Szumy, gwizdanie przy lusterkach powyżej 110km/h??

Awatar użytkownika
gtr1
Posty: 26
Rejestracja: 2005-08-11 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Dokąd: Wszędzie Na Czas...probe(waw)

Szumy, gwizdanie przy lusterkach powyżej 110km/h??

Post autor: gtr1 »

Siema ponownie,
Mieliście może kiedyś taki problem, że wam szymiało przy lusterku powyżej 110-120km\h?? Najgorzej, że to jest w obu lusterkach i czym szybciej sie jedzie tym bardziej szumi. Wiem, że potem zmienili na nowszy model lusterek, więc czy to jest wada fabryczna w pierwszych modelach Probe II? Samochód nie był nigdy walony i uszczelki wyglądają zdrowo. Może ktoś z was miał taki problem i udało się to usunąć?
2.5V6 czasem lubi zjeść... teraz na gazie... niestety...
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

musisz wyregulować kąt nachylenia szyb
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

tu masz linka do strony gdzie jest wszystko opisane, niejest po polsku wiec jak cos to pytaj, obrazki powinny wystarczyc. :)

http://www.ford-probe-driver.de/set_tec ... len_II.htm

pozdr :roll:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
gtr1
Posty: 26
Rejestracja: 2005-08-11 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Dokąd: Wszędzie Na Czas...probe(waw)

Post autor: gtr1 »

Dzięki, ale nie kapuje Niemieckiego :? Mam książke Haynes, ale tam nie ma nic wspomniane o regulacji. Śruby na rysunku widzę, ale nie wiem jak to dokładnie wyregulować, żeby było wszystko ok? Może jakieś drobne podpowiedzi :?:
2.5V6 czasem lubi zjeść... teraz na gazie... niestety...
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

pierwsze zdjecie pokazuje jak ruszac szyba dol/gora( rob to tylko przy zamknietej szybie)

2 fota pokazuje jak poruszac szyba w lewo/ prawo( do i od ierowcy).

mam nadzieje ze ci pomoglo

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
gtr1
Posty: 26
Rejestracja: 2005-08-11 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Dokąd: Wszędzie Na Czas...probe(waw)

Post autor: gtr1 »

Widze na fotkach jak poruszac ale nie wiem jak ustawić żeby nei szumiało. Nie wiem czy ma głeboko wlasnie wcinac sie w uszczelke czy tylko delikatnie:/ bo mi najprawdopodobniej szumi w tym miejscu gdzie jest przejscie z szyby na ten plastik co trzyma lusterko. tak przynajmniej to wyglada. obawiam sie tez ze zaczepy od drzwi maja swoje latka i juz ich nie przyczepie z powrotem jak raz je odczepie:/ jakoś w miare dobrze one odchodza? czy sie zawsze lamia przy zdejmowaniu? macie jakis dobry patent na ich zdjecie?
pozdr
2.5V6 czasem lubi zjeść... teraz na gazie... niestety...
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

ściągasz wszystko czyli sterownik do szyb, kieszonke i klamke, następnie od dołu podważasz żeby zatrzaski puściły i jest Twoja :lol: teraz tylko lekko i z wyczuciem podnieś do góry całą tapicerke, aha zapomniałbym przed tym wszystkim wyciągnij ten plastikowy trójkącik z lusterka będzie Ci łatwiej :wink:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
gtr1
Posty: 26
Rejestracja: 2005-08-11 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Dokąd: Wszędzie Na Czas...probe(waw)

Post autor: gtr1 »

Ok. Ze zdjęciem sobie poradzę tylko czy macie konkretne wskazówki jak ustawić szybę, żeby nie szumiała? Jest na to jakiś patent czy to kwestia prób i błędów?
2.5V6 czasem lubi zjeść... teraz na gazie... niestety...
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Taxon »

Ja z tym ostatnio walczyłem,ale nie wiele pomogło.Kręciłem tymi śrubkami, kombinowałem i niby szyba się domyka,a jak gwizdało, tak gwizda...
Zastanawiam się nad uszczelkami - czy na tych regulatorach nie odsunąć minimalnie szyby od oryginalnej uszczelki i nie dokleić do niej jakiejś miękkiej i o małym przekroju uszczelki dodatkowej.Po moich kombinacjach z szybą dochodzę do wniosku,że uszczelki oryginalne już swoje wypracowały i żadna regulacja szybą nie pomoże,gdyż straciły swoją miękkość, a wymiana ich na nowe, o ile wogóle byłaby możliwa,to pewnie bedzie kosztować tyle,co pensja ministra obrony narodowej w czasie wojny. :roll:

A może ktos ma jakiś lepszy pomysł?
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Cała ta regulacja szyby, nie jest na tyle dobra żeby nie gwizdało!ja kombinowałem na wszystkie sposoby i gwiżdże dalej pionowa krawędź szyby bo niewystarczająco dociska! może drzwi na zamku prędzej dadzą się docisnąć?tym samym docisną krawędź pionową szyby?
Zaleta gwizdania jest taka że informuje że przekraczam dozwoloną prędkość i najwyższy czas żeby dołożyć trochę watów na głośniki :lol:
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
gtr1
Posty: 26
Rejestracja: 2005-08-11 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Dokąd: Wszędzie Na Czas...probe(waw)

Post autor: gtr1 »

No niestety sprawa gwiżdżących uszczelek jest dość uciążliwa. Nie wiem może warto poszukać od młodszego rocznika uszczelek. TO wszystko przez te bajeranckie drzwi bez ramek:-) Jak widać coś za cos teraz jak nasze autka mają swoje latka widać skutki uboczne.Też się zastanawiałem nad uszczelnieniem jakąś dodatkową uszczelką może jak, ktoś wpadnie na dobry pomysł zda nam relacje na forum. Mi przy 120km\h już słychać jak gwiżdżą:/ Może da się gdzieś taniej sprowadzić nowe uszczelki bo bym chętnie zamontował jakby były niedrogo.
2.5V6 czasem lubi zjeść... teraz na gazie... niestety...
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Taxon »

Wiesz,same uszczelki wg mnie dałoby radę dobrać,bo oryginalne mogą - delikatnie mówiąc - przekroczyć wartość samego auta.Pytanie tylko jak zdemontować te, aby nić nie uszkodzić?Może ktoś, kto miał wątpliwą przyjemność rozbić Probaska mógłby podejrzeć, w jaki sposób uszczelki drzwiowe są montowane. Gdyby zamieścił opis, fotki i rysunek schematyczny mocowania uszczelek, to wychwalałbym go po wszystkich parafiach :D
Z założeniem uszczelek też nie powinno być problemu - na rynku jest tyle różnego rodzaju klei i silikonów, ze na pewno coś by się dobrało.
Awatar użytkownika
gtr1
Posty: 26
Rejestracja: 2005-08-11 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Dokąd: Wszędzie Na Czas...probe(waw)

Post autor: gtr1 »

W takim razie czekamy na kogos kto ma pod ręką rozbitka i mógłby to zobaczyć. Wydaje mi się, że dobry efekt by też dało jak by w miejscu gdzie szumi podeprzeć od spodu minimalnie uszczelkę to by lepiej dolegała do szyby i przy odrobinie wkladu pracy mozna by wyeliminowac szumy.
2.5V6 czasem lubi zjeść... teraz na gazie... niestety...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Qki zdejmował z rozbitka... 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Taxon »

No jasne :idea: !!! Qki - przecież szybę od niego brałem :roll: O czym Ty myślisz Wojtek... :roll:

Gtr1 , jak przypuszczam jesteś z Wawy - w poniedziałek o 20 na parkingu Arkadii jest spotkanko ,na którym ma też być Qki. Wpadnij, to może razem z innymi klubowiczami coś poradzimy na nasze świszczące
szybki :x .Szczegóły spotkania w Rendezvous
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

no własnie, ja będę na spocie :) może coś się poradzi :)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

skoro mowa byla o podnoszeniu drzwi na zawiasach. ktos wie jak to zrobic ? bo drzwi mi sie opuscily i jak zamykam slysze takie stukniecie... i od razu zapytam czy u Was tez przy zamykaniu drzwi z opuszczona szyba wydaja one dzwiek jak w starym polonezie (szyba lata) ;]] ???
Awatar użytkownika
gtr1
Posty: 26
Rejestracja: 2005-08-11 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Dokąd: Wszędzie Na Czas...probe(waw)

Post autor: gtr1 »

Podłóż sobie cienkie podkladki pod dolny zawias od drzwi i jeden problem bedziesz miał z głowy :-) Jak w starym polonezie to raczej nie ale jak zamyka sie drzwi przy otwartej szybie to słychać taki dwudźwięk.
2.5V6 czasem lubi zjeść... teraz na gazie... niestety...
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Taxon »

Coś kosztem czegoś - mamy piękne ,bezramowe szybki, ale efekty akustyczne nie są zadowalające...
Aczkolwiek jeżeli klekotanie szyby jest wyjątkowo głośne, zdejmij tapicerkę i sprawdź śruby mocujące prowadnice. U mnie klekotało i olewałem to dłuższy czas. Potem przy okazji wymiany głośnika zdjąłem tapicerkę i ....wypadła mi pod nogi nakrętka od mocowania prowadnicy :?
Nakrętkę dokręciłem i jest dużo lepiej. Teraz zastanawiam się nad wyłożeniem drzwi jakąś gąbką .
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Probiacz2000 pisze:ktos wie jak to zrobic ?
A oglądałeś zawias? Nie wiem jak w dwójkach, ale w jedynkach są 2 śruby mocujące zawias do nadwozia, za pomocą których reguluje się wysokość.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

drzwi juz podnioslem podkladajac tak jak mowil gtr1 podkladke (dosyc gruba) pod dolna srube w dolnym zawiasie. drzwi nie zamykaja sie juz teraz same i nie slychac tego chaczenia przy zamykaniu... pozdrawiam
Awatar użytkownika
thebestcars
Posty: 227
Rejestracja: 2004-11-29 20:15
Galeria: viewtopic.php?t=6093
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: thebestcars »

koledzy nie ma strachu

:lol: :lol: :lol:

ale mi też szumia wkurza mnie to !!!

gadałem z bogusiem znalazłem na e-bay.com w USA

jedna uszczelka kosztuje 10 $ wiez zadne straszne kwoty ma mi sie rozeznac ile by kosztowały wszytkie i może bysmy zamówili wiecej od razu !!!
Mam czerwonego PROBASA II (wersja EUROPEJSKA z 1993) Poddałęm go tuningowi :]
Moja stroneczka http://www.cardomain.com/ride/2140791/1
PROBE is the best !!! :)
Obrazek
:)
Awatar użytkownika
thebestcars
Posty: 227
Rejestracja: 2004-11-29 20:15
Galeria: viewtopic.php?t=6093
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: thebestcars »

beda nowe uszczelki !

kto che to zbieram chetnych

70 zł + przysyłka z usa (usczelka wokół szyby)

NOWE !!!

bogdan załtwi wiecej jesłi jest potrzeba
Mam czerwonego PROBASA II (wersja EUROPEJSKA z 1993) Poddałęm go tuningowi :]
Moja stroneczka http://www.cardomain.com/ride/2140791/1
PROBE is the best !!! :)
Obrazek
:)
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Taxon »

A wie ktoś ,jak te uszczelki wymienić ? Sam koszt zakupu wydaje się być niewysoki, ale montaż może się okazać ....problemowy i kosztowny
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

To rzeczywiście tanio te uszczelki z U.S.A.Jak ja dzwoniłem do Ford Auto Watin to za jedna stronę rzygnęli 650zł.
Let The Galaxy Burn....
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”