Wygłuszenie samochodu

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Wygłuszenie samochodu

Post autor: Lisiu »

witam.
mam zamiar zamontowac coś "lepszego" w przednich drzwiach. ale już seryjnym sprzęcie slychać denerwyjące trzeszczenie plastików drzwi :evil: wiec pomyslalem sobie ze przydalo by sie wygluszyc drzwi.... wszystko ładnie pięknie ale jak to zrobić??
slyszalem pare wersji ze np. maty przykleja sie do plastikow a nie do blachy itd. mamy w klubie pare osów z "nieseryjnym" sprzetem audio więc może pomogą mi one 8)
pozdro i dzieki za inforamcje

Wrzuciłem Twój topik w bardziej prestiżowe miejsce - może więcej osób się wypowie.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

hehe plastyki radze wygłuszać filcem z klejem albo jeśli nie możesz dostać kup sam filc i klej tapicerski i do dzieła ;) A jeśli chodzi o blachy to polecam biteks do konserwacji podwozi BOLL nałóż metoda natryskowa ze 4 warstwy i jest cicho do tego jak dobrze wysuszysz i oczyścisz z kurzu drzwi lub co innego to jest ... konserwacja ;) Mat nie radzę stosować w takie miejsca jak drzwi nie dość że sie odklejają to jeszcze wpływa pod nie woda i drzwi gniją :evil: Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Bogdan9999 pisze:A jeśli chodzi o blachy to polecam biteks do konserwacji podwozi BOLL nałóż metoda natryskowa ze 4 warstwy i jest cicho do tego jak dobrze wysuszysz i oczyścisz z kurzu drzwi lub co innego to jest
zastanów się co piszesz,a ciekaw jest jak Ci linka spadnie od szyby to jak będziesz ten biteks zeskrobywał :lol:
Ja jeszcze nie słyszałem żeby maty się odklejały,a druga sprawa to są maty anty korozyjne :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

tak pelot masz rację, ja mam obklejonego Proba matami i szczerze mówiąc nie dają one zadowalającego efektu:( to nie wiem ile warstw trzeba ich nakleić, a taka mata to wiadomo,że koszt.

Poszukaj Lisiu na allegro takiej pianki. Ogladalem TVN Turbo jak prezentowali naprawdę fajną piankę, która jest po1. niesamowicie lekka, po2. dotrzesz nią wszędzie gdzie chcesz po3. nakładasz jedynie małą warstwę i co najważniejsze kosztuje realtywnie mało.

Ale... ja teraz to chyba będę wytłumiał to normalnie gąbką. Jak będzie coś nie teges z drzwiami, gąbkę można wyjąć. Wogóle wyciszanie dni to nie takie hop.
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

pelot pisze: zastanów się co piszesz,a ciekaw jest jak Ci linka spadnie od szyby to jak będziesz ten biteks zeskrobywał :lol:
Ja jeszcze nie słyszałem żeby maty się odklejały,a druga sprawa to są maty anty korozyjne :lol:
A z tym to nie ma problemu bo jak coś to trochę benzyny i po krzyku a co do tego biteksu to on tak zastyga i w gruncie rzeczy tworzy matę i nie da rady sie nim pobrudzić no chyba że przy nakładaniu. A co do mat to bawiłem się nimi i nie dość że drogo wychodzi jak nie wiem to jeszcze pieprzenia jest z tym dużo więcej. Pozdrawiam :wink:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

SieMa:
pianka i gąbka nie będzie dobra ponieważ,takie materiały chłoną wilgoć i zamiast polepszyć pogorszysz bo zgnije probek.

Panowie bo maty to muszą byc dobre żeby był z nich pożytek,przede wszystkim grube,ciężkie wtedy dają efekt....a co za tym idzie z auta robi się coraz cięższy kloc...już nie wspomnę o samym audio że to też ma swoją wagę...

Pozdrawiam wszystkich zapaleńców Audio 8) :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Sokół
Posty: 179
Rejestracja: 2006-03-29 14:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Sokół »

możesz kupić specjalne maty dla audio fili ,są dźwiękochłonne i wbrew opiniom nie chłoną wilgoci , zakładałem je z kumplem do bagażnika jego samochodu kiedy robił zabudowę i do dzisiaj jest spoko.
A co do konserwacji to żadnego biteksu , on zastyga , ale nie do końca , jeżeli chcesz to zrobić konserwacją to zrób natrysk z "baranka" jest to środek ochronny pod lakier tak więc on zastyga całkowicie ,tworząc warstwę z gumy.
Ale naprawdę rozejrzyj się za profesionalnymi "gąbkami" super likwidują zjawisko rezonansu akustycznego. :-#
Black probe 2.2 GT Turbo
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/

Obrazek

www.csv.pl
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

czyli reasumując nie warto bawić sie w jakieś gąbki czy pianki tylko wykleić drzwi matami :?:
ile dać warst tych mat??
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

ja bym na dał co najmniej 2warstwy,trzy to już mógł by być przerost treści nad formą.
A w kwestii biteksu-to godna polecenia jest masa uszczelniająca na pędzel firmy Novol. Sam u siebie zabezpieczałem probka przed rudym,sprawdziła się w 100%
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

ok no to wiem jak wygluszyć drzwi wewnątrz a teraz powiedzcie mi jak poradzić sobie z trzeszczącym boczkiem?? tez przykleić maty czy tak jak pisał Bogdan coś w stylu filcu :?:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

na boczki to ja CI nic nie poradzę,ale z chęcia wysłucham rad innych ten zabieg również u mnie się kłania.
Z mojej strony tylko dodam, że w miejscu styku każdego plastiku dobrze jest albo nakleić filc bądz posmarować wazeliną
Obrazek
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

ja z trzeszczącymi plastikami w tylnej części auta poradziłem sobie poprzez przyklejenie na łączeniach plastików uszczelki do okien( gąbkowe). większość dzwięków udało mi sie wyeliminować aczkolwiek nie wszystkie :?
natomiast z drzwiami chcial bym miec rozwiazany problem raz na zawsze :D
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

To została Ci jeszcze pewnie tylna klapa a dokładniej pewnie półka.
Najlepiej w rynienke w którą wpada półka przy zamknięciu przykleić gąbki (są takie pod płyty gipsowe szerokość ok. 4cm) to powinno pomóc.
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Sqad masz racje!! denerwuje mnie jeszcze chałasująca i piszcąca klapa!
z piszczeniem poradze sobie mysle smarując uszczelke WD40 ale wydaje mi sie że puka też klapa :!:
pytanie moze troche odbiegajace od tematy: jak podciagnąć zamek tylniej klapy??
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Tylko nie WD to jest lekarstwo na chwile. WD bardzo wysusza elementy potem. Co do klapy to zamek możesz podregulować, ewentualnie mogą już być luzy w samym zamku które są prawie nie do zniwelowania, co najwyżej można dać wyższe gumowe odboje klapy co będzie mocniej ją wypierało przy zamknięciu, a co za tym idzie niwelowało luzy.

Co do smaru to samr grafitowy jest super, to samo pakudztwo co siedzi w prowadnicach pasów, jak ubrudzisz ręce to potem ciężko domyć. :D
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

czyli mam posmarowac uszczelke tym smarem :?:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Uszczelke można ale będzie strasznie brudzić, są też specjalne silikony w sprayu do uszczelek.
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

...co myślicie o tych głośnikach w przednie drzwi allegro.pl/item97730448_hertz_esk_165_f_vat_audioprofit_free_transport.html

i ma ktoś pomysł co zrobić z tyłem auta?? nie chodzi mo o bas a o tylni zestaw. w seryjne miejsca montażowe nic ciekawego nie wejdzie a niechciał bym dziurawić półki. jak zmieścić coś ciekawego w tylniej części auta


Lisiu, w tym topicku rozmawiamy o wygluszeniu.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Sqad pisze:Uszczelke można ale będzie strasznie brudzić, są też specjalne silikony w sprayu do uszczelek.
wazelinka jest tak specjalistyczna,do uszczelek
Obrazek
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Wygłuszenie samochodu

Post autor: Patryk- »

W sumie temat pasuje do każdego auta, ale chodzi o mojego Gt-ka więc pisz tu :wink:
Przymierzam się do zakupu mat wygłuszających, ale kompletnie nie wiem jakie wybrać. Jest ich sporo i nie mogę się zdecydować. Nie chodzi mi o cenę, tylko żeby spełniały swoje zadanie. Ktoś z was robił już takie rzeczy, jeśli tak to ile mniej więcej takich mat idzie na probka ??
Pozdro
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Samochód: Mazda 6 GG 2.3
Galeria: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: Wygłuszenie samochodu

Post autor: MaryooSh89 »

Gość na forum mazdaspeed wygłusza auta farbą Noxudol 3100 z tego co czytałem to pomaga nieźle. Masz tu linka do tematu :)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 60&t=56128
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Wygłuszenie samochodu

Post autor: Patryk- »

eee fajne, tego nie widziałem. Najlepiej chyba było by zrobić test. zrobić dwie obudowy jedną spryskać tą farbą, drugą okleić matami, przykryć głośnik, włączyć ten sam wybrany dźwięk i zmierzyć miernikiem hałasu....wtedy by było wiadomo co jest lepsze
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Samochód: Mazda 6 GG 2.3
Galeria: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: Wygłuszenie samochodu

Post autor: MaryooSh89 »

Z tego co czytałem to gość wygłuszał przede wszystkim dlatego że mazdy są strasznie słabo wyciszone... mam już 3 mazdę i szczerze powiem że w porównaniu do jakiegoś passata czy peugeota to jest strasznie słabo wyciszona.
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Wygłuszenie samochodu

Post autor: mysz »

Witam,
sam obecnie wytłumiam/wygłuszam proba, ale II gen.
Ja to robię w ten sposób:
- taśma dekarska,
- blachogum (pasta głusząca),
- filc.

Wybebeszamy wszystko z samochodu, całą blachę obklejamy taśmą dekarską (ja używam 10mx15cm), następnie idzie na to blachogum. Z plastikami robię tak samo- taśma dekarska, blachogum+ dodatkowo filc.

Nie polecam mat app- po roku mi popłynęły (miałem je na dachu), taśma dekarska póki co, spisuje się bardzo dobrze.

Co do ilości takiej taśmy: na parę drzwi zużyłem 2 rolki (10x15)+ jakiś 1l blachogumu, reszta się robi- bagażnik, tył(boczki, nadkola etc.) zrobione blachogumem- 3litry, dojdzie do tego jeszcze taśma dekarska- tutaj będę potrzebować około 5 rolek (10x15). Cała taka impreza trochę kosztuje, ale warto :)

Jeśli masz za dużo kasy, to proponuję dynamata zamiast dekarskiej :mrgreen: .

Pozdrawiam.

ps. Same maty załatwią tylko wytłumienie- zniwelowanie rezonansów blachy, aby wygłuszyć trzeba do wytłumienia dodać duuuużo filcu ewentualnie jakiegoś innego materiału dźwiękochłonnego.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Samochód: czołg w wersji sport
Galeria: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Re: Wygłuszenie samochodu

Post autor: black_martines »

A ja ostatnio się trochę bawię i jedne drzwi zrobiłem bollem najtańszym ale dwustronnie i wszystkie szczelinki dokleiłem dekarką i sinuslive w sprayu a drugie dynamatem i stp - powiem szczerze że przyjemniejsze sa te pierwsze. Wadą jest to że są pracochłonne w klejeniu - mocne grzanie i zrywanie folii oraz brzydki zapach samych mat na słońcu. Droższe maty mają zaletę - lepiej się je kładzie i są nieco bardziej elastyczne.
Same maty nie dadzą efektu jak nie zabezpieczysz pozostałych rzeczy które lubią rezonować - linki, zamki, lusterka, plastiki. Aby zrobić to skutecznie ja posłużyłem się matami włókiennymi miekkimi i twardymi oraz płytą testową audio. Po kolei słuchałem określonych częstotliwości i sprawdzałem co drga i jak. podkładałem, podklejałem i jest o niebo lepiej. Generalnie pracochłonne.
W probe jest sporo miejsca za głośnikiem i to miejsce jest warte naklejenia grubej solidnej maty - reszta zwykłą ale lekką - te drzwi sporo ważą i dociążanie ich bitumem to nie do końca słodki pomysł.
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”