wycieraczki do szyb

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2005-03-31 13:22

Cynki pisze:No to teraz może ktoś opisze jak dorobić takie sprytne urządzonko żeby wycieraczki na położeniu "czasowe " podczas zatrzymywania się na światłach również zatrzymywały się a po ruszeniu kontynuowały swoje ruchy... (tak jak ma chyba Renault megane)

i druga sprawa :)

Może ktoś wpadł na pomysł i wykonał u siebie taki gadżet jak czasowa wycieraczka tylna w probe I gen. ? :D

bardzo pożądane schematy, fotki, opisy itp..:D:D:D
Ja mam :D
Oba rozwiązania oparte na 1 przełączniku, sterowanym prądem o naprawdę niewielkim natężeniu.
Foto poniżej :twisted:
Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Ryszard Stefaniszyn
Posty: 27
Rejestracja: 2005-01-20 12:10
Gallery: viewtopic.php?t=6525
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Wycieraczki przestały działać

Post autor: Ryszard Stefaniszyn » 2005-05-14 15:31

Witam !

Wycieraczki w moim Probe 2.2 GT TURBO USA , ani drgną !
Gdzie szukać przyczyny ?
Sztuka - to czyste wnętrze artysty ,
świat podświadomości talentu . AliRS

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2005-05-14 17:09

Szybki strzał: bezpiecznik?
Opis bezpieczników 1gt: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 7&start=21
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2005-05-14 17:34

a jeżeli nie to rozłącz kostkę od silniczka przekręć pokrętełko od wycieraczek i sprawdz czy dochodzi napięcie.
Jeśli nie, to masz już przyczynę i wiesz gdzie szukać a jeśli nie to silniczek.....
Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Waruś
Posty: 28
Rejestracja: 2004-07-09 22:16
Car: brak
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Waruś » 2005-06-10 20:35

Witam dziś rozgryzłem problem nie chowających się wycieraczek. Zgadzam się ze zdaniem Michała . Też postawiłem na pozycjoner i okazało sie że jest on sprawny. A za schowanie się wycieraczek pod maskę odpowiada pewien mechanizm który jest na osi silnika i podłączony do ramion wycieraczek. Tam "coś" się z biegiem lat wyrabia i nie odwraca ruchu wirowego. Rozebrałem ten mechanizm, wyczyściłem i przesmarowałem. Rezultat jest zdumiewający "wycieraczki zaczęły sie chowac pod maskę"
probe 91 2,2 GT

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2005-12-27 09:29

Odsyłacz dany właśnie przez Walusia (gdzieś na .NET):
:arrow: Gdy wycieraczki działają powoli - Mazda 626 GD 1988-1991
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Przekaźnik w przełączniku świateł

Post autor: ZENiTH » 2006-02-20 20:18

Witam. Ostatnio wystąpił mały problem w moim probku. Czasami zdarza się że nie można uruchomić wycieraczek na żadnej pozycji. Dopiero pomaga kilkukrotne uderzenie włącznikiem spryskiwacza. Rozebrałem cały przełącznik wyczyściłem styki wewnątrz, złożyłem i nic. Rozebrałem jeszcze raz przelutowałem wszystkie styki i nic. Pozostał jeszcze ten mały przekaźnik w wyłączniku i podejrzewam że trzeba będzie go wymienić. Najpierw zabiorę się za próbę rozebrania go i wyczyszczenia ale najpierw może ma ktoś jeszcze jakiś inny pomysł? Może ktoś miał podobny problem?
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-02-20 21:26

Więc powiadasz, że masz w tym samym przełączniku i światła, i wycieraczki :shock:
Z tym problemem na forum pewnie niewiele osób ma doświadczenia 8)

Żarty na bok - u mnie kluczyk po odpaleniu potrafi stanąć w takim martwym polu, że nie działają wycieraczki (ale u mnie widać to od razu po braku wskazań tripa). Wystarczy wtedy leciutko go cofnąć (o kilka stopni) i wszystko zaczyna działać.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-02-21 07:44

No wlasnie, wyglada na o ze tytul i rozwazania wlasciciela topicka sa na kolizyjnej :D
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-02-27 19:56

Panowie odświeżam stary temat, bo sam borykam się z tym problemem mianowicie chodziły raz a raz nie a teraz już wogule nie chcą chodzić analizuję schematy elektryczne, wyczyściłem już styki w przełączniku obok silniczka i w przełączniku od wycieraczek. Jak narazie stawiam na przekaźnik w przełączniku od wycieraczek. Ale chce się upewnić moje pytanie brzmi między którymi stykami w tej wtyczce (mam nadzieję że to chodzi o tą 3pinową) ma być napięcie?
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2006-02-27 20:09

To ja też mam podobny przypadek
tylko że u mnie napewno przekażnik ma ktoś jakąś fote gdzie on jest
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-02-27 20:27

pytanie który? jeden jest w przkeaźnikach pod maską a drugi taki maleńki jest zabudowany w przełączniku od wycieraczek
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-03-01 13:42

PROBLEM ZOSTAL ROZWIAZANY!!!!
Wszystkiemu winne są nasze wspaniałe drogi. Mianowicie uszkodzeniu uległ układ przekaźnika czasowego wycieraczek. Widać go poniżej na zdjęciu. Znajduje się obok pedałów wraz z innymi przekaźnikami.
Obrazek
Otóż na wskutek wstrząsów wtyczka tego urządzenia pęka i kruszy się a sam układ wraz z obudową po prostu wysuwa się a z czasem luźno leży we wtyczce. Po wyciągnięciu całego układu pozostaje tylko to:
Obrazek
Co jest całą wtyczką niestety żeby ją wypiąć trzeba się nieźle nakombinować.
A tak wygląda cały układ:
Obrazek
A na tym ile plastiku brakuje włącznie z wtyczką:
Obrazek

I ile to człowiek musi rozebrać żeby takie maleństwo naprawić:
Obrazek
Ale pociesze niektórych wystarczy tylko rozebrać osłonę pod nad nogami kierowcy i wszystko na wierzchu. PZDR
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2006-03-01 20:29

Dzięki właśnie o takie fotki chodziło mam drugi przekażnik przełoże i zobacze
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Gallery: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel » 2006-11-19 12:30

odświeżam stary temacik bo u mnie problem podobny, wycieraczki nagle przestały działać, gdy porusza sie je ręką to idą leciutko 2, wcześniej jak jeszcze chodziły to tak jakby coś było luźne, może ktoś wie co sie mogło stać? jak jest zbudowany ten mechanizm...
w trybie letnim powinny sie chować pod maske...? a u mnie dochodziły czegoś takiego nie było :x jak przestawiłem na winter to zostawały na 1/3 szyby
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3607
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2006-11-19 13:05

częsta awaria w I gen- nie chowające sie wycieraczki w trybie letnim.. pozostaje wymiana silniczka
co do całkeim nie działających to mogły sie gdzieś rozczepić cięgna, są one podobnie zbudowane jak te od podnoszenia lamp. odkręć podsybie i zobacz czy sie nie rozczepiły gdzieś
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2006-11-19 13:13

wymieniając silniczek nie naprawisz nie chowających się wycieraczek, problem ten tkwi w przekładni która się wyrabia
Obrazek

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3607
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2006-11-19 13:20

pelot pisze:wymieniając silniczek nie naprawisz nie chowających się wycieraczek, problem ten tkwi w przekładni która się wyrabia
pisząc silniczek miałem na mysli całość którą przykręca sie do grodzi na 3 śrubki 10mm :wink: źle sie wyraziłem :wink:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-11-19 13:51

Rozłączyło ci się cięgno. A nie chowające si ę wycieraczki rzyczywiście są objawem wyrobionego mechanizmu. Ale nie zawsze... czasem wystarczy wyjąć poczyścić całość ze smaru (czasem jest go za dużo) przesmarować na nowo (rozsądnie) i powinny działać. Zanim kupisz od kogoś używany mechanizm warto spróbować samemu wyczyścić...
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Gallery: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel » 2006-11-19 14:35

sprawdziłem co to...musiałem dzisiaj bo bez wycieraczej cieżko jechać :x
odkręciłem silniczek, ktory oczywiście chodzi ale w miejscy łączenia sie z całym mechanizmem sie rozłączył :wink:, przychodzi tam jakby taka tulejka zakończona kulką, tylko że coś niebardzo chce sie wcisnąć w ten otworek, który znajduje sie w ramieniu umieszczonym przy silniczku( sorrki ale jakoś bardziej "fachowo" tego wytłumaczyć nie umiem :lol: )
niby kawałek to włożyłem, skręciłem wszystko a tu znowu lipa :( musiało wyskoczyć przy wkładaniu.......to jest tylko wciskane czy jakoś dodatkowo mocowane???
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3607
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2006-11-19 22:45

[quote="danielto jest tylko wciskane czy jakoś dodatkowo mocowane???[/quote]

tylko wciskane.... :wink:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3607
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2007-03-08 14:39

witam.
mam podobny problem z wycieraczkami- anie drgną na żadnej pozycji
rozebrałem dzisiaj całą deskę, przeczyściłem styki, sprawdziłem też to ustrojstwo o którym pisał Zenith, sprawdziłem też bezpieczniki.
miernikiem zmierzyłem czy dochodzi napięcie do silnika- nie dochodzi.
gdzie jeszcze szukać przyczyny :?:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2846
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive » 2007-03-08 15:14

Miałem podobnie , tylko że mi po prostu wypadł bolec ten co wchodzi do mechanizmu silniczka .
Ten od cięgieł , więc sprawdź (czytaj posłuchaj ) czy silniczek pracuje , jeśli wycieraczki nie pracują to musi być to .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90'(najlepiej wyposażony
probek w klubie)
Jest AUDI a4 b7 1.8TQ 350ps

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2007-03-08 15:41

davidlive pisze:Miałem podobnie , tylko że mi po prostu wypadł bolec ten co wchodzi do mechanizmu silniczka .
Ten od cięgieł , więc sprawdź (czytaj posłuchaj ) czy silniczek pracuje , jeśli wycieraczki nie pracują to musi być to .
Przecież on napisał, że napięcie nie dochodzi do silnika.
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4077
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2007-03-08 16:18

Włącznik a jak włącznik ok to gdzieś urwany przecięty kabel
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”