Korozja w naszych Probe II

Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 413
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
Galeria: viewtopic.php?t=22899

Korozja w naszych Probe II

Post autor: BomberMAX »

Panowie przyznać się bez bicia. Gdzie jest u Was rdza? Dajcie też znać czy auto bite czy nietknięte.
~22 lata lecą odkąd druga buda się pojawiła, nie ma bata żeby karoseria/nadwozie było bez cętki.
Zaczne od siebie - próg w rogu - ruda się pojawiła, na szczęście okazało się że to nalot.
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: pawlacz »

Mój 93', też 22 lata. Było pęknięcie na podłużnicy ~5cm ale już zaspawane. Dwie dziury z przodu na nadkolu, wyspawane w trakcie konserwacji. Największy obecnie problem to rdza (bąble) na słupku A od strony kierowcy.

Pojawia się delikatny nalot z tyłu koło lamp i wlewu płynu do spryskiwaczy.

Znalazłem zdięcie, robione już po pierwszych śniegach więc podwozie brudne:

Obrazek
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: avel »

Rdza wychodziła/ wychodzi tu:
1. Na progach w tylnej części, (od środka!) powód to zwłaszcza cieknąca woda przez Rozszczelnione szyby karoseryjne. Te z kolei puszczają od naprężeń budy
2. Pod prawa łapą silnika na nadkolu, widziałem w kilku sztukach
3. Od wewnątrz w miejscu łączenia prawej burty z podłoga bagażnika, bezpośrednio pod anteną, Powód to nieoryginalny wężyk spustowy wody z anteny
4, Podłużnice z tyłu, Są raczej solidnee więc rudej długo zajmuje ich zjedzenie.
5. Pod zderzakiem w tyłu, na wszelkiego rodzaju łączeniach
6. Za lampami z tylu przy kołkach mocujących i przy korku wlewu płynu
7.TRAGEDIA to rura wlewu paliwa, nie istnieją takie których nie ruszyła rdza. Ja ze zswojej zupełnie wyciąłem układ oparów bo zjadło go do reszty. (Ale mam juz drugą w niemal idealnym stanie czeka tylko na cynkowanie)
8. Drwi czasem rdzewieją na spodzie
9, klapa bagażnika na krawędzi
10. Śruby zawieszenia, nawet te zakryte z przodu, jak jedna wykręciłem to została połowa jej grubości.
11. Mocowanie klaksonu, Zgnite do reszty czekam aż odpadnie :P
12. w Rocznikach 94+ rdzewieje na potęgę mocowanie lampek oświetlenie tablicy rejestracyjnej
13. Nadkola tylne, rdzewieje od środka, jakimś cudem wilgoć zbiera się między nadkolem wewnętrznym a zewnętrznym, możliwe ze również przez rozszczelnione szyby karoseryjne. Polecam zdjąć tylne tapicerki w bagażniku i zakonserwować, da się tam dotrzeć przez otwory technologiczne
14. Ramiona wycieraczek :)
15. Szyberdach, jeżeli mamy nienadgryziony to jak najszybciej konserwować bo łatać sie nie da.
16. Pod konserwacja w tylnych nadkolach
17. Mocowania tylnych amortyzatorów i w skrajnych przypadkach tylne kielichy.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: quarth »

w skrocie: cala furmana gnije jak po kapieli w solance xD
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: Sallmo »

Quarth nie bądź złośliwy,obydwaj wiemy że istnieje jedno jedyne Probe bez rdzy...;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: Patryk- »

ten mój plastikowy model jedynki? :)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: KrecioPL »

Potwierdzam, też wiem że istnieje JEDNO probe bez rdzy :D

Patryk, chodzi nam o dwójkę.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: vitek »

Jeśli II, to tylko moja. Cała buda z amelinium :mrgreen:
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: quarth »

-- oryginalny post czwartek, 8 stycznia 2015, 17:11 --
Sallmo pisze:Quarth nie bądź złośliwy,obydwaj wiemy że istnieje jedno jedyne Probe bez rdzy...;)

jak nazywa sie probe bez rudej?

przetopione
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: Maxxum »

Przypominam, ze jest to dział techniczny :!:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 413
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
Galeria: viewtopic.php?t=22899

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: BomberMAX »

avel pisze:Rdza wychodziła/ wychodzi tu:
1. Na progach w tylnej części, (od środka!) powód to zwłaszcza cieknąca woda przez Rozszczelnione szyby karoseryjne. Te z kolei puszczają od naprężeń budy
2. Pod prawa łapą silnika na nadkolu, widziałem w kilku sztukach
3. Od wewnątrz w miejscu łączenia prawej burty z podłoga bagażnika, bezpośrednio pod anteną, Powód to nieoryginalny wężyk spustowy wody z anteny
4, Podłużnice z tyłu, Są raczej solidnee więc rudej długo zajmuje ich zjedzenie.
5. Pod zderzakiem w tyłu, na wszelkiego rodzaju łączeniach
6. Za lampami z tylu przy kołkach mocujących i przy korku wlewu płynu
7.TRAGEDIA to rura wlewu paliwa, nie istnieją takie których nie ruszyła rdza. Ja ze zswojej zupełnie wyciąłem układ oparów bo zjadło go do reszty. (Ale mam juz drugą w niemal idealnym stanie czeka tylko na cynkowanie)
8. Drwi czasem rdzewieją na spodzie
9, klapa bagażnika na krawędzi
10. Śruby zawieszenia, nawet te zakryte z przodu, jak jedna wykręciłem to została połowa jej grubości.
11. Mocowanie klaksonu, Zgnite do reszty czekam aż odpadnie :P
12. w Rocznikach 94+ rdzewieje na potęgę mocowanie lampek oświetlenie tablicy rejestracyjnej
13. Nadkola tylne, rdzewieje od środka, jakimś cudem wilgoć zbiera się między nadkolem wewnętrznym a zewnętrznym, możliwe ze również przez rozszczelnione szyby karoseryjne. Polecam zdjąć tylne tapicerki w bagażniku i zakonserwować, da się tam dotrzeć przez otwory technologiczne
14. Ramiona wycieraczek :)
15. Szyberdach, jeżeli mamy nienadgryziony to jak najszybciej konserwować bo łatać sie nie da.
16. Pod konserwacja w tylnych nadkolach
17. Mocowania tylnych amortyzatorów i w skrajnych przypadkach tylne kielichy.
Vademecum, all in one w pigułce :)
Awatar użytkownika
kombiwars
Posty: 145
Rejestracja: 2013-09-05 16:58
Samochód: Probe 96r 16v
Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: kombiwars »

Pytanie mieszczące się w temacie: czy ktoś próbował obrócić karoserię Probe II na kołysce? Dręczy mnie to pytanie od czasu, jak zanalazłem na OLX-ie tanią kołyskę. Posiadanie kołyski, czy też najazdu znacznie ułatwiłoby mi robótki i wyeliminowało zawsze watpliwych fachowców. W najmowany garażu nie mam kanału. Delikatna karoseria Probe może nie utrzymać części własnego ciężaru w miejscu podparcia na krawędzi dachu, nad drzwiami, ale kołyska kusi niską ceną i swoimi właściwościami. Proszę o wsparcie doświadczeniami własnymi i płynąca stąd wiedzą.
Pozdr. M
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: KrecioPL »

ja bym nie ryzykował patrząc po tym co się dzieje z karoserią w Probe choćby podczas zjeżdżania z krawężnika...
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: Patryk- »

Pelot jedynke wywracał i nic się nie działo....a też czuć że buda chodzi podczas zjazdów i podjazdów :) też ja bym się nie stresował
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: KrecioPL »

tylko, że jedynka jest ciut inaczej zbudowana patrząc np. na słupki...
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Samochód: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: abramowicz »

Cześć wszystkim, próbuję ogarnąć rudą na dachu i mam dwa pytania:
czy takie wstawki pod rynienkami są fabryczne?
2016-12-01 17.52.24_1.jpg
i jak montowane są osłony rynienek?
2016-12-01 17.52.45_1.jpg
jeśli już to było na forum, to przepraszam - i to znaczy, że nie umiem używać funkcji "szukaj".
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: LukaszProbe »

Tak te wstawki są fabryczne. Rynienki przykręcone są śrubkami + plastikowymi zatyczkami. Połączone razem z uszczelką.
Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Samochód: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: abramowicz »

LukaszProbe pisze:Tak te wstawki są fabryczne. Rynienki przykręcone są śrubkami + plastikowymi zatyczkami. Połączone razem z uszczelką.
Dzięki za info. Domyślam się, że takich wstawek nigdzie nie dokupię? U mnie brakuje przynajmniej jednej (jeśli są tylko cztery).
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: KrecioPL »

Abramowicz - tak te wstawki są seryjne.
Co ciekawe - były dwa rodzaje tych czarnych metalowych listew - przedlift, który bardziej przylega do karoserii i polift, który mocniej odstaje.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Samochód: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: abramowicz »

Obrazek
Pod uszczelkami czekała mnie niespodzianka :(

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: infernoblade »

Niestety dość częsta przypadłość, ale u ciebie to masakra.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: Prezes5G19 »

nieprzyjemny obrazek
Awatar użytkownika
Tysia
Klubowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2015-03-27 14:55
Samochód: Ford Probe II 97r. 2.0
Lokalizacja: Warszawa Praga Płn
Kontakt:

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: Tysia »

No i co wy na to? Jak to zrobić, ma ktoś prawy próg do sprzedania? A może pianka, szpachla, stukowanko i nakładka?
Załączniki
Tak wyglądał prawy próg w październiku 2016
Tak wyglądał prawy próg w październiku 2016
Tak wyglądał prawy próg w październiku 2016
Tak wyglądał prawy próg w październiku 2016
Tak wygląda  styczeń 2017, zaczepiłam o wysoki krawężnik na zakręcie.
Tak wygląda styczeń 2017, zaczepiłam o wysoki krawężnik na zakręcie.
Tak wygląda  styczeń 2017, zaczepiłam o wysoki krawężnik na zakręcie.
Tak wygląda styczeń 2017, zaczepiłam o wysoki krawężnik na zakręcie.
Ostatnio zmieniony 2017-01-24 22:19 przez Tysia, łącznie zmieniany 2 razy.
Coco Dżambo i do przodu. :lol:
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: Romas »

oj gruuugo, mogę ci dać namiary na blacharza jak chcesz.
Swoją drogą jednak progi w 2.0 o wiele gorzej znosiły te wszystkie lata. u mnie nawet jak zgrzew w prawym progu z tyły poszedł od korozji, to tylko zgrzew a środek na każdej wysokości jakiej chcesz to jak by z fabryki dopiero wyszedł
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Korozja w naszych Probe II

Post autor: Lukasz »

Zapytaj Daniela o namiar do blacharza tego co mu robił progi w jego jedynce
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”