Problem z elektrycznymi szybami

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Problem z elektrycznymi szybami

Post autor: Drzymek » 2005-01-02 22:58

Witam wszystkich.
Jestem nowym uzytkownikiem probiaka 2.2GT :D z 92roku.
Mam problem z podnoszeniem okien, a wlasciwie z mechanizmem podnoszacym. Chyba mam zerwane linki bo silniczek dziala (slysze go) ale okienka ani drgna.
Czy do wymiany linek konieczna jest calkowita rozbiorka drzwi?
Czy ma ktos moze opis lub rysunek, montazu i dzialania mechanizmu.
Jaka mogla byc przyczyna zerwania tych pie.... linek w obydwu drzwiach? :evil:
Prosze o rade...
BEAUTY...POWER...SOUL...

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2005-01-04 00:59

...to nie musza byc koniecznie te pier...linki :D proponuje odkrecic tapicerke drzwi i zobaczyc(5 min roboty)-bo byc moze zerwaly sie pierd...koleczka :D pozdrawiam!!!!!! 8)
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2005-01-06 17:07

ale dwa na raz :roll: troche dziwne
tylko nie przestrasz sie jak zdejmiesz boczek a tam bede drewniane klocki :shock: ktos juz mial taka sytuacje.....?!
Obrazek

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek » 2005-01-07 09:01

Witam!

Mam ten sam problem - mianowicie zerwaną linkę.
Średnicą pasuje linka od przerzutek rowerowych tylko że trzeba kupić dwie i złączyć przy szybie (mała przeróbka oryginału). :D

Linki mam założone juz w silniczek tylko muszę jeszcze się zmobilizować i zamontować do drzwi. :roll:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Awatar użytkownika
Kula
Posty: 138
Rejestracja: 2004-12-22 22:27
Car: brak
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Kula » 2005-01-07 13:49

Widze, ze mozna zalozyc klub zerwanych linek :D Ja u siebie wymienialem jakis tydzien temu. Tez zalozylem od roweru :) Tylko, ze u mnie bylo juz przy tym mechanizmie grzebane i nie znalem dlugosci oryginalnych. Szyba dziala ale nie chodzi tak plynnie jak powinna. Bede musial rozebrac jeszcze raz :( Swoja droga ciekawe ile te linki wytrzymaja. Moze ma ktos pomysl na mocne zarobienie koncowek? Ja u siebie sciskalem na lince tulejki.
Czerwona jedynka GT 91'

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2005-01-07 20:28

Te linki to normalnie jakies fatum :shock: ktore objelo nasze Probasy
Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
boyas
Posty: 19
Rejestracja: 2004-03-23 15:19
Car: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: boyas » 2005-01-08 19:10

Ano Hey!!
Co do linek to widzę, że to nie tylko mój problem. Moja historia zaczęła się kupnem Probka z kijkami podpierającymi szybę kierowcy - brak jakiegokolwiek mechanizmu-gołe szyny :( (poprzedni właściciel mnie o tym poinformował). Tak przejeździłem jakis rok. Nastepnie postanowiłem coś z tym zrobić. Znalazłem ogłoszenie w internecie i zakupiłem elektryczny mechanizm kompletny. Jakie było moje ździwienie, gdy po zapłaceniu kasy i otwarciu paczki zobaczyłem reczny mechanizm z drzwi pasażera :evil: . To nabrałem optymizmu na zakupy przez internet. Jakieś pół roku później Siostra przywiozłą mi goły silnik z mechanizmu. No i zacząłem patentować: z ręcznego prawego zrobiłem lewy elektryczny. Działało to jakiś rok aż któregoś pięknego dnia łączenia nie wytrzymały i zmieliło mi linki na amen. Dokupiłem linki do hamulców rowerowych ale nie udało mi się dobrze dobrać długosci i mam taki sam problem - podczas podnoszenia przycina mi się szyba. Ale już mam dość rozbierania drzwi i mechanizmu. Szukam całego kompletnego mechanizmu.
Pozdrawiam
Boyas
Obrazek '90 USA Silver Arrow

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek » 2005-04-19 10:35

Wczoraj dokończyłem dzieła z linkami. :mrgreen:

Z drzwi należy wyciągnąć cały mechanizm podnoszenia szyby.

Najważniejsze aby były wszystkie pancerze do linek :shock: (ja musiałem dorobić - dosztukować)
Po zamontowaniu linek i zarobieniu końcówek ( ja zaciskałem w imadle nakrętkę 4 :-$ ) należy tę na górze mechanizmu dobrze naciągnąć.

Szyba już działa też od dzisiaj "zimny łokieć" 8) :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4026
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-04-19 12:38

No wiesz masz prawie to samo co ja kupiłem Probka i nie chodziła szyba pasażera a jak się okazało to wcale nie była śilniczka(mechanizmu) tylko jakieś metalowe podpurki czy szyny w najbliszym czasie muszę kupić cały mechanizm. A co do ciebie to możwe ci linki nie popekały tylko spadły. Pozdrawiam i abyś się nie przestraszył !!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek » 2005-04-19 12:44

U mnie od wczoraj działa!!! :twisted: :twisted: :twisted: 8)
Miałem zerwane linki, a te podpórki, o których piszesz służą do zablokowania szyby aby nie wyskoczyła do góry.
Oczywiście nimi też można zablokować szybę aby nie opadała (ja miałem tak zrobione) :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Gallery: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol » 2008-09-27 15:49

Witam, mam problem z demontażem tapicerki - wszystko odkręciłem, tapicerka blokuje mi się na mechanizmie zamykanie drzwi, jak to rozłączyć?

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2008-09-27 18:00

O ile pamiętam, wystarczy wyciągnąć cięgno z plastikowych zatrzasków.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Gallery: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol » 2008-09-27 18:24

Robert dzięki za pomoc, jednak gdy pisałem poprzedni post miałem nie odczepione zatrzaski trzymające tapicerkę od dołu, po ich zdjęciu bez problemu zdemontowałem tapicerkę.

Okazało się, że szyba jest podparta na kawałku drewna. Cały mechanizm był odkręcony i leżał na dole drzwi. Silniczek działa, jedna linka jest ok - szara, chyba opuszczająca szybę, a druga czarna jest hmm, źle nawinięta na bęben w silniczku i nie mam pojęcia jak to nawinąć, aby działo prawidłowo - na dole bębna jest ta szara linka i nie ma miejsca na czarną.


* szara - w szarym pancerzu, czarna w czarnym pancerzu.

Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Car: Focus 2004r. TDCI
Gallery: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Re:

Post autor: HellHound » 2010-10-30 18:18

marcpol pisze:Witam, mam problem z demontażem tapicerki - wszystko odkręciłem, tapicerka blokuje mi się na mechanizmie zamykanie drzwi, jak to rozłączyć?
Hey. Podobny mam problem. Rozpięte wszystkie zatrzaski i wykręcone śruby, ale jakieś dziadostwo trzyma tapicerkę w miejscu sterowania szybami. Nie mogę tam namierzyć żadnej śruby, ani zatrzasku. Jak to zdjąć?

Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Problem z elektrycznymi szybami

Post autor: pusher1 » 2010-10-30 19:44

Witam . Myślę że mogę wam pomóc , jak wyciągacie całą klamkę z przyciskami lock i unlock to trzeba tam zdjąć takie cięgno od otwierania jak się odchyli to widać tam taki bat zaczepiony . Potem to już samo wychodzi a jeśli chodzi o szyby to po odkręceniu bodajże podłokietnika od spodu chyba 3 śruby , wyciągamy ten plastik z przyciskami i pod nim jest jedna śrubka i wszystko wychodzi, noi trzeba pamiętać o kostkach :wink: :wink: . Pozdrawiam
2.2gt 92 rok

Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Car: Focus 2004r. TDCI
Gallery: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Re: Problem z elektrycznymi szybami

Post autor: HellHound » 2010-10-30 19:45

No to z rana spróbuje :D Dzięki.

Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Problem z elektrycznymi szybami

Post autor: pusher1 » 2010-10-30 19:48

Opisałem co i jak z szybami pod plastikiem jest śrubka a plastik trzeba podważyć paznokciem no chyba że ktoś ci przykleił go :lol: :lol: Ok nie ma za co :wink: :wink: Jak coś będziesz potrzebował polecam się na przyszłość . Również pozdrawiam
2.2gt 92 rok

Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1108
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Car: Ford Probe 2.2 GT 89r. jaki to poziom motoryzacyjny ?
Gallery: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Milanówek,Owczarnia
Kontakt:

Re: Problem z elektrycznymi szybami

Post autor: Lukasz » 2010-10-30 21:30

trzeba tez pamiętać o nasmarowaniu prowadnic od szyby(np smar syntetyczny) bo jak są niesmarowane to bardzo ciężko chodzi (nawet ręką)linka się wtedy nadwyręża i pęka ja przez to ze tego nie nasmarowałem załatwiłem już dwa mechanizmy zreszta to widac jak sie podnosi szyba tak mozolnie i ciężko
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Problem z elektrycznymi szybami

Post autor: Prezes » 2010-10-30 22:10

Dobrze prawisz Łukasz 8) . Ja też już załatwiłem tak 2 mechanizmy a właściwie linki, a ostatnio miałem takiego farta, że poszła mi linka w czarnym pancerzu, a w poprzednim w szarym, ale zrobiłem z dwóch jeden - no cóż człowiek w akcie desperacji naprawi wszystko :) ( auto miało na jutro byc gotowe bo jechałem w trasę). Co do zdejmowania boczków to jeszcze taka wskazówka, że jak odczepimy wszystkie zatrzaski pociągając do siebie to delikatnie odchylamy tapicerkę drzwi i wyciągamy ją do góry ( na górze są 2 kołeczki plastikowe ). Ja oczywiście o tym nie wiedziałem i połamały się.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Problem z elektrycznymi szybami

Post autor: pusher1 » 2010-10-30 22:44

Mam pytanie apropo tych mechanizmów podnoszenia szyby w jaki sposób i gdzie można to przesmarować ?? Bo ja u siebie jeszcze nie smarowałem i widzę że prawa szyba podnosi mi się wolno.pozdro
2.2gt 92 rok

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Problem z elektrycznymi szybami

Post autor: Prezes » 2010-10-30 23:16

Jeśli tak to nie chcę cie martwic ale prawdopodobnie masz już zadzior na lince w środku bębna i niedługo po lince będzie. :( Ja tak miałem ostatnio - szyba podnosiła się od pewnego czasu coraz wolniej, w końcu gdy chciałem ją podnieśc to stanęła i klops. Patrzę linki nie zerwane, a po wymontowaniu silniczka i rozebraniu okazało się, że powstał taki zadzior na lince, że w końcu wszystko się zmieliło i stanęło w środku. Wysypałem maleńką kupkę metalu w proszku z obudowy.
Ale nie mówię, że to to - nic nie zaszkodzi jak przesmarujesz wszystkie prowadnice ( jest ich 3 ) w drzwiach. Dobrze użyc jakiegoś ''specjalnego'' smaru, ale ja miałem zwykły - zawsze lepsze to niż nic. Ściągasz boczek i tę folię, i masz już dostęp do wszystkiego, tylko, że może byc ciężko dobrze nasmarowac bo prowadnice są odwrócone na zewnątrz pojazdu. Jakby chiało Ci się szybę wyciągac i silniczek to dwie możesz spoko wyjąc na zewnątrz a tę trzecią co idzie najbliżej lusterka spoko bez demontażu nasmarujesz. Najpierw szyba - są dwa sposoby odkręcania i dwa wyjmowania: Najlepiej te dwie małe 10 odkręcic przy mechaniźmie ( ale wtedy będziesz musiał chyba od razu odczepiac linki ), albo 2 większe śruby przy mechaniźmie ( tylko pamiętaj, że one bezpośrednio trzymają szybę do tej blachy i należy uważac szczególnie podczas przykręcania :wink: ) i w tym czasie najlepiej niech druga osoba trzyma już szybę, żeby przypadkiem nie spadła na dół ( o dziwo moja kiedyś tak zjechała z samej góry jak linka poszła, ale nic się nie stało :wink: ) i można wyjmowac. Najłatwiej żeby niczego nie schrzanic zdjąc tę czarną osłonę z lusterkiem bodajże i wtedy elegancko wychodzi, ale można też wyjąc bez demontażu tej części wyciągając szybę pod odpowiednim kątem. Potem już tylko odkręcasz prowadnicę przy klamce ( 2 śruby - na dole i na górze, prowadnicę z mechanizmem ( 2 na górze i jedna na dole ) i trzy 10 trzymające silniczek i wyciągasz całą prowadnicę razem z linkami i silnikem na zewnątrz ( nalepiej przez ten górny otwór w drzwiach najbliżej zamka. Przed wyjmowaniem szyby oczywiście odkręcic obydwa ograniczniki.
Ale jak nie chcesz się bawic w ponowne ustawianie i regulację szyby to można próbowac bez jej wyciągania.
Ostatnio zmieniony 2010-11-03 14:58 przez Prezes, łącznie zmieniany 1 raz.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Problem z elektrycznymi szybami

Post autor: pusher1 » 2010-11-02 17:53

Prowadnice nasmarowane wszystkie 3 , bez wyciągania szyby dało radę chodź łatwo nie jest ale da się :wink: :wink: Okazało się że chodziły prawie na sucho , pewnie nigdy nie smarowane jakieś resztki tylko były orginalnego smaru :lol: Teraz szybki chodzą dużo szybciej :wink: :wink:
2.2gt 92 rok

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”