Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
pompom
Posty: 8
Rejestracja: 2014-02-02 17:38
Samochód: Czerwony KL-ZE
Lokalizacja: Nowa Huta

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: pompom »

Romas, mógłbyś wyjaśnić co w tym logicznego?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Romas »

Nie wiem skąd się kolego urwałeś i znalazłeś na tym forum, ale wyjaśnie skoro ciężko tak prostą rzecz zrozumieć
i najprościej:
Do komfortu amortyzacji( tłumienia) wybojów składa się wiele czynników takich jak skok i twardość sprężyny, rodzaj zawieszenia, rodzaj teleskopu oraz wysokość i twardość opon
i logiczne jest że im wyższy profil opony tym bardziej podatny jest na ugięcia przy uderzeniu w przeszkodę, zas jeśli opona jest niska i twarda , a nie dość że opony o niższym profilu typu 35-40 są bardzo twarde, to jeszcze trzeba w nie dmuchać większe ciśnienie, co sprawia że, przy uderzeniu w przeszkodę opona sie znikomie poddaje, a co za tym idzie większe uderzenie przenosi się na zawieszenie i odczuwalne jest bardziej na budzie.

Jeśli nadal tego nie zrozumiałeś, proponuje załeżyć sobie koła r15/195/60 i r18/225/35 i wtedy zobaczysz czy jest to logiczne czy nie :D :wink:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: KrecioPL »

Kolego pompom:
1. Jak tu zaglądamy, to się witamy! :)
2. Uzupełnij profil - skąd jesteś i jakie autko posiadasz :mrgreen:

Zachęcam do udzielania się na forum!

Co do tematu:
To co Romek napisał powinno Ci wytłumaczyć dlaczego wrzucenie 18" niestety drastycznie wpływa na komfort jazdy :roll:
Pamiętaj, że zmiany zawsze niosą za sobą plusy i minusy - auto będzie sztywniejsze, stracisz kręgosłup albo wybijesz zęby na dziurach ale... zakręty ;) Im sztywniej, tym szybciej :mrgreen:
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: tom87dg »

hmmm czy ja wiem czy na 18 jest taka duza roznica niz na 17? ja przeszedlem z 17 na 18 i duzej nie czulem roznicy, fakt jest ze duzo do znaczenia twardosci ma opona, na 17 mialem profil 205/55/17 na 18mialem 225/40/18 jak dla mnie to az tak strasznie sie nie zmienilo.

Dla ciekawostki teraz kupilem 20" i opony to 245/35/20" i powiem ze weszly, jedynie co przeszkadzal to kielich amortyzatora ale wszystko da sie przerobic i ladnie sie spasowalo no i auto poszlo na glebe tyle ile moglo :)
Załączniki
20140120_145319[1].jpg
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Romas »

z tego co widze to jest tył, a przód?
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: tom87dg »

to jest przod widac mocowanie gorne i tam jest lozysko :) tyl jest latwiejszy bo nie ma lozyska obciecie kielicha wyglada tak samo
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
pompom
Posty: 8
Rejestracja: 2014-02-02 17:38
Samochód: Czerwony KL-ZE
Lokalizacja: Nowa Huta

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: pompom »

Nie masz racji kolego Romas. Po za tym to wszystko to kwestia głównie amortyzatorów. Na dodatek są fotele, które powinny amortyzować takie uderzenia. Proponuję się jednak dokształcić skoro masz problem z odróżnieniem przednich od tylnych amortyzatorów.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Kocureq »

Czyli jednak wiesz jak sie jezdzi probkiem na 18"? :-)

Kazdy cal felgi wiecej, to mniejszy komfort jazdy i większe ryzyko uszkodzenia felgi przy uderzeniu przeszkody - mniej opony ci ja chroni.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: KrecioPL »

Kolego pompom załóż galerię, pochwal się -ZE bo to może być rodzynek! :mrgreen:

Fotel może amortyzować nierówności... w mercedesie W124:) Nie tu, tu ma Ci kuper trzymać sztywno na zakręcie :)
Prosty motyw - zobacz ile cm3 jesteś w stanie upchnąć wiatru do opony 225/50./16 a ile do 225/35-40/18. Przyjmując zasadę, że powietrze jest ściśliwe i sprężyste, można łatwo obalić Twoja tezę.

Zawieszenie - amortyzatory i sprężyny to druga strona medalu. Jednak i tak większość siły uderzenia nierówności jest tłumione przez powietrze w oponie. Nawet zakładając amory z regulacją twardości/tłumienia nie uzyskasz takiego komfortu jak na seryjnej oponie i seryjnych McPhersonach, niestety. Też bym chciał mieć nisko, duże koło, komfortowo jak na kanapie a jednocześnie zarąbiście sztywno by ganiać po zakrętach z prędkością światła - niewykonalne. :(
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
pompom
Posty: 8
Rejestracja: 2014-02-02 17:38
Samochód: Czerwony KL-ZE
Lokalizacja: Nowa Huta

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: pompom »

KrecioPL, nie wiem czy to rodzynek. Sprowadziłem z Niemiec i na razie stoi w garażu. Galeria będzie jak go trochę ogarnę.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Romas »

tom87dg pisze:to jest przod widac mocowanie gorne i tam jest lozysko :) tyl jest latwiejszy bo nie ma lozyska obciecie kielicha wyglada tak samo
Spojrzałem Tomuś szybko i zobaczyłem 2 szpilki na całej szerokości i myślałem że poza kadrem jest jeszcze tylko jedna,a na telefonie za wiele nie widać :wink:
pompom pisze:Proponuję się jednak dokształcić skoro masz problem z odróżnieniem przednich od tylnych amortyzatorów.
Dokształć się do do takiego poziomu co ja to pogadamy, wyżej masz opisany co spowodowało mój błąd :wink:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: KrecioPL »

Jeśli faktycznie masz KL-ZE, takie jak być powinno (dodatkowo z przepływką JE50 i kompem KL31 lub K8 z eepromem od KL-ZE) to będzie rodzynek - takich tu niewiele.
Daj chociażby foto silnika, zweryfikujemy to ;)

A jakie ty masz plany co do zawiasu i kół?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
pompom
Posty: 8
Rejestracja: 2014-02-02 17:38
Samochód: Czerwony KL-ZE
Lokalizacja: Nowa Huta

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: pompom »

Wrócę do domu to zrobię. Na razie brak planów.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Maxxum »

Panowie - odbiegacie od tematu. Ten traktuje o felgach ich parametrach itd.
O silniku to proszę w innym temacie - jest ich wystarczająco wiele 8)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: mysz »

Hej, czy ktoś z Was próbował wcisnąć koło do II gen 245/35/18 ET55 na tył? Wejdzie to? Przy kole 235/40/18 jest już dosyć blisko amorka.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Romas »

245 wejdzie ale nie z takim ET, poza tym po cholerke Ci profil 35? mniejsze ET i 40 wchodzi smiało, a i po pierwsze jakoć to wygląda i po drugie lepiej się na nich jeździ
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: mysz »

Musi być profil 35, to w takim układzie wpierw dystanse muszę znaleźć ;) Co do komfortu to nie odczuwam różnicy między 35, a 40. Tak czy inaczej jest mega twardo :D
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Romas »

Ale ja nie mówię o komforcie tylko o prowadzeniu :wink:
Awatar użytkownika
arturos
Posty: 115
Rejestracja: 2011-02-17 18:56
Samochód: probe 1995r,2.0
Galeria: viewtopic.php?t=21299

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: arturos »

mysz pisze:Hej, czy ktoś z Was próbował wcisnąć koło do II gen 245/35/18 ET55 na tył? Wejdzie to?.
Wejdź sobie do mnie na galerię,tam z tyłu jest 245/35/18 z felgą o ET49 jeszcze bez dystansów,ja sądzę że wejdzie bo mi do amortyzatora przy tym ET jeszcze trochę brakuje :wink:

Swoją drogą Romas ile ładujesz ciśnienia do tych 235?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Romas »

2.5 przód 2.3 tył
Awatar użytkownika
arturos
Posty: 115
Rejestracja: 2011-02-17 18:56
Samochód: probe 1995r,2.0
Galeria: viewtopic.php?t=21299

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: arturos »

A nie masz wrażenia na przodzie(wizualnie),że przy 2,5 opona wygląda jakby miała mało powietrza?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Romas »

wrażenie będziesz miał przy każdej oponie, i kazdym rozmiarze, ponieważ przednia opona jest poddawana większemu obciążeniu, pracy i dogrzaniu. ale jak nabijesz 3 to trakcja idzie do lasu :wink:
Awatar użytkownika
arturos
Posty: 115
Rejestracja: 2011-02-17 18:56
Samochód: probe 1995r,2.0
Galeria: viewtopic.php?t=21299

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: arturos »

Romas pisze:. ale jak nabijesz 3 to trakcja idzie do lasu :wink:
No właśnie wiem :wink:
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: mysz »

Ja śmigam na 2.9 przód, 2.5 tył i na brak trakcji nie narzekam ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo

Post autor: Romas »

tylko ze my tu rozmawiamy o mocnych wozach a nie padakach :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”