pomysłu i wykonania ;) nie dobra a bardzo dobra robota ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pompowany fotel pasarzera

Post autor: waldii »

popraw te błędy,bo oczy az bola
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Pompowany fotel pasarzera

Post autor: Spider33 »

waldii pisze:popraw te błędy,bo oczy az bola
PasaŻer ? :1111_bicz: Sam temat bardzo ciekawy. Pora rozwinąć trochę FAQ. Jest pewnie wiele osób mających wiedzę na temat ciekawych rozwiązań w naszych autach ale albo nie mają czasu, albo nie chcą się podzielić wiedzą :|
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pompowany fotel pasażera

Post autor: Maxxum »

Przeniosłem temat do tego działu, ponieważ jest ciekawy i dobrze opracowany
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Pompowany fotel pasażera

Post autor: Bogdan9999 »

Wszystko ładnie ale otwory pod przyciski mogłeś postarać się i wyciąć precyzyjnie.
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Pompowany fotel pasażera

Post autor: Patryk- »

sprostował, że nie ma zdolności manualnych w wycinaniu więc można wybaczyć :wink:
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Pompowany fotel pasażera

Post autor: infernoblade »

Proszę o przywrócenie możliwości edycji, zaktualizuję zdjęcia, bo znikły :roll:
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Pompowany fotel pasażera

Post autor: vitek »

Prośba uwzględniona - post odblokowany, działaj :P
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Pompowany fotel pasażera

Post autor: duracell »

Dzięki za poradnik, akurat się przydał przy demontażu :)
Teraz robiłem "projekt" z gatunku szybkich, - artefakty tylko rok czekały na montaż.
Prolog - chęć wymiany poszycia foteli z wyjątkowo nieudanych marnej jakości wzorków 96 na klasyk 93-94 w niespotykanym zbyt często odcieniu.
Akcja- w zasadzie można tylko rozwinąć jedną kwestię bo cały opis infernoblade jest jak najbardziej przydatny.
infernoblade pisze: Korzystając z okazji chciałem cały fotel dobrze wyprać, w tym celu ściągam tez siedzisko.
Ja swoje prałem razem z gąbką bo może się pojawić kwestia - rozdzielać gąbkę od materiału czy nie.
Byłem w pralni z oparciem, nie chcieli wyprać razem z gąbką tylko żeby rozdzielić i wtedy owszem za 100 do 150 pln - bez sensu i na pewno nie da się już tego spasować tak jak było.
Środek piorący- proszek do prania zmieszany z płynem do naczyń + trochę gorącej wody żeby dobrze wymieszać i pozbyć się grudek z proszku. Eliksir ma konsystencję syropu. Pędzlem nanosimy eliksir na element i odczekujemy z 15 minut a eliksir niech przez ten czas żre brud.
Po 15 minutach szczotką lub gąbką szorujemy fotel - pojawia się szara piana- dobry znak. Szorujemy do uznania że już dość - 2-3 minuty. Spłukujemy bieżącą wodą aż pozbędziemy się piany.
Gąbka dzięki temu że jest to wypraska nie należy do takich co szczególnie lubi chłonąć wodę - bez obaw.
Suszenie,- przy ciepłych dniach należy liczyć 2 dni na pełne wysuszenie, po 8 godzinach w słońcu fotele były suche ale dodałem jeszcze dzień dla pewności.
infernoblade pisze: Jeśli chcemy fotel możemy zabezpieczyć przed przecieraniem się kawałkiem gumy lub starej nie sparciałej uszczelki.
Warto to zrobić. Ja zastosowałem na całej długości cienki wąż gumowy rozcięty wzdłuż.
1a.jpg
oryginał czyli nic nowego
2a.jpg
po zmianie
3a.jpg
różnica w obiciu, niebieskość to przez to że zdjęcie robione kalkulatorem, właściwy kolor to jasno szary.
4a.jpg
Dzięki Marian za tapicerkę ;) wreszcie doczekała się wymiany :P
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Pompowany fotel pasażera

Post autor: infernoblade »

duracell pisze:
infernoblade pisze: Korzystając z okazji chciałem cały fotel dobrze wyprać, w tym celu ściągam tez siedzisko.
Ja swoje prałem razem z gąbką bo może się pojawić kwestia - rozdzielać gąbkę od materiału czy nie.
Może źle sformułowałem zdanie, ale nie ściągałem i nie polecam ściągać gąbki z foteli :wink:
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”