OPONY I FELGI

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Car: '99 Corvette
Gallery: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX » 2008-01-14 15:59

Witam,

W końcu trafiłem na takie felgi które mnie interesują pod względem masy i wzoru.

Problem:

6.5 cala przód, ET 55
7.5 cala tył, ET 65

5x115.4, 16 cali.

Kupuje, zakładam bez niczego... i co? Bo ET jest znacznie większe od seryjnego. Widziałem już te felgi na Probie, więc chyba nie powinno być problemu, na kołach jednak zupełnie się nie znam i nie wiem czy kupować czy zaraz będę musiał wystawiać ogłoszenie w giełdzie... ;-)

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2008-01-14 16:17

Postudiowałem obrazek i opis

Obrazek
a) średnica felgi

b) szerokość felgi

c) połowa szerokości felgi potrzebna do określenia odsadzenia ( parametr ET )

d) odsadzenie felgi w milimetrach ,,ET''

e) rozstaw śrub ( przy felgach 4 i 6 otworowych )

f) rozstaw śrub ( przy felgach 3 i 5 otworowych )zmierzony wymiar x 2 = rozstaw śrub

g) średnica otworu centralnego felgi

h) średnica otworu na śrubę lub szpilkę mocującą

Im większy parametr ET tym felga wchodzi bardziej wgłąb nadwozia !!!
Wynika z tego że ewentualnie będą dystanse potrzebne bo fegla za głęboko wpadnie

Z obliczen wyniaka że różnica wynosi 2.7 cm to dość sporo czyli dystanse i szpilki :( bo mogą okazać się za krótkie. Z przodu mniej bo 1,7 cm to może się obejdzie bez szpilek, w praktyce czy wejdą bez niczego nie wiem .

Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4171
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Car: II gen V6 1993 USA
Gallery: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay » 2008-01-14 19:45

RX a co to za fele?
TARNOBRZEG LANS SQUAD 8) SKÓRAMI RZĄDZI BASS, ĆWIARA IDZIE NA RAZ :D
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 USA oraz 2.2 Turbo 92 USA ubezpieczone przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Najseksowniejsze polskie nastolatki :arrow: KLIK

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2008-01-14 19:48

ściśle tajne :P

Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4171
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Car: II gen V6 1993 USA
Gallery: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay » 2008-01-14 19:58

Hehe kolejny tajemniczy :wink:
TARNOBRZEG LANS SQUAD 8) SKÓRAMI RZĄDZI BASS, ĆWIARA IDZIE NA RAZ :D
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 USA oraz 2.2 Turbo 92 USA ubezpieczone przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Najseksowniejsze polskie nastolatki :arrow: KLIK

Awatar użytkownika
toms
Posty: 61
Rejestracja: 2006-07-23 22:09
Car: brak
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: toms » 2008-01-14 20:52

Do ET 55 i 65 dystanse musowo. Dolicz komplet nowych szpilek. Jak będziesz zostwiał sobie oryginalne felgi na zime (czyli już bez dystansów) to dolicz jeszcze nakrętki przelotowe (no chyba, że chcesz dwa razy do roku zmieniać sobie szpilki) a jak będziesz miał przelotowe nakrętki, to dolicz jeszcze nowy klucz do kół z długą nasadką ;)
Wszystko niestety przerobiłem na własnej skórze.
wiśniowe gt 96'

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2008-01-14 20:55

dokładnie tak jak piszesz tyle że RX ma gumki zimowe które najdą na te felgi . A muteki swoją drogą mógłby kupić, fajnie wyglądają

Awatar użytkownika
toms
Posty: 61
Rejestracja: 2006-07-23 22:09
Car: brak
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: toms » 2008-01-14 21:06

Jak to jakieś fajne i wypasione felgi, to szkoda w zimie na nich jeździć. W takim wypadku, to znów dwa razy do roku, będzie jeździł na wyważanie, a za alusy to więcej biorą. Na dodatek, kilka sezonów przybijania ciężarków młotkiem w różnych miejscach, nie wpłynie za dobrze na ich wygląd. ...No ale to już decyzja właściciela, nie wnikam.
wiśniowe gt 96'

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2008-01-14 21:09

na aluski można też przyklejać odważniki od środka, nawet szkoda ich niszczyć nabijanymi. Co prawda przyklejane ponoć są mniej trwałe, ale ja jeszcze nie miałem z nimi problemu, zresztą Rx zrobi jak będzie uważał :)

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Car: '99 Corvette
Gallery: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX » 2008-01-14 21:40

Witam,

Enkei na lato, zimówki seryjne 16 cali. Dwa komplety.

Muteki? What? ;-)

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2008-01-14 21:45


Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Car: '99 Corvette
Gallery: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX » 2008-01-14 22:13

Witam,

Eleganckie. Biorę.

Chrome, closed to chyba będzie mój wybór.

Cholera szukałem długo fajnych nakrętek i nic nie było... a tu strzał w 10 :)

5,
Ostatnio zmieniony 2008-01-14 22:17 przez RX, łącznie zmieniany 1 raz.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2008-01-14 22:16

poczekaj z nimi bo nie wiadomo czy nię będziesz potrzebował otwartych :)

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Car: '99 Corvette
Gallery: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX » 2008-01-15 07:41

Witam,

Jeśli założę takie dystanse, żeby nowa felga "dostała" seryjnego ET, to będę czuł jakąś różnice w prowadzeniu? Słyszałem, że dystanse mocno obciążą układ kierowniczy? Ale to chyba tylko w wypadku poszerzania auta, a nie dążenia do wyrównania ET?

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl

Awatar użytkownika
toms
Posty: 61
Rejestracja: 2006-07-23 22:09
Car: brak
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: toms » 2008-01-15 10:01

Sqad pisze:na aluski można też przyklejać odważniki od środka, nawet szkoda ich niszczyć nabijanymi. Co prawda przyklejane ponoć są mniej trwałe, ale ja jeszcze nie miałem z nimi problemu, zresztą Rx zrobi jak będzie uważał :)
Od środka, fakt, można przyklejać. Sam tak mam, ale tego i tak nie widać. A od zewnątrz, już tylko nabijanie, a to już widać. A nakrętki wypas :)
wiśniowe gt 96'

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10501
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kocureq » 2008-01-15 10:39

He? Nie dałbym nabić na alusy jakichś odważników - tylko naklejanie. Wewnątrz, po obu stronach. Trzymają się jak cholera - trzeba zrywać śrubokrętem mocno - tylko przy zakładaniu trzeba gościa przypilnować coby umył z syfu i odtłuścił przed przyklejeniem.

Awatar użytkownika
toms
Posty: 61
Rejestracja: 2006-07-23 22:09
Car: brak
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: toms » 2008-01-15 11:03

RX pisze:Witam,

Jeśli założę takie dystanse, żeby nowa felga "dostała" seryjnego ET, to będę czuł jakąś różnice w prowadzeniu? Słyszałem, że dystanse mocno obciążą układ kierowniczy? Ale to chyba tylko w wypadku poszerzania auta, a nie dążenia do wyrównania ET?

5,
Nie powinno być różnic, jak wyrównasz do fabrycznego ET. Bo wtedy zadziała to tak, jakby felga po prostu miała normalne ET.
wiśniowe gt 96'

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2008-01-15 15:49

A 2,7 cm metalu może ważyć maks 0.5kg

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”