lakier do probe

Awatar użytkownika
Michał_krk
Posty: 10
Rejestracja: 2006-04-26 16:21

lakier do probe

Post autor: Michał_krk »

mam pytanko czy ktos wie gdzie mozna kupic lakier do probe czarnego
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Idziesz do dobrego sklepu z lakierami samochodowymi bierzesz ze sobą kod koloru dobierasz lakier z katalogu FORD USA i płacisz w kasie.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Hehehehe już chyba lepiej nie dało rady wytłumaczyć no chyba ze pyta kto i za ile może taki lakier załatwić.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

A jaki jest kod czerwonego lakieru?
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

zobacz sobie na http://www.performanceprobe.com


Czarnych i czerwonych kolorów Probe Igen jest bardzo dużo.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Roman Matyszczak
Posty: 3
Rejestracja: 2006-04-29 18:15

Post autor: Roman Matyszczak »

ja samodzielnie dobierałem kolor d lakieru bo nigdzie nie mieli katalogu z FORD USA bo w moim mieście nie można kupić za bardzo części do tak wspaniałego autka :lol: :lol: :D :D
Awatar użytkownika
Sokół
Posty: 179
Rejestracja: 2006-03-29 14:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Weź odkręc klapkę wlewu paliwa i podjedź do mieszalni i lakierów ,nawet jeśli nie masz numeru lakieru powinni ci dobra idealnie odcień do klapki ( tak przynajmniej ja robię ) Polecam lakiery RM , Glazurit i Du point :wink:
www.csv.pl
Black probe 2.2 GT Turbo
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/

Obrazek

www.csv.pl
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Roman Matyszczak pisze: bo w moim mieście nie można kupić za bardzo części do tak wspaniałego autka :lol: :lol: :D :D
Gdzie mieszkasz kolego? może tak wypełnić profil użytkownika do konca?
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

pelot pisze:Gdzie mieszkasz kolego?
Gdzie mieszasz? :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Ja polecam STANDOX'a
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Sokół
Posty: 179
Rejestracja: 2006-03-29 14:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Sokół »

A ja nie bardzo , jest to stara linia kolorystyczna , która w 2008 roku chyba zniknie z naszych sklepów . Tak dla informacji w 2008 roku zaczyna obowiązywać zakaz handlu lakierami chemoutwardzalnymi , a wchodzą tylko lakiery wodne i te które spełniają normę tzw ( 420g) :wink:
Tak więc jeśli będziesz malował to wybierz jakąś dużą firmę , która zapewni ci to , że jak przyjedziesz do nich znowu dorabiać kolor to będziesz miał pewność iż będzie to ten sam kolor i odcień. Jak narazie tylko 4 firmy dają taką gwarancję po 2008 r. RM , GLAZURIT, DU POINT ,
ICI . Warto się zastanowić czy kupować lakier tańszy , a co za tym idzie mniej trwały , (bez obrazy) wymagający częstszego polerowania i nie mówię tu o przetarci jakimś woskiem , czy pastą ale o prawdziwej polerce w celu odzyskania błysku i zlikwidowania mikro rys.
Jeszcze raz pisze warto się zastanowić przed kupnem farby , czy wydanie dodatkowych 20- 40 złotych , nie przyniesie nam później większych korzyści :D
Black probe 2.2 GT Turbo
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/

Obrazek

www.csv.pl
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Pierwsze słyszę aby Standox był kiepskim lakierem no ale może się mylę. Z tego co czytałem na ich stronach lakiery wodne również oferują. IMHO te lakiery nie zależnie czy to są Standoxa czy innej firmy, uważam za bubel. Dlaczego? Pooglądajcie sobie lakiery na nowych samochodach. Mi wystarczy jak patrzę na Mercedesa nowego klasy E mojego szefa, lub firmowego nowego Sprintera. Porażka! Głównie chodzi mi o maskę, gdyż jest ona cała w białych kropkach od drobnych kamyczków. Niestety lakiery wodne nie są tak trwałe i są miększe. Osobiście wybrał bym lakier chemoutwardzalny.

Zapraszam do lektury tu
Jak zawsze się okazuje, nie ma złotego środka a wszystko zależy od... (wielu czynników ;)).
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Sokół
Posty: 179
Rejestracja: 2006-03-29 14:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Po pierwsze nie chodziło mi o jakość lakieru , ale o zachowanie kolorystyki( nieważne ).
Po drugie nie można wypowiadać się tylko z lektury z czyjejś strony internetowej , byłem na wielu pokazach różnych firm oferujących lakiery wodorozcieńczalne i tylko te 4 miały coś konkretnego do zaoferowania , czyli np. RM - potrzeba mniej lakieru aby wylakierować element , cena lakieru jest niższa od ceny bazy chemicznej , została zachowana pełna specyfikacja kolorystyczna z baz chemicznych , czyli jeżeli miałeś malowany element starym lakierem , to z tego samego numeru (mówię o odcieniach) zostanie ci dobrana baza wodna , która po wymalowaniu nie będzie się różnić od starej powłoki , pozatym maluje się nimi tak samo jak lakierami chemicznymi ( te same procedury , oczywiście mówię o RM i Glazurit) zmienia się tylko sposób schnięcia i warunki w jakich trzeba lakierować.
A tak wogule o trwałości lakieu bazowego nie decyduje on sam tylko lakier bezbarwny jakim jest on pociągnięty. To on może być ms lub hs .
Lakier bezbarwny decyduje w 90 % o trwałości , glębi rozproszeniu światła itd.
Black probe 2.2 GT Turbo
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/

Obrazek

www.csv.pl
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Ekspertem w tej dziedzinie nie jestem bo sam nie maluję samochodów. Myślę że forum "lakierowanko" można poczytać i dowiedzieć się co nie co bo siedzą tam równie tęgie łby jak na tym forum. My wiemy coś więcej na temat Probów, Oni mają za to w jednym palcu lakiery. W końcu taka idea przyświeca powstawaniu takich for.

Weź też pod uwagę, że nie wszystkie lakiery malujesz bezbarwnym, np. lakiery akrylowe (nie metalizowane).

IMO wiadomo że przyszłość należy do lakierów wodnych i znaczenie w tym przypadku ma również ekologia. Technologia posuwa się do przodu w dużym tempie i przypuszczam że są, lub może lakiery wodne będą jeszcze lepsze niż są w chwili obecnej. Ale nie zapominajmy, że firmy też muszą na czymś zarabiać. W czasach jakich mamy, gdyby firma Mercedes wypuściła tak dobre auto jakim była tzw. BECZKA (mercedes W123) to przypuszczam że w niedługim czasie by splajtowała.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

To takie małe pytanie czymi jak, przy użyciu jakich preparatów pomalować samemu samochód w domowych warunkach, żeby było ładnie i trwało??

I mam pytanie, o co chodzi z lakierem bezbarwnym?? Jakie są zależności o których wcześniej pisałeś??
Awatar użytkownika
Sokół
Posty: 179
Rejestracja: 2006-03-29 14:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Pisałem o lakierach bezbarwnych dlatego , że nawet auta o jednolitych kolorach takich jak biały , czerwony , żółty itp. są malowane przez producentów w 90 procentach bazami ( czyli warstwa lakieru w danym kolorze a na to lakier bezbarwny nawet takie fiaciki )
Lakierowanie akrylami zostaje pomału już wyparte przez lakiery dwu warstwowe , lub nawet często już 3 warstwowe !
A co do jakości lakieru bezbarwnego , to jest tak>
Lakier bezbarwny jest to żywica akrylowa podana pewnym procesom i technologiom . Tak więc im więcej w nim "uszlachetniaczy" tym droższy produkt.
W swojej firmie mam lakiery za 50zł za komplet 1l. + 0,5 l. utwardzacza , ale są i takie gdzie sam lakier bezbarwny np. SUPREME CLEAR kosztuje 162 zł za litr . (Jest to lakier seryjnie stosowany w 607) Jego utwardzenie polega nie tylko na tym żeby dodać utwardzacza ale też trzeba go " wypalić" w komorze lakierniczej w temp. 60 stopni przez 30 min.
Jest on po tym procesie bardziej odporny na czynniki zewnętrzne i uszkodzenia mechaniczne. Tak więc panowie ceny nie biorą się z kosmosu lecz właśnie poprzez zwiększanie klarowności , odporności różnymi dodatkami wzrasta cena .

A co do malowania samemu w przy domowym garażu , to gdzieś 50-60 % klientów tak właśnie maluje , szczerze mówiąc mało kogo stać na komorę lakierniczą !
Najważniejsze jest tylko parę rzeczy :
_ dobrze przygotować wstępnie samochód (szpachlowanie , podkład)
- mieć w miarę dobry kompresor , taki który nie będzie pluł olejem ani wodą i dostarczy odpowiednie ciśnienie.
- pistolet najlepiej z dyszą 1.4 (pożyczyć od kogoś kto maluje ) lub wydać 76 zł na taki którym na pewno wymalujemy jedno auto a może i8 coś więcej , przecież nikt nie będzie inwestował na jeden raz 1500 - 2000 zł na porządny sprzęt ( sata , Devillbis)
- trochę popytać lakierników , poczytać na ten temat i ćwiczyć . Nikt za pierwszym razem nie wymalował idealnie auta czy też błotnika!
W każdej porządnej mieszalni jest choć jeden lakiernik lub technik kolorysta , który powinien udzielić pomocy lub wyjaśnić wasze wątpliwości.
tak na zakończenie : ilu jest lakierników tyle jest sposobów i technik lakierowania , każdy wyrabia sobie swój dogodny dla siebie i wybiera materiały które najlepiej przez niego poznane nie zawsze te najlepsze , niestety w naszym kraju głównym założeniem w wybierani materiałów jest cena!!!
Black probe 2.2 GT Turbo
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/

Obrazek

www.csv.pl
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: lakier do probe

Post autor: Pawel_-5 »

Witam!
Jak sprawdzić kod lakieru w moim probe? Niby powinna być naklejka taka jak tu: http://www.performanceprobe.com/index2. ... /index.php lecz jak się otworzy drzwi kierowcy to takiej nie ma! Jest jedynie od strony pasażera naklejka, którą pokazuję w załączniku. Muszę kupić lakier tylko nie wiem jaki mam.
Pozdro!
Załączniki
naklejka.jpg
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: lakier do probe

Post autor: Maxxum »

Może to pomoże.
Kolory nadwozia - próbki.doc
(166.5 KiB) Pobrany 323 razy
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: lakier do probe

Post autor: Pawel_-5 »

Tak,dzięki
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: lakier do probe

Post autor: -michal- »

Odświeżę temacik :)

Jakim lakierem fabrycznie były lakierowane jedynki :?: Dwuwarstwowym, a może też i jednowarstwowym :?: :roll:

Interesuje mnie czerwony lakier z I gen GT rocznik 89. Jest to lakier nie metaliczny. Z próbek lakierów jakie wrzucił Maxxum wynika, że w tym roczniku były dwa odcienie czerwieni.

Moja jedynka jest jeszcze w oryginalnym lakierze (oprócz maski i przednich błotników) i z moich oględzin wynika, że nadwozie jest polakierowane jednowarstwowym, natomiast na spoilerze klapy widać że w kilku miejscach jest uszkodzony-starty bezbarwny aż do bazy :roll:

Niby 1989 to jeszcze "stara szkoła" i prawdopodobne jest to, że lakierowali wtedy niemetaliki zwykłym akrylem, ale skąd na spoilerze wziął się lakier bezbarwny :roll:
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: lakier do probe

Post autor: Robert »

Skoro niemetaliczny, to masz C2 :arrow: http://www.performanceprobe.com/info/co ... ?ctype=ext (w pierwszej kolumnie masz ptaszki przy kolorach, które pokrywali clearem).
Potwierdź sobie na naklejce przy drzwiach kierowcy:
(plik z performanceprobe.com)
(plik z performanceprobe.com)
vcl.gif (28.2 KiB) Przejrzano 27496 razy
A na plastikowym spojlerze widać bez warstwy zabezpieczającej by się łuszczyło.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: lakier do probe

Post autor: -michal- »

Robert pisze:Skoro niemetaliczny, to masz C2 :arrow: http://www.performanceprobe.com/info/co ... ?ctype=ext (w pierwszej kolumnie masz ptaszki przy kolorach, które pokrywali clearem).
Potwierdź sobie na naklejce przy drzwiach kierowcy:
Wielkie dzięki :) Sprawdzałem na naklejce i potwierdza się że jest to C2
Robert pisze:A na plastikowym spojlerze widać bez warstwy zabezpieczającej by się łuszczyło.
Być może, choć zderzaki i listwy boczne są tak jak nadwozie polakierowane bez klaru, może dlatego że inne tworzywo, trudno zgadnąć ;)

Ogólnie zaskakująco dobrze wygląda lakier w mojej jedynce pomimo tego, że jest to czerwień, która jak wiadomo lakierowana jednowarstwowo lubi sobie zmatowieć po kilku latach. Lakier jest oryginalny i jak na dwudziestotrzyletnią jednowarstwówkę wygląda naprawdę Ok :) Wniosek z tego taki, że ten lakier którym wtedy malowali był bardzo dobrej jakości, nie wiem, czy jak w przyszłości będę lakierował probe całościowo, to czy robić tak jak fabryka, czy może zrobić to dwuwarstwowo, jakość dzisiejszych lakierów jednowarstwowych jest kiepska i z pewnością efekt po kilku latach będzie marny :roll:
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”