Uszczelki dekli zaworow i instrukcja wymiany - IIgen 2.5L V6

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Car: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH » 2004-04-22 10:37

Dobra - z pierwszej ręki teraz:
1. Cytat gościa z JC Szczecin: "Eeee... Eeeee wesz pan co - kup pan sobie od razu orginał bo ja panu sprzedam a za najdalej 2 miesiące przyjedzie pan z reklamacją"

Uszczelka orginał Mazda kosztuje 130-140 pln - dwie strony czyli x2
Robota: zdjęcie filtra powietrza, kolektora dolotowego, lewy dekielek, potem kolektor i filtr na miejsce. Prawy dekielek to już rekreacja. Koszt robocizny? Jeśli ktoś weźmie za to >150pln to znaczy że znalazł jekenia.

PS. W trakcie wymiany polecam obejżeć dokładnie uszczelniacze wałków rozrządu. Opłaci się.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero » 2007-11-07 21:57

No wiec tak. Ja w piatek zabrałem sie sam za wymienianie uszczelek pod pokrywami informacje jakie miałem jak to sie robi(mniej wiecej) w Probe miałem z naszego forum.No ale zacznijmy od początku:

1.zakupiłem uszczelki do Mazdy 626 2.5 V6 firmy VICTOR REINZ

Obrazek Obrazek
numer drugiej uszczelki konczy sie cyferka 2

No i musze przyznać ze byłem pełen obaw tego co dostane(czytałem duzo ze zamienniki sa kiepskie itp.)mimo zapewnień kolegi który pracuje w sklepie motoryzacyjnym iż jest to bardzo dobra firma.
Byłem bardzo zaskoczony dostajac obydwa opakowania.W komplecie była gumowa uszczelka(kupuje sie dwa komplety na jeden i drugi dekiel)jak sie okazało później o wiele szersza od tych co miałem zamontowane. Uszczelki idealnie pasowały ,duzo wystawało z pokrywy wiec po zamontowaniu ladnie sie wyplaszczyły wypychajac silikon.Komplet zawierał również wszystkie gumki pod sruby na pokrywy z podkładkami.

2.Kupiłem również paste sylikonową tej samej firmy i tez bardzo ja polecam sylikon szybko twardnieje wiec nie trzeba czekac doby az wszystko sie uszczelni.Po tygodniu jeżdzenia pasta jest elastyczna i bardzo dobrze trzyma(sprawdzałem tam gdzie uszczelka ja wypchneła)

3.Niestety mój aparat zrobił mi psikusa i nie oddał zdjeć zrobionych podczas rozbierania na niżej przedstawionych fotkach postaram sie mniej wiecej pokazac gdzie co i w jakiej kolejnosci sie rozbiera lub trzeba odkrecic.

Zaczynamy od demontażu całego dolotu nastepnie wykrecamy przepustnice(zdjecia proponuje otwierac w duzym powiekszeniu)

Obrazek

1,2,3,4 sa to sruby trzymajace przepustnice
5,6,7 rozłaczamy kostke dwa wezyki (proponuje zaznaczac sobie wezyki korektorem wtedy ma sie pewność ze sie nie pomylimy przy skrecaniu)
8,9,10 przy okazji odpinamy kostki za kolektorem i odkrecamy linke gazu11,12
13 odkrecamy blaszke która trzyma kolektor wydechowy z silnikiem jak i równiz w tym miejcu opinamy grubszy wezyk.

Obrazek
1,2,3 odpinamy cienkie wezyki z tyłu kolektora

Obrazek

1,2,odpinamy kostki od wtrysków paliwa
3 odkrecamy dopływ paliwa UWAGA moze tam być jeszcze paliwo pod cisnieniem!!!
4 odpinamy wezyk


Obrazek
Odpinamy kostki od aparatu zapłonowego i demontujemy wszystkie kable zapłonowe(radze zaznaczac aby sie nie pomylic przy skladaniu)

Obrazek

odkrecamy sruby zaznaczone kropkami i praktycznie kolektor jest juz nasz(chyba ze zapomniałem o czymś)

demontujemy pokrywy zaworów i widok jest taki (zdjecie zapożyczone z forum nie sugerowac sie np.zdjetymi wezami od układu chłodzenia)

Obrazek

Wszystko ładnie wyczyscic(krawedzie gdzie bedzie uszczelka) odtłuscic nałozyc sylikonu na pokrywe włozyc do niej uszczelke na głowicy tez nałożyć odrobine sylikonu no i skrecać :D :D :D


Jak czegoś zapomniałem to prosze pisac to uzupełnie.Mam nadzieje ze choć troszke komuś to pomoże.Cały interes wyniusl mnie 2x po 35 zł(uszczelki) i 19zł pasta sylikonowa +6 godzin pracy.Ale opłacało sie juz nic nigdzie ne cieknie.....
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Uszczelki dekli zaworow i instrukcja wymiany - IIgen 2.5L V6

Post autor: OLEY » 2009-01-06 10:46

Ponieważ adekwatnie do tytułu tylko dwa posty spełniają się w tym temacie,
tak też tylko one tu pozostają.
Resztę jałowej dyskusji usuwam, a co warte uwagi przenoszę do działu II Generacji do tematu:
:arrow: Uszczelki- pytanie
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Gallery: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Uszczelki dekli zaworow i instrukcja wymiany - IIgen 2.5L V6

Post autor: S_H_A_D_O_W » 2009-01-17 00:25

Moge potwierdzic jakosc tych uszcelek w moim poprzednim probku zrobilem na nich 30tys nowy wlasciicel ok 10tys i wszytsko w najlepszym porzadku, ja z mojej strony moge polecic jeszcze uszczelki elringa, rowniez bardzo dobre, zmienialem koledze w zeszlym roku i do tej pory spisuja sie bez zarzutu.

Uszczelki VICTOR REINZ u mnie wystepuja w cenie 60zl szt Elring podbnie, ostatnio zakupilem uszczelki ori mazdy, po znizce placilem 74zl szt. Jak znajde pudelko lub fv to dorzuce nr Elringa

KL01-10-235B prawa ori Mazda
KL01-10-2D5B lewa ori Mazda
AJUSA - 11056300

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Uszczelki dekli zaworow i instrukcja wymiany - IIgen 2.5L V6

Post autor: Ero » 2009-01-17 12:18

Victor rainz robi czesci do mazdy wedlog katalogu i bardzo dobrej jakosci.Mam wiele czesci tej firmy i sa idealnie dopasowane i bardzo dobre jakosciowo :d u mnie w sklepie uszczelki te sa po 33zl czyli po tyle samo co ma JC a roznica w jakosci uszczelek jest ogromna.

Mardok
Posty: 138
Rejestracja: 2009-05-30 18:33
Car: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=18604
Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD

Re: Uszczelki dekli zaworow i instrukcja wymiany - IIgen 2.5L V6

Post autor: Mardok » 2009-11-05 15:08

Chciałbym zaznaczyć, że jestem w trakcie wymiany tegoż elementu i powyższy opis jest dla mnie całkowicie niezrozumiały, brak zaznaczeń co odkręcić, co odpiąć, a przecież chodziło o to, aby był czytelny i zrozumiały dla odbiorcy a w tym przypadku jest całkowicie inaczej, czytając opis sytuacja bardziej się komplikuje, sam dochodziłem do tego, ale coś trzeba jeszcze odpiąć, odkręcić ale nie wiem co, a dokładniej chodzi zaraz za przepustnicą z tyłu, jeśli moja uwaga jest bez sensu to proszę ją usunąć, nikogo nie krytykuję ale robiąc coś co daje się do "fakju" powinno być przejrzyste. Przemówiłem ^^

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Uszczelki dekli zaworow i instrukcja wymiany - IIgen 2.5L V6

Post autor: Ero » 2009-12-01 00:22

A masz racje kolego :/ nie wiem czemu ale wszelkie zmiany robione na zdjeciach w paincie zostaly usuniete ze zdjec:/ a jeszcze niedawno przegladalem temat i opisy byly :/

Bez tych oznaczen rzeczywiscie caly opis nie ma sensu:/

-- dodano 2009-12-01 00:22 --

poprostu na zdjeciach byly naniesione numerki a teraz ich nie ma:/ powie mi ktos dlaczego???

ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”