Progi - warsztat, metoda naprawy

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Progi - warsztat, metoda naprawy

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2006-02-18 16:49

Rzuciłem okiem pod auto - zima bezlitośnie obeszła się z progami. Nie wdając się w szczegóły - kwalifikują się do wymiany. Pojawia się kilka pytań, na które potrzebuję znać odpowiedzi przed rozpoczęciem naprawy.

Po pierwsze - może ktoś zna dobrego blacharza z Warszawy lub okolic, który podejmie się wymiany progów?

Po drugie - z tego co wiem są różne szkoły naprawy tego elementu. Pierwsza z nich mówi o wymianie progów na zdrowe, pochodzące z używanego auta tej samej marki.
Druga szkoła mówi, że nigdy nie wkłada się używanych progów - blacharz od podstaw robi progi w określonym kształcie i rozmiarze z blachy.

Czy ktoś orientuje się w temacie?
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3605
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2006-02-18 17:12

jak ojciec wymieniał progi w swojej 605 to blacharz robił je od podstaw z nowej blechy. za obie strony wziął 200 zł
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4026
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-02-18 18:51

Używki to zawsze będą już trochę nadjedzone nie ma siły co prawda ja mam u siebie zdrowe ale po zajrzeniu do środka progów zobaczyłem że już tam zaczyna grasować szmaciarz na szczęście w porę zaeragowałem. Więc radzę ci zrobić tak jak mówił Lisiu. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-02-18 19:08

U mnie robił nowe - tuż pod Sączem (jeśli chcesz namiary) :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-02-19 21:43

Od razu po wymianie zakonserwuj progi od wewnątrz. Dobry środek w sprayu np. Minorol kosztuje 18.90.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Car: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek » 2006-02-19 22:30

zenith839 pisze:Od razu po wymianie zakonserwuj progi od wewnątrz. Dobry środek w sprayu np. Minorol kosztuje 18.90.
Takie rzeczy to dobry blachasz robi już od ręki. ...
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4026
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-02-19 23:24

No właśnie dobry co innego gdy trafi na przeciętniaka grzecznie mówiąc.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-02-20 09:06

cevinek pisze:
zenith839 pisze:Od razu po wymianie zakonserwuj progi od wewnątrz. Dobry środek w sprayu np. Minorol kosztuje 18.90.
Takie rzeczy to dobry blachasz robi już od ręki. ...
Pod warunkiem że mu o tym powiesz.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa » 2006-02-21 14:13

A kiedy bedziesz zamawiał ?, ja bym też zrobił dla siebie :)
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)

Awatar użytkownika
AliRS
Posty: 41
Rejestracja: 2007-06-16 16:08
Car: ProbeII 2.5 v6 93r US
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Jakie progi ?

Post autor: AliRS » 2008-02-12 12:49

Witam,

Opcja szukaj nie dała odpowiedzi na moje pytanie,
czy można dopasować z małymi przeróbkami nowe progi
z Mazdy 626 Coupe 88-91 do Probe 1

Ryszard

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Jakie progi ?

Post autor: Maciucha » 2008-02-12 13:04

Raczej tak, z tego co wiem to ta sama płyta podłogowa.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2008-02-12 13:22

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

resko
Posty: 1434
Rejestracja: 2009-11-09 21:26
Car: chrysler 300M 3.5V6.alfa romeo 156

Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...

Post autor: resko » 2010-11-02 19:09

[r]Przeniosłem tutaj z Giełdy dyskusję o progach.
Robert[/r]
Lipex pisze:Witam... Ma ktoś może progi do forda Probe 1?? A może jakaś buda na części?? Chętnie kupie nawet używane progi...
Moich prawie nie ma... :cry:
Człowieku idź tam gdzie można kupić blachy i zapytaj się czy ci dogną na giętarce,tylko byś musiał wyciąć kawałek oryginalnego progu od siebie i dać im na wzór inaczej zapomnij.Co ty myślisz,że kupisz używane progi w stanie dobrym z auta prawie 20 letniego??? #-o Zapomnij :wink: Trzeba troszkę pogłówkować aby naprawić takie auto.Nawet nie próbuj pytać się w sklepach ani nawet na aledrogo uwierz mi ja już to przerabiałem :D zrób tak jak ci mówię

Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Car: Mazda 6 GG 2.3
Gallery: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...

Post autor: MaryooSh89 » 2010-11-02 22:53

Resko ja namówię bendka żeby zdjął listwy progowe ładnie umył progi i zobaczysz jak mogą wyglądać 20 letnie progi w probku :) uwierz że są jeszcze zadbane egzemplarze :)
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)

Awatar użytkownika
Xandr
Posty: 219
Rejestracja: 2006-12-10 13:19
Car: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Gallery: viewtopic.php?t=17508
Lokalizacja: Warszawa/Działdowo

Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...

Post autor: Xandr » 2010-11-03 00:10

Lipex pisze:Witam... Ma ktoś może progi do forda Probe 1?? A może jakaś buda na części?? Chętnie kupie nawet używane progi...
Moich prawie nie ma... :cry:


Lipex czy mi się wydaję ?
kupiłeś probaka od fachmana i nie masz progów #-o :shock:
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano

Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Gallery: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...

Post autor: Lipex » 2010-11-03 04:28

Xandr pisze:
Lipex pisze:Witam... Ma ktoś może progi do forda Probe 1?? A może jakaś buda na części?? Chętnie kupie nawet używane progi...
Moich prawie nie ma... :cry:


Lipex czy mi się wydaję ?
kupiłeś probaka od fachmana i nie masz progów #-o :shock:

No tak jakoś wyszło... Cała blacharka jest taka, że nie jedno kilku letnie autko mogło by pozazdrościć... Tylko tylko te progi... Naprawdę dramat...
muszę coś podratować co by się nie złamał Probasek... Strasznie to wygląda... :cry: Dzięki za podpowiedź z tym, że mogą mi to gdzieś wygiąć...
Lulu
Obrazek

resko
Posty: 1434
Rejestracja: 2009-11-09 21:26
Car: chrysler 300M 3.5V6.alfa romeo 156

Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...

Post autor: resko » 2010-11-03 16:22

Nie bój się auto ci się nie złamie dlatego,że masz zgniłe progi.Progi nie są konstrukcją nośną w aucie.Nigdy nie uwierzę w to,że 20 letni ford będzie miał zdrowiutkie progi NIGDY.One ewentualnie od góry będą ok ale od spodu auta zgnilizna i tyle.

Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 778
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Gallery: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...

Post autor: Marcos » 2010-11-03 17:17

To nie widzialeś zadbanych jedynek na Śląsku. Znam przynajmniej 3 takie, które mają całkowicie zdrową blachę. 89r GL, 91 GT,92 GT.

Pozdr
GG:9377317 white GT1 90'

Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Car: No Probe
Gallery: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...

Post autor: CBR » 2010-11-03 17:47

Ja gnę na giętarkach blachy i blaszki :)

Ale potrzebowałbym niepogięty profil na wzór.
Kolejna sprawa to to że jestem z pod Poznania a ty z Dębicy.

Czy blacha stal ocynkowana 0,6-0,7 byłaby OK?

Próg na całej długości byłby taki jak podany mi profil, samo dopasowanie go do auta to już dłubaninka :?
No Probe no problem. Ufff...Obrazek

resko
Posty: 1434
Rejestracja: 2009-11-09 21:26
Car: chrysler 300M 3.5V6.alfa romeo 156

Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...

Post autor: resko » 2010-11-03 17:53

-- oryginalny post 2010-11-03 17:50 --

No jasne bo ty akurat właziłeś pod każde to auto i opukiwałeś je #-o Z wierzchu nic może nie być widać bo trzyma to wszystko lakier z resztą koniec tematu nie ma sensu tutaj się rozpisywać,ja wiem swoje i tyle a jeżeli ktoś myśli,że 20 letni FORD ma zdrowiutkie progi itd to powodzenia :D

-- dodano 2010-11-03 17:53 --
CBR pisze:Ja gnę na giętarkach blachy i blaszki :)

Ale potrzebowałbym niepogięty profil na wzór.
Kolejna sprawa to to że jestem z pod Poznania a ty z Dębicy.

Czy blacha stal ocynkowana 0,6-0,7 byłaby OK?

Próg na całej długości byłby taki jak podany mi profil, samo dopasowanie go do auta to już dłubaninka :?
Ocynk to nie za bardzo bo trzeba mieć odpowiedni drut do miga żeby to pospawać.Progi najlepiej dogiąć z blachy 0,8mm chociaż ja wstawiałem kawałki z 0,9mm.Cbr to za ile byś dogiął takie dwa progi?Jeżeli bym ci wysłał kawałek oryginalnego progu.

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10471
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...

Post autor: Kocureq » 2010-11-03 17:55

resko byłem pod 20-letnim probkiem ze zdrowymi progami i podłogą :)

resko
Posty: 1434
Rejestracja: 2009-11-09 21:26
Car: chrysler 300M 3.5V6.alfa romeo 156

Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...

Post autor: resko » 2010-11-03 17:59

Kocureq pisze:resko byłem pod 20-letnim probkiem ze zdrowymi progami i podłogą :)
To jak potrącił cię i zdążyłeś oblukać jego podłogę? :wink: :mrgreen: A tak na poważnie to na prawdę ciężko mi w to uwierzyć :) Kurcze 20 letnie auto z przebiegiem pewnie grubo ponad 200 tysięcy km i zdrową podłogą #-o no nie wiem.Jak nie zobaczę to nie uwierzę.

Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Car: No Probe
Gallery: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...

Post autor: CBR » 2010-11-03 18:00

Ocynk wystarczy wyszlifować w miejscach gdzie ma być spawany i wtedy jest OK.

Cena, trudno powiedzieć.
Musiałbym zapytać wodza ile mi policzy.
Wycinając wzór patrzcie na kawałek na którym jest najwięcej gięć bo lepiej sobie rozgiąć to co trzeba niż zaginać kombinerkami pod wzór.

Jaką długość ma próg ?
No Probe no problem. Ufff...Obrazek

resko
Posty: 1434
Rejestracja: 2009-11-09 21:26
Car: chrysler 300M 3.5V6.alfa romeo 156

Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...

Post autor: resko » 2010-11-03 18:07

CBR pisze:Ocynk wystarczy wyszlifować w miejscach gdzie ma być spawany i wtedy jest OK.

Cena, trudno powiedzieć.
Musiałbym zapytać wodza ile mi policzy.
Wycinając wzór patrzcie na kawałek na którym jest najwięcej gięć bo lepiej sobie rozgiąć to co trzeba niż zaginać kombinerkami pod wzór.

Jaką długość ma próg ?
Tak wiem,że można tak robić z ocynkiem ale wtedy zostaje osłabiony w miejscu szlifowania i spawu czyli będzie wtedy taki jak zwykła blacha więc ja wolę zwykłą blachę na pewno sporo tańszą od ocynku.Próg trzeba by było zrobić tak min 100cm dlatego,że zawsze można go trochę skrócić przy dopasowywaniu w karoskę :wink: Cbr a zamiast kawałka progu jak byś miał dokładny rysunek z podanymi wymiarami to dałbyś rade to wygiąć?

Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Car: No Probe
Gallery: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: [K] Progi do probe pierwszej generacji...

Post autor: CBR » 2010-11-03 18:15

Musiałbym mieć idealne wymiary i kąty gięć.
Na początek mógłbym zrobić gięcie na 20 cm blachy, taki wzór.
Jeżeli by pasował do ory. progu to można by robić hurtem :twisted:

Czy 100 cm to nie za krótki element?

Do tego typu prac dysponuję tylko ocynkiem.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”