Zapłon 2.2 GT --> Ustawianie i regulacja

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Zapłon 2.2 GT --> Ustawianie i regulacja

Post autor: ZENiTH »

Tym razem objaśnię jak ustawić zapłon w 2.2 GT. Przyda się laikom i nie tylko.
Potrzebne narzędzia:
- klucz nasadowy 12mm
- klucz płaski 12mm
- lampa stroboskopowa
- kawałek kabla

1. Zanim zabierzemy się do pracy trzeba objaśnić kilka ważnych aspektów. Ustawianie zapłonu opiera się na delikatnym manewrowaniu aparatem zapłonowym.
Aparat zapłonowym widać poniżej na zdjęciu:
Obrazek

2. Przed przystąpieniem do prac należy upewnić się że komputer nie generuje żadnych błędów. (nie jest to konieczne ale zapewnia to prawidłowe wykonanie pomiaru). Należy wyłączyć wszystkie zbędne urządzenia korzystające z akumulatora. Można opuścić szybę kierowcy i zamknąć drzwi dzięki temu będziemy mieli wgląd w kontrolki a oświetlenie wnętrza pojazdu będzie wyłączone.

3. Należy przygotować kawałek kabla tak aby sięgnął z gniazda diagnostycznego (STI) do minusowego bieguna akumulatora. Można podlutować na jeden koniec wsuwkę. Ułatwi to podłączenie oraz gotowy kabel przyda się przy innych pracach. Można zobaczyć gotowy i podłączony kabel na poniższych zdjęciach:
ObrazekObrazekObrazek

4. Nie podłączamy jeszcze całego kabla. Następnie należy poluzować obydwie śruby aparatu zapłonowego. Jedną poluzować całkowicie a drugą w taki sposób aby była dokręcona lecz można by ją odkręcić ręką. Zapobiegnie to ewentualnym ruchom aparatu i pomoże przy regulacji. Poniżej zdjęcie:
Obrazek

5. Następnie podłączamy lampę stroboskopową. do odpowiednich biegunów akumulatora:
ObrazekObrazek

6. Sondę lampy stroboskopowej należy podłączyć na tłok który jest pierwszy w kolejności zapłonu. W naszym wypadku będzie to pierwszy tłok:
Obrazek

7. Po dokonaniu wszystkich czynności uruchamiamy silnik. Ustawiania zapłonu należy dokonać na gorącym silniku. W przypadku uruchomienia wentylatora chłodnicy należy odczekać do momentu jego wyłączenia. Gdy silnik osiągnie określoną temperaturę podłączamy kabel łączący gniazdo STI i minusowy biegun akumulatora. Odkręcamy śrubę kontrującą.

8. Błyskami z lampy stroboskopowej należy oświetlić obudowę rozrządu. W widocznym miejscu na zdjęciu(lewa strona silnika w okolicach paska pompy wspomagania):
Obrazek
Na kole pasowym znajduje się małe przecięcie. Na wskutek cyklicznych błysków z lampy małe przecięcie będzie stać w miejscu i wskazywać kąt wyprzedzenia zapłonu. Skala znajduje się na obudowie rozrządu. Dostęp jest ciężki ale da się ustawić.

9. Regulując zapłonem należy tak ustawić małe przecięcie aby wskazywało 9. To 9 to 9 stopni czyli prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu. Po ustawieniu należy dokręcić delikatnie aparat zapłonowy, zgasić silnik i ponownie zapalić, zweryfikować ustawienie zapłonu. Jeżeli wskazanie jest nie prawidłowe ustawić ponownie. UWAGA należy pamiętać o podłączeniu złącza STI do minusowego bieguna akumulatora tylko w momencie sprawdzania i regulacji aparatu zapłonowego

10. Wszystkie śruby należy dokręcić a kabel łączący STI z minusem odłączyć. Na koniec zaleca się sprawdzenie czy komputer nie generuje kodów błędów.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Panowie, przydały by się zdjęcia. Nie można ich wrzucić do strefy zrzutu i poprawić linki?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

nie można bo zdjęć nie mam ale można użyć własnej inwencji twórczej i domyślić się co i gdzie
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

tyle że kiedyś zdjęcia były...

To jest tzw. uwstecznianie forum :wink:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Fakt były. Wrzuciłem je na popularny serwer w stylu imageshack. Ale serwer siadł definitywnie i po zdjęciach śladu nie ma.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A masz je gdzieś na dysku?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

nie ale wiosna idzie więc probek przejdzie kontrolę ustawień zapłonu i zrobię specjalnie dla was nowe zdjęcia, żeby coś po mnie zostało. Już niedługo zmieniam autko a właściwie sprzedaję probka i przesiadam się na swoją 929 HD.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol »

ZENiTH po co trzeba podlączyć złącze STI do minusowego bieguna akumulatora?


Jesli kolega tego nie zauwazyl to pragne zwrocic uwage, ze jest to dzial FAQ i w nim nie prowadzimy dyskusji!
Zapoznaj sie z tymi kilkoma punktami a ulatwisz sobie zycie na forum.
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Tryb diagnostyczny tylko tak mozna ustawic zaplon bez podlaczenia mozesz krecic nim do konca zycia i kat zaplonu nie zmieni sie
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Raczej kąt zapłonu się zmieni tylko ECU nie zapamięta właściwego odniesienia / ustawienia i po każdym odpaleniu będzie dyskoteka z zapłonem :wink:

A jesli ktoś chce troche rysunków i więcej na temt zapłonu w Probiaku Jedynaku :wink:

:arrow: USTAWIENIE ZAPŁONU

Pzdr. & c ya..
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”