swiatla - problem z otwieraniem / zamykaniem

Awatar użytkownika
Kay
Posty: 91
Rejestracja: 2004-08-13 09:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Kay »

dzisiaj trochę posprawdzałem i tak na pewno mogę powiedzieć że bezpiecznik jest dobry przekaźnik również. Nawet udało mi się ręcznie otworzyć lampy ale lampy nie świecą i w tym momencie skończyły mi się pomysły, może ktoś jeszcze mi coś poradzi :cry:
2,2GT turbo USA 91r.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Skoro po włączeniu lampy nie świecą to są problemy z elektryką i obawiam się że będziesz musiał prześledzić całą instalację. Warto zauważyć że po załączeniu lamp słychać w samochodzie dźwięk przekaźnika. Czay załączają ci się postojówki? i oświetlenie deski? Zobacz czy nie masz uszkodzonego przełącznika świateł.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

zenith839 pisze:załączają ci się postojówki? i oświetlenie deski? Zobacz czy nie masz uszkodzonego przełącznika świateł.
właśnie napisz więcej szczegółów,ale z tego co mówisz to może być jak już wspomniał zenith przełącznik.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kay
Posty: 91
Rejestracja: 2004-08-13 09:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Kay »

postój i kierunki a też podświetlenie deski działa ale przekaźnik dopiero słychać jak załączę zapłon.
:? jeszcze jeden szczegół a mianowicie po przekręceniu świateł widać po podświetleniu deski że następuje spadek napięcia światła podświetlenia przygasają :roll:
2,2GT turbo USA 91r.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

No to sprawa się komplikuje, ale wygląda na to że masz coś uszkodzone. Czy ten spadek napięcia jest dość znaczny? Podejrzewam że masz uszkodzony moduł sterowania lamp. Sprawdź moduł opóźnienia lamp C190 (w serwisówce) znajduje się w okolicach chłodnicy. Pisałeś że lampy się nie palą i nie podnoszą. Sprawdź czy w momencie przełączania między postojowymi a drogowymi żarówki się jarzą bądź mrugną. Sprawdź też co się dzieje w momencie mrugnięcia długimi. Wracając do przekaźnika w momencie przełączenia na zapłon słychać wiele przekaźników m.in. od pompy paliwa. Przełącz na zapłon i odczekaj chwilę dopiero wtedy uruchom światła powinieneś usłyszeć przekaźnik. Czy wcześniej nie miałeś problemów z siłownikami lamp możliwe że któryś ma przebicie na silniku i powoduje spadek napięcia w samochodzie. Napisz jakie wyniki tych prób.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Kay pisze:Nawet udało mi się ręcznie otworzyć lampy
Kay pisze: jeszcze jeden szczegół a mianowicie po przekręceniu świateł widać po podświetleniu deski że następuje spadek napięcia światła podświetlenia przygasają :roll:
A powiedz mi,czy lampy masz cały czas otwarte?Czy otwierasz i zamykasz je przełącznikiem?

Jeżeli są cały czas otwarte,to dlaczego się nie zamykają?
Być może jest tak,że jak włączasz lampy(światła),silniczki dostają prąd
i próbują coś ze sobą zrobić,nie wiem zamknąć się,czy otworzyć,
ale ze względu,że coś je blokuje,a pobór prądu mają spory,być
może stąd efekt przygasania.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

OLEY pisze:Być może jest tak,że jak włączasz lampy(światła),silniczki dostają prąd i próbują coś ze sobą zrobić,nie wiem zamknąć się,czy otworzyć,
ale ze względu,że coś je blokuje,a pobór prądu mają spory,być
może stąd efekt przygasania.
Dokładnie tak jak piszesz.
A przyczyna wiadoma - sworzeń zablokowany :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Kay
Posty: 91
Rejestracja: 2004-08-13 09:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Kay »

już po wizycie u elektryka, mianowicie informuję że nie działał poprawnie przełącznik świateł przy kierownicy, był lekko przyjarany. powód możliwy - ( rok temu przyjarała mi się instalacja od świateł ,po wymianie kabli było wszystko oki ale przy okazji chyba oberwało się przełącznikowi, który padł po czasie) Tak czy siak wszystko już działa. Gorące podziękowania dla wszystkich którzy próbowali pomóc. :lol: :D
2,2GT turbo USA 91r.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Zwalony przełącznik miałeś to samo co ja :lol: :lol: :lol: :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

witam !ostatnio u mnie pojawil sie problem - podpinalem prawy silniczek do kostki bo wczesniej go zdemontowalem zeby go wyczyscic bo troche halasowal i jak podpialem to cos sie chyba spalilo bo teraz wogole swiatla mi sie nie chca otworzyc i to oba siweca ale sie nie otwieraja - i co ciekawe po ich recznym otwarciu zamykaja sie bez problemu jednak znowu nie chca sie otworzyc :( - sprawdzalem bezpiecznik i jest ok a co do przekaznika to nie wiem ktory to bo napewno nie te dwa przy akumulatorze w tych kondonikach bo po ich wypieciu swiatla tez sie zamykaja wiec to nie te - bardzo prosze o jakies podpowiedzi gdzie znajduje sie ten przekaznik i czy to jest jeden czy dwa (osobny od podnoszenia osobny od opuszczania) ewentualnie jakie moga byc inne przyczyny?? z gory dziekuje za wszelka pomoc - pozdrawiam!
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

sprawdź przekaźniki nad nogami oraz w konsoli środkowej. Masz tu zdjęcia potrzebnych rzeczy:
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Mam nadzieję że przydadzą się. Bez serwisówki ani rusz
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

ok wielkie dzieki za schemaciki - tylko ja zabardzo nie mam w tym rozeznania :lol: - mozecie mi konkretnie powiedziec ktore przekazniki mam sprawdzic i gdzie one dokladnie sie znajduja? wielkie dzieki za pomoc pozdrawiam
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Najpierw sprawdź bezpiecznik "RETRA" w komorze silnika. :)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

bezpiecznik sprawdzalem jest wporzadku!! tylko tak jak pisalem lampy nie chca sie otworzyc natomiast zamykaja sie norlmalnie po tym jak je recznie otworze - tak wiec obstawiam wlacznik swiatel przy desce rozdzielczej albo przekaznik od zamykania swiatel - tylko wlasnie ktory to i gdzie on jest?? bo z tych schemacikow nie zabardzo moge sie polapac :( pomozcie pliiiiisssss ;) pozdrawiam!
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

trochę angielskiego wystarczy one nie są aż tak somplikowane
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

Qrcze dalej mam problem z tymi lampami - gdzie dokladnie znajduja sie przekazniki "head lamp retractor" ten co jest na schemacie ktory zamiescil Zenith? pod nogami powypinalem wszystkie jakie sa i lampy dalej sie zamykaja wiec to nie te - natomiast nie chca sie otworzyc i musze je recznie otwierac wiec obstawiam te wlasnie przekazniki tylko nie wiem gdzie one sa ???jesli ktos wie to bardzo prosze o pomoc bo mam autko rozgrzebane :cry: wlacznik swiatel jest raczej sprawny bo jak chce "mrygnac" dlugimi to tez nie chca sie otworzyc a mryga sie przeciez ta raczka od swiatel dlugich wiec ona tez musdiala by sie spalic a to maloprawdopodobne :cry: bardzo prosze o pomoc ! wielkie dzieki pozdrawiam!
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

zauważ jedną rzecz. Po otwarciu lamp słychać tykający przekaźnik w okolicach konsoli środkowej. Spróbuj dostać się do konsoli środkowej z któregoś z boków.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

jeszcze pytanko : to na schemacie" L.H head lamp retractor" to jest silniczek od otwierania lamp czy przekaznik????? :lol:
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

kicur pisze:" L.H head lamp retractor" to jest silniczek od otwierania lamp czy przekaznik????? :lol:

To jest silniczek.

Przekaźniki są koło lamp od strony silnika :)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

nie to napewno to nie sa te przekazniki bo jak je wypialem to lampy dalej sie chowaja :cry: -jestem w kropce nie wiem co jest grane... :cry:
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Wystarczy się trochę przyjrzeć na załączone przeze mnie schematy. C190 - przekaźnik lamp w komorze silnika.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

tak ja mam tam 2 przekazniki tym miejscu i ten jeden to jest chyba wlasnie head lamp relay bo jak wypialem to mi lampy nie swieca - czyli to swiadczy ze jest raczej sprawny prawda? a do czego jest przekaznik c189 dimmer relay? jest obok head lamp relay - bo wedlug schematu sa one polaczone :roll:
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Kay
Posty: 91
Rejestracja: 2004-08-13 09:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Kay »

niewiem czy ci trochę nie namieszam ale ja w podobnej sytuacji miałem zepsuty przełącznik świateł ,ponoć ma on jakieś ścieszki które odpowiadają każda za co innego.(może warto to sprawdzić to była oficjalna wersja elektryka który mi to naprawiał)
2,2GT turbo USA 91r.
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

witam
problem podobny....przy zakupie probka facet gadał mi że wszystko działało, lampy sie podnosiły itp. aż pewnego razu wyłączył światła, niby lampy sie opuściły, ale jedna z nich jakby nie do końca, co zauważył dopiero następnego dnia, wtedy już jedna lampa wogle nie chciała sie podnosić ani opuszczać, więc powiedział że podniosł ją ręcznie i rozłączył calkowicie lampy gdzieś na kostce - gdzie ta kostka sie znajduje?? oraz który sworzeń przesmarowac., bo z tego co czytam to on jest często przyczyną tego że światła przestają działać, a może to silniczek sie spalił?
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL »

mam takie pytanie na jaka kostke sa podlaczone silniki od swiatel i jak mozna sprawdzic czy silnik dziala bo lewy nie podnosi ani nie opuszcza a znalazlem okragl;a wtyczke z 4 kablami i nie wiem czy to jest od tego...
Ford Probe 2.2GT
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”