silniczek od napędu świateł - jak wyciągnąć?

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek » 2005-11-03 10:17

Chodzi mi o sworzeń na którym pracują ramiona:
jedno od silnika, a drugie od lampy.
:wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

bigalex
Posty: 24
Rejestracja: 2005-10-24 21:13
Car: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: bigalex » 2005-11-03 17:18

Silnik sprawdzałem "na sucho" wyciągnięty i nie podłączony do tych sworzni. Możliwe , że się spalił przez te sworznie ale teraz potrzebuję naprawić silnik a sworznie później jak już silnik będzie.
Pozdrawiam
Ford Probe 2.2l GT I generacja '92 rok

bigalex
Posty: 24
Rejestracja: 2005-10-24 21:13
Car: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: bigalex » 2005-11-05 22:23

No i udało się :lol: Działa:) Naprawił mi ten znajomy, była szczotka zawieszona, nie zauważyłem tego. Teraz wszystko chodzi choć jakby trochę wolniej się podnosił, ale nie rzuca się w oczy. Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Ford Probe 2.2l GT I generacja '92 rok

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2005-11-06 07:49

Jeśli trochę wolniej się podnosi to delikatnie wyciągnij te 2 ramiona (a może 1 przegubowe?) - tylko żebyś nie uszkodził plastikowych łączników - rozłącz i nasmaruj te plastiki jakimś gęstym smarem.
Inaczej będzie coraz wolniej, aż stanie.
I później Pelot-reanimacja! :D
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
lukasz25
Posty: 84
Rejestracja: 2006-02-13 21:31
Car: brak
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: lukasz25 » 2006-02-22 22:22

witam najprostszym sposobem wyciągniecia silniczka jest wykrecenie zbiorniczka spryskiwaczy i wyrównawczego

Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Gallery: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek » 2006-05-22 15:33

Mam mały problem .Mianowicie u mnie jedna lampka podnosi się wyżej a druga z 3cm niżej. Jak moge je wyregulować żeby podnosiły się na ta sama wysokość.Ktorymi dokładnie srubkami.Obojętnie mi czy jedna troche podniose czy obniże (denerwuje mnie to ze nie sa równo).
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek » 2006-05-22 20:12

guciek pisze:Mam mały problem .Mianowicie u mnie jedna lampka podnosi się wyżej a druga z 3cm niżej. Jak moge je wyregulować żeby podnosiły się na ta sama wysokość.Ktorymi dokładnie srubkami.Obojętnie mi czy jedna troche podniose czy obniże (denerwuje mnie to ze nie sa równo).
Może masz zamienione cięgna. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Gallery: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek » 2006-05-23 14:38

Wiec da sie to jakos wyregulowac czy nie ??
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek » 2006-05-23 15:26

guciek pisze:Wiec da sie to jakos wyregulowac czy nie ??
No pewnie, że da.
Z silniczka wychodzi sworzeń na którym jest na frezie płaskownik do którego z kolei przychodzi cięgno.
Reguluje się na tym frazie, przy czym tak jak mówiłem sprawdź sobie czy nie masz cięgna zamienionego.

Może być jeszcze, że masz rozwalony plastikowy kapturek na cięgnie.

:wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Gallery: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek » 2006-11-04 23:32

może ktos tu wkleic jakoms fotke z zaznaczonymi punktami gdzie sie swiatełko rguluje w pionie poziomie i wysokosc podnoszenia.
Bo jestem kompletnym laikiem w tej sprawie a juz chyba za bardzo poprzestawiałem swoje swiatła :oops: .
Taka instrukcje krok po kroku (pozniej by mozna to umiescic w dziale FAQ)
Z góry dzieki.
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-11-05 00:26

Do ustawiania swiatel sa sruby ktore znajduja sie przy ramce reflektora. Jak go otworzysz to zobaczysz takie wyciecia w tym czarnym plastiku i w nich sa wlasnie sruby regulacyjne.
Wysokosc podnoszenia calej lampy jest stala i nie ma regulacji.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Gallery: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek » 2006-11-05 14:24

wingerman pisze:Wysokosc podnoszenia calej lampy jest stala i nie ma regulacji.
To co zrobic jesli jedna lampa sie otwiera nie cała a druga sie za głeboko zamyka (ponizej maski):?:
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2006-11-05 14:46

jest odbojnik regulowany
Obrazek

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2006-11-05 16:30

Tak jest!
Tam nie ma zbyt dużo filozofii. Przyjrzyj się lampom dokładnie, a sam znajdziesz jakie są możliwości ich regulacji. Jak Ci to pomoże, to zdejmij sobie plastikowe osłonki i masz wszystko jak na dłoni.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-11-05 19:55

Po zdjeciu oslonek o ktorych pisze OLEY mozesz tez poluzowac sruby na daszku (4szt) i wyregulowac polozenie daszka.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Car: 1.8 mk3 VW Golf
Gallery: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re:

Post autor: K4mil » 2009-03-18 09:02

Jedrek pisze: Może być jeszcze, że masz rozwalony plastikowy kapturek na cięgnie.

:wink:
I teraz moje pytanie: Czy ktoś wie skąd taki kapturek wziąść? bo mój uległ samo-destrukcji i lampa mi lata :evil:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: silniczek od napędu świateł - jak wyciągnąć?

Post autor: OLEY » 2009-03-18 13:37

Najprościej wymienić cięgno, bo te kapturki są praktycznie niezdejmowalne...
Ja sobie poradziłem w inny sposób, ale to bardziej skomplikowane.

Ponieważ w pracy mam do czynienia z topionym plastikiem, wziąłem taki kawałek,
który był już dość twardy, ale na tyle jeszcze miękki, że dał się formować.
Zrobiłem (ulepiłem) taki jakby sworzeń i jedną stroną nałożyłem na kulkę cięgna wciąż
obracając, aby nie przykleił się do kulki i miał delikatny luz.
Gdy zastygł całkowicie musiałem na siłę zdjąć z kulki. Nie było to proste. :D
Potem do obróbki. Szlifierką wyrównać i obrobić tak, żeby element wszedł w otwór po
poprzednim kapturku.
Następnie zgrzałem zaciskając z obu stron na cięgnie i poszerzyłem wiertłem otwór w plastiku, żeby łatwiej było wkładać i wyciągać z kulki.

Podchodziłem do tego z pięć razy zanim udało mi się zrobić to w miarę przyzwoicie.

Wiem, że niektórzy ratują się też jakimś dwuskładnikowym klejem. (Distal itp.)
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Car: 1.8 mk3 VW Golf
Gallery: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: silniczek od napędu świateł - jak wyciągnąć?

Post autor: K4mil » 2009-03-19 01:09

Są przecież na wstrzaski te kapturki więc niby można wymienić ale jak widać nie dostanę nowych więc trzeba o jakimś zamienniku pomyśleć,
tylko nie o takim rzeźbieniu jak napisałeś Oley... dzięki za radę Pozdro.
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Re: silniczek od napędu świateł - jak wyciągnąć?

Post autor: Jedrek » 2009-03-19 14:36

Zawsze możesz obciąć i na sztywno przyspawać łożyska.
Nie wiem tylko czy spaw nie zniszczy łożyska, ale przecież ono nie będzie pracować na wysokich obrotach :)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Car: 1.8 mk3 VW Golf
Gallery: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: silniczek od napędu świateł - jak wyciągnąć?

Post autor: K4mil » 2009-03-19 20:07

Na razie udało mi się zreanimować ten kapturek kropelką :| wiem że nie zbyt profesjonalnie ale cóż...

Podjadę do jakiegoś motoryzacyjnego lub na giełdę do Lubina (tam prawie wszystko można kupić :twisted: ) i poszukam czegoś co by się na dało do zaadaptowania jako kapturek :mrgreen: Jak coś znajdę odpowiedniego to na pewno poinformuję na forum... dzięki za rady pozdrawiam :1111_bye:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”