Podłużnice do Probe I gen.

janekw
Posty: 5
Rejestracja: 2021-05-19 11:35

Podłużnice do Probe I gen.

Post autor: janekw »

Witam,
Chcę zacząć remont mojego Probe natomiast jest bardzo duży problem z podłogą. Pisze po pierwsze aby się poradzić czy te podłużnice będą pasowały do I generacji (https://aparts.pl/czesci/podluznica-ram ... 00155.aspx) oraz z pytaniem gdzie ewentualnie mógłbym znaleźć jeszcze parę części do płyty podłogowej Forda Probe.
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Samochód: Probe 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Podłużnice do Probe I gen.

Post autor: piotr0805 »

Ja wycinałem podłużnice do swojego z ceownika. Zadanie spełnia. Jak potrzebujesz porady pisz na priv. Pozdro 😉
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
janekw
Posty: 5
Rejestracja: 2021-05-19 11:35

Re: Podłużnice do Probe I gen.

Post autor: janekw »

piotr0805 pisze: 2021-09-07 16:16 Ja wycinałem podłużnice do swojego z ceownika. Zadanie spełnia. Jak potrzebujesz porady pisz na priv. Pozdro 😉
A z resztą podłogi jak sobie poradziłeś? Drogo wyszło?
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Samochód: Probe 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Podłużnice do Probe I gen.

Post autor: piotr0805 »

resztę podłogi doginałem ręcznie - pelikany ewentualnie szlifierka kątowa, imadło, młotek i kombinerki. Jeśli chciałbyś robić jakieś większe przetłoczenia np trapezowe czy półokrągłe no to (jeśli masz dostęp) polecam zastosować walcarkę czy koło angielskie (zakładasz rolki jakie ci odpowiadają i raz dwa robisz przeróżne przetłoczenia) a jeśli nie masz sprzętu pod ręką no to młotki i klepiesz ale zajmie to trochę czasu a i nie będzie to zbyt pięknie wyglądać chyba że masz talent :P ewentualnie jakiś blacharz powinien ci wykonać takie (ale jak znam życie to będzie marudził jak by to za karę robi a potem konkretnie zaśpiewa za robotę). Jeśli chodzi o koszta to w moim przypadku były znikome jedynie za ceownik zapłaciłem a reszta blach walała mi się po garażu no i oczywiście koszt różnych środków tj podkłady epoksydowe, masa uszczelniająca do spoin, konserwacja, tarcze do szlifierki itd.
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
janekw
Posty: 5
Rejestracja: 2021-05-19 11:35

Re: Podłużnice do Probe I gen.

Post autor: janekw »

Okej, dzięki za odpowiedz. Czyli myślisz że nie ma sensu szukać elementów tylko lepiej samemu dorobić? A czy ewentualnie podzespoły, tak jak np. te podłużnice z linku co wrzuciłem wyżej, z mazdy 626 (ta sama płyta podłogowa, mazda GD) będą pasowały do Probe?
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Samochód: Probe 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Podłużnice do Probe I gen.

Post autor: piotr0805 »

co do tych podłużnic się nie wypowiem - nie jestem pewien czy probe i gd są kropla w kroplę identyko. na pewno ktoś tu się znajdzie co będzie wiedział na pewno. ja osobiście bym uważał na takie gotowe elementy biorąc pod uwagę że jest to element konstrukcyjny a nie jakiś błotnik nie ma pewności co do jakości może nie tyle wykonania co materiału. wiesz pewności nie ma czy to nie jest jakaś ukraińska "stal" (wiadomo jak każdy producent stara się obniżać koszty) która jest niejednolita i może się sypać jak diabli zwłaszcza po przegrzaniu podczas spawania ale to jest moje osobiste zdanie poza tym nie znam producenta to była tylko taka moja uwaga. pozdro.
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”