Gdy 2,5v6 nie chce odpalić - algorytm postępowania

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Gdy 2,5v6 nie chce odpalić - algorytm postępowania

Post autor: MiH »

No więc po kolei:
1. Sprawdź płyny. W szczególności chłodzenia - nie w zbiorniczku wyrównawczym, ale w układzie - odkręcając oba korki (na chłodnicy i na silniku)
2. Czy po przekręceniu kluczyka na zapłon świeci się CHECK ENGINE? Jeśli nie to pkt 3 jeśli tak to pkt 4
3. Sprawdź przekaźnik PCM POWER RELAY - mieści się w głównym panelu przekaźników i bezpieczników pod maską. Wyjmij go, do cieńszych zacisków przyłóż 12V i powinien się zamknąć - jeśli nie, lub przerywa - zrób zworę między tymi polami w podstawie przekaźnika w które wchodzą grubsze styki. Jeśli będzie działał ok - znaczy przekaźnik.
4. Sprawdzanie iskry - wykręcasz jedną świecę albo znajdujesz jakąś gdziekolwiek. Podłączasz ją z do fajki przykładasz elektrodą do bloku i dajesz znać żeby kolega zakręcił. Iskra powinna być miarowa i równa. Jak będziesz trzymał za fajkę to Cię nie popieści. Jeśli iskra jest przejdź do pkt 5. Jeśli nie ma pkt 7.
5. Zasilanie wtrysków - zdejm wtyczki z poszczególnych zacisków i sprawdź czy na białym z czerwonym paskiem przewodzie jest 12V. Jeśli nie ma - uszkodzony przewód w wiązce (idzie do PCM POWER RELAY).
6. Zasilanie i działanie pompy paliwa. Zdejm filtr powietrza. Pod spodem znajduje się filtr paliwa - metalowa puszka. Zdejm wężyk z silnika który leci od puszki (poleje się trochę benzyny) włóż go do słoika i każ koledze zakręcić silnikiem - powinno lać się jak cholera. Jeśli nie - problem w pompie paliwa lub w przekaźniku pompy paliwa - inna bajka.
7. Jeśli nie ma iskry należy zacząć od sprawdzenia zasilania. Wyciągamy wtyczki z aparatu i sprawdzamy z większej wtyczki (bierzemy w łapkę i patrzymy na nią od przodu - dzyndzelek do góry, w nawiasie kolory po angielsku) pin 1(BK/R) - masa, pin 2(R/BK) - 12V, pin 5(BK) - masa. Teraz z mniejszej 3 pin (BK/PK)- 12V. Jeśli jest - znaczy że padła cewka lub aparat zapłonowy. Jeśli nie ma - uszkodzone przewody w wiązce.
8. Cewkę można zmierzyć - uzwojenie pierwotne - mniejsze gniazdo - rezystancja między pinem 1 i pinem 3 (tym do którego dochodzi 12V). Uzwojenie wtórne - mała wtyczka - pin 3 - końcówka palca. Jeśli rezystancja jednego lub drugiego uzwojenia jest nieskończona - cewka jest przepalona. Nie wiem jaka powinna być rezystancja - może ktoś będzie wiedział? Jeśli padnięta jest cewka - wymiana. Jeśli cewka jest ok - aparat można "naprawić".
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”