Humory przedniej lampy

Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Humory przedniej lampy

Post autor: Brychu »

Sytuacja jest następująca. Gdy zapalam światła jedna lampa się nie otwiera, zapala się ale się nie podnosi. Trzeba otworzyć maskę, pokręcić tym pokrętłem za lampą żeby załapało i wtedy się otwiera. Po wyłączeniu świateł z kolei ta lampa się nei zamyka od razu tylko np. po 10-15-30 minutach. Troche ciężko mi dojść do tego pokrętła, żeby to wyciągnąć, przeczyścić, ale może się jakoś da ? Ktoś przerabiał podobny problem ? Szukałem w szukajce i coś tam jest na ten temat, ale tak nie do końca mi to pomaga, a może niezbyt dokładnie poszukałem. Co trzeba zrobić w takiej sytuacj i czy ewentualnie można coś zrobić, żeby zostawić lampy na stałe otwarte jeśli nie da rady tego silniczka wyciągnąć ?
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

na twoim miejscu wyciągnąłbym lampę razem z mechanizmem i dokładnie przeczyścił, zwróć uwagę na styki w kostce podłączeniowej. Może są zaoksydowane i czasami nie mają styku.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

3. (zostawić otwarte...) Po otwarciu lamp wyciągnij bezpiecznik RETRA - już się nie zamkną.
1. (jak przeczyścić...) Wymontuj cięgna lamp - te ramiona między silniczkami a ślepkami. Gniazdo sworznia jest plastikowe, więc delikatnie, spróbuj złożyć na łączeniu - pewnie tu się zastało, naładuj gęstego smaru żeby lekko chodziło, zamontuj z powrotem.
2. (szukałem...) - wpisz w opcji szukaj RETRA.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

No właśnie, RETRA powinien być przy akumulatorze, a nie mogę tak opisanego znaleźć w tej skrzyneczce z bezpiecznikami od lamp.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Woda dostała się do silniczka lampy. Nie dostaniesz się do niej od góry - przez lampę. Masz do wyboru - zdejmować zderzak albo nadkole. Silniczek jest przykręcony na 3 śruby. Jak go rozbierzesz i przeczyścisz/podoginasz blaszki powinien pracować okej. Jeśli nie - only change...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

Czy ktoś może mi jakoś wyjaśnić gdzie jest ten bezpiecznik RETRA, ktróry musiałbym odłączyć żeby lampy zostały w górze ? Jestem jakiś chyba mało rozgarniety bo nie mogę go znaleźć :?

Do weekendu się na pewno nie zabiorę za rozbieranie tych elementów, a troche obciach za każdym razem podbnosić maskę i kręcić silniczkiem :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

na klapce od bezpieczników tylko że od spodu jak spojrzysz tam zobaczysz opisy od bezpieczników,będzie min.RETRA
Obrazek
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

Już mam je na stałe otwarte - dzięki MiHu i dzięki wszystkim za pomoc, jak czas pozwoli to w weekend podłubię dalej.
Probus
Posty: 3
Rejestracja: 2009-10-23 17:05
Samochód: Probe 2,2 1991

Problem ze światłami

Post autor: Probus »

witam Pomóżcie Dlaczego światła włączają mi się dopiero po około 15 minutach od włączenia silnika? Tak jakby reagował na temp silnika dlaczego i gdzie w Warszawie naprawić ?
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Humory przedniej lampy

Post autor: Kocureq »

Przerywa na stykach? Łapie wilgoć i po zagrzaniu odparowuje? Zacznik od sprawdzenia kabli i wtyczek przy silniczkach
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Humory przedniej lampy

Post autor: adrian_seki »

Nom więc ja mogę ci powiedzieć żebyś przestawił ramię na frezach silnika dosłownie o jeden ząbek. masz ustawione w krytycznym momencie i silnik próbując się podnieść - klinuję się wirnik na kole zębatym przekładni - mam tak samo tylko że ja mam tego śpiocha i u mnie taka regulacja odpada całkowicie.

Przeczyszczenie ci nie za za dużo nic bo u mnie mam luźniutko wszystko a i tak się klinuje lewa lampa. Chociaż jak nigdy tam nie parzyłeś to sobie przeczyść jak chcesz

po drugie jak przestawisz na frezach ramię o jeden ząbek i pominiesz punkt krytyczny to zakładam że lampa się nie domknie lub lekko podniesie - wtedy proponuję ci wyregulować tylko daszek lampy (4 śruby) i ustawić równo z linią auta.

Więcej nic mi na myśl nie przychodzi :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”