Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Tematy powracające jak bumerang.
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2006-01-27 22:54

Aby ułatwić życie klubiwiczom, którzy zamierzają zmienić kółka na większe, zapraszam posiadaczy większych rozmiarów niż seria do wpisywania swoich obserwacji.

Mam nadzieję, że w ten sposób powstanie swoisty przewodnik rozmiarowo/modyfikacyjny na przykład: nieodpowiednie ET --> musisz kupić dystanse, zbyt grube dystanse ---> musisz wymienić szpilki.
Myślę, że kilku klubowiczów będzie miało coś do powiedzenia...

235/40/17
ET 30

Modyfikacje: sklepane ranty wewnętrzne z tyłu.
Skutki uboczne: Brak - nic nie trze i nie dobija.
Ostatnio zmieniony 2006-01-29 02:11 przez Sh(.)(.)ters, łącznie zmieniany 2 razy.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Car: none
Gallery: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober » 2006-01-27 23:01

215/45/17
ET:Seria
Modyfikacje:żadne
Skutki uboczne:chudszy potfel :lol: 8)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha » 2006-01-28 10:06

225/45/17 przód
205/45/17 tył

modyfikacje - brak, jak będę miał oryginalne amorki z tyłu, to zamienię przód z tyłem, do tyłu pójdą wtedy dystanse 5mm

skutki uboczne - prędkościomierz pokazuje idealnie (wg GPS'a)
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

Awatar użytkownika
Raafaaell
Posty: 420
Rejestracja: 2006-01-14 16:39
Gallery: viewtopic.php?t=7400
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Raafaaell » 2006-01-28 15:30

215/45/17

modyfikacje - brak

skutki uboczne - wszystko ok , ale nie wiem jeszcze jak się jeździ na serii

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek » 2006-01-28 22:21

235/45/17 - przód i tył

modyfikacje - sklepane ranty z tyłu, dystanse 5mm na tył

skutki uboczne - przy mocnym zabujaniu, przytrze oponą o (sklepany) rant nadkola, ale to chyba wina ubitych sprężyn z tyłu
BEAUTY...POWER...SOUL...

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2006-01-30 16:58

Przód:
235/45ZR17-ET felgi 50,dystanse 10mm

Tył:
225/45ZR17-ET te same,dystanse 25mm
po wymianie amorów z tyłu nic nie klepie.
Wymienione szpilki z tyłu, przelotowe nakrętki do seryjnego zimowego kompletu.

Ustaliliśmy wczoraj z Pelotem, że jednak ma wymienione szpilki z tyłu, aby na dystanse tej grubości dało się nakrętki wcisnąć. Zimowy (seryjny) zestaw kół z tyłu jest wyposażony w przelotowe nakrętki.

A sama jazda to walka z samochodem,wrażenie pchania taczki :lol:

na nadchodzący sezon czekają już Pirelki 215/45ZR17 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-01-30 17:13

Panowie nie wszyscy podajecie wartosc ET a byloby znacznie lepiej bo wyrysowaloby to pelny obraz i moznaby przygotowac na podstawie tego jakas precyzyjna rameczke z wartosciami by nie bylo wiecej niejasnosci jesli ktos chce sobie kupic inne felgi.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Car: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek » 2006-01-30 20:38

ET35
225/45/16 bez żadnych dystansów.
Efektów ubocznych brak oprócz tego że auto więcej pali :)
Otwór felgi był większy niż na pieście i musiałem dotoczyć pierścienie.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!

mati
Posty: 20
Rejestracja: 2005-11-06 20:51
Car: brak
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: mati » 2006-02-20 20:17

przód 235/45/17 tył 255/40/17 skutki uboczne- pali wiencej, pływa na koleinach, czuc spadek mocy, pływa na koleinach. Plusy poprawa trakcji i wygląd. PROBE 95 2.5 V6 / 24V

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-02-20 20:52

A jakie ET felg?? dystanse są?? jeśli tak to jakie??

A może dasz też jakąś fotke bo jestem ciekaw jak wygląda na 255 :twisted:

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek » 2006-02-21 10:49

Sqad pisze:A może dasz też jakąś fotke bo jestem ciekaw jak wygląda na 255 :twisted:
Szeroko 8)
BEAUTY...POWER...SOUL...

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk » 2006-02-21 13:24

u mnie zdaje się że ET=32 ale sprawdzę i poprawię tutaj jeśli jednak 38
przód=tył=245/35ZR17
ranty tył podklepane i zabezpieczone korozyjnie, ranty przód również.
dystansów BRAK
jest GIT.


skutki uboczne?
- plomby w zębach trzeba robić z droższych materiałów, te amalgamatowe czy jak im tam wypadają :twisted:
- koleiny to twoi przyjaciele, są zawsze i wszędzie, nawet gdy ich nie widać to i tak je czuć
- przyczepność? jakaś absurdalna, prawa fizyki mówią ci niczym nawigacja: "koleś właśnie idziesz w olchy" a auto pokazuje figę i czepia się asfaltu... :)
- spalanie? :wink: ja tam nie odczuwam różnicy, pali tak samo jak na normalnych kołach, w naszych rocznikach to juz kwestia zużycia silnika raczej niż ogumienia
- osiągi? hm... hamowanie spala klocki i wypacza tradycyjne tarcze, przyspieszanie? :twisted: nadal nieprzyzwoicie przyzwoite :twisted:

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3607
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2006-04-13 11:21

felgi 7,5/16 ET 35
opony: Fulda carat extremo przód:205/50/16 tył 225/45/16
modyfikacje: brak, nic nie obciera, chaczy it

jeżdże na nich dopiero drugi dzień ale jestem pozytywnie zaskoczony :D auto trzyma sie drogi jak przyklejone, nie traci tak szybko przyczepności przy ruszaniu, jest sztywniej niż na serii ale jest fajnie :D
co do spalania to jeszcze nie sprawdziłem 8)
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Gallery: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin » 2006-04-13 22:35

Prawdą jest, że przez dystanse i szersze opony bardziej po tyłku dostają przeguby i ukł kierowniczy?

Jak to szło? ..."piękno nie zna ceny"... :D :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 178
Rejestracja: 2004-06-26 00:59
Gallery: viewtopic.php?t=7979
Lokalizacja: Kraków Wexford

Post autor: Kristofer » 2006-04-13 23:30

Ja u siebie mam alu 225/45 R17 ET 35
Oponki Michelin Pilot Sport :D
Jednak musze zamówić sprężyny obniżające ( -35mm) bo nie podoba mi sie szpara (jest zaduża jak dla mnie ) miedzy karoserją a felgą :?
[img][IMG]http://www.on8.org/thumbs/1532mobil%20022.jpg[/img][/img]
Probe 2.0 97r GT
Audi Cabrio 2.3
S15 & S2000
Obrazek

Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Gallery: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA » 2006-04-14 10:21

Przód Goodyear F1 255/40/17 (:lol: piękne)
Tył Nokian 235/45/17

dystanse ok. 4cm

tak siedzę i się zastanawiam co będzie podczas hamowania na mokrym jeśli z tyłu mam węższe opony. Mojego kolegę postawiło w popszek.

opon jeszcze nie zakładałem,bo na moich progresach wystają 6cm poza błotniki;)

Panowie posprzątałem. W tym topiku piszemy wnioski wynikające z praktyki, nie teoretyczne dywagacje. Siema uzupełnij swój wpis jak skończysz projekt i usuń mój dopisek.
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 488
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Car: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: _/Damian\_ » 2007-11-02 17:38

Witam:)
Ciekawy i bardzo przydatny wątek. Mimo, iż planuje zmianę u siebie i sam mam Mega dylematy, powiem jakie rozmiary mam do tej pory:
LATO:
-opona 225/50/16 (przód i tył)
-felga rozmiarów 16x7,5"ET35
-brak jakichkoliwiek przeróbek, dystansów.
Nic nie ociera, trzyma się wyśmienicie!
ZIMA:
-opona 205/55/16 (przód i tył)
-felga rozmiarów 16x7"ET38
-brak jakichkolwiek przeróbek, dystansów.
Nic nie ociera, trzyma się dobrze, ale już nico gorzej niż na kołach letnich.
Jeśli ktoś orientuje się czy felga 18x8" z ET40 wejdzie to Proszę o info:) A może lepiej założyć 18x7,5" z ET38? Czy przy tym rozmiarze szukać felg z mniejszym ET, np 35,32? Informuje, że nie chciałbym zakładać żadnych dystansów, a opona jaką chcę zastosować to 225/40/18
Proszę o wypowiedzi.
Pozdrawiam
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero » 2007-11-20 12:47

A u mnie:

235/40 R18 przód i tył do tego dystanse 2 cmDłuższe szpilki.

Skutki uboczne:
Uciekanie samochodu na koleinach no i efekt deski zamiast zawieszenia :D
Plusy:Ten wzrok gwiazdeczek 8) i wszystkich włascicieli BMW CALI itp :D No i do tego swietna trakcja pojazdu na zakretach i równych drogach.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153

Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Gallery: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke » 2007-11-20 16:15

u mnie :

205/50/16 przod
225/50/16 tyl
na feldze 9 cali na wiosne bedzie szerzej i na nizszym profilu

skutki uboczne : tyl obciera na dziurach , jadac w 3 osoby obciera na zakretach
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt

Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Gallery: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU » 2007-11-20 16:39

225/40/ R18
szer. 7,5"
ET: seria
Modyfikacje: brak
Skutki uboczne: więcej blachar ogląda się za Probinką / nic nie obciera etc. autko ładnie trzyma się drogi na ostrych zakrętach przy nie oblodzonej jezdni...
Ostatnio zmieniony 2007-11-22 13:09 przez KASZCZU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Car: '99 Corvette
Gallery: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX » 2007-11-20 20:20

Witam,

Kaszczu - a jak osiągi?

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek » 2007-11-21 10:38

flyke(vasil) pisze: skutki uboczne : tyl obciera na dziurach , jadac w 3 osoby obciera na zakretach
I w ten sposób zdzierasz warstwy ocynku na błotnikach i po roku zaczną Ci cholernie korodować...

Ludzie zróbcie tak żeby nie obcierało bo to mega ku**stwo!!!
BEAUTY...POWER...SOUL...

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero » 2007-11-21 10:46

A u mnie nic nie ociera.potrafi przytrzec przy 4 osobach i na jakiejs górce ale ja mam nadkola plastikowe wiec jak cos to obrywaja one :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153

Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Gallery: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke » 2007-11-21 11:02

Drzymek pisze:
flyke(vasil) pisze: skutki uboczne : tyl obciera na dziurach , jadac w 3 osoby obciera na zakretach
I w ten sposób zdzierasz warstwy ocynku na błotnikach i po roku zaczną Ci cholernie korodować...

Ludzie zróbcie tak żeby nie obcierało bo to mega ku**stwo!!!
dlatego wlasnie je zdjelem i czekaja na wiosne jak utwardze zawias to dopiero je zaloze
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek » 2007-11-21 11:07

Ja sklepałem ranty na maxa a potem nałożyłem kilka warstw środków zabezpieczających przed korozją i na końcu prysnąłem czarnym sprayem. A na sprężyny założyłem odboje gumowe z allegro żeby utwardzić tylną zawiechę.
BEAUTY...POWER...SOUL...

ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”