Czerwone kierunki
- Witek.w-wa
- Posty: 272
- Rejestracja: 2003-12-09 13:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
Hej
Ja myślę,że należałoby gdzies poszperać. Bo jak interesowałem się jeszcze niedawno kupnem Trans Ama , to niemcy czesto sie chwalili ,że ma ważny TUV i jest na czerwonych kierunkach.
Czyli wynika z tego ,że muszą być jakieś odstępstwa od reguły jeżeli w niemczech można zarejestrować auto amerykańskie z czerwonymi kierunkami
Ja myślę,że należałoby gdzies poszperać. Bo jak interesowałem się jeszcze niedawno kupnem Trans Ama , to niemcy czesto sie chwalili ,że ma ważny TUV i jest na czerwonych kierunkach.
Czyli wynika z tego ,że muszą być jakieś odstępstwa od reguły jeżeli w niemczech można zarejestrować auto amerykańskie z czerwonymi kierunkami
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue-
trip computer, welur -regatta blue-
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Postojówki już robią na diodach, poczekaj jeszcze chwilę i będą na tyle mocne, że zastąpią zwykłe bańki i bez problemu zmieścisz i cofanie, i kierunki.
Ja mam odstępstwo bez tylnego przeciwmgielnego Ale kierunki mam pomarańczowe.asdero pisze:Sugerujesz, że mogą być odstępstwa w naszym kraju ? Hm... muszę się dopytać na WiejskiejWitek.w-wa pisze: Czyli wynika z tego ,że muszą być jakieś odstępstwa od reguły jeżeli w niemczech można zarejestrować auto amerykańskie z czerwonymi kierunkami
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Sprawa podstawowa:kolor czerwony z zielonym daje kolorZOLTY !!!!!Sam mam Probe USA z czerwonymi kierunkami z tylu i po zamontowaniu zielonych zarowek kierunki daja swiatlo zblizone do pomaranczowego.Nawet przy kontroli policyjnej stwierdzili ze w ostatecznosci tak moze zostac!Czasem takie zarowki mozna dostac a jak nie to samemu przemalowac
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Kolor czerwono-pomarańczowo-żółty z zielono-żółtym daje żółty (patrz rysunek powyżej). Ale może w Twoim aucie obowiązują inne podstawy fizyki?nerVous pisze: Sprawa podstawowa:kolor czerwony z zielonym daje kolorZOLTY !!!!!
Czyli czerwone lampy nie są "dobrze" czerwone. Zakładałeś pomarańczowe żarówki? Może efekt byłby lepszy, niż przy niby-zielonych?nerVous pisze:Sam mam Probe USA z czerwonymi kierunkami z tylu i po zamontowaniu zielonych zarowek kierunki daja swiatlo zblizone do pomaranczowego.
CZERWONY FILTR+ZIELONA ŻARÓWKA=BRAK ŚWIATŁA!
(teoretycznie)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
To co piszecie to tylko teoria a ja sprawdzalem w praktyce i mam kierunki zblizone do pomaranczowego.I zadne tam niby "zielone "zarowki!
Moje Probe jezdzi po kraju od 11 lat i tylko raz ostatnio policja zwrocila mi uwage ze te kierunki tak naprawde zolte to one nie sa
Mialem zalozone zolte zarowki ale nie dalo to zadnego efektu
Co znaczy"dobrze czerwone lampy"??
Moje Probe jezdzi po kraju od 11 lat i tylko raz ostatnio policja zwrocila mi uwage ze te kierunki tak naprawde zolte to one nie sa
Mialem zalozone zolte zarowki ale nie dalo to zadnego efektu
Co znaczy"dobrze czerwone lampy"??
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
"Dobrze" czerwone lampy tzn. takie, które pozostawiają z całego spektrum jedynie światło czerwone. Czyli "wycinają" (filtrują) wszystkie inne długości, np. pomarańczowe. Niby-zielone żarówki to takie, które większość mocy oddają w zieleni, ale "sieją" wystarczająco mocno wokół, by przejść przez niby-czerwone klosze. Teoretycznie przy Twoich lampach lepszy efekt byś uzyskał dając pomarańczowe żarówki. Może żółte, które zakładałeś były właśnie "dobre" i nie świeciły w ogóle (albo b.mało) na pomarańczowo?
Ci co szukają alternatywnych rozwiązań wbrew powszechnie uznanym teoriom wtłaczanym im w szkołach (czasem) wyrastają na geniuszy, więc powodzenia (tu jest pełen uśmiech bez złośliwego przymrużenia oka ani naśmiewania się)
Z góry zastrzegam, że powyższa wypowiedź NIE DOTYCZY ORTOGRAFII
Ci co szukają alternatywnych rozwiązań wbrew powszechnie uznanym teoriom wtłaczanym im w szkołach (czasem) wyrastają na geniuszy, więc powodzenia (tu jest pełen uśmiech bez złośliwego przymrużenia oka ani naśmiewania się)
Z góry zastrzegam, że powyższa wypowiedź NIE DOTYCZY ORTOGRAFII
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Hołdowanie zasadom alternatywnej ortografii nie jest przejawem geniuszu.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Panowie i panie, zauważcie że wszyscy siedzicie przed monitorami które korzystając z modelu RGB (red, green, blue) jednak kolor żółty wyświetlają. Podstawy fizyczne takiego działania są jak najbardziej poprawne, gdyż klosz czerwony przepuszcza oprócz fali czerwonej pozostałą część widma. To nie laser!
Konkretnie:
-odradzam malowanie żarówek, kiedyś próbowałem, paw.
-ponieważ kolor trzeba ustalić empirycznie spróbuj zastosować paski zielonej foli przyklejane po wewnętrznej stronie klosza, metodą kolejnych zwątpień reguluj %czerwień/zieleń
-kolor możesz doregulować folią jasny cyjan
-żarówka oczywiście biała o dużo więkrzej mocy, ponieważ przyciemniamy dodatkowymi filtrami jasność klosza
Ponadto jeśli coś się nie uda, zawsze możesz odkleić folię i spróbować jeszcze raz
Konkretnie:
-odradzam malowanie żarówek, kiedyś próbowałem, paw.
-ponieważ kolor trzeba ustalić empirycznie spróbuj zastosować paski zielonej foli przyklejane po wewnętrznej stronie klosza, metodą kolejnych zwątpień reguluj %czerwień/zieleń
-kolor możesz doregulować folią jasny cyjan
-żarówka oczywiście biała o dużo więkrzej mocy, ponieważ przyciemniamy dodatkowymi filtrami jasność klosza
Ponadto jeśli coś się nie uda, zawsze możesz odkleić folię i spróbować jeszcze raz
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Napiszę, że bzdury, to mi się dostanie jak Voodoo ostatnio, ale spróbuję:
Kto ma monitor RGB pokryty czerwonym kloszem? Ręka do góry!
Nie widzę, nie słyszę... Czyżby czas do laryngologa i okulisty? Chyba jednak nie...
Jak w białym kloszu dasz 2 żarówki: zieloną i czerwoną to może razem dadzą żółty albo pomarańczowy. Jak żarówek będzie dużo i będą wielkości plamki na monitorze, albo ukryjesz żarówki i zmieszasz światło tak, by nie było widać osobnych kolorów, to Ci się w dodatku ładnie zleje w jedno.
Chętnie spotkam się z tym geniuszem, który uzyska zadowalające efekty przez dodawanie filtrów.
Odradzasz malowanie żarówek a polecasz folię? Czyli z folią próbowałeś? Czym się różni zielona folia od zielonej bańki?
Kto ma monitor RGB pokryty czerwonym kloszem? Ręka do góry!
Nie widzę, nie słyszę... Czyżby czas do laryngologa i okulisty? Chyba jednak nie...
Jak w białym kloszu dasz 2 żarówki: zieloną i czerwoną to może razem dadzą żółty albo pomarańczowy. Jak żarówek będzie dużo i będą wielkości plamki na monitorze, albo ukryjesz żarówki i zmieszasz światło tak, by nie było widać osobnych kolorów, to Ci się w dodatku ładnie zleje w jedno.
Chętnie spotkam się z tym geniuszem, który uzyska zadowalające efekty przez dodawanie filtrów.
Odradzasz malowanie żarówek a polecasz folię? Czyli z folią próbowałeś? Czym się różni zielona folia od zielonej bańki?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
A co kosztuje zrobić eksperyment?
Można to po prostu sprawdzić, a jak zadziała to kłopot z głowy.
Jeśli się myle to straty niewielkie, najwyżej pare godzin w weekend
Idę poszukać w garażu jakiś stary klosz i kupić cukierki (dla folii)
Można to po prostu sprawdzić, a jak zadziała to kłopot z głowy.
Jeśli się myle to straty niewielkie, najwyżej pare godzin w weekend
Idę poszukać w garażu jakiś stary klosz i kupić cukierki (dla folii)
Ostatnio zmieniony 2005-09-10 10:13 przez Wuax, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by
Spotkam się chętnie w poniedziałek w route.Robert pisze: Jak w białym kloszu dasz 2 żarówki: zieloną i czerwoną to może razem dadzą żółty albo pomarańczowy. Jak żarówek będzie dużo i będą wielkości plamki na monitorze, albo ukryjesz żarówki i zmieszasz światło tak, by nie było widać osobnych kolorów, to Ci się w dodatku ładnie zleje w jedno.
Chętnie spotkam się z tym geniuszem, który uzyska zadowalające efekty przez dodawanie filtrów.
Odradzasz malowanie żarówek a polecasz folię? Czyli z folią próbowałeś? Czym się różni zielona folia od zielonej bańki?
A czym wobec tego różni się bańka żarówki jako filtr od foli? przecież to to samo. Malowanie odradzam bo wychodzi niejednorodnie i jest upierdliwe (farba na żarówce to też filtr). Ponadto jeśli chodzi o równe mieszanie kolorów łatwiej o kilkanaście pasków folii niż o kilkanaście żarówek.
Nara, wracam do eksperymentów, problem mnie zaciekawił.
P.S. Zasłoń monitor przezroczystą czerwoną folią (np 50%red,50% transparent) i obserwuj zmieniając kolory na monitorze. Twój błąd polega
na tym że traktujesz klosz jako 100% czerwony, a tak nigdy nie jest.
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Tylko please, nie wyklejajcie kloszów papierkami od cukierków
Właśnie chodziło o to, że malowanie daje ten sam efekt, co filtr.
Gdyby wszystko było tak proste, to po co w ogóle przerabiać tylne kierunki w autach ze Stanów? Wstawiamy dodatkowy filtr i...g.wychodzi.
Jak poczytasz wcześniejszą dyskusję klosz czerwony nie jest oczywiście idealnym filtrem, ale lepszego efektu, niż przy użyciu POMARAŃCZOWYCH żarówek (ew.pomarańczowej folii, tylko po co, skoro takie żarówki są już wszędzie) wg mnie nie uzyskasz.
Czerwoną folię mam w samochodzie (tak sobie wożę czekając... Przydała się na Mazurach, gdy Pelot kombinował jak będą wyglądały czerwone przednie kierunki w jego czerwonej jedynce), monitor też wezmę, popatrzymy...
Właśnie chodziło o to, że malowanie daje ten sam efekt, co filtr.
Gdyby wszystko było tak proste, to po co w ogóle przerabiać tylne kierunki w autach ze Stanów? Wstawiamy dodatkowy filtr i...g.wychodzi.
Jak poczytasz wcześniejszą dyskusję klosz czerwony nie jest oczywiście idealnym filtrem, ale lepszego efektu, niż przy użyciu POMARAŃCZOWYCH żarówek (ew.pomarańczowej folii, tylko po co, skoro takie żarówki są już wszędzie) wg mnie nie uzyskasz.
Czerwoną folię mam w samochodzie (tak sobie wożę czekając... Przydała się na Mazurach, gdy Pelot kombinował jak będą wyglądały czerwone przednie kierunki w jego czerwonej jedynce), monitor też wezmę, popatrzymy...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
O.K. eksperyment zakończony 100% sukcesem!!!
Niedowiarkom zainteresowanym wynikiem zademonstruję wynik w poniedziałek w route. Mam nadzieję że Robert też będzie . Ponadto dla potrzebujących folia za free
Pozdrawiam
p.s. Dzięki Robert że pierwszy odkryłeś że jestem genialny!
Niedowiarkom zainteresowanym wynikiem zademonstruję wynik w poniedziałek w route. Mam nadzieję że Robert też będzie . Ponadto dla potrzebujących folia za free
Pozdrawiam
p.s. Dzięki Robert że pierwszy odkryłeś że jestem genialny!
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ja jeszcze nie odkryłem
Na razie Ty odkryłeś w sobie geniusz (ja odkryję być może pojutrze - okaże się na okazaniu)
Na razie Ty odkryłeś w sobie geniusz (ja odkryję być może pojutrze - okaże się na okazaniu)
Jaka folia? Ja chce cukierka! O smaku bananowym poproszę!su-PERCH-arger pisze:Ponadto dla potrzebujących folia za free
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Żółte papierki - w sam raz dla mnie! Więc jednak poproszę bananowe.
I żeby sobie nikt nie pomyślał, że czujemy do siebie miętę
I żeby sobie nikt nie pomyślał, że czujemy do siebie miętę
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Cóż, pojeżdżę jeszcze tydzień w nieświadomości geniusza na wyciągnięcie ręki, bo dziś w Route żadna lampa a'la zebra w paski zielonej folii na mnie nie nastawała. Może w sobotę u Kamila, albo rzeczywiście za tydzień.su-PERCH-arger pisze:Cóż, powożę jeszcze z tydzień tę lampę w bagażnikuRobert pisze:Ja jeszcze nie odkryłem
Na razie Ty odkryłeś w sobie geniusz (ja odkryję być może pojutrze - okaże się na okazaniu)
Chyba że Cię to nie interesuje. [-X
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade