Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?

Awatar użytkownika
Leib Garde
Posty: 52
Rejestracja: 2008-07-27 23:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?

Post autor: Leib Garde »

Witam,
pierwsze emocje po kupnie auta opadły, czas zabrać się za poprawianie kilku rzeczy :)
Chciałbym dowiedzieć się co sądzicie o tym (sorry za jakość zdjęć - telefon):
Obrazek Obrazek Obrazek
Nie wygląda to źle, ale idealnie też nie jest... Szpary mają różną szerokość, w jednym miejscu nawet maska przytarła reflektor zdzierając lakier do gołego metalu, czyli mam potencjalne ognisko korozji. W poziomie jest prawie dobrze, po prawej maska nieco ucieka do góry. Przeglądając forum, doszedłem do wniosku że złe spasowanie lamp, maski to przypadłość wielu probków. Mój prawie na pewno nie był bity, nie ma śladów wtórnego malowania itp. Śruby mocujące poszczególne elementy karoserii od strony komory silnika są jeszcze zaklejone po bokach jakąś masą, chyba fabryczną, więc nikt jeszcze tego prawdopodobnie nie ruszał. Moje pytanie: czy da się w prosty sposób poprawić te niedoskonałości we własnym zakresie? Regulując odpowiednie śruby? Z góry mówię że jestem raczej lewy do takich prac, więc zanim coś rozgrzebię, wolę się zapytać... Ktoś robił coś podobnego i ewentualnie mógłby coś konkretnego poradzić - co gdzie poluzować, poprzesuwać? Czy może lepiej pójść z tym do jakiegoś blacharza?
Pozdrawiam
Krzysiek
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
Awatar użytkownika
bes_pieczniq
Posty: 51
Rejestracja: 2008-08-22 18:47
Galeria: viewtopic.php?t=16665
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: bes_pieczniq »

dopisze sie do tego tematu... u mnie jest podobny problem... tyle ze u mnie lekko opadl zderzak... i pytanie jak go dokrecic bo nie mam zielonego pojecia jak sie dostać do śrub??
byl Fiat 126p najszybszy w miescie :D
bylo Renault 19 LPG :D
byl Opel Omega 2.0 lpg z palety chwilowych :D
był 2.5 V6 II gen '93 czarny z palety groźnych :D
bylo BMW e36 325 z palety diesli :D
jest 2,5 V6 II gen '94 czerwony z palety szybkich :D
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Post autor: szpagat »

Maskę koledzy na śrubach przy zawiasach się reguluje i na zamku(śrubami zamek się przesuwa można też lekko przekrzywić skobel dodatkowo w większości aut są gumki które się wręca wykręca regulując wysokość maski z obu stron), zderzak na śrubach mocujących. Sam jak masz cierpliwość to zrobisz tak samo jak i blacharz. Wystarczy popuszczać śruby ustawiać i dokręcać metodą prób i błędów do skutku.
Z cyklu złych wiadomości: pod zderzakiem z przodu jest taka plastikowa jakby podkładka, którą łatwo złamać - czasem jak dojedziesz pod wysoki krawężnik zderzakiem tak że otrzesz dołem, możesz tą podkładkę załatwić. Jak ona Ci pęknie zderzak trochę może opadać i ciężko go ustawić.
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A może łatwiej zacząć od regulacji daszków lamp? :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Leib Garde
Posty: 52
Rejestracja: 2008-07-27 23:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Leib Garde »

Właśnie te daszki - u mnie chyba to jest główny problem. Rozumiem że muszę poluźnić całą lampę z mocowaniem żeby to skorygować?
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Nie trzeba, zdejmij osłone plastikową, a tuż pod daszkiem sa 4 sruby mozesz sobie regulowac polozenie daszka w plaszczyznie poziomej, na wilekosc szczelin w stosunku do maski nie ma t wplywy.

Z prawej strony maska Ci delikatnie odstaje pewnie dlatego że akumulator jest za wysoki.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Ja swojego rozebralem ostatnio do lakierowania i powiem wam zeby zlozyc to spowrotem idealnie to trzeba sie niezle nameczyc :D srobek zatrzaskow itp od cholery.

Proponuje najpierw ustawic maske tak zeby krawedzie boczne sie zgrywaly ze soba i byly idealne.potem daszki i na koniec zderzak i brewki. Jezeli robisz to sam to przydatny jest scisk stolarski zeby sobie przytrzymac zderzaczek :D

No ale na poczatek to zobacz jak sie sprawa ma z aku.Bo jezeli on jest za wysoki to nic nie zdzialasz :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: sziaba »

Witam
Taka jedna mała uwaga :wink: czy aby ta maska nie opiera się na akumulatorze ? Bo tak dziwnie to wygląda ....
Mogę się mylić bo na zdjęciach nie widać tak dokładnie :?
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Awatar użytkownika
Leib Garde
Posty: 52
Rejestracja: 2008-07-27 23:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Leib Garde »

Dzięki Panowie za rady, sprawdziłem i faktycznie akumulator jest za wysoki :( Że też wcześniej na to nie wpadłem... Spróbuje coś pokombinować, jakoś go obniżyć ale myślę że skończy się na wymianie akumulatora na niższy... Potem pobawię się w ustawianie maski i daszków.
Pozdro!
Krzysiek
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Spróbuj przyciąć podkładkę.
Awatar użytkownika
Leib Garde
Posty: 52
Rejestracja: 2008-07-27 23:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Leib Garde »

Ok, zrobione :) wygląda teraz dużo lepiej, jeszcze tylko regulacja szpar. Ostatecznie obróciłem podstawkę pod aku drugą stroną i mocno ją przyciąłem od dołu. Jest teraz zamocowana na dwóch śrubach, mam nadzieję że to wytrzyma :)
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: sziaba »

A jednak oczy mnie jeszcze nie zawodzą :P
Jak troszkę pokombinujesz to dasz rady :wink: , ja też przerabiałem ten problem i jakoś poszło :twisted:
Pozdrawiam
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Post autor: Natan »

Witam i pozdrawiam zarazem otóz Panowie to nie tak a wiec szybko i na temat otóż 27.08 padł mi aku wiec do hurtowni po nowy jest niema sprawy 60 Amh 270 zeta i zakładka do Probka macha w dół i ooo ooo a tu co ??????/ okazało sie ze aku za wysoki i Pan sprzedawca w szoku jak to mozliwe ?? wiec do madrej ksiażki i co sie okazuje ze według ksiażki aku do Probka ma byc wymiarowy bo sie nie miesci wiec pan hyrtownok zmienia według wymiarów na nowy i o cudo aku jakby był robiony na wymiar sory ale wymiarów nie pamietam tak ze musi byc dopasowany i niema zadnego problemu i koledzy bez zadnej fuchy podcinania obracania podstawy ma byc tak jak powinno byc i bedzie superancko :D :D :D 8) :roll: :roll: :roll: :wink: POZDRAWIAM przepraszam za ort.
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
shimizu
Posty: 39
Rejestracja: 2007-11-17 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: shimizu »

A jest może jakaś regulacja maski przy zamknięciu ? Bo u mnie nawet jak aku wyjąłem to się maska idealnie nie spasuje ze zderzakiem. Natomiast sama maska dobrze jest spasowana z nadkolami błotnikami i lampami tylko ze zderzakiem nie bardzo chce :?
Ford Probe II 2,5 V6 USA
czarna strzała, bi-xenon inside :]
Awatar użytkownika
Leib Garde
Posty: 52
Rejestracja: 2008-07-27 23:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Leib Garde »

W takim razie może to wina zderzaka? Sprawdź czy czasem za bardzo nie opadł, być może masz połamane mocowania które trzymają zderzak od spodu - łatwo je zniszczyć na jakimś wyższym krawężniku... :? Ogólnie jeśli maska dobrze pasuje do reszty karoserii, raczej jej nie ruszaj :)
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?

Post autor: infernoblade »

Witam panowie, mam problem ze spasowaniem przodu :x Czy kolejność składania przodu podana przez Ero jest poprawna? Męczę się już z tym trochę i ni cholery nie mogę dojść do ładu. Proszę o jakieś porady.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?

Post autor: Romas »

teoretycznie tak, ale w praktyce ....
ustaw maskę z błotnikami, zderzak, i na końcu zabawa z daszkami. nie jest to proste ale wykonalne :wink:
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?

Post autor: infernoblade »

Ok, dzięki będę próbował dalej
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?

Post autor: avel »

hmm. ja robiłem według własnego pomysłu. Zderzaka praktycznie nie da się regulować, więc najpierw jego przykręcamy na środku i prowizorycznie podpieramy na bokach. Dalej maska tak żeby ładne się sprasowywała ze szczeliną zderzak <> maska. Następnie błotniki, nimi można manipulować na wszystkie strony, a jak trzeba to nawet siłą doginać.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?

Post autor: Romas »

avel pisze:Zderzaka praktycznie nie da się regulować,
Da się :wink:
Awatar użytkownika
paput3000
Klubowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2013-02-04 17:23
Samochód: Ford Probe 94' 2.0 USA i 96' 2.0 EURO
Galeria: viewtopic.php?t=21220
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?

Post autor: paput3000 »

Witam. Mam pewien problem z lampami. Po wymianie lamp zauważyłem że jedna jest delikatnie wyżej (po podniesieniu). Czy istniej możliwość regulacji całej lampy czy najprostrzy sposób nagiąć całość?
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?

Post autor: vitek »

Oley pisze:.... A to z tego względu, że różnice powodujące nierównomierne otwieranie lamp tkwią przede
wszystkim w luzach na sworzniach, w innym tarciu poszczególnych elementów, w pracy
silniczków itp, a więc są indywidualną częścią każdego auta.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?

Post autor: duracell »

A kręcenie tym czerwonym dynksem nic nie daje? A powinno.... :D
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?

Post autor: Romas »

Ten czerwony dynks jest od awaryjnego otwierania lamp, a może daszek jest źle założony?
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spasowanie elementów karoserii przodu - porady?

Post autor: DNF91 »

Romas, ja myślę, że to była złota rada duracella :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”