Strona 2 z 2

: 2008-01-14 15:59
autor: RX
Witam,

W końcu trafiłem na takie felgi które mnie interesują pod względem masy i wzoru.

Problem:

6.5 cala przód, ET 55
7.5 cala tył, ET 65

5x115.4, 16 cali.

Kupuje, zakładam bez niczego... i co? Bo ET jest znacznie większe od seryjnego. Widziałem już te felgi na Probie, więc chyba nie powinno być problemu, na kołach jednak zupełnie się nie znam i nie wiem czy kupować czy zaraz będę musiał wystawiać ogłoszenie w giełdzie... ;-)

5,

: 2008-01-14 16:17
autor: Sqad
Postudiowałem obrazek i opis

Obrazek
a) średnica felgi

b) szerokość felgi

c) połowa szerokości felgi potrzebna do określenia odsadzenia ( parametr ET )

d) odsadzenie felgi w milimetrach ,,ET''

e) rozstaw śrub ( przy felgach 4 i 6 otworowych )

f) rozstaw śrub ( przy felgach 3 i 5 otworowych )zmierzony wymiar x 2 = rozstaw śrub

g) średnica otworu centralnego felgi

h) średnica otworu na śrubę lub szpilkę mocującą

Im większy parametr ET tym felga wchodzi bardziej wgłąb nadwozia !!!
Wynika z tego że ewentualnie będą dystanse potrzebne bo fegla za głęboko wpadnie

Z obliczen wyniaka że różnica wynosi 2.7 cm to dość sporo czyli dystanse i szpilki :( bo mogą okazać się za krótkie. Z przodu mniej bo 1,7 cm to może się obejdzie bez szpilek, w praktyce czy wejdą bez niczego nie wiem .

: 2008-01-14 19:45
autor: Dee Jay
RX a co to za fele?

: 2008-01-14 19:48
autor: Sqad
ściśle tajne :P

: 2008-01-14 19:58
autor: Dee Jay
Hehe kolejny tajemniczy :wink:

: 2008-01-14 20:52
autor: toms
Do ET 55 i 65 dystanse musowo. Dolicz komplet nowych szpilek. Jak będziesz zostwiał sobie oryginalne felgi na zime (czyli już bez dystansów) to dolicz jeszcze nakrętki przelotowe (no chyba, że chcesz dwa razy do roku zmieniać sobie szpilki) a jak będziesz miał przelotowe nakrętki, to dolicz jeszcze nowy klucz do kół z długą nasadką ;)
Wszystko niestety przerobiłem na własnej skórze.

: 2008-01-14 20:55
autor: Sqad
dokładnie tak jak piszesz tyle że RX ma gumki zimowe które najdą na te felgi . A muteki swoją drogą mógłby kupić, fajnie wyglądają

: 2008-01-14 21:06
autor: toms
Jak to jakieś fajne i wypasione felgi, to szkoda w zimie na nich jeździć. W takim wypadku, to znów dwa razy do roku, będzie jeździł na wyważanie, a za alusy to więcej biorą. Na dodatek, kilka sezonów przybijania ciężarków młotkiem w różnych miejscach, nie wpłynie za dobrze na ich wygląd. ...No ale to już decyzja właściciela, nie wnikam.

: 2008-01-14 21:09
autor: Sqad
na aluski można też przyklejać odważniki od środka, nawet szkoda ich niszczyć nabijanymi. Co prawda przyklejane ponoć są mniej trwałe, ale ja jeszcze nie miałem z nimi problemu, zresztą Rx zrobi jak będzie uważał :)

: 2008-01-14 21:40
autor: RX
Witam,

Enkei na lato, zimówki seryjne 16 cali. Dwa komplety.

Muteki? What? ;-)

5,

: 2008-01-14 21:45
autor: Sqad

: 2008-01-14 22:13
autor: RX
Witam,

Eleganckie. Biorę.

Chrome, closed to chyba będzie mój wybór.

Cholera szukałem długo fajnych nakrętek i nic nie było... a tu strzał w 10 :)

5,

: 2008-01-14 22:16
autor: Sqad
poczekaj z nimi bo nie wiadomo czy nię będziesz potrzebował otwartych :)

: 2008-01-15 07:41
autor: RX
Witam,

Jeśli założę takie dystanse, żeby nowa felga "dostała" seryjnego ET, to będę czuł jakąś różnice w prowadzeniu? Słyszałem, że dystanse mocno obciążą układ kierowniczy? Ale to chyba tylko w wypadku poszerzania auta, a nie dążenia do wyrównania ET?

5,

: 2008-01-15 10:01
autor: toms
Sqad pisze:na aluski można też przyklejać odważniki od środka, nawet szkoda ich niszczyć nabijanymi. Co prawda przyklejane ponoć są mniej trwałe, ale ja jeszcze nie miałem z nimi problemu, zresztą Rx zrobi jak będzie uważał :)
Od środka, fakt, można przyklejać. Sam tak mam, ale tego i tak nie widać. A od zewnątrz, już tylko nabijanie, a to już widać. A nakrętki wypas :)

: 2008-01-15 10:39
autor: Kocureq
He? Nie dałbym nabić na alusy jakichś odważników - tylko naklejanie. Wewnątrz, po obu stronach. Trzymają się jak cholera - trzeba zrywać śrubokrętem mocno - tylko przy zakładaniu trzeba gościa przypilnować coby umył z syfu i odtłuścił przed przyklejeniem.

: 2008-01-15 11:03
autor: toms
RX pisze:Witam,

Jeśli założę takie dystanse, żeby nowa felga "dostała" seryjnego ET, to będę czuł jakąś różnice w prowadzeniu? Słyszałem, że dystanse mocno obciążą układ kierowniczy? Ale to chyba tylko w wypadku poszerzania auta, a nie dążenia do wyrównania ET?

5,
Nie powinno być różnic, jak wyrównasz do fabrycznego ET. Bo wtedy zadziała to tak, jakby felga po prostu miała normalne ET.

: 2008-01-15 15:49
autor: Sqad
A 2,7 cm metalu może ważyć maks 0.5kg