Niedzialajacy nawiew - Igen

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Niedzialajacy nawiew - Igen

Post autor: Mr. Cynk »

Brak nawiewu w Igen. nie zawsze oznacza spalony bezpiecznik czy uszkodzony silnik dmuchawy.

Spalenie opornika w dmuchawie powoduje uniemożliwienie włączenia klimatyzacji. Kontrolka a/c będzie się palić (sprzęgło elektromagnetyczne również się załączy) na biegach, na których nie działa nadmuch. (by Gacek Wrosław)

Poniżej schemat, rezystory sa polaczone szeregowo... wiec jesli nie dziala ostatni rezystor to obwod sie nie zamknie. (by MISIEK)
Obrazek


Wpadłem na taki pomysł, że podpowiem wam jakie powinny być oporności na tych nieszczęsnych sprężynkach, które są czasem przyczyna braku nawiewu. Zwróćcie uwagę że w wersji bez AC (klimy) na 4 ostatnim biegu występuje oporniczek 0,05 oma.
Czyli wychodzi na to, że jak ktoś ma klimę a mu nie działa, to może mógłby sobie tam zdjąć tego opora..? :D
Ciekaw jestem czy to by troche obroty podniosło.. :D
Tylko jeżeli przez poszczególne biegi prąd musi przejść zaliczając kolejno oporniki to n apierwszym biegu bedzie działać nieco szybciej niż normalnie (o te brakujące 0,05 oma) :)
Ciekawe to dość jest.. :D zwłaszcza po jaką holerę w ustawienie wiatraka na max pcha sie dodatkowo opornik....
?????

No i jeszcze jedźmy dalej.. :D
Thermal Limiter
The thermal limiter used in the blower motor resistor assembly serves as a temperature protecting fuse. Located a predetermined distance from the resistor coils and in series with the coil circuit, it will open the resistor coil circuit when the temperature of the thermal limiter reaches a predetermined temperature, interrupting blower operation in all speeds except high (fourth position). Internal spring-loaded contacts are held closed with wax material that will melt and allow the contacts to open when the limiter temperature becomes excessive. The spring contacts cannot be closed again. If this condition occurs, it will be necessary to replace the entire blower motor resistor assembly.
Obrazek
już wszystko jasne jak to działa?
i po jaką holerkę to w ogóle jest? :D (by Cynki)


(modyfikacja by wingerman)
Ostatnio zmieniony 2005-06-02 18:35 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
KaiCZ
Posty: 2
Rejestracja: 2010-09-15 03:59
Samochód: Ford Probe gen. I `91 2.2GT
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Niedzialajacy nawiew - Igen

Post autor: KaiCZ »

Witam
u mnie sprężynki były przepalone i jedynie je przeczyściłem nożykiem i skręciłem kombinerkami i wszystko śmiga aż miło :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”