Strona 1 z 15
Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2006-01-27 22:54
autor: Sh(.)(.)ters
Aby ułatwić życie klubiwiczom, którzy zamierzają zmienić kółka na większe, zapraszam posiadaczy większych rozmiarów niż seria do wpisywania swoich obserwacji.
Mam nadzieję, że w ten sposób powstanie swoisty przewodnik rozmiarowo/modyfikacyjny na przykład: nieodpowiednie ET --> musisz kupić dystanse, zbyt grube dystanse ---> musisz wymienić szpilki.
Myślę, że kilku klubowiczów będzie miało coś do powiedzenia...
235/40/17
ET 30
Modyfikacje: sklepane ranty wewnętrzne z tyłu.
Skutki uboczne: Brak - nic nie trze i nie dobija.
: 2006-01-27 23:01
autor: strober
215/45/17
ET:Seria
Modyfikacje:żadne
Skutki uboczne:chudszy potfel
: 2006-01-28 10:06
autor: Maciucha
225/45/17 przód
205/45/17 tył
modyfikacje - brak, jak będę miał oryginalne amorki z tyłu, to zamienię przód z tyłem, do tyłu pójdą wtedy dystanse 5mm
skutki uboczne - prędkościomierz pokazuje idealnie (wg GPS'a)
: 2006-01-28 15:30
autor: Raafaaell
215/45/17
modyfikacje - brak
skutki uboczne - wszystko ok , ale nie wiem jeszcze jak się jeździ na serii
: 2006-01-28 22:21
autor: Drzymek
235/45/17 - przód i tył
modyfikacje - sklepane ranty z tyłu, dystanse 5mm na tył
skutki uboczne - przy mocnym zabujaniu, przytrze oponą o (sklepany) rant nadkola, ale to chyba wina ubitych sprężyn z tyłu
: 2006-01-30 16:58
autor: Pelot
Przód:
235/45ZR17-ET felgi 50,dystanse 10mm
Tył:
225/45ZR17-ET te same,dystanse 25mm
po wymianie amorów z tyłu nic nie klepie.
Wymienione szpilki z tyłu, przelotowe nakrętki do seryjnego zimowego kompletu.
Ustaliliśmy wczoraj z Pelotem, że jednak ma wymienione szpilki z tyłu, aby na dystanse tej grubości dało się nakrętki wcisnąć. Zimowy (seryjny) zestaw kół z tyłu jest wyposażony w przelotowe nakrętki.
A sama jazda to walka z samochodem,wrażenie pchania taczki
na nadchodzący sezon czekają już Pirelki
215/45ZR17
: 2006-01-30 17:13
autor: wingerman
Panowie nie wszyscy podajecie wartosc ET a byloby znacznie lepiej bo wyrysowaloby to pelny obraz i moznaby przygotowac na podstawie tego jakas precyzyjna rameczke z wartosciami by nie bylo wiecej niejasnosci jesli ktos chce sobie kupic inne felgi.
: 2006-01-30 20:38
autor: kollek
ET35
225/45/16 bez żadnych dystansów.
Efektów ubocznych brak oprócz tego że auto więcej pali
Otwór felgi był większy niż na pieście i musiałem dotoczyć pierścienie.
: 2006-02-20 20:17
autor: mati
przód 235/45/17 tył 255/40/17 skutki uboczne- pali wiencej, pływa na koleinach, czuc spadek mocy, pływa na koleinach. Plusy poprawa trakcji i wygląd. PROBE 95 2.5 V6 / 24V
: 2006-02-20 20:52
autor: Sqad
A jakie ET felg?? dystanse są?? jeśli tak to jakie??
A może dasz też jakąś fotke bo jestem ciekaw jak wygląda na 255
: 2006-02-21 10:49
autor: Drzymek
Sqad pisze:A może dasz też jakąś fotke bo jestem ciekaw jak wygląda na 255
Szeroko
: 2006-02-21 13:24
autor: Mr. Cynk
u mnie zdaje się że ET=32 ale sprawdzę i poprawię tutaj jeśli jednak 38
przód=tył=245/35ZR17
ranty tył podklepane i zabezpieczone korozyjnie, ranty przód również.
dystansów BRAK
jest GIT.
skutki uboczne?
- plomby w zębach trzeba robić z droższych materiałów, te amalgamatowe czy jak im tam wypadają
- koleiny to twoi przyjaciele, są zawsze i wszędzie, nawet gdy ich nie widać to i tak je czuć
- przyczepność? jakaś absurdalna, prawa fizyki mówią ci niczym nawigacja: "koleś właśnie idziesz w olchy" a auto pokazuje figę i czepia się asfaltu...
- spalanie?
ja tam nie odczuwam różnicy, pali tak samo jak na normalnych kołach, w naszych rocznikach to juz kwestia zużycia silnika raczej niż ogumienia
- osiągi? hm... hamowanie spala klocki i wypacza tradycyjne tarcze, przyspieszanie?
nadal nieprzyzwoicie przyzwoite
: 2006-04-13 11:21
autor: Lisiu
felgi 7,5/16 ET 35
opony: Fulda carat extremo przód:205/50/16 tył 225/45/16
modyfikacje: brak, nic nie obciera, chaczy it
jeżdże na nich dopiero drugi dzień ale jestem pozytywnie zaskoczony
auto trzyma sie drogi jak przyklejone, nie traci tak szybko przyczepności przy ruszaniu, jest sztywniej niż na serii ale jest fajnie
co do spalania to jeszcze nie sprawdziłem
: 2006-04-13 22:35
autor: Ronin
Prawdą jest, że przez dystanse i szersze opony bardziej po tyłku dostają przeguby i ukł kierowniczy?
Jak to szło? ..."piękno nie zna ceny"...
: 2006-04-13 23:30
autor: Kristofer
Ja u siebie mam alu 225/45 R17 ET 35
Oponki Michelin Pilot Sport
Jednak musze zamówić sprężyny obniżające ( -35mm) bo nie podoba mi sie szpara (jest zaduża jak dla mnie ) miedzy karoserją a felgą
[img]
[IMG]http://www.on8.org/thumbs/1532mobil%20022.jpg[/img][/img]
: 2006-04-14 10:21
autor: SieMA
Przód Goodyear F1 255/40/17 (:lol: piękne)
Tył Nokian 235/45/17
dystanse ok. 4cm
tak siedzę i się zastanawiam co będzie podczas hamowania na mokrym jeśli z tyłu mam węższe opony. Mojego kolegę postawiło w popszek.
opon jeszcze nie zakładałem,bo na moich progresach wystają 6cm poza błotniki;)
Panowie posprzątałem. W tym topiku piszemy wnioski wynikające z praktyki, nie teoretyczne dywagacje. Siema uzupełnij swój wpis jak skończysz projekt i usuń mój dopisek.
: 2007-11-02 17:38
autor: _/Damian\_
Witam:)
Ciekawy i bardzo przydatny wątek. Mimo, iż planuje zmianę u siebie i sam mam Mega dylematy, powiem jakie rozmiary mam do tej pory:
LATO:
-opona 225/50/16 (przód i tył)
-felga rozmiarów 16x7,5"ET35
-brak jakichkoliwiek przeróbek, dystansów.
Nic nie ociera, trzyma się wyśmienicie!
ZIMA:
-opona 205/55/16 (przód i tył)
-felga rozmiarów 16x7"ET38
-brak jakichkolwiek przeróbek, dystansów.
Nic nie ociera, trzyma się dobrze, ale już nico gorzej niż na kołach letnich.
Jeśli ktoś orientuje się czy felga 18x8" z ET40 wejdzie to Proszę o info:) A może lepiej założyć 18x7,5" z ET38? Czy przy tym rozmiarze szukać felg z mniejszym ET, np 35,32? Informuje, że nie chciałbym zakładać żadnych dystansów, a opona jaką chcę zastosować to 225/40/18
Proszę o wypowiedzi.
Pozdrawiam
: 2007-11-20 12:47
autor: Ero
A u mnie:
235/40 R18 przód i tył do tego dystanse 2 cmDłuższe szpilki.
Skutki uboczne:
Uciekanie samochodu na koleinach no i efekt deski zamiast zawieszenia
Plusy:Ten wzrok gwiazdeczek
i wszystkich włascicieli BMW CALI itp
No i do tego swietna trakcja pojazdu na zakretach i równych drogach.
: 2007-11-20 16:15
autor: Flyke
u mnie :
205/50/16 przod
225/50/16 tyl na feldze 9 cali na wiosne bedzie szerzej i na nizszym profilu
skutki uboczne : tyl obciera na dziurach , jadac w 3 osoby obciera na zakretach
: 2007-11-20 16:39
autor: KASZCZU
225/40/ R18
szer. 7,5"
ET: seria
Modyfikacje: brak
Skutki uboczne: więcej blachar ogląda się za Probinką / nic nie obciera etc. autko ładnie trzyma się drogi na ostrych zakrętach przy nie oblodzonej jezdni...
: 2007-11-20 20:20
autor: RX
Witam,
Kaszczu - a jak osiągi?
5,
: 2007-11-21 10:38
autor: Drzymek
flyke(vasil) pisze:
skutki uboczne : tyl obciera na dziurach , jadac w 3 osoby obciera na zakretach
I w ten sposób zdzierasz warstwy ocynku na błotnikach i po roku zaczną Ci cholernie korodować...
Ludzie zróbcie tak żeby nie obcierało bo to mega ku**stwo!!!
: 2007-11-21 10:46
autor: Ero
A u mnie nic nie ociera.potrafi przytrzec przy 4 osobach i na jakiejs górce ale ja mam nadkola plastikowe wiec jak cos to obrywaja one
: 2007-11-21 11:02
autor: Flyke
Drzymek pisze:flyke(vasil) pisze:
skutki uboczne : tyl obciera na dziurach , jadac w 3 osoby obciera na zakretach
I w ten sposób zdzierasz warstwy ocynku na błotnikach i po roku zaczną Ci cholernie korodować...
Ludzie zróbcie tak żeby nie obcierało bo to mega ku**stwo!!!
dlatego wlasnie je zdjelem i czekaja na wiosne jak utwardze zawias to dopiero je zaloze
: 2007-11-21 11:07
autor: Drzymek
Ja sklepałem ranty na maxa a potem nałożyłem kilka warstw środków zabezpieczających przed korozją i na końcu prysnąłem czarnym sprayem. A na sprężyny założyłem odboje gumowe z allegro żeby utwardzić tylną zawiechę.