Wgnioty od gradu.

eMBe
Posty: 7
Rejestracja: 2012-05-06 13:48

Wgnioty od gradu.

Post autor: eMBe »

Proszę powiedzcie mi czym mogę z powrotem wyciągnąć wgnioty od gradu, tak żeby nie iść do blacharza ? Nie ma ostrych załamań tylko delikatne wgniotki.
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Wgnioty od gradu.

Post autor: MatiLP640 »

może być problem... samemu jedynie jak masz odpowiedni sprzęt, inaczej lakier uszkodzisz, szczerze nie bawił bym się samemu w takie coś. No chyba że jesteś blacharzem ;) ja spotkałem się z 3 metodami wyciągania takich rzeczy, w sumie nie wiem jak żadna się fachowo nazywa :mrgreen: ale jedna jest z przyssawką, druga z takimi "drutami" a trzecia z nie wiem nawet jak to nazwać, coś a`la młot bo działa na zasadzie kinetyki i uderzeniem wyciąga wgniecenie ale to raczej stosują do większych wgnieceń, ja osobiście bym polecał to z "drutami", są magicy co pięknie każdą wgniotkę wyciągną ale niestety sporo sobie liczą... Najlepiej przejedź do jakiegoś blacharza i się doradź ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wgnioty od gradu.

Post autor: Maxxum »

Jest tak metoda, ale nie czy się sprawdza w przypadku wgniotek od gradu.
Kupujesz azot w spreju. psikasz na taką wgniotkę - przy rozprężaniu azot osiąga temperaturę minus kilkadziesiąt st. C, albo nawet więcej. Następnie miejsce to należy gwałtownie ogrzać np. dobrą suszarką, albo opalarką, tylko umiejętnie, żeby nie spalić lakieru. Działa to na zasadzie kurczenia i rozprężania. Materiał próbuje powrócić do pierwotnego kształtu.

Zastrzegam, że tylko widziałem to na filmiku - podobno działa, ale nie wiem - czy w przypadku małych wgniotek.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Wgnioty od gradu.

Post autor: MatiLP640 »

Nie spotkałem się nigdy z taką metodą, ani nawet nie słyszałem o niej ale ma sens, chętnie bym sam sprawdził ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Wgnioty od gradu.

Post autor: Spider33 »

Pewnie chodzi o ten filmik. http://www.youtube.com/watch?v=41-kJ-dZQyw Po umiejscowieniu wgniecnia wydaje mi sie ze ta metoda jest skuteczna tylko w okreslonych warunkach.
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Wgnioty od gradu.

Post autor: Sallmo »

Mi z azotem i grzaniem się nie udało :/ Może brak wprawy ?
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Wgnioty od gradu.

Post autor: Spider33 »

sallmo pisze:Mi z azotem i grzaniem się nie udało :/ Może brak wprawy ?
Chyba specjalistow w tym temacie raczej nie ma... :wink:
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Wgnioty od gradu.

Post autor: Sallmo »

hehehe no chyba tak , ale efekt żaden mi wyszedł ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Wgnioty od gradu.

Post autor: Lukasz »

-- oryginalny post 2013-01-31 00:20 --

jak tak oglądałem na YT to też tak średnio to ludziom wychodzi z tym azotem ;) to by było zbyt piękne aby mogło być prawdziwe

-- dodano 2013-01-31 00:25 --

http://www.youtube.com/watch?v=Mwpw1YT--zw może taką metodą :D
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”