Odrobina wiedzy poparta zdjęciami dla laików i osób które nie wiedzą jak zabrać się do przepływomierza.
Potrzebne narzędzia:
- klucz nasadowy 10mm
- klucz nasadowy 7 mm
- śrubokręt krzyżowy
- nóż
- silikon lub polimer
1. zacznijmy od tego co to jest przepływomierz (dla laików)
Poniżej zaznaczony na rysunku
2. Aby zdemontować przepływomierz należy odkręcić 5 śrub, ściągnąć obejmę, wężyk podciśnieniowy oraz wtyczkę przepływomierza.
3. Do ściągnięcia wtyczki trzeba użyć techniki. Po pierwsze z boku wtyczki należy podważyć klips zabezpieczający (metalowy drucik)
Następnie drucik trzeba założyć ponownie w prawidłowy sposób na wtyczkę.
PRZED ZAŁOŻENIEM:
PO ZAŁOŻENIU:
4. Po ściągnięciu wtyczki i obejmy oraz odkręceniu wszystkich śrub należy delikatnie wysunąć przepływomierz wraz z pokrywą filtra powietrza (dobra metoda na wymianę filtra powietrza):
5. I oto mamy cały przepływomierz:
6. Jednak najbardziej interesuje nasz cały czujnik położenia przepływomierza. W celu dostania się do "środka" musimy ściągnąć ten mały czarny dekielek z górnej części przepływomierza:
Musimy delikatnie zdrapać silikon bądź inny materiał zabezpieczający ten dekielek.
7. Mając już wszystko na wierzchu przystępujemy do oględzin:
Należy obchodzić się ostrożnie z wnętrznościami czujnika aby nie uszkodzić żadnego elementu. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na styki czujnika, nie powinny być przetarte anie zbytnio porysowane. Styki są powleczone grafitem i w przypadku ich uszkodzenia najlepiej wymienić całą płytkę. Drugim bardzo ważnym elementem jest krzywka. Należy sprawdzić czy ma prawidłowy styk przy użyciu omomierza.
UWAGA Krzywka jest elementem bardzo delikatnym należy uważać aby jej nie urwać lub nie wykrzywić. Trzecim elementem jest blaszka informująca komputer o zamknięciu przepływomierza. Posiada własny styk który należy wyczyścić jeżeli zachodzi taka potrzeba.
Należy sprawdzić pracę całego układu, tzn czy w momencie otwarcia przepływomierza blaszka ma styk, czy krzywka prawidłowo dotyka styków. Należy też upewnić się czy przepływomierz nie zawiesza się oraz czy nie ociera o któryś element. Po zakończeniu ewentualnych napraw należy założyć dekielek i uszczelnić go silikonem lub polimerem.
UWAGA Wnętrze czujnik musi być czyste i wolne od jakichkolwiek resztek silikonu lub kurzu.
Całość złożyć odpalić autko i sprawdzić czy wszystko jest OK.
Pozdrawiam i życzę miłej "zabawy"
Przepływomierz w 2.2 GT --> diagnostyka
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Przepływomierz w 2.2 GT --> diagnostyka
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
odświeżam
Chodzi o brak fotek. Przydało by się.
Chodzi o brak fotek. Przydało by się.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- oszolom
- Posty: 89
- Rejestracja: 2007-10-29 11:42
- Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
- Galeria: viewtopic.php?t=13342
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- tymooon
- Posty: 72
- Rejestracja: 2008-12-23 19:54
- Galeria: viewtopic.php?t=15874
- Lokalizacja: olsztyn
Re: Przepływomierz w 2.2 GT --> diagnostyka
..no chociaz jedna fotka tego urządzonka by sie przydała ;-)