Strona 1 z 15

Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

: 2006-01-27 22:54
autor: Sh(.)(.)ters
Aby ułatwić życie klubiwiczom, którzy zamierzają zmienić kółka na większe, zapraszam posiadaczy większych rozmiarów niż seria do wpisywania swoich obserwacji.

Mam nadzieję, że w ten sposób powstanie swoisty przewodnik rozmiarowo/modyfikacyjny na przykład: nieodpowiednie ET --> musisz kupić dystanse, zbyt grube dystanse ---> musisz wymienić szpilki.
Myślę, że kilku klubowiczów będzie miało coś do powiedzenia...

235/40/17
ET 30

Modyfikacje: sklepane ranty wewnętrzne z tyłu.
Skutki uboczne: Brak - nic nie trze i nie dobija.

: 2006-01-27 23:01
autor: strober
215/45/17
ET:Seria
Modyfikacje:żadne
Skutki uboczne:chudszy potfel :lol: 8)

: 2006-01-28 10:06
autor: Maciucha
225/45/17 przód
205/45/17 tył

modyfikacje - brak, jak będę miał oryginalne amorki z tyłu, to zamienię przód z tyłem, do tyłu pójdą wtedy dystanse 5mm

skutki uboczne - prędkościomierz pokazuje idealnie (wg GPS'a)

: 2006-01-28 15:30
autor: Raafaaell
215/45/17

modyfikacje - brak

skutki uboczne - wszystko ok , ale nie wiem jeszcze jak się jeździ na serii

: 2006-01-28 22:21
autor: Drzymek
235/45/17 - przód i tył

modyfikacje - sklepane ranty z tyłu, dystanse 5mm na tył

skutki uboczne - przy mocnym zabujaniu, przytrze oponą o (sklepany) rant nadkola, ale to chyba wina ubitych sprężyn z tyłu

: 2006-01-30 16:58
autor: Pelot
Przód:
235/45ZR17-ET felgi 50,dystanse 10mm

Tył:
225/45ZR17-ET te same,dystanse 25mm
po wymianie amorów z tyłu nic nie klepie.
Wymienione szpilki z tyłu, przelotowe nakrętki do seryjnego zimowego kompletu.

Ustaliliśmy wczoraj z Pelotem, że jednak ma wymienione szpilki z tyłu, aby na dystanse tej grubości dało się nakrętki wcisnąć. Zimowy (seryjny) zestaw kół z tyłu jest wyposażony w przelotowe nakrętki.

A sama jazda to walka z samochodem,wrażenie pchania taczki :lol:

na nadchodzący sezon czekają już Pirelki 215/45ZR17 8)

: 2006-01-30 17:13
autor: wingerman
Panowie nie wszyscy podajecie wartosc ET a byloby znacznie lepiej bo wyrysowaloby to pelny obraz i moznaby przygotowac na podstawie tego jakas precyzyjna rameczke z wartosciami by nie bylo wiecej niejasnosci jesli ktos chce sobie kupic inne felgi.

: 2006-01-30 20:38
autor: kollek
ET35
225/45/16 bez żadnych dystansów.
Efektów ubocznych brak oprócz tego że auto więcej pali :)
Otwór felgi był większy niż na pieście i musiałem dotoczyć pierścienie.

: 2006-02-20 20:17
autor: mati
przód 235/45/17 tył 255/40/17 skutki uboczne- pali wiencej, pływa na koleinach, czuc spadek mocy, pływa na koleinach. Plusy poprawa trakcji i wygląd. PROBE 95 2.5 V6 / 24V

: 2006-02-20 20:52
autor: Sqad
A jakie ET felg?? dystanse są?? jeśli tak to jakie??

A może dasz też jakąś fotke bo jestem ciekaw jak wygląda na 255 :twisted:

: 2006-02-21 10:49
autor: Drzymek
Sqad pisze:A może dasz też jakąś fotke bo jestem ciekaw jak wygląda na 255 :twisted:
Szeroko 8)

: 2006-02-21 13:24
autor: Mr. Cynk
u mnie zdaje się że ET=32 ale sprawdzę i poprawię tutaj jeśli jednak 38
przód=tył=245/35ZR17
ranty tył podklepane i zabezpieczone korozyjnie, ranty przód również.
dystansów BRAK
jest GIT.


skutki uboczne?
- plomby w zębach trzeba robić z droższych materiałów, te amalgamatowe czy jak im tam wypadają :twisted:
- koleiny to twoi przyjaciele, są zawsze i wszędzie, nawet gdy ich nie widać to i tak je czuć
- przyczepność? jakaś absurdalna, prawa fizyki mówią ci niczym nawigacja: "koleś właśnie idziesz w olchy" a auto pokazuje figę i czepia się asfaltu... :)
- spalanie? :wink: ja tam nie odczuwam różnicy, pali tak samo jak na normalnych kołach, w naszych rocznikach to juz kwestia zużycia silnika raczej niż ogumienia
- osiągi? hm... hamowanie spala klocki i wypacza tradycyjne tarcze, przyspieszanie? :twisted: nadal nieprzyzwoicie przyzwoite :twisted:

: 2006-04-13 11:21
autor: Lisiu
felgi 7,5/16 ET 35
opony: Fulda carat extremo przód:205/50/16 tył 225/45/16
modyfikacje: brak, nic nie obciera, chaczy it

jeżdże na nich dopiero drugi dzień ale jestem pozytywnie zaskoczony :D auto trzyma sie drogi jak przyklejone, nie traci tak szybko przyczepności przy ruszaniu, jest sztywniej niż na serii ale jest fajnie :D
co do spalania to jeszcze nie sprawdziłem 8)

: 2006-04-13 22:35
autor: Ronin
Prawdą jest, że przez dystanse i szersze opony bardziej po tyłku dostają przeguby i ukł kierowniczy?

Jak to szło? ..."piękno nie zna ceny"... :D :wink:

: 2006-04-13 23:30
autor: Kristofer
Ja u siebie mam alu 225/45 R17 ET 35
Oponki Michelin Pilot Sport :D
Jednak musze zamówić sprężyny obniżające ( -35mm) bo nie podoba mi sie szpara (jest zaduża jak dla mnie ) miedzy karoserją a felgą :?
[img][IMG]http://www.on8.org/thumbs/1532mobil%20022.jpg[/img][/img]

: 2006-04-14 10:21
autor: SieMA
Przód Goodyear F1 255/40/17 (:lol: piękne)
Tył Nokian 235/45/17

dystanse ok. 4cm

tak siedzę i się zastanawiam co będzie podczas hamowania na mokrym jeśli z tyłu mam węższe opony. Mojego kolegę postawiło w popszek.

opon jeszcze nie zakładałem,bo na moich progresach wystają 6cm poza błotniki;)

Panowie posprzątałem. W tym topiku piszemy wnioski wynikające z praktyki, nie teoretyczne dywagacje. Siema uzupełnij swój wpis jak skończysz projekt i usuń mój dopisek.

: 2007-11-02 17:38
autor: _/Damian\_
Witam:)
Ciekawy i bardzo przydatny wątek. Mimo, iż planuje zmianę u siebie i sam mam Mega dylematy, powiem jakie rozmiary mam do tej pory:
LATO:
-opona 225/50/16 (przód i tył)
-felga rozmiarów 16x7,5"ET35
-brak jakichkoliwiek przeróbek, dystansów.
Nic nie ociera, trzyma się wyśmienicie!
ZIMA:
-opona 205/55/16 (przód i tył)
-felga rozmiarów 16x7"ET38
-brak jakichkolwiek przeróbek, dystansów.
Nic nie ociera, trzyma się dobrze, ale już nico gorzej niż na kołach letnich.
Jeśli ktoś orientuje się czy felga 18x8" z ET40 wejdzie to Proszę o info:) A może lepiej założyć 18x7,5" z ET38? Czy przy tym rozmiarze szukać felg z mniejszym ET, np 35,32? Informuje, że nie chciałbym zakładać żadnych dystansów, a opona jaką chcę zastosować to 225/40/18
Proszę o wypowiedzi.
Pozdrawiam

: 2007-11-20 12:47
autor: Ero
A u mnie:

235/40 R18 przód i tył do tego dystanse 2 cmDłuższe szpilki.

Skutki uboczne:
Uciekanie samochodu na koleinach no i efekt deski zamiast zawieszenia :D
Plusy:Ten wzrok gwiazdeczek 8) i wszystkich włascicieli BMW CALI itp :D No i do tego swietna trakcja pojazdu na zakretach i równych drogach.

: 2007-11-20 16:15
autor: Flyke
u mnie :

205/50/16 przod
225/50/16 tyl
na feldze 9 cali na wiosne bedzie szerzej i na nizszym profilu

skutki uboczne : tyl obciera na dziurach , jadac w 3 osoby obciera na zakretach

: 2007-11-20 16:39
autor: KASZCZU
225/40/ R18
szer. 7,5"
ET: seria
Modyfikacje: brak
Skutki uboczne: więcej blachar ogląda się za Probinką / nic nie obciera etc. autko ładnie trzyma się drogi na ostrych zakrętach przy nie oblodzonej jezdni...

: 2007-11-20 20:20
autor: RX
Witam,

Kaszczu - a jak osiągi?

5,

: 2007-11-21 10:38
autor: Drzymek
flyke(vasil) pisze: skutki uboczne : tyl obciera na dziurach , jadac w 3 osoby obciera na zakretach
I w ten sposób zdzierasz warstwy ocynku na błotnikach i po roku zaczną Ci cholernie korodować...

Ludzie zróbcie tak żeby nie obcierało bo to mega ku**stwo!!!

: 2007-11-21 10:46
autor: Ero
A u mnie nic nie ociera.potrafi przytrzec przy 4 osobach i na jakiejs górce ale ja mam nadkola plastikowe wiec jak cos to obrywaja one :D

: 2007-11-21 11:02
autor: Flyke
Drzymek pisze:
flyke(vasil) pisze: skutki uboczne : tyl obciera na dziurach , jadac w 3 osoby obciera na zakretach
I w ten sposób zdzierasz warstwy ocynku na błotnikach i po roku zaczną Ci cholernie korodować...

Ludzie zróbcie tak żeby nie obcierało bo to mega ku**stwo!!!
dlatego wlasnie je zdjelem i czekaja na wiosne jak utwardze zawias to dopiero je zaloze

: 2007-11-21 11:07
autor: Drzymek
Ja sklepałem ranty na maxa a potem nałożyłem kilka warstw środków zabezpieczających przed korozją i na końcu prysnąłem czarnym sprayem. A na sprężyny założyłem odboje gumowe z allegro żeby utwardzić tylną zawiechę.