tylne lampy

Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Gallery: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

W sprawie tylnich lamp które mi paruja jak cholera i doprowadzaja mnie do szału kilka pytań:

Ponieważ mam juz takie małe peknięcia na kloszu ( plastik ) to ściaganie tych plastików na cieplo nie da rady bo boję sie ze mi całkowice popękają.
I czy bez ściągniecia tego plastiku da sie to zasilikonowąc te stare uszczelki czy da to jakis efekt. I teraz pytanie ktore mnie najbardziej interesuje: Jak wyczyscić w śroidku tą lapmea w szczególności lapmpe od wstecznego. jak tam mi woda parowała to jest od środka ta lampa brudna i nie fajnie to wyglada. Drzymek mi kiedys powiedział że mozna to wyczyścić wodą mineralną gazowaną ale czy da to jakis efekt ?????
Napiszcie mi jakie sa wasze sugestie na ten temat.

Z góry dzięki
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Ja, jak zmieniałem lampy, to te, które mam teraz były w strasznym stanie. Samochód stał baaardzo długo z wodą w kloszach, przez to w środku było zielono od wszelakiego rodzaju zarostów. Z tym, że ja "kratki" zamieniłem na USA. Do wstecznego, z resztą do wszystkich dostałem się przez otwory na żarówki. Wyczyszczenie nie było proste, ale dałem radę. :D Wlałem tam trochę środków do mycia okien, płynu do naczyń, jakichś proszków do szorowania i pozostawiłem na jakiś czas, aby wszystko odmiękło. Potem energicznymi ruchami na boki trząsłem lampą, żeby wszystko zruszyć. Potem płukanie. I tak kilka razy. Następnie słuchawka od prysznica, kierunek otwór na żarówkę i pełna para z kranu.
:D I od nowa, czyli trochę wody, machasz lampą na boki i płuczesz. I tak (wydawać by się mogło, do usranej śmierci, bo zawsze coś wyleci)
Jak już się spocisz, to dla odpoczynku możesz wziąć np pędzelek, bądź coś w tym rodzaju i wygrzebywać ( zruszać ) pozostałości w rogach.
I zaczynasz płukanie od nowa. :D Przez otwór możesz wepchnąć gąbeczkę do zmywania naczyń i ruszać nią we wszystkie strony, no i znów płukanie. :D Ten syf, wydawać by się mogło, że nigdy nie przestanie wypływać, ale w końcu przestanie. :D

Może to i nie najlepszy sposób, ale najtańszy i przy odrobinie cierpliwości i wysiłku - skuteczny. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Gallery: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

super wielkie dzieki!!!! Jutro odkrecam lampy :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Oley`ek dobrze pisze. Tak samo robiłem z lampami u ojca w aucie. I ma rację że można to wypłukiwać do usranej śmierci. Zawsze jakiś płyn zostaje i się pieni :lol: a im dłużej się pieni, tym dłużej ja się pienię :lol:

A czym uszczelnić lampy?
Bo mam nieszczelne, parują i mnie to wkurza.
BEAUTY...POWER...SOUL...
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Witam,

Panowie, mam zamiar zabrać się za moje parujące lampki tylne w Probku.
Szukam i czytam aż mnie oczy bolą ale nie znalazłem oczywistej odpowiedzi.
Pytanie brzmi:
Co zrobić żeby lampy przestały parować?

Czytałem o uszczelkach między karoserią a lampą(już dorobiłem nowe z takiego samego materiału, tylko nie zamontowałem jeszcze), i o rozbieraniu samego klosza i pojechaniu go silikonem, ale tam są w samym kloszu odpływy i chyba raczej się przydają.(?)

Wypowiedzcie się. Może komuś się zabieg udał ?

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Gallery: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

Powiem tak ja zasilikonowałem pomiedzy karoseria a lampami,przez jakis czas był spokoj a znowu paruja mi juz rece opadaja i az mi wstyd jezdzic z takimi lampami. Tez sie przylaczam do tematu.
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Edi - skąd wziąłeś materiał na uszczelki?
Muszę też o nich pomyśleć.

Uważam, że te uszczelki chronią bardziej przed dostawaniem się wody do bagażnika.
Parowanie lamp, to bardziej problem ze szczelnością klosza.
Gdzieś między puszką, a kloszem musi być nieszczelność.

Ja mam zamiar użyć czarnego silikonu do akwariów. Wydaje się być
najodpowiedniejszy. Jest w stanie wytrzymać bardzo duże napięcia i potrafi być naprawdę szczelny.
Niestety z operacją będę musiał się wstrzymać aż do wiosny, bo powierzchnie muszą być idealnie suche.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Gallery: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

OLEY ale czy to znaczy ze te lampy trzeba rozebrac tzn plastki te z zewnatrz od lamp trzeba odciac????
Ja uzylem zwyczajnego silikonu czarnego sanitarnego i dupa nie trzyma wydaje mi sie ze nie jest do tego dobry :(
Obrazek
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

OLEY pisze: Parowanie lamp, to bardziej problem ze szczelnością klosza.
Gdzieś między puszką, a kloszem musi być nieszczelność.
Tzn. chodzi ci o szczelność od góry? Bo od spodu przecież w puszce są otwory odpływowe...
A co do materiału na uszczelki, to kupiłem go w Wawie na Puławskiej, ale widziałem też na allegro i to chyba ten sam materiał. Sprawdź TU
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3611
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Zdemontować lampy, na 2-3 dni położyć je do góry nogami na grzejniku żeby dokładnie odparowały
Uszczelki z obu stron zamontować na silikon oraz po zamontowaniu już lamp zasilikonować szczelinę między lampą a karoserią( tą szczelinę pod klapą bagażnika).
U mnie, po tym zabiegu lampy już drugi rok nie parują :D

Ważne jest to aby lampy poleżały odwrócone na grzejniku :!:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Gallery: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

Lisiu ale jaki silikon. Ja zrobiłem dokładnie tak jak ty . Poleciałem silikonem wokól lamp i karoserii, potem pod klapa od bagaznika tez i dalej paruja :(
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Lampy od GT, te kratkowane, są troszkę inaczej skonstruowane.
Mają podwójne szkło. Jedno to te kolorowe, a drugie zewnętrzne z kratkami.
Między nimi jest powietrze i jak się nie mylę tam nie ma odpływów.
To powinno być szczelne.
I właśnie tam najczęściej parują.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3611
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

ADTOM pisze:Lisiu ale jaki silikon. Ja zrobiłem dokładnie tak jak ty . Poleciałem silikonem wokól lamp i karoserii, potem pod klapa od bagaznika tez i dalej paruja :(
Ja użyłem zwykły sanitarny silikon- czarny
A suszyłeś lampy tak jak pisałem? Ja za pierwszym razem dmuchałem suszarką do środka lampy, niby też odparowały ale jeszcze tego samego dnia po założeniu z powrotem zaparowały. Dopiero jak sobie weekend przeleżały na grzejniku to było ok
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Car: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Gallery: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Post autor: wojtas89 »

jest specjalny klej do szyb nie pamiętam jak to ustrojstwo się nazywa (taki jak sie kleji szyby samochodowe) u mnie w pracy szef własnie robił takie cuda, i lampa mu nie paruje! :wink: oczywiście trzba pamiętać o bardzo dokładnym oczyszczeniu powieszchni klejonej rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym (nawet kilka razy)! Powinno działać
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
mardan_pl
Posty: 146
Rejestracja: 2008-06-04 23:09
Gallery: viewtopic.php?t=13863
Lokalizacja: Środa Śląska - Wrocław

lampy probe jaki to jest model

Post autor: mardan_pl »

witam.
mam szybkie pytanie (przepraszam jezeli nie w tym dziale itp.... )
od jakiego modelu sa te lampy i czy pasuja one do mojego probaska??
moje probe to gtI wersja usa

lampy wyglądaja tak ObrazekObrazek

potrzebuje pilnie kupic komplet bo moja jedna jest zniszczona (czyt. porysowana) a nie chce miec jednej innej niz drugiej a raczej nie znajde identycznej lampy jak moja ze wzgledu na to iz jest przyciemniona i cholera wie co jeszcze wiec musze i chce kupic 2 sztuki identyczne.
Po remoncie kapitalnym Probe gotowe
Obrazek
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4173
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Car: II gen V6 1993
Gallery: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: lampy probe jaki to jest model

Post autor: Dee Jay »

To są od LX USA jak pamiętam dobrze go nie mam I gen

a pasować będą na bank
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: lampy probe jaki to jest model

Post autor: Maciucha »

Ja mam identyczne u siebie w GL'u też USA. Z tego co kojarzę to środkowa blenda może do nich nie pasować. Jak masz możliwość kup całość.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
mardan_pl
Posty: 146
Rejestracja: 2008-06-04 23:09
Gallery: viewtopic.php?t=13863
Lokalizacja: Środa Śląska - Wrocław

Re: lampy probe jaki to jest model

Post autor: mardan_pl »

a czy kwota w wysokosci ok 150 zł bez przesyłki jest dobra kwota?? warto za nie tyle dac?? i czy kostki beda pasowac? bo nie chce mi sie jeszcze przy nich grzebac
Po remoncie kapitalnym Probe gotowe
Obrazek
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: lampy probe jaki to jest model

Post autor: Maciucha »

Podłączenia będą Ci pasować. Jak dla mnie to normalna cena. Lampy w dobrym stanie i wg mnie najładniejsze jakie były montowane w jedynkach. Ważne jeszcze jak bardzo wyrozumiała jest policja w twojej okolicy...
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
mardan_pl
Posty: 146
Rejestracja: 2008-06-04 23:09
Gallery: viewtopic.php?t=13863
Lokalizacja: Środa Śląska - Wrocław

Re: lampy probe jaki to jest model

Post autor: mardan_pl »

a co oni do tego mają??
Po remoncie kapitalnym Probe gotowe
Obrazek
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4173
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Car: II gen V6 1993
Gallery: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: lampy probe jaki to jest model

Post autor: Dee Jay »

Cena dobra bo ciężko je dostać.

Co do blendy to wydaje mi się ze wszystkie są takie same jeśli chodzi o wymiary. Przynajmniej kiedyś z davidem robiliśmy przymiarki w jego probe różnych lamp najpierw gl potem USA GT i Euro Gt no i pasowało. Tylko nie pamiętam jakie blendy mieliśmy więc na 100% nie potwierdzę
edit
Czerwone kierunki
Ostatnio zmieniony 2008-10-27 19:35 przez Dee Jay, łącznie zmieniany 2 razy.
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
mardan_pl
Posty: 146
Rejestracja: 2008-06-04 23:09
Gallery: viewtopic.php?t=13863
Lokalizacja: Środa Śląska - Wrocław

Re: lampy probe jaki to jest model

Post autor: mardan_pl »

e tam kierunki to u mnie teraz sa czerwone postojówki i daja rade to co sie bede przejmował kierunkami
Po remoncie kapitalnym Probe gotowe
Obrazek
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: lampy probe jaki to jest model

Post autor: Maciucha »

:1111_ok:
Czerwone są piękne
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Gallery: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Re: lampy probe jaki to jest model

Post autor: guciek »

Dee Jay pisze:Cena dobra bo ciężko je dostać.

Co do blendy to wydaje mi się ze wszystkie są takie same jeśli chodzi o wymiary. Przynajmniej kiedyś z davidem robiliśmy przymiarki w jego probe różnych lamp najpierw gl potem USA GT i Euro Gt no i pasowało. Tylko nie pamiętam jakie blendy mieliśmy więc na 100% nie potwierdzę
edit
Czerwone kierunki
Ja miałem u siebie takie lampy w GL musialem je wymienic bo byly zniszczone .Wymieniłem na euro i srodkowa bleda nie pasowała musiałem ciac lampki delikatnie wiec jak masz blede inna niz usa napewno nie bada pasowac.
A i jeszcze w tych lampach sa po dwie zarowki w migaczach a w wersji euro jedna zarowka w migaczu ,nie wiem jak to bedzie mrugac chyba ze dasz tylko jedna zarowke.

Tu masz za 100 dwie :http://www.allegro.pl/item456450993_lam ... be_91.html
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
mardan_pl
Posty: 146
Rejestracja: 2008-06-04 23:09
Gallery: viewtopic.php?t=13863
Lokalizacja: Środa Śląska - Wrocław

Re: lampy probe jaki to jest model

Post autor: mardan_pl »

lewa wyglada na zaparowaną i tamte są ładniejsze ale skoro wiekszosc z was twierdzi ze moga nie pasowac itp to chyba bede musiał sie zadowolic takimi
Po remoncie kapitalnym Probe gotowe
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”